Перейти до публікації
Пошук в
  • Додатково...
Шукати результати, які містять...
Шукати результати в...

Подскажите: затраты при принятии наследства по завещанию.

Elek-315

Рекомендовані повідомлення

Добрый день, ув. форумчане. Собственно сабж: Подскажите, плс: какие приблизительно затраты меня ждут при принятии наследства по завещанию. Ситуация: умер дедушка, осталось завещание. В завещании участок в Киеве (6 соток) + хатынка в равных частях на меня и мою дочь (6 лет).

На неделе нас ждет поход к нотариусу. Родственники, которым это "не досталось", стали пугать огромными налогами, и что "якобы", если отказаться в пользу пенсионера (одного из родственников), то платить надо будет меньше.

Во сколько мне (частному предпринимателю) обойдется принять это имущество по завещанию? ЧП на стопе.

Документы (вроде бы) в порядке, есть документы на дом, гос. акт на землю и кадастровый номер.

Спасибо большое за советы.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Дядя дооформлял в прошлом году (наследство было недооформлено с 2010), так нотариус сказал, что нам повезло ведь теперь какого-то налога платить не надо.

По точным суммам, к сожеланию, сейчас подсказать не могу.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Налог на доходы физ лиц 5% от стоимости имущества. Ну и за бланк, держмито, услуги нотариуса. Один бланк с оформлением около 1500 грн. По-моему на дом и на землю оформляют разные бланки.
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Налог на доходы физ лиц 5% от стоимости имущества. Ну и за бланк, держмито, услуги нотариуса. Один бланк с оформлением около 1500 грн. По-моему на дом и на землю оформляют разные бланки.

 

Этот налог одноразово или "раз в сколько-то"?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Получала квартиру от бабушки, платили так :

1. Экспертная оценка - 1800 грн

2. Открытие наследственного дела у нотариуса- 400 грн.

3. Запрос от нотариуса в БТИ -200 грн.

4. Регистрация в госреестре - 350 грн.

5. Другие услуги нотариуса- 2600 грн.

 

Наверное, по земле другие условия.

И сейчас вот в налоговую пригласили, нужно заплатить еще какой то налог , пока сумму не знаю.

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Получала квартиру от бабушки, платили так :

1. Экспертная оценка - 1800 грн

2. Открытие наследственного дела у нотариуса- 400 грн.

3. Запрос от нотариуса в БТИ -200 грн.

4. Регистрация в госреестре - 350 грн.

5. Другие услуги нотариуса- 2600 грн.

 

Наверное, по земле другие условия.

И сейчас вот в налоговую пригласили, нужно заплатить еще какой то налог , пока сумму не знаю.

 

Примерно так, + налог на доходы, который Вы будете платить не сразу, а только в следующем году.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Примерно так, + налог на доходы, который Вы будете платить не сразу, а только в следующем году.

 

Это еще что за налог? Как он рассчитывается, подскажите, пожалуйста.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Платежі за оформлення спадщини

Державне мито

 

Якщо Ви оформляєте в державній нотаріальній конторі свої спадкові права, то відповідно до вимог чинного законодавства Вам необхідно сплатити наступні платежі.

 

Відповідно до частини першої статті 19 Закону України "Про нотаріат", за вчинення нотаріальних дій державні нотаріуси справляють державне мито у розмірах, встановлених чинним законодавством.

 

Розмір ставок державного мита за видачу свідоцтв про право на спадщину та пільги щодо його сплати встановлені Декретом Кабінету Міністрів України "Про державне мито" від 21.01.1993 № 7-93 (із змінами і доповненнями).

 

Так, за видачу свідоцтва про право на спадщину стягується державне мито у розмірі, встановленому підпунктом "ж" пункту 3 статті 3 зазначеного Декрету, тобто 2 неоподатковуваних мінімуми доходів громадян – 34 грн.

 

 

Пільги

 

Пільги щодо сплати державного мита передбачені статтею 4 вищезазначеного Декрету.

