Перейти до публікації
Пошук в
  • Додатково...
Шукати результати, які містять...
Шукати результати в...

Короткі огляди портативних генераторів

vovarpd

Рекомендовані повідомлення

Вирішив створити окрему тему для коротеньких оглядів портативних генераторів, в основному Honda.
Може кому буде цікаво.
Щоб не захламляти тему про генератори загалом.
https://www.stroimdom.com.ua/topic/107821-vybor-elektrogeneratora/?do=findComment&comment=5378594

Після блекаутів трошки мене ця тема зацікавила, і я вирішив дослідити модельний ряд Хонди розміром до кіловата.
Купую їх на eBay, переважно в Англії, шукаю дешеві варіанти які потребують ремонту (ремонт переважно заключається в чистці карбюратора, один раз купив без компресії і замінив клапан який завис у втулці), так як ті що в ідеалі занадто дорогі.
Після сервісу через якийсь час більшість доначу в ЗСУ (вже туди поїхало дві EX650, одна EU10i, і одна EX7)

В основній темі вже писав про Honda EX650 (сама надійна машина, шкода що не інверторна), Honda EX7 і Honda EU10i.

Тепер мені попав в руки двотактний Honda EX500 з виду в ідеальному стані, 1996 року (вони недовго були на конвеєрі, так як вже в 1998 вийшла флагманська Honda EU10i ), чистий синус, можливість паралельної роботи з ще одним таким же, вага менше 9 кг, два режими роботи 200/450VA, вихід 12v відсутній. Звук не подобається все таки, як газонокосарка, 4 тактні особливо EX650 набагато приємніше для вуха.

Сьогодні його трошки подосліджував. З 2 тактною технікою справ ніколи немав, свого часу займався лише 4 тактними авто двз на любительському рівні.

Китайським дешевим осцилографом перевірив синусоїду. Чистий синус, 240V як і передбачалось по оглядах в ютубі, хоча в інструкції паперовій написав intermittent square wave - якась помилка, напевно японці не сильно переймались інструкцією до генератора який є по суті копією старішого EX350 за винятком інвертора в якому якраз отой intermittent square wave.

Я раніше розбирав Honda EU10i щоб порегулювати клапана, і подумав що там все дуже компактно зроблено. Але потім оцінив оце чудо інженерії. Тут ще компактніше. Але є зручний доступ злити бензин з карбюратора гвинтом (нетреба нічого розбирати), зручніше поміняти розетку на євро і взагалі доступ до інвертора, роз'ємів і всієї електрики. Почистити вихлопний порт від нагару - теж буквально 5 болтиків відкрутити. 

Навантаження тримає добре, але чомусь при гарному навантаженні починає диміти, грішу на то що масла замішав "на око", потім перевірив, і бачу що десь 1:30 вийшло замість 1:100, надіюсь причина в цьому, а може й навантаження забагато.

В дорозі його старший брат Honda EX350 з модифікованим синусом, але зате це перший в світі інверторний генератор взагалі, 1986 року, цікаво буде оцінити і порівняти.

20240226_211844-COLLAGE.thumb.jpg.50b30115da9476172de4edab91a354fc.jpg

 

  • Лайк 4
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

27.02.2024 в 10:22, dimich99 сказав:

Можете розказати як такі речі доставляєте з eBay в Україну? Скільки виходить?

Компанія Meest (meest.shopping) до Львова все адекватно возить (наприклад останній генератор з наступного поста з Англії відправлений у п'ятницю, а в наступну суботу у Львові я вже його забрав на відділенні, враховуючи навіть ситуацію  на польському кордоні), при потребі розмитнює без додаткових послуг брокера (інакше 10 євро якщо декларація не співпадає з реальною вартістю і митниця це замітила). Деколи буває продавці не надають трек номерів і воно на складі "губиться", але все знаходять після додаткової інформації. Я читав відгуків багато про них поганих, ну є в них нюанси (деколи несподівано закривають відділення поки посилка в дорозі і скеровують на свій розсуд на інше, але після звернення в саппорт безкоштовно коректують на те яке мені краще), але ще жодної посилки не загубили повністю, і все довезли нормально.

Такий генератор по доставці в коробці (загалом біля 10-11 кг з упаковкою) обходиться десь 23-24 фунта без промокодів якщо з Англії. З Німеччини чуть дешевше, але в німців того добра нема , а як є то дуже дорого. Зате в них є інші речі які в Англії дорогі. Кожна країна має свої нюанси.
 

