tobias Опубліковано: 26 лютого 2016 Поділитись Опубліковано: 26 лютого 2016 Органічна архітектура — течія архітектурної думки, уперше сформульована Луїсом Саллівеном на основі положень еволюційної біології в 1890-ті роки і якнайповніше втілена в працях його послідовника Френка Ллойда Райта в 1920-ті — 1950-ті роки. На противагу функціоналізму, органічна архітектура вбачає своє завдання у створенні будівель і споруд, що розкривають властивості природних матеріалів і органічно вписані в навколишній ландшафт. Прибічник ідеї безперервності архітектурного простору, Райт пропонував підвести рису під традицією нарочитого виділення будівлі і її складових частин з навколишнього світу, що домінувала в західній архітектурній думці з часів Палладіо. На його думку, форма будівлі повинна кожного разу витікати з її специфічного призначення і тих унікальних умов середовища, в яких вона зводиться й існує. У практичному плані, спроектовані Райтом «Будинки прерій» служили природним продовженням природного довкілля, подібно до еволюційної форми природних організмів. Найбільш впливовим представником органічної архітектури в Європі був фін Алвар Аалто. Індивідуалізм органічної архітектури неминуче вступав у протиріччя з потребами сучасного урбанізму, і не дивно, що основними пам'ятниками цього напряму стали заміські особняки для заможних оригіналів, любителів сучасного мистецтва. У 1950-ті роки і Аалто, і Райт стали відходити від органічної архітектури і в цілому перейшли до проектування будівель у більш універсальному, інтернаціональному стилі. Відродження інтересу до органічної архітектури на початку XXI століття пов'язано із становленням естетики біо-теку, яка, на відміну від Райта, визнає можливість і значущість прямих зовнішніх аналогій архітектурних форм з формами органічної природи. Органічна архітектура Френк Ллойд Райт Дім Робі Будинок над водоспадом будинок в Іллінойсі Популярність Райту приносять «Будинки прерій», спроектовані ним з 1900 по 1917 роки. «Будинки прерій» створені в рамках концепції «органічної архітектури», ідеалом якої є цілісність і єднання з природою[1]. Для них характерний відкритий план, переважаючі в композиції горизонталі, далеко винесені за межі будинку схили даху, тераси, обробка необробленими природними матеріалами, ритмічні розчленовування фасаду каркасами, прообразом яких служили японські храми[2]. Багато з будинків в плані хрестоподібні, і розташоване в центрі вогнище-камін об'єднує відкритий простір. Інтер'єрам будинків Райт приділяв особливу увагу, створюючи меблі сам і добиваючись того, щоб кожен елемент був осмислений і органічно вписувався в створюване ним середовище. Найвідомішими серед «Будинків прерій» є будинок Віллітса, будинок Мартіна і будинок Робі. Архитектура Ллойда Райта в Буче 7 Посилання на коментар Поділитися на інших сайтах More sharing options...