 

Зокрема, від сплати державного мита звільняються громадяни за видачу їм свідоцтва про право на спадщину: на майно осіб, які загинули при захисті СРСР, і України, у зв'язку з виконанням інших державних чи громадських обов'язків або з виконанням обов'язку громадянина щодо врятування життя людей, охорони громадського порядку та боротьби із злочинністю, охорони власності громадян або колективної чи державної власності, а також осіб, які загинули або померли внаслідок захворювання, пов'язаного з Чорнобильською катастрофою; на майно осіб, реабілітованих у встановленому порядку; на житловий будинок, пай у житлово-будівельному кооперативі, квартиру, що належала спадкодавцеві на праві приватної власності, якщо вони проживали в цьому будинку, квартирі протягом шести місяців з дня смерті спадкодавця; на житлові будинки в сільській місцевості за умови, що ці громадяни постійно проживатимуть у цих будинках і працюватимуть у сільській місцевості; на вклади в установах Ощадбанку та в інших кредитних установах, на страхові суми за договорами особистого й майнового страхування, облігації державних позик та інші цінні папери, суми заробітної плати, авторське право, суми авторського гонорару і винагород за відкриття, винахід, винаходи, корисні моделі, промислові зразки, топографії інтегральних мікросхем, сорти рослин та раціоналізаторські пропозиції; на майно осіб фермерського господарства, якщо вони є членами цього господарства.

 

Крім того, від сплати державного мита за вчинення нотаріальних дій, в тому числі і за видачу свідоцтва про право на спадщину, звільняються громадяни: - віднесені до першої та другої категорій постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи; - віднесені до третьої категорії постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, які постійно проживали до відселення чи самостійного переселення або постійно працюють на території зон відчуження, безумовного (обов’язкового) і гарантованого добровільного відселення, за умови, що вони за станом на 01.01.1993 прожили або відпрацювали у зоні безумовного (обов’язкового) відселення не менше двох років, а у зоні гарантованого добровільного відселення не менше трьох років; - віднесені до четвертої категорії потерпілих внаслідок Чорнобильської катастрофи, які постійно працюють і проживають або постійно проживають на території зони посиленого радіоекологічного контролю, за умови, що за станом на 01.01.1993 вони прожили або відпрацювали в цій зоні не менше чотирьох років; - інваліди Великої Вітчизняної війни та сім’ї воїнів (партизанів), які загинули чи пропали безвісти, і прирівняні до них у встановленому порядку особи; - інваліди I та II групи.

 

 

Плата за додаткові послуги правого характеру

 

Одночасно зазначаємо, що за надання державними нотаріусами додаткових послуг правового характеру, які не пов’язані із вчинюваними нотаріальними діями, а також технічного характеру справляється окрема плата у розмірах, що встановлюються Головним управлінням юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, обласними, Київським та Севастопольським міськими управліннями юстиції. Кошти, одержані від надання таких додаткових послуг, спрямовуються до Державного бюджету України (частина 2 статті 19 Закону України "Про нотаріат").

 

Пунктом 10 Примірного положення про порядок надання державними нотаріусами додаткових послуг правового характеру, які не пов’язані із вчинюваними нотаріальними діями, а також послуг технічного характеру, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 04.01.1998 № 3/5, передбачено, що від сплати за надання правової допомоги звільняються інваліди Великої Вітчизняної війни; інваліди 1-ї та 2-ї груп; громадяни - за надання їм правової допомоги, необхідної для призначення та одержання державних допомог та пенсій, фонди підтримки індивідуального житлового будівництва на селі (республіканський, обласні, міський) - за надання їм правової допомоги при посвідченні договорів іпотеки.

 

Приватні нотаріуси за вчинення нотаріальних дій справляють плату, розмір якої визначається за домовленістю між нотаріусом та громадянином або юридичною особою. Оплата додаткових послуг правового характеру, що надаються приватними нотаріусами і не належать до вчинюваної нотаріальної дії, провадиться за домовленістю сторін (стаття 31 Закону України "Про нотаріат").

