Перейти до публікації
Пошук в
  • Додатково...
Шукати результати, які містять...
Шукати результати в...

Прокуратура відміняє рішення про приватизацію землі

sergeyslobodyanyuk

Рекомендовані повідомлення

Ми, практики, це розуміємо, а вони, теоретики з великої літери, на жаль ні. Головну проблему я вбачаю в тому, що закони, що приймаються, важко реалізувати на практиці по тій причині, що в Україні теорія й практика - на диво два різні "береги", які ніколи не зійдуться по причині цього , хоча насправді повинні бути єдиним цілим!А так понаприймають законів, а потім по півроку не можуть зрозуміти, як по цих законах працювати на місцях(пишу на основі досвіду роботи в сфері землевпорядкування)!!!!!!!!!

 

но Вы ж еще и видите из практике работы кто этой сферой руководит ?! Кого на руководящие посты назначают, по каким принципам, имеют ли они специальное образование, опыт работы по специальности, прохождение по службе и пр. что советские времена соблюдалось четко. Что от таких руководителей ждать ? Им любые Законы принимай, они все равно проблему найдут и пока денег не дашь.....

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

но Вы ж еще и видите из практике работы кто этой сферой руководит ?! Кого на руководящие посты назначают, по каким принципам, имеют ли они специальное образование, опыт работы по специальности, прохождение по службе и пр. что советские времена соблюдалось четко. Что от таких руководителей ждать ? Им любые Законы принимай, они все равно проблему найдут и пока денег не дашь.....

Знову з Вашою думкою солідарний.Все ви правильно пишете.Приходять до влади аби гроші косити без розуміння суті справи(у 2007р. начальником Держкомзему в районі були призначили вчителя!?, правда ненадовго).

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Знову з Вашою думкою солідарний.Все ви правильно пишете.Приходять до влади аби гроші косити без розуміння суті справи(у 2007р. начальником Держкомзему в районі були призначили вчителя!?, правда ненадовго).

 

а если проанализировать кто руководит этой сферой по специальностям - ужаснетесь.....кадровые землеустроители только в роли "исполнителей", а решения принимают ребята еще те......

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

  • 2 місяці потому...

1:0 селищна рада в адміністративному суді проти прокуратури відстояла своє рішення щодо приватизації присадибних земельних ділянок через технічну докментацію

reyestr.court.gov.ua/Review/32855042

 

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

 

ПОСТАНОВА

 

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

 

19 червня 2013 року 13:06Справа № 808/3538/13-а м.Запоріжжя

 

Запорізький окружний адміністративний суд у складі судді Бойченко Ю.П., за участю секретаря судового засідання Богомаз Г.А.,

 

прокурора: Понятенко К.А.;

 

представників:

 

позивача: не з'явився;

 

відповідача: Шамайди С.І., Слободянюка С.В.;

 

третіх осіб: не з'явився;

 

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

 

за позовом Прокурора Новомиколаївського району Запорізької області в інтересах держави

 

позивач Державна інспекція сільського господарства в Запорізькій області

 

до Новомиколаївської селищної ради Новомиколаївського району Запорізької області

 

треті особи на стороні відповідача, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору: ОСОБА_4

 

ОСОБА_5

 

ОСОБА_6

 

ОСОБА_7

 

ОСОБА_8

 

про визнання незаконним та скасування рішення,

 

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

 

02 квітня 2013 року Прокурор Новомиколаївського району Запорізької області (далі - прокурор) в інтересах держави, в особі позивача - Державної інспекції сільського господарства в Запорізькій області (далі - позивач) звернувся до Запорізького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Новомиколаївської селищної ради Новомиколаївського району Запорізької області (далі - відповідач), треті особи на стороні відповідача, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору: ОСОБА_4 (далі - третя особа 1), ОСОБА_5 (далі - третя особа 2), ОСОБА_6 (далі - третя особа 3), ОСОБА_7 (далі - третя особа 4), ОСОБА_8 (далі - третя особа 5) в якому просить суд визнати незаконним та скасувати рішення відповідача від 07.02.2013 №16 «Про передачу у приватну власність земельних ділянок громадянам».

 

Ухвалою суду від 02 квітня 2013 року відкрито провадження у справі, закінчено підготовче провадження, справа призначена до судового розгляду на 23 квітня 2013 року.

 

Провадження у справі зупинялось до 21 травня 2013 року та до 19 червня 2013 року.

