Перейти до публікації
Пошук в
  • Додатково...
Шукати результати, які містять...
Шукати результати в...

Освітній процес в умовах війни

Firetuf

Освітній процес в умовах війни  

43 користувача проголосувало

У вас немає прав на голосування в цьому опитуванні, або на перегляд результатів опитування. Будь ласка, войдите или зареєструйтеся для голосування в опитуванні.
  • Опитування закрито 31.08.22 в 20:51

Рекомендовані повідомлення

11 часов назад, OlaR сказал:

Гарно, що якась зацікавленість йти в школу викладати у чоловіків з'явилась . А то Бездомний верещить, але ні сам ні хлопців своїх навчати не відправив ...

усвідомлення того приходило надто довго та повільно , та прийшло надто запізно ,   щоб обирати той шлях .

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

11 годин тому, OlaR сказав:

Отож. А зараз перша половина 21 сторічча, а українці ще досі цікавляться досвідом сторічної давності, перекладеним на кацапську ...

У кого 21..? Сегодня у владельцев половины+ частных домов в Украине мечта иметь независимую, безопасную и экономичную систему с естественной циркуляцией под твердотоп, желательно из стали. 

Можете дать ссылку на эту тему в каком-либо англоязычном ресурсе?

Гугл сейчас всё отлично переводит, не особо нужно учить английский, тем более что преподавать его будет не носитель языка, а это уже "совсем не то пальто"..

Змінено користувачем Leon26
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

2 години тому, Leon26 сказав:

независимую, безопасную и экономичную систему с естественной циркуляцией под твердотоп, желательно из стали. 

Можете дать ссылку на эту тему в каком-либо англоязычном ресурсе?

May 4, 2019Heating
Updated 11/08/24 P.D.M., Sr.
www.boilersondemand.com/heating/gravity-convection-heating-distribution-revisited/

hvac-talk.com/vbb/threads/2008891-Gravity-Hot-Water-over-pressure

forum.heatinghelp.com/discussion/193671/gravity-hot-water-boiler

Але IMHO я можу бачити два способи:
1 - мінімум/немає грошей - якась чавунна піч на екстрений випадок;
2 - за гроші, щоб отримати комфортне життя - сонячні батареї, батареї (будь-яке джерело електроенергії) для забезпечення теплового насоса.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

37 хвилин тому, vbb сказав:

May 4, 2019Heating
Updated 11/08/24 P.D.M., Sr.
www.boilersondemand.com/heating/gravity-convection-heating-distribution-revisited/

hvac-talk.com/vbb/threads/2008891-Gravity-Hot-Water-over-pressure

forum.heatinghelp.com/discussion/193671/gravity-hot-water-boiler

Але IMHO я можу бачити два способи:
1 - мінімум/немає грошей - якась чавунна піч на екстрений випадок;
2 - за гроші, щоб отримати комфортне життя - сонячні батареї, батареї (будь-яке джерело електроенергії) для забезпечення теплового насоса.

Да, полистав такие ресурсы ничего третьего в голову не приходит. Ничего конкретного. Инфы - ноль. А если задаться целью и поизучать запрещённые ресурсы, то можно найти оптимальное решение - это простая гравитационная система отопления корректно и надёжно работающая как с твердотопом так и з газовым. Именно про это я и писал. На украинских тоже есть, причём на много больше чем на западных, но на росийских всё равно больше. На западе не стоит искать инфы для решения проблем постсовка. Особенно учитывая что "экстренный випадок" из экстренного уже давно перешёл в константу. Некоторые решения у них там есть, но цена для среднестатистического украинца будет неподъёмной. 

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

29 хвилин тому, Leon26 сказав:

Ничего конкретного. Инфы - ноль.

але що саме ви хочете знайти?
просто деталізуйте свій запит і, можливо, я допоможу
без знання мови це трохи складно

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

5 хвилин тому, vbb сказав:

але що саме ви хочете знайти?
просто деталізуйте свій запит і, можливо, я допоможу
без знання мови це трохи складно

Гравитационная система отопления. Система отопления с естественной циркуляцией. Проектирование. Монтаж. 