 

Указом Президента України від 10.07.1998 № 762/98 "Про впорядкування справляння плати за вчинення нотаріальних дій" було встановлено, що розмір плати, яка справляється за вчинення нотаріальних дій приватними нотаріусами, не може бути меншим від розміру ставок державного мита, яке справляється державними нотаріусами за аналогічні нотаріальні дії».

 

 

СПАДКОВИЙ РЕЄСТР

 

З метою підвищення рівня захисту майнових прав та інтересів громадян і юридичних осіб, наказом Міністерства юстиції України від 17.10.2000 № 51/5 (у редакції наказу Міністерства юстиції України 07.04.2005 № 33/5), зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 07.04.2005 за № 373/10653, створено Спадковий реєстр.

 

 

Плата за внесення записів та видачу витягів зі Спадкового реєстру

 

Пунктом 3 наказу Міністерства юстиції України від 07.07.2011 № 1810/5 «Про затвердження Положення про Спадковий реєстр», зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 11.07.2011 за № 831/19569 (із змінами і доповненнями), встановлено тарифи: за формування у Спадковому реєстрі одного реєстраційного запису про посвідчення заповіту, змін до нього, скасування заповіту, видачу дубліката з видачею відповідного витягу ‒ у розмірі шістдесяти восьми гривень; за формування у Спадковому реєстрі одного реєстраційного запису про посвідчення спадкового договору; змін до нього, розірвання спадкового договору, видачу дубліката з видачею відповідного витягу ‒ у розмірі п'ятдесяти однієї гривні; за формування у Спадковому реєстрі одного реєстраційного запису про видачу свідоцтва про право на спадщину або його дубліката з видачею про це відповідного витягу ‒ у розмірі п'ятдесяти однієї гривні; за проведення перевірки інформації про наявність або відсутність посвідченого заповіту і спадкового договору або заведеної спадкової справи та виданих свідоцтв про право на спадщину з видачею витягу або інформаційної довідки ‒ у розмірі п'ятдесяти однієї гривні.

 

 

Категорії громадян, що звільняються від плати за звернення до Спадкового реєстру

 

Відповідно до пункту 4.3 Положення про Спадковий реєстр, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 07.07.2011 № 1810/5, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 11.07.2011 за № 831/19569 (із змінами і доповненнями), плата не справляється з: інвалідів I та II груп, інвалідів Великої Вітчизняної війни та прирівняних до них осіб - за всі звернення до Спадкового реєстру; дітей-сиріт ‒ за проведення перевірки інформації про наявність або відсутність посвідченого заповіту, спадкового договору або заведеної спадкової справи, якщо така перевірка пов'язана із заведенням спадкової справи; громадян, віднесених законом до 1-ї категорії осіб, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи; дітей-сиріт; непрацездатних за віком; громадян, що успадковують майно осіб, які загинули при захисті України, у зв'язку з виконанням інших державних чи громадських обов'язків або з виконанням обов'язку громадянина щодо врятування життя людей, охорони громадського порядку та боротьби із злочинністю, охорони приватної власності або колективної чи державної власності, а також осіб, реабілітованих у встановленому порядку, ‒ за формування у Спадковому реєстрі реєстраційного запису про видачу свідоцтва про право на спадщину або його дубліката.

 

Крім того, згідно частини третьої статті 34 Закону України «Про нотаріат» і пункту першого глави 9 розділу І Порядку вчинення нотаріальних дій нотаріусами України від 22.02.2012 № 296/5, затвердженої наказом Міністерства юстиції України від 03.03.2004 № 20/5, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 22 лютого 2012 за № 282/20595, тексти договорів, заповітів, довіреностей, свідоцтв, актів про морські протести та протести векселів, перекладів у разі засвідчення нотаріусом вірності перекладу документа з однієї мови на іншу, заяв, на яких нотаріусом засвідчується справжність підпису, за винятком заяв у електронній формі заяв та примірників документів, що залишаються у справах нотаріуса, а також дублікатів нотаріальних документів, викладаються на спеціальних бланках нотаріальних документів з лицьового та зворотного боку цих бланків.