tobias Опубліковано: 2 травня 2016 Автор Поділитись Опубліковано: 2 травня 2016 Майстерня "Органічна Архітектура" ОРГАНІЧНА АРХІТЕКТУРА – це принципово новий підхід в проектуванні, в основі якого лежить взаємодія трьох основних факторів: ЛЮДИНА ФУНКЦІЯ ОТОЧЕННЯ Ви маєте змогу заперечити, що ці чинники лежать в основі будь-якого архітектурного проектування, але ж погляньте навколо – Ви побачите спадок конструктивізму та функціоналізму, де є ФУНКЦІЯ, але немає такої важливої складової, як ОТОЧЕННЯ, будівлі штучно інкрустовані в середовище, але воно не відображене в архітектурі. В Органічній архітектурі є можливість спостерігати, як тісно пов`язані ці чинники, нерідко будівля немов продовжує рельєф. Одна й та сама функція в різних оточеннях приймає різну форму, різний характер. В основі сучасної концепції школи проектування "Органічна архітектура" закладений глибокий аналіз того, під дією яких законів формуються ті чи інші природні об`єкти (плоди, дерева). Як природа економить власну матерію, так і Органічна архітектура оптимально використовує будівельний матеріал, а значить і кошти замовника – це вдається зарахунок пошуку оптимальної форми і, як наслідок, відмови від зайвого штучного декору. Кожне приміщення в будівлі повинно мати форму, відповідну до функціональних та естетичних вимог. Відмова від формального "прямокутного" підходу ускладнює процес проектування, але дозволяє більш ефективно використовувати простір (згадайте, як використовуються кути прямокутних кімнат: їх необхідно додатково освітлювати, опалювати, декорувати) та економічніше витрачати будівельні матеріали. Саме тому ця методика проектування настільки популярна в сучасній Європі. Сьогодні методика Органічна архітектура переживає чергове відродження – вона отримала широке розповсюдження в Німеччині, Швейцарії, Норвегії, Голландії, Польші. Розвитку Органічної архітектури в Україні активно допомагають відомі європейські архітектори, які є офіційними представниками Органічної архітектури від IFMA (Міжнародний Форум Людини та Архітектура): Луіджи Фьюмара, Швейцарія. Дипломований архітектор. Райнханд Коппенрат, Німеччина. Дипломований архітектор. www.oa.org.ua/pages/index.php3?lang=2&cid=31 Сплеск інтересу до органічної архітектури на початку ХХІ століття пов'язаний із становленням естетики, яка, на відміну від Райта, визнає можливість і значущість прямих зовнішніх аналогій архітектурних форм з формами органічної природи. Дочірньою гілкою органічної архітектури є регіоналізм. Заснований практично на тих же принципах відмови від гіпертрофованої аскетики функціоналізму, він закликає архітекторів не до бездумного тиражування тих або інших форм або конструкцій, але до їх творчого переосмислення згідно місцевим, регіональним умовам – ландшафтним, природним, історичним. Регіоналізм сьогодні вдало використовує місцеві культурні традиції і умови одночасно спираючись на загальносвітові завоювання архітектурної теорії і практики.www.am-metropolis.org.ua/uk/arhstyles/60-orgarhit.html Добавлено через 5 минут Площадь участка: 0,35 Га Общая площадь дома: 380м2 Новый реализованный проект от Yunakov Home Design - «Дом в стиле Райта» Самое сложное в поставленной перед нами задаче было, поймать стилистику и пропорции великого архитектора Ф.Л. Райта. Один из основных принципов архитектуры Райта это "прижатый" кровлей объем дома, из-за которого кажется что высота этажа очень низкая и дом имеет явно выраженную горизонтальную композицию. Второй принцип это огромный вынос кровли от фасада, который дает намек на японскую традиционную архитектуру. Третий принцип большое количество крытых террас, которые так же растягивают сооружение по участку. Учитывая пологий характер рельефа и активной вертикальной растительности, стилистика Райта особенно хорошо "вписалась" на участке под застройку. Особое внимание предали функциональному зонированию и планировки здания. Практически вся планировка это перетекание внутренних помещений с уличными крытыми террасами и ландшафтом. Дом состоит из двухсветного зала, столовой, кухни, кабинета, гостевой спальни и двух крытых террас на первом этаже. И 3х спален с санузлами и открытой террасы на втором этаже. Так же на участке есть крытый паркинг, который удачно подыграл в композиционном решении. Весь ландшафт проработан с небольшими ссылками на японские сады. Мощение дорожек и въездной группы выполнены из гранита. yunakovdesign.com/prairiehouse.html 1 Посилання на коментар Поділитися на інших сайтах More sharing options...
Рекомендовані повідомлення
Створіть акаунт або увійдіть у нього для коментування
Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар
Створити акаунт
Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!
Зареєструвати акаунтУвійти
Вже зареєстровані? Увійдіть тут.
Увійти зараз