Соединение медного и аллюминиевого проводников. Нормы, правила.

Змінено користувачем Leon26
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

10 хвилин тому, Leon26 сказав:

Гравитационная система отопления. Система отопления с естественной циркуляцией. Проектирование. Монтаж.

www.finehomebuilding.com/forum/gravity-fed-in-floor-heating-for-off-grid-home

www.canalworld.net/forums/index.php?/topic/79317-everything-about-gravity-fed-systems-for-heating-with-a-backboiler/

www.engineeringtoolbox.com/gravity-heating-systems-d_189.html

  • Сумно 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

11 хвилин тому, vbb сказав:

www.finehomebuilding.com/forum/gravity-fed-in-floor-heating-for-off-grid-home

www.canalworld.net/forums/index.php?/topic/79317-everything-about-gravity-fed-systems-for-heating-with-a-backboiler/

www.engineeringtoolbox.com/gravity-heating-systems-d_189.html

Вы наверное думаете что этого нет на украинских ресурсах..?

 

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

10 хвилин тому, Leon26 сказав:

Вы наверное думаете что этого нет на украинских ресурсах..?

 

Я не професіонал у цій галузі, тому просто беру деякі перші більш-менш відповідні результати з пошуку.
 щоб показати, що англійські ресурси мають багато знань.
якщо вам потрібно, то ви також можете знайти кілька підручників для коледжів з цієї теорії, або американські коди чи щось інше.. ви краще знаєте, що вам потрібно.
Можливо, вам легше сформулювати пошуковий запит на ресурсах ru

ви запитали і ви це отримали. що не так?:

4 години тому, Leon26 сказав:

Можете дать ссылку на эту тему в каком-либо англоязычном ресурсе?

Змінено користувачем vbb
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Я зрозумів що ви не 

18 хвилин тому, vbb сказав:

Я не професіонал у цій галузі, тому просто беру деякі перші більш-менш відповідні результати з пошуку.
 щоб показати, що англійські ресурси мають багато знань.
якщо вам потрібно, то ви також можете знайти кілька підручників для коледжів з цієї теорії, або американські коди чи щось інше.. ви краще знаєте, що вам потрібно.
Можливо, вам легше сформулювати пошуковий запит на ресурсах ru

ви запитали і ви це отримали. що не так?:

Я зрозумів, що ви не можете знайти інформації в незнайомій науці. Тим більше, що тема для цієї науки досить не проста. Я ж, як фахівець, можу запевнити вас, що ця тема найбільш розкрита в українських ресурсах, а ще повніше на російських технічних форумах, де переплітається теорія з практикою. І мені шкода, що тепер у мене немає до них доступу. І ця тема одна з безлічі питань, які щодня потрібно вирішувати. І на кожне з цих питань Google видає безліч сторінок, 90% з яких вже не відкриваються через їхню приналежність до агресора

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

21 хвилину тому, Leon26 сказав:

Я зрозумів що ви не 

Я зрозумів, що ви не можете знайти інформації в незнайомій науці. Тим більше, що тема для цієї науки досить не проста. Я ж, як фахівець, можу запевнити вас, що ця тема найбільш розкрита в українських ресурсах, а ще повніше на російських технічних форумах, де переплітається теорія з практикою. І мені шкода, що тепер у мене немає до них доступу. І ця тема одна з безлічі питань, які щодня потрібно вирішувати. І на кожне з цих питань Google видає безліч сторінок, 90% з яких вже не відкриваються через їхню приналежність до агресора

я з цим не сперечався.
 це зрозуміло, оскільки не так багато країн мають схожі погодні/кліматичні умови
Європі здебільшого достатньо дерев'яної печі/каміна
У Канаді здебільшого електричне опалення, але, як бачите, один хлопець з Онтаріо попросив допомоги з цією системою у своєму автономному будинку
Насправді «суха» система краща - вам не потрібно хвилюватися, що труби замерзнуть -

означає, що гравітаційна система з котлом на вугіллі/дровах повинна бути з людьми - ви не можете залишити будинок надовго без опалення.
Антифриз неможливо використовувати через високу температуру джерела нагріву,

Я думаю, що ця "гравітаційна система опалення" настільки популярна тут, на пострадянському просторі, оскільки це був відносно недорогий спосіб отримати трохи комфорту з обмеженою електричною потужністю без допомоги держави...