 

Витрати, пов'язані з використанням бланків, відшкодовують особи, щодо яких або в інтересах яких вчинені нотаріальні дії (пункт 14 Порядку витрачання, зберігання, обігу спеціальних бланків нотаріальних документів і звітності про їх використання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 5 серпня 2009 р. № 812).

 

На сьогодні вартість одного спеціального бланка нотаріальних документів становить 2 грн. 00 коп.

 

За видачу скороченого витягу з Єдиного реєстру спеціальних бланків нотаріальних документів встановлено плату у розмірі 1 грн. 50 коп. Перевірка справжності спеціальних бланків нотаріальних документів за даними Єдиного реєстру спеціальних бланків нотаріальних документів, що пов'язана з учиненням нотаріальних дій, з видачею про це інформаційної довідки здійснюється безкоштовно (наказ Міністерства юстиції України 18.02.2010 № 334/5 «Про затвердження розміру плати за користування Єдиним реєстром спеціальних бланків нотаріальних документів та внесення змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства юстиції України»).

 

 

Оподаткування доходів, отриманих у спадщину

 

Згідно вимогам статті 174 Податкового Кодексу України 02.12.2010 № 2755-VI (далі – Кодекс) дохід у вигляді вартості успадкованого майна (кошти, майно, майнові чи немайнові права) у межах, що підлягає оподаткуванню, і зазначається в річній податковій декларації, крім спадкоємців-нерезидентів, які зобов'язані сплатити податок до нотаріального оформлення об'єктів спадщини та спадкоємців, які отримали у спадщину об'єкти, що оподатковуються за нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб, а також іншими спадкоємцями - резидентами, які сплатили податок до нотаріального оформлення об'єктів спадщини.

 

Вищезазначеною статтею Кодексу, передбачено, що за нульовою ставкою оподатковуються:

 

а) вартість власності, що успадковується членами сім'ї спадкодавця першого ступеня споріднення;

б) вартість власності об'єкту нерухомості, об'єкту рухомого майна, що успадковується особою, яка є інвалідом I групи або має статус дитини-сироти або дитини, позбавленої батьківського піклування, та вартість власності, що успадковуються дитиною-інвалідом;

в) грошові заощадження, поміщені до 2 січня 1992 року в установи Ощадного банку СРСР та державного страхування СРСР, що діяли на території України, а також у державні цінні папери (облігації Державної цільової безпроцентної позики 1990 року, облігації Державної внутрішньої виграшної позики 1982 року, державні казначейські зобов'язання СРСР, сертифікати Ощадного банку СРСР) та грошові заощадження громадян України, поміщені в установи Ощадного банку України та колишнього Укрдержстраху протягом 1992 - 1994 років, погашення яких не відбулося, що успадковуються будь-яким спадкоємцем. За ставкою, визначеною пунктом 167.2 статті 167 Кодексу (5 відсотків бази оподаткування), вартість будь-якого об'єкта спадщини, що успадковується спадкоємцями, які не є членами сім'ї спадкодавця першого ступеня споріднення; за ставками, визначеними в пункті 167.1 статті 167 Кодексу (15 відсотків бази оподаткування), для будь-якого об'єкта спадщини, що успадковується спадкоємцем від спадкодавця-нерезидента, та для будь-якого об'єкта спадщини, що успадковується спадкоємцем-нерезидентом від спадкодавця-резидента.

Департамент нотаріату та фінансового моніторингу

І чому Вам прийдеться звертатися саме до приватного нотаріуса?

І ще вот таке попалось

Верховна Рада нарешті прийняла багатостраждальний закон про спадщину, який не міг пройти через парламент декілька років.