 

В судових засіданнях прокурор підтримав заявлені вимоги в повному обсязі, на їх обґрунтування зазначив, що прокуратурою Новомиколаївського району з метою встановлення законності прийнятих рішень, витребувано з Новомиколаївської селищної ради рішення «Про передачу в приватну власність земельних ділянок громадянам» за №16 від 07.02.2013 року.

 

За результатами вивчення рішення Новомиколаївської селищної ради «Про передачу в приватну власність земельних ділянок громадянам» №16 від 07.02.2013 року, встановлено, що в порушення вимог чинного законодавства, яким передбачено затверджувати саме проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, селищною радою затверджено технічну документацію із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку, та в подальшому в порушення вимог діючого законодавства передано у власність земельні ділянки громадянам ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_9, ОСОБА_7, ОСОБА_8

 

В результаті прийняття даного рішення Новомиколаївською селищною радою, із земель територіальної громади Новомиколавїської селищної ради, як вважає прокурор, незаконно передано у приватну власність земельні ділянки загальною площею 0,3001 га.

 

На підставі викладеного в позовній заяві, просить суд задовольнити адміністративний позов в повному обсязі.

 

Представник позивача в судове засідання не з'явився.

 

16 квітня 2013 року від позивача надійшло клопотання (вх.№16570) про розгляд справи без участі його представника. Заявлені вимоги підтримує в повному обсязі.

 

Представники відповідача проти заявлених вимог заперечили.

 

На обґрунтування правомірності винесення спірного рішення зазначили, що в усіх громадян, що зазначені в рішенні 07.02.2013 №16 «Про передачу в приватну власність земельних ділянок громадянам» на земельних ділянках вже були житлові будинки, гаражі, тощо, що є власністю зазначених в рішенні громадян. Вказану обставину підтверджують: витяги про реєстрацію права власності на нерухоме майно, свідоцтво про право на спадщину за законом, технічна документація БТІ, договір купівлі - продажу житлового будинку. Копії документів надавались громадянами разом з заявою про надання дозволу на розробку технічної документація із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельні ділянки. Наявність нерухомого майна на земельних ділянках підтверджує, що на момент прийняття рішення про передачу в приватну власність земельних ділянок, земельні ділянки вже знаходились в користуванні громадян.

 

Таким чином вважають, що Новомиколаївська селищна рада Новомиколаївського району приймаючи рішення 07.02.2013 №16 «Про передачу в приватну власність земельних ділянок громадянам» діяла в межах повноважень у сфері регулювання земельних відносин, передбачених Конституцією України, Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», Законом України «Про землеустрій», в інтересах громадян, не порушуючи права держави, територіальної громади чи інших осіб.

 

Треті особи чи їх представники в судове засідання не з'явились, про причини неявки суд не повідомили, заперечень чи пояснень по суті заявлених вимог суду не надали. Про час та місце судового засідання були повідомлені у відповідності до норм КАС України.

 

Розгляд справи здійснювався за допомогою технічних засобів, а саме: програмно-апаратного комплексу «Камертон».

 

У судовому засіданні 19 червня 2013 на підставі ст.160 КАС України судом проголошено вступну та резолютивну частину постанови.

 

Суд, заслухавши пояснення представників сторін, розглянувши матеріали і з'ясувавши обставини адміністративної справи, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності,

 

ВСТАНОВИВ:

 

Як встановлено з матеріалів справи, Рішенням Новомиколаївської селищної ради Новомиколаївського району Запорізької області від 07.02.2013 №16 «Про передачу в приватну власність земельних ділянок громадянам» було затверджено технічну документацію із землеустрою, щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку та передано у приватну власність ділянки громадянам:

 

- ОСОБА_4 і ОСОБА_5 (в спільну сумісну власність) в розмірі 0,15 га (в тому числі 0,15 га під будівлями та дворами) по АДРЕСА_1 для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель та споруд;

 

- ОСОБА_9 і ОСОБА_7 (в спільну сумісну власність) в розмірі 0,15 га (в тому числі 0,15 га під будівлями та дворами) по АДРЕСА_2 для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель та споруд;

 

- ОСОБА_8 в розмірі 0,01 га (в тому числі 0,01 га під будівлями та дворами) по АДРЕСА_3 для будівництва індивідуального гаражу.

 

Не погодившись з даним рішенням прокурор в інтересах позивача звернувся з даним позовом до суду. Обґрунтовуючи підстави звернення, прокурор зазначив, що селищна рада, в разі передачі у приватну власність, в межах норм безоплатної приватизації земельних ділянок, має затверджувати громадянам проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок, а не технічну документацію із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку, та лише після цього передавати у приватну власність земельні ділянки.