Змінено користувачем vovarpd
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Приїхав ще один генератор Honda. Made in Japan. Тепер це EX350. 
Це перший в світі інверторний генератор. Був випущений в 1987 році, на той час інверторна технологія це був прорив.
Є вихід DC12v, 6A і потужність два рівні переключатель 150-300VA, пік 350VA.
Мотор 34.4 кубіка, двотактний. Степінь стиску 6.7. Пропорція масла намальована на генераторі 50:1, але потім хонда це скоректувала до 100:1 на моделі EX500 (мотор той самий) так як було забагато масла і купа сажі на вихлопі. 
Обороти 3000 на першій швидкості, і 4500 на другій. 
Паралельної роботи немає на відміну від наступника EX500.
Модифікований синус.

Спробував завести. Заводиться, але без підсосу глохне. На переключатель 150/300 теж реакції нема. Повітряний фільтр весь в руках розсипається і думаю він вже є всередині в карбюраторі, ну це від часу.  Але електрику дає, лампочка 140вт світить норм і це вже добре. Решта треба буде сервісувати.

Більш детально про цей генератор отут англієць розписав.
james-planes-and-automobiles.com/random-projects/honda-ex350-generator/

 

Цитата

Notably it was the world’s first to introduce an inverter circuit. This was achieved though some wonderful engine miniaturisation to turn a three-phase multi-pole (15 poles AC and 6 poles DC) high-speed stator which, via an intermediate DC regulator/rectifier was then reconverted back to mains voltage AC current through a simple invertor.  All standard stuff these days but novel at the time. The sine wave was a simple 50 Hz modified-square, but the important point was that it was stable. 

 

IMG_20240302_185716-COLLAGE.jpg

IMG_20240302_192246-COLLAGE.jpg

Змінено користувачем vovarpd
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Порівняння на столі щоб бачити різницю в функціях.
Тато і син )) 1987 рік і 1996.  EX350 vs EX500

ex250-vs-ex500-2.jpg

ex350-vs-ex500-1.jpg

ex350-vs-ex500-3.jpg

Змінено користувачем vovarpd
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Почистив карбюратор в EX350 в уз ванні  , поставив новий фільтр, додав бензу річної давності і 2т масла 1:100 і перевірив роботу на першій швидкості.
Відрегулював карбюратор... якийсь "джон" там накрутив throttle stop screw в упор так що генератор не реагував на першу швидкість, маслав на максимальних оборотах. І так як це інвертор то воно ніби як і всеодно, але це по перше шум, по друге розхід, по третє знос.

Тепер все +- ОК. На відео по суті робота на максимумі 1 швидкості - 150VA.

Доступ до регулювання гвинта якості, гвинта який регулює натяг пружинки на механізмі governor (і точну підстройку обертів), і гвинта для зливу бензину з карбюратора  є зовні - три отвори біля головного ричага. Дуже зручно.

Небуло зарядних станцій під руками, скоро якусь куплю і попробую на другій швидкості (шум значно більший). Думаю Ecoflow працювати небуде з модифікованого синусу, а от Bluetti з ноутбучними бж можливо і так.

Працює якось так (строго не судіть йому 38 років 😄 ):
 


 

Змінено користувачем vovarpd
  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Провів тести з Bluetti EB55 яку купив нову по гарній знижці на ОЛХ, буду відправляти в ЗСУ наступного тижня.
Нажаль час є тільки після роботи і вже темнувато.

EX500 і робота від двох блоків живлення (штатний і lenovo).
Конкретно з цією станцією (може пару циклів вирішать проблему) чомусь бж lenovo (попробував 2 різних) не працює ідеально (з розетки теж). Підозрюю що ці MPPT контроллери в станціях трошки китайські і якість нестабільна. На попередній станції все було супер 140-150Вт з нульового заряду. А тут 70W з нуля і десь за півгодини і до кінця  все ж видає 110-120W. Загальний час зарядки получився 2 год 10 хв, а попередню таку саму станцію ця зв'язка зарядила за 1 год і 50 хв.  Всеодно це краще чим просто штатний блок який заряжає більше 3 годин. 
youtu.be/Tg6CZFZ1VRo?si=C9mntz4ihwff_h5R

EX350.
А от цей генератор прогнозовано не тягне 2 блоки живлення,  але зі штатним працює. Зарядка йде, незважаючи на модифікований синус. От тільки незнаю чи надовго :) Чи це якось не повпливає на бж в довгостроковій перспективі. Штатного трохи шкода бо дорогий, а ноутбучним можна експериментувати сміло, бо дешевий.  В кінці заглох бо закінчився бензин. При перевантаженні мотор працює і не глохне, просто моментально відключає напругу.
youtu.be/AROkUcASi2E?si=xM5sKd1VYm8T6dJz

Обидва для нормального заряду мають працювати на другій швидкості де обороти 4500-4600. А це додатковий шум і паливо.  