Цим законом спрощено процедуру оформлення спадщини та реєстрації прав спадкоємців на успадковане ними нерухоме майно. І нарешті вирішено головне питання, яке турбувало тисячі незаможних людей, — законом скасовується обов‘язкове проведення оцінки майна і встановлюється оподаткування спадщини за нульовою ставкою податку у випадках спадкування майна спадкоємцями першої та другої черги за законом чи за заповітом. Тобто у разі оформлення спадщини від чоловіка-дружини, батьків-дітей, баби-діда, брата-сестри. Крім того, оформити спадщину можна буде не лише у нотаріуса, а й у сільраді. Про плюси та мінуси цих законодавчих нововведень «Сімейній газеті» розповів хмельницький адвокат Андрій Сорокопуд.

«Новий закон покликаний спростити та здешевити процедуру оформлення спадщини»

«20 жовтня 2014 року Верховна Рада України ухвалила закон про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо деяких питань спадкування, — каже Андрій Олександрович. — Зокрема, вказаним законом внесені зміни до Цивільного кодексу України, Закону України «Про нотаріат», Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні», Закону України «Про оцінку земель» та Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень». Тобто всіх основних законодавчих актів, які регулюють процедуру прийняття та оформлення спадщини. Аналізуючи зміст вказаного закону, можна прийти до цілком логічного висновку про те, що він покликаний спростити процедуру оформлення спадщини та реєстрації прав спадкоємців на успадковане ними нерухоме майно (насамперед, у сільських населених пунктах). Адже у ньому передбачено скасування обов’язкового проведення оцінки майна у випадках спадкування майна спадкоємцями першої та другої черги за законом і за правом представлення (до таких спадкоємців, зокрема, належать діти спадкодавця, онуки, рідні брати та сестри, той з подружжя, який його пережив, батьки тощо). А також у випадку спадкування спадщини, яка оподатковується за нульовою ставкою податку. У вказаному законі також містяться і норми про надання відповідних повноважень щодо оформлення спадщини органам місцевого самоврядування сільських населених пунктів.

Дійсно, на даний час процедура оформлення спадщини є доволі непростою, адже її здійснюють лише нотаріуси, яких часто в селах взагалі немає. А враховуючи обов’язкову оцінку предмету спадщини та збори, які необхідно сплатити при її оформлені, в окремих конкретних випадках оформляти свої спадкові права громадяни відмовляються через економічну недоцільність (вартість оформлення спадщини перевищує вартість самої спадщини). Тому потреба у законодавчих змінах назріла доволі давно».

«Є в законі про спадщину і позитивні моменти, і підводні камені»

«Зверну увагу лише на два нововведення за цим законом, — продовжує Андрій Сорокопуд. — Перше полягає у тому, що відтепер оформляти спадщину у сільській місцевості зможе і «уповноважена на це посадова особа відповідного органу місцевого самоврядування». З точки зору спрощення процедури оформлення це дійсно є позитивним моментом (як мінімум не потрібно буде їздити до районного центру до нотаріуса). Спрощується і державна реєстрація прав спадкоємців у сільських населених пунктах на успадковане ними нерухоме майно, яку також мають право проводити органи місцевого самоврядування сільських населених пунктів, що в значній мірі заощаджує час та кошти спадкоємця. Але у мене, як у юриста, виникає логічне запитання – що це за «уповноважені» посадові особи, який рівень їх правової освіти та компетентності у питаннях спадщини? Адже за змістом Закону вони повинні будуть, крім безпосередньо оформлення спадщини (що вже вимагає певного обсягу знань норм права), також забезпечувати збереження та архівування документів нотаріального діловодства та архіву, які стосуються нотаріальних дій із оформлення спадщини, відповідно до вимог, встановлених для нотаріусів, вести встановлену статистичну звітність та подавати її до відповідних управлінь юстиції тощо.