 

Однак, суд не погоджується з даною правовою позицією виходячи з наступних обставин.

 

Статтею 19 Конституції України, яка є нормою прямої дії, встановлено основний принцип відповідно до якого повинні діяти органи державної влади та місцевого самоврядування, а саме: на підставі, в межах та у спосіб, встановлений Законом.

 

Приписи статей 13 і 41 Конституції України визначають, що від імені Українського народу права власності здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених Конституцією, і усі суб'єкти права власності рівні перед законом. Кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю.

 

Відповідно до Преамбули Закону України «Про місцеве самоврядування» від 21.05. 1997 за №280/97-ВР, зі змінами та доповненнями (далі Закон №280/97-ВР), цей Закон відповідно до Конституції України визначає систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування.

 

Відповідно до ст.25 Закону №280/97-ВР, зі змінами та доповненнями, сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

 

Згідно з п.30, п.34 ч.1 ст.26 Закону №280/97-ВР, виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання:

 

- прийняття рішень щодо відчуження відповідно до закону комунального майна; затвердження місцевих програм приватизації, а також переліку об'єктів комунальної власності, які не підлягають приватизації; визначення доцільності, порядку та умов приватизації об'єктів права комунальної власності; вирішення питань про придбання в установленому законом порядку приватизованого майна, про включення до об'єктів комунальної власності майна, відчуженого у процесі приватизації, договір купівлі-продажу якого в установленому порядку розірвано або визнано недійсним, про надання у концесію об'єктів права комунальної власності, про створення, ліквідацію, реорганізацію та перепрофілювання підприємств, установ та організацій комунальної власності відповідної територіальної громади.

 

- вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин;

 

Відповідно до пп.1 п. «а», пп.2, пп.9, пп. 10 п. «б» ч.1, ст.33 Закону №280/97-ВР, до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать:

 

- підготовка і внесення на розгляд ради пропозицій щодо встановлення ставки земельного податку, розмірів плати за користування природними ресурсами, вилучення (викупу), а також надання під забудову та для інших потреб земель, що перебувають у власності територіальних громад; визначення в установленому порядку розмірів відшкодувань підприємствами, установами та організаціями незалежно від форм власності за забруднення довкілля та інші екологічні збитки; встановлення платежів за користування комунальними та санітарними мережами відповідних населених пунктів;

 

- реєстрація суб'єктів права власності на землю; реєстрація права користування землею і договорів на оренду землі; видача документів, що посвідчують право власності і право користування землею;

 

- здійснення контролю за впровадженням заходів, передбачених документацією із землеустрою.

 

Також, в пп.3.2 п. 3 Рішення Конституційного Суду України №10-рп/2010 від 01.04.2010, зазначено, що відповідно до частини першої статті 143 Конституції України територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування вирішують, крім передбачених в Основному Законі України, й інші питання місцевого значення, віднесені законом до їхньої компетенції.

 

Також, повноваження сільських та селищних рад у галузі земельних правовідносин визначені Земельним кодексом України.

 

Згідно з п. «а» та п. «б» ч.1 ст.12 Земельного кодексу України, до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить:

 

- розпорядження землями територіальних громад;

 

- передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу.

 

Статтею 40 Земельного кодексу України встановлено, що земельні ділянки для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і гаражного будівництва надаються Громадянам України за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування можуть передаватися безоплатно у власність або надаватися в оренду земельні ділянки для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і гаражного будівництва в межах норм, визначених цим Кодексом. Понад норму безоплатної передачі громадяни можуть набувати у власність земельні ділянки для зазначених потреб за цивільно-правовими угодами.

 

Згідно з вимогами ч.1 та ч. 2 ст. 116 Земельного кодексу України, громадянин, зацікавлений у приватизації земельної ділянки, яка перебуває у його користуванні, подає заяву до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим.

 

Рішення органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо приватизації земельних ділянок приймається у місячний строк на підставі технічних матеріалів та документів, що підтверджують розмір земельної ділянки.

 

Відповідно до ч.1, 6 ст. 118 Земельного кодексу України, громадянин, зацікавлений у приватизації земельної ділянки, яка перебуває у його користуванні, подає заяву до відповідної районної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради за місцезнаходженням земельної ділянки. У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим.

 

Громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідної районної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради за місцезнаходженням земельної ділянки. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим

 

Відповідно до ч.2 ст.120 Земельного кодексу України, якщо жилий будинок, будівля або споруда розміщені на земельній ділянці, що перебуває у користуванні, то в разі набуття права власності на ці об'єкти до набувача переходить право користування земельною ділянкою, на якій вони розміщені, на тих самих умовах і в тому ж обсязі, що були у попереднього землекористувача.