Далі в квітні ще спробую Ecoflow River 2 Max (цього місяця бюджет на донати закінчився), є підозра що з модифікованого синуса той екофлов взагалі не заведеться :) 

 

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Вчора все ж за дня нормально перевірив ще раз зарядку Bluetti EB55 від EX500
Зарядка йшла в максимально можливому режимі, генератор стабільно видає 400W потужності. Зазорчик до 450VA вже незначний.
Заодно на відео видно глюк в деяких станціях EB55 на стороні MPPT. 
В парі все чудово, а окремо БЖ леново в більшості випадків видає половину потужності.

На іншому фото видно кількість місця яке той генератор займає у відверто малому багажнику Ford Fiesta.
 

AP1GczOTtoCsH4tQJ90wpiqp93BpEoLpKZtJhWhc

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

  • 4 тижні потому...

Провів тест простого генератора Yamaha EF1000, який купував ще в кінці 2022, по суті так і простояв без діла. Стан практично новий, це десь початок-середина 90х. 
Подивився синусоїду. До інверторної якості не дотягує, зате все просте як двері, для резерву зарядити Bluetti чи акуми думаю підійде.

Провів тест навантаження в режимах 50Hz (3000RPM), і 60Hz (3600RPM).
Паспортні характеристики тримає без проблем. 
При незначному перевантаженні зразу вибиває автомат.
Карбюратор на всяк випадок помив ультразвуком, поставив фільтр палива мотоциклетний (думаю там є якась сіточка на виході з бака, але я не розкручував, а по схемі той fuel cock взборі і щось недуже ясно)


 

 

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Купив ще одну Honda EU10i на ebay. Вийшов дуже дешево, 7500 грн вже з доставкою. Але продавався як неробочий. Вирішив ризикнути :)

Після огляду виявив відсутній ковпачок на свічці. Торчав просто вв дріт. Купив оригінальний ковпачок 500 грн. 
Також був відсутній ковпачок на електронному дроселі, на роботу не впливає, захищає від вологи, купив і його. Провірив дросель, опір 60ом, в межах норми 50-70.
Поставив нову свічку, промив карбюратор, новий фільтр.
Злив якусь чорнющу жижу схожу на смолу замість масла, залив нове.
Попробував завести. 

Зняв вентиляцію картерних газів, вивів на вулицю.. завівся, але не набирає оборотів, на таких оборотах напруги нема. 

Поміняв карбюратор з завідомо робочого такого самого який працює ідеально. результату нема.
Поміняв глушник - результату нема.
Іскра чудова.
Бензин подається.
Провірив датчик рівня масла - там все ОК.
Компресія 6 кг при нормі 4+. Трохи забагато.
Без свічки мотор легенько крутиться без всяких посторонніх шумів, зі свічкою трохи так ніби підклинює.
Трохи спльовує в карбюратор типу backfire, якщо зняти всі фільтри то замітно лишні звуки.

Підозрюю проблему в клапанах.
На днях до них доберусь (багато розбирати треба).

Можливо в когось ще є ідеї що може бути не так? 

 

 

  • Лайк 2
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Розібрав.
Я звичайно не сервісмен професіонал і мало що бачив з приколів, але тут бачу анекдот :)
Зазори кінські, ну це півбіди. Цікавіше що зазор на впуску чуть більше 0.6мм, а зазор на випуску твердо більше 1.1мм.
Інструкція каже що має бути 0.06-0.1 і 0.8-0.13

Тобто той кулібін в Англії який туда лазив регулювати зазори тупо переплутав сотки з десятими :)

Маю надію що після регулювання більше сюрпризів небуде )))

 

 

  • Лайк 2
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Думав сьогодні швиденько зібрати, а не тут то було.

Крім зазорів бачу ще маслозйомний ковпачок не на тому клапані, і саме гірше погнуті штовхачі рокерів, думаю то наслідок зазорів.

Самі штовхачі недорогі, по 150-170 грн, але чекати мінімум два тижні. Почекаєм..

 

Вже аж цікаво який там пробіг. Ці генератори мають вбудований трекер мотогодин, у вигляді зеленої лампочки яка блимає на старті 1 раз на кожні 100 годин, але по-моєму більше 6 разів нє, тобто після 600 не рахує вже..

 

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть у нього для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!

Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.

Увійти зараз
×
×
  • Створити...