У Законі зазначено, що ці посадові особи органу місцевого самоврядування повинні мати вищу юридичну освіту, досвід роботи у галузі права не менше трьох років, пройти протягом року стажування у державній нотаріальній конторі або у приватного нотаріуса, завершити навчання щодо роботи з єдиними та державними реєстрами, які функціонують у системі Міністерства юстиції України та скласти іспит зі спадкового права у порядку, встановленому Міністерством юстиції України. Але чи вдасться у сільській місцевості знайти осіб, які повністю відповідатимуть цим вимогам? Питання, відповідь на яке зможе дати лише час.

Другим нововведенням є скасування обов’язкового проведення оцінки майна та земельної ділянки. Зокрема, спадкоємцям першої та другої черги, як у випадку спадкування ними за законом, так і у випадку спадкування ними за заповітом і за правом представлення не потрібно буде проводити оцінку майна та земельної ділянки, що в свою чергу заощадить їм чималу суму коштів. Якщо говорити в цілому про вказаний закон, то він дійсно спрощує і здешевлює процедуру оформлення спадщини, насамперед для мешканців сільської місцевості. Але зазначений Закон набере чинності лише з 1 січня 2016 року (звісно за умови його підписання Президентом України), а враховуючи наявність у парламентарів можливості (а у деяких і бажання) внесення до нього змін, невідомо у якому вигляді цей Закон набере чинності безпосередньо у січні 2016 року. Але є у Законі і позитивний момент, якого чекати залишилось недовго. Норми щодо скасування обов’язкової оцінки спадкового майна та земельних ділянок, наберуть чинності з наступного дня після офіційного опублікування цього Закону».

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Добрый день, ув. форумчане. Собственно сабж: Подскажите, плс: какие приблизительно затраты меня ждут при принятии наследства по завещанию. Ситуация: умер дедушка, осталось завещание. В завещании участок в Киеве (6 соток) + хатынка в равных частях на меня и мою дочь (6 лет).

На неделе нас ждет поход к нотариусу. Родственники, которым это "не досталось", стали пугать огромными налогами, и что "якобы", если отказаться в пользу пенсионера (одного из родственников), то платить надо будет меньше.

Во сколько мне (частному предпринимателю) обойдется принять это имущество по завещанию? ЧП на стопе.

Документы (вроде бы) в порядке, есть документы на дом, гос. акт на землю и кадастровый номер.

Спасибо большое за советы.

Наследование может осуществляться только физическим лицом, поэтому ЧП тут фигурировать не будет.

Наследование даже и по завещанию предполагает выделение обязательной части наследникам в виде половины части от той, которую они б унаследовали по закону. Такими "льготами" обладают несовершеннолетние дети и совершеннолетние нетрудоспособные дети наследодателя, супруг/супруга и родители. Это нужно учесть.

Стоимость оформления наследства Вам написали. Добавлю, что открытие наследственного дела осуществляется по месту жительства наследодателя или по месту расположения наследства.

Государственный нотариус дешевле частного. У частного открыть наследственное дело - до 10000 грн. Но тут - у кого какие приоритеты. Если экономия времени - однозначно к частному. У него можно оформить наследство за 2 посещения. У государственного на это могут уйти долгие месяцы. Причем, дело будет не только в готовности документов, но и в количестве желающих попасть к нотариусу - а это очередь, и в "ожиданиях благодарности" за выполнение своей работы...

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

"ожиданиях благодарности"

В каких суммах это может исчисляться? Или принять исчислять?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

В каких суммах это может исчисляться? Или принять исчислять?

Как правило, пару тысяч гривен.;)

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Это еще что за налог? Как он рассчитывается, подскажите, пожалуйста.

 

 

Ну это обычный налог на доходы физ.лиц. Если Вы получили наследство не от мамы с папой, а от дедушки, то это Ваш "доход", а с доходов надо уплатить налог.

 

А все предыдущие Ваши платы, это было связано с оформлением, за бумажки.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть у нього для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!

Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.

Увійти зараз
×
×
  • Створити...