 

Пунктами «г» та «д» ч.1 ст.121 Земельного кодексу України встановлено, що громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності в таких розмірах:

 

- для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) у селах - не більше 0,25 гектара, в селищах - не більше 0,15 гектара, в містах - не більше 0,10 гектара;

 

- для будівництва індивідуальних гаражів - не більше 0,01 гектара.

 

Згідно до ч.1 ст.122 Земельного кодексу України, сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

 

Абзацом 2 ч.1 Розділу Х «Перехідні положення» Земельного кодексу України, Установити, що рішення про передачу громадянам України безоплатно у приватну власність земельних ділянок, прийняті органами місцевого самоврядування відповідно до Декрету Кабінету Міністрів України від 26 грудня 1992 року «Про приватизацію земельних ділянок», є підставою для виготовлення та видачі цим громадянам або їх спадкоємцям державних актів на право власності на земельну ділянку за технічною документацією щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку.

 

З матеріалів справи судом також встановлено, що технічна документація із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельні ділянки замовлена громадянами за власні кошти, в ліцензійних землевпорядних організаціях, на підставі рішень Новомиколаївської селищної ради:

 

- ОСОБА_4 і ОСОБА_5 від 25.12.2008 №17 «Про наділ земельних ділянок»;

 

- ОСОБА_8 від 01.12.2009 №03 «Про надання дозволу на складання технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельні ділянки»;

 

- ОСОБА_9 і ОСОБА_7 від 20.05.2010 №12 «Про перехід права користування земельних ділянок в зв'язку з придбанням житлових будинків»

 

Вказані рішення є чинними та долучені до матеріалів справи.

 

З наданих відповідачем документів вбачається, що у всіх громадян, що зазначені в рішенні 07.02.2013 №16 «Про передачу в приватну власність земельних ділянок громадянам» на земельних ділянках вже були житлові будинки та гараж, що являються власністю вищезазначених громадян, що підтверджують витяги про реєстрацію права власності на нерухоме майно, свідоцтво про право на спадщину за законом, технічна документація БТІ, договір купівлі-продажу житлового будинку. Копії документів надавались громадянами разом з заявою про надання дозволу на розробку технічної документація із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельні ділянки. Також, вказані документи надані відповідачем та долучені до матеріалів справи. Крім того, на кожну земельну ділянку є погоджений та затверджений Кадастровий план земельної ділянки з зазначенням її розмірів та знаходження на місцевості, що спростовує твердження прокурора про відсутність затверджених планів земельних ділянок з прив'язкою їх до місцевості. Копії погоджених Кадастрових планів земельних ділянок долучені до матеріалів справи

 

Наявність нерухомого майна на земельних ділянках підтверджує, що на момент прийняття рішення про передачу в приватну власність земельних ділянок, земельні ділянки вже знаходились в користуванні громадян.

 

Відповідно до ч.1 ст. 123 Земельного кодексу України, надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.

 

Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі:

 

надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення;

 

формування нових земельних ділянок.

 

Надання у користування земельної ділянки в інших випадках здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки. В такому випадку розроблення такої документації здійснюється на підставі дозволу, наданого органом виконавчої влади, органом місцевого самоврядування, уповноваженим здійснювати розпорядження цією земельною ділянкою.

 

Таким чином суд вважає, що Новомиколаївська селищна рада Новомиколаївського району приймаючи рішення 07.02.2013 №16 «Про передачу в приватну власність земельних ділянок громадянам» діяла в межах повноважень у сфері регулювання земельних відносин, передбачених Конституцією України, Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», Законом України «Про землеустрій».

 

Частиною 3 ст. 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:

 

1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України;

 

2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;

 

3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);

 

4) безсторонньо (неупереджено);

 

5) добросовісно;

 

6) розсудливо;

 

7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації;

 

8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);

 

9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;

 

10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

 

Згідно з ч.1 ст.11 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведеності перед судом їх переконливості.

 

Відповідно до частини першої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

 

На думку суду, прокурором та позивачем не доведено незаконність спірного рішення, а тому, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, у задоволенні позову слід відмовити.

 

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 69, 70, 71, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

 

ПОСТАНОВИВ:

 

У задоволенні адміністративного позову за позовом Прокурора Новомиколаївського району Запорізької області в інтересах держави в особі позивача Державної інспекції сільського господарства в Запорізькій області відмовити.

 

.

 

Постанова набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

 

Суддя Ю.П. Бойченко

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

  • 1 місяць потому...

2:0 !!!!!!

Селищна рада в Запорізькому адміністративному суді проти прокуратури та держсільгоспінспекції відстояла друге своє рішення щодо приватизації присадибних земельних ділянок через технічну документацію

reyestr.court.gov.ua/Review/33600700

 

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

 

ПОСТАНОВА

 

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

 

29 серпня 2013 року , о 12-05 годині,Справа № 808/2984/13-а м.ЗапоріжжяЗапорізький окружний адміністративний суд у складі: головуючого - судді Матяш О.В., за участю секретаря Передерій А.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Запоріжжя справу за адміністративним позовом прокурора Новомиколаївського району Запорізької області в інтересах держави в особі Державної інспекції сільського господарства в Запорізькій області до Новомиколаївської селищної ради Новомиколаївського району Запорізької області, треті особи на стороні відповідача, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, про визнання незаконним та скасування рішення,

 

 

ВСТАНОВИВ:

 

 

прокурор звернувся до суду із вказаним позовом, зазначивши в заяві, що в разі передачі у приватну власність в межах норм безоплатної приватизації земельних ділянок селищна рада має затверджувати громадянам проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок, а не технічну документацію із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку, та лише після цього передавати у приватну власність земельні ділянки.

 

Новомиколаївською селищною радою прийнято рішення «Про передачу в приватну власність земельних ділянок громадянам» №17 від 14.11.2012, яким затверджено технічну документацію із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку, та передано у власність земельні ділянки громадянам ОСОБА_1, ОСОБА_3, ОСОБА_2, ОСОБА_4

 

В результаті незаконного прийняття рішення із земель територіальної громади Новомиколавїської селищної ради незаконно передано у приватну власність земельні ділянки, загальною площею 0,6252 га. Тому прокурор просить визнати незаконним та скасувати зазначене рішення.

 

В судовому засіданні прокурор та представник позивача позов підтримують, просять його задовольнити з підстав, викладених у позові, надавши аналогічні викладеному у позові пояснення.

 

Відповідач позов не визнає, зазначивши в запереченнях, що, приймаючи спірне рішення, відповідно до поданих громадянами ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4 заяв, які виготовили технічну документацію із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельні ділянки та погоджені з органом Держкомзему, Новомиколаївська селищна рада діяла в межах повноважень у сфері регулювання земельних відносин.

 

На земельних ділянках громадян, що зазначені в спірному рішенні, вже були житлові будинки, які є власністю вказаних громадян. Зазначене підтверджено витягом про державну реєстрацію права власності на нерухоме майно, свідоцтвом про право на спадщину за законом, договором купівлі-продажу житлового будинку, технічною документацією БТІ. Копії документів надавались громадянами разом з заявою про надання дозволу на розробку технічної документація із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельні ділянки. Наявність нерухомого майна на земельних ділянках підтверджує, що на момент прийняття спірного рішення земельні ділянки вже знаходились в користуванні громадян. Право на користування цими земельними ділянками перейшло разом з набуттям права власності на житлові будинки (купівля-продаж, спадщина). Земельні ділянки були відведенні для індивідуального будівництва до прийняття Земельного Кодексу України, межі та площі земельних ділянок вже були встановлені. Передача земельних ділянок у власність громадянам здійснювалась без зміни цільового призначення.

 

Основами землеустрою передбачено розробку проектів землеустрою лише у випадках відведення земельних ділянок (при формуванні нових земельних ділянок) чи відведенні земельних ділянок із зміною цільового призначення, в усіх інших випадках розробляється технічна документація із землеустрою щодо складання документа, що посвідчує право користування земельною ділянкою. Відповідач просить відмовити у позові.

 

Представники відповідача у судовому засіданні позов не визнають з підстав, викладених у запереченнях, та просять відмовити у позові.

 

В судове засідання 29.08.2013 треті особи не прибули. Від ОСОБА_2 надійшла заява про розгляд справи без його участі, просить відмовити у позові, від ОСОБА_4 надійшла заява про розгляд справи без її участі. 25.06.2013 в судовому засіданні ОСОБА_1 позов не визнавав, просив відмовити в його задоволенні. ОСОБА_3 не з'явивсядо суду з невідомої причини, про час, дату та місце слухання справи був повідомлений належним чином. Повістку було направлено на його адресу, що вказана у наданих суду копії паспорту й заяві, та отримано ним особисто 02.07.2013.

 

Вислухавши пояснення прокурора, представників сторін, дослідивши наявні у справі докази та надавши їм оцінку, суд вважає, що позов не підлягає задоволенню з огляду на таке:

 

судом встановлено, що 14.11.2012, на підставі заяв громадян ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4 Новомиколаївською селищною радою Новомиколаївського району Запорізької області було прийняте рішення №17 «Про передачу в приватну власність земельних ділянок громадянам», яким затверджено технічну документацію із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку, та передано в приватну власність земельні ділянки в смт. Новомиколаївка Новомиколаївського району Запорізької області громадянам: ОСОБА_1 - в розмірі 0,15 га (в т.ч. 0,15 га під будівлями та дворами) по ул. Запорізькій 1 для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель та споруд; ОСОБА_3 - площею 0,267 га ( в т.ч. 0,15 га під будівлями та дворами) по АДРЕСА_1 для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель та споруд; 0,1167 га ( в т.ч. 0,1167 га ріллі) для ведення селянського господарства; ОСОБА_2 - в розмірі 0,1482 га ( в т.ч. 0,1482 га під будівлями та дворами) по АДРЕСА_2 для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель та споруд; ОСОБА_4 - в розмірі 0,06 га (в т.ч. 0,06 га під будівлями та дворами) по АДРЕСА_3 для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель та споруд.

 

Згідно зі ст. 25 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» № 280/97-ВР від 21.05.1997 (у редакції від 07.11.2012, далі - Закон №280), «сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання».

 

Відповідно до п. 34 ч. 1 ст. 26 вказаного закону, виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання: ...вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

 

Згідно з пп. 1 п. а, пп.пп. 2, 9, 10, п. б ч. 1 ст. 33 даного закону, «до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать: власні (самоврядні) повноваження: ...надання під забудову та для інших потреб земель, що перебувають у власності територіальних громад; ... делеговані повноваження: реєстрація суб'єктів права власності на землю; реєстрація права користування землею і договорів на оренду землі; видача документів, що посвідчують право власності і право користування землею; організація і здійснення землеустрою, погодження проектів землеустрою; здійснення контролю за впровадженням заходів, передбачених документацією із землеустрою».

 

Згідно з абз. 1 пп. 3.2 п. 3 Рішення Конституційного Суду України № 10-рп/2010 від 01.04.2010, «відповідно до частини першої статті 143 Конституції України територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування вирішують, крім передбачених в Основному Законі України, й інші питання місцевого значення, віднесені законом до їхньої компетенції».

 

Окрім того, повноваження сільських та селищних рад у галузі земельних правовідносин визначені Земельним кодексом України.

 

Відповідно до пп.пп. а, б ч. 1 ст. 12 Земельного кодексу України (зараз і далі - у редакції від 07.11.2012), «до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить: розпорядження землями територіальних громад; передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу», а згідно зі ст. 40 ЗКУ, «громадянам України за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування можуть передаватися безоплатно у власність або надаватися в оренду земельні ділянки для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і гаражного будівництва в межах норм, визначених цим Кодексом. Понад норму безоплатної передачі громадяни можуть набувати у власність земельні ділянки для зазначених потреб за цивільно-правовими угодами».

 

Відповідно до ч.ч. 1, 2, п. а ч. 3 ст. 116 Земельного кодексу України, «громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

 

Набуття права власності громадянами та юридичними особами на земельні ділянки, на яких розташовані об'єкти, які підлягають приватизації, відбувається в порядку, визначеному частиною першою статті 128 цього Кодексу.

 

Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

 

Безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі приватизації земельних ділянок, які перебувають у користуванні громадян».

 

Відповідно до ч.ч. 1, 2, 6 ст. 118 даного кодексу, «громадянин, зацікавлений у приватизації земельної ділянки, яка перебуває у його користуванні, подає заяву до відповідної районної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради за місцезнаходженням земельної ділянки.

 

Рішення органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо приватизації земельних ділянок приймається у місячний строк на підставі технічних матеріалів та документів, що підтверджують розмір земельної ділянки.

 

Громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідної районної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради за місцезнаходженням земельної ділянки. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства)».

 

Згідно з ч. 2 ст. 120 Земельного кодексу України, «якщо жилий будинок, будівля або споруда розміщені на земельній ділянці, що перебуває у користуванні, то в разі набуття права власності на ці об'єкти до набувача переходить право користування земельною ділянкою, на якій вони розміщені, на тих самих умовах і в тому ж обсязі, що були у попереднього землекористувача».

 

Відповідно до п.п. г, д ч. 1 ст. 121 Земельного кодексу України, «громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності в таких розмірах: для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) у селах - не більше 0,25 гектара, в селищах - не більше 0,15 гектара, в містах - не більше 0,10 гектара; для будівництва індивідуальних гаражів - не більше 0,01 гектара».

 

Згідно з ч. 1 ст. 122 Земельного кодексу України, «сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб».

 

Відповідно до абз. 2 ч. 1 розд. Х «Перехідні положення» Земельного кодексу, «установити, що рішення про передачу громадянам України безоплатно у приватну власність земельних ділянок, прийняті органами місцевого самоврядування відповідно до Декрету Кабінету Міністрів України від 26 грудня 1992 року "Про приватизацію земельних ділянок", є підставою для виготовлення та видачі цим громадянам або їх спадкоємцям державних актів на право власності на земельну ділянку за технічною документацією щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку».

 

Судом встановлено, що технічна документація із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельні ділянки, замовлена громадянами за власні кошти, в ліцензійних землевпорядних організаціях, на підставі рішень Новомиколаївської селищної ради:

 

- рішення №37 від 10.11.2009 «Про уточнення рішень виконкому Новомиколаївської с/р про передачу у приватну власність присадибних ділянок в частині визначення площ та цільового призначення земельних ділянок, прийнятих відповідно Декрету КМУ від 25.12.99р. №15-22», яким уточнено рішення виконавчого комітету Новомиколаївської селищної ради №65 від 19.04.1994 «Про передачу (приватизацію) земельних ділянок у власність громадян та установам на території селищної ради» в частині передачі ОСОБА_2 вищевказаної земельної ділянки;

 

- рішення №04 від 01.12.2009 «Про перехід права користування земельних ділянок в зв'язку з придбанням житлових будинків», яким надано дозвіл на розробку технічної документації із землеустрою для складання документів, що посвідчують право на вказану земельну ділянку за рахунок земель житлової забудови Новомиколаївської селищної ради ОСОБА_3;

 

- рішення №14 від 25.02.2010 «Про надання дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельні ділянки», яким надано дозволи на розробку технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на вказану земельну ділянку за рахунок земель житлової забудови Новомиколаївської селищної ради ОСОБА_1;

 

- рішення №09 від 28.08.2010 «Про надання дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельні ділянки», яким надано дозволи на розробку технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на вказану земельну ділянку за рахунок земель житлової забудови Новомиколаївської селищної ради ОСОБА_4

 

Порядок виготовлення технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельні ділянки, передбачений статтею 56 Закону України «Про землеустрій» № 858-IV від 22.05.2003.

 

Порядок приватизації земельних ділянок, що перебувають в користуванні громадян, передбачений Постановою Кабінету Міністрів України № 844 від 05.08.2009 «Деякі питання реалізації права власності на землю громадянами України».

 

Судом встановлено, що, відповідно до заяв, кадастрових планів земельних ділянок, свідоцтв про право на спадщину за законом, договорів купівлі-продажу, технічної документації БТІ, на земельних ділянках вищезазначених третіх осіб вже були житлові будинки, які є їх власністю (арк. 78 - 118). Копії документів надавались громадянами разом з заявою про надання дозволу на розробку технічної документація із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельні ділянки. Наявність нерухомого майна на земельних ділянках підтверджує, що на момент прийняття рішення про передачу в приватну власність земельних ділянок, земельні ділянки вже знаходились в користуванні громадян. Право на користування цими земельними ділянками перейшло разом з набуттям права власності на житлові будинки (купівля-продаж, спадщина). Земельні ділянки були відведені для індивідуального будівництва ще до прийняття Земельного кодексу України, межі та площі земельних ділянок вже були встановлені. А передача земельних ділянок у власність громадянам здійснювалась без зміни цільового призначення.

 

Відповідно до ч. 1 ст. 123 Земельного кодексу України, «надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється на підставі рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування.

 

Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі:

 

- зміни цільового призначення земельних ділянок відповідно до закону;

 

- надання у користування земельних ділянок, межі яких не встановлені в натурі (на місцевості).

 

Надання у користування земельної ділянки, межі якої встановлені в натурі (на місцевості), без зміни її цільового призначення здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо складання документа, що посвідчує право користування земельною ділянкою».

 

Таким чином, суд приходить до висновку, що рішення відповідача №17 від 14.11.2012 прийняте на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, тому відсутні підстави для його скасування.

 

Керуючись ст.ст.17,158-163, 167 КАС України, суд

 

 

ПОСТАНОВИВ:

 

 

у позові відмовити.

 

Постанова може бути оскаржена у Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд через Запорізький окружний адміністративний суд у десятиденний строк з дня отримання постанови у повному обсязі шляхом подання апеляційної скарги. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, що її подає, до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду.

 

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо її не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

 

 

 

Суддя О.В. Матяш

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Интересные решения но....несколько не до конца раскрыты нормы ЗКУ а там есть:

Стаття 79-1. Формування земельної ділянки як об'єкта

цивільних прав

 

1. Формування земельної ділянки полягає у визначенні

земельної ділянки як об'єкта цивільних прав. Формування земельної

ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації

про неї до Державного земельного кадастру.

а уже потом :

Відповідно до ч.1 ст. 123 Земельного кодексу України, надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.

 

Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі:

 

надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення;

 

формування нових земельних ділянок.

Надання у користування земельної ділянки в інших випадках здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки. В такому випадку розроблення такої документації здійснюється на підставі дозволу, наданого органом виконавчої влади, органом місцевого самоврядування, уповноваженим здійснювати розпорядження цією земельною ділянкою.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Скільки юристів- стільки і думок. А як на мене чим простіше- тим краще, а головне дешевше.:)
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Скільки юристів- стільки і думок. А як на мене чим простіше- тим краще, а головне дешевше.:)

 

согласен, решения приняты в духе защиты прав граждан и Конституции, а вот законы прописали так, что их нормы против прав граждан (при чем законы все принимаются с названием "про спрощення процедуры....")

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

при чем законы все принимаются с названием "про спрощення процедуры...."
в Україні всі закони з таким формулюванням приймаються.Але спрощення йде лише для чиновників: їм простіше через ці закони бабло рубать!!!!!!!!!
  • Лайк 3
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

  • 2 тижні потому...
Знову нові проблеми стосовно технічної документаціїї із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельні ділянки (ТДЗСДППЗД). Управління держемагенства відмовляє у наданні "витягу" в звязку зтим що такого виду документаціїї відповіно норм чинного закодовства не існує:o. Рекомендує органу місцевого самоврядуванн привести рішення про приватизацію земельної ділянки (затвердження ТДЗСДППЗД) привести у відповідність норм чинного законодавства....:fool:
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Знову нові проблеми стосовно технічної документаціїї із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельні ділянки (ТДЗСДППЗД). Управління держемагенства відмовляє у наданні "витягу" в звязку зтим що такого виду документаціїї відповіно норм чинного закодовства не існує:o. Рекомендує органу місцевого самоврядуванн привести рішення про приватизацію земельної ділянки (затвердження ТДЗСДППЗД) привести у відповідність норм чинного законодавства....:fool:

так и есть...нужно менять название, хотя парадокс есть в ЗКУ:

Розділ X ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ

 

1. Рішення про надання в користування земельних ділянок, а

також про вилучення (викуп) земель, прийняті відповідними

органами, але не виконані на момент введення у дію цього Кодексу,

підлягають виконанню відповідно до вимог цього Кодексу.

Установити, що рішення про передачу громадянам України

безоплатно у приватну власність земельних ділянок, прийняті

органами місцевого самоврядування відповідно до Декрету Кабінету

Міністрів України від 26 грудня 1992 року "Про приватизацію

земельних ділянок" ( 15-92 ), є підставою для виготовлення та

видачі цим громадянам або їх спадкоємцям державних актів на право

власності на земельну ділянку за технічною документацією щодо

складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

sergeyslobodyanyuk,в якому році було затвердження технічної документації?
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

затвердження ТДЗСДППЗД було в 2013, хоч яка різниця. В 2013 р.такий вид доку документаціїї зник із ЗУ "Про землеустрій", всеж таки є в ЗКУ та ін. постановах чо стосуються безоплатної приватизаціїї. Доречі рішення про затвердження стосовно яких були адмістративні суди reyestr.court.gov.ua/Review/33600700, reyestr.court.gov.ua/Review/32855042

також прийняті в 2013 і суд визнав їх правомірними.......

  • Лайк 2
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Управління держемагенства відмовляє у наданні "витягу" в звязку зтим що такого виду документаціїї відповіно норм чинного закодовства не існує

Заплатили вусатому дядьку, що сидить в територіальному відділі Держемагенства 400 грн......і отримали витяг :evil:

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть у нього для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!

Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.

Увійти зараз
×
×
  • Створити...