про пошук – ви знаєте, чим точніше ви можете запитати – тим кращу відповідь ви можете отримати – не важливо, якою мовою

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

osvita.ua/blogs/93841

Що робити вчителям і батькам? Нічого не робити!

...

А те, що з кожним роком все більше дітей залишають Україну, щоб навчатись за кордоном, бо в приватних дорого, а в державних (комунальних) немає сенсу – не моя фантазія, а реальність.

І реально йдуть з роботи вчителі. Наприклад, в Києві напередодні цього навчального року понад тисяча вчительських вакансій. Але ніхто з Міносвіти не поспішає їм на заміну. Як підсумок, маємо конкретний недобір викладачів по всій країні. І перспектива досить таки невтішна.

Повірте, причина тут не лише у війні та малих зарплатах. Чому на це не звертають увагу прем’єр-міністр, Кабмін, Верховна Рада – мені не зрозуміло.

Так само не зрозуміють, повернувшись з війни, наші захисники, якщо їхні діти виїхали за кордон, бо в навчальних закладах рідної Україні вони не отримують знання, а лише втрачають своє здоров’я.

На сьогодні, система державної середньої освіти в Україні нагадує потяг, який на повній швидкості несеться у прірву разом з вчителями, школярами та їхніми батьками.

Правда, МОН у той «потяг» завбачливо не сіло.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Триндьож сивої кобили.

Статтю писали, коли ще не було закону, за яким дають відстрочку вчителям і викладачам.

Тепер знайти вакантне місце вчителя, та в державному закладі - практично нереально. Проблем з вчителями вже нема - все позаймано по два кола про запас.

Правда це не знімає питання кого їм вчити, бо вивозять і правда ешелонами - але це прямий наслідок мудрої політики влади, тут нема навіть про що говорити. Через рік -два почнуть заклади освіти викладацький склад вишів різати нещадно - там навіть на державний ліміт абітури не набиратимуть.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

46 минут назад, murava сказал:

Триндьож сивої кобили.

Статтю писали, коли ще не було закону, за яким дають відстрочку вчителям і викладачам.

Тепер знайти вакантне місце вчителя, та в державному закладі - практично нереально. Проблем з вчителями вже нема - все позаймано по два кола про запас.

Правда це не знімає питання кого їм вчити, бо вивозять і правда ешелонами - але це прямий наслідок мудрої політики влади, тут нема навіть про що говорити. Через рік -два почнуть заклади освіти викладацький склад вишів різати нещадно - там навіть на державний ліміт абітури не набиратимуть.

В малого на Інженерії ПЗ в полутесі ледве нашкребли 200 чол на 270 місць. Вже після  перших тижнів навчання, ще частина повтікала розуміючи, що не потянуть. Так, що реально зараз десь зайнято може 70% від загальної к-сті місць. 

Пи. Си. Триндьож хіба  дійсно, що вчительскі вакансії більш-менш позаймали. 

Все решта не сильно відрізняється від дійсності. 

Змінено користувачем sergio
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

1 час назад, murava сказал:

Триндьож сивої кобили.

Статтю писали, коли ще не було закону, за яким дають відстрочку вчителям і викладачам.

Тепер знайти вакантне місце вчителя, та в державному закладі - практично нереально. Проблем з вчителями вже нема - все позаймано по два кола про запас.

Правда це не знімає питання кого їм вчити, бо вивозять і правда ешелонами - але це прямий наслідок мудрої політики влади, тут нема навіть про що говорити. Через рік -два почнуть заклади освіти викладацький склад вишів різати нещадно - там навіть на державний ліміт абітури не набиратимуть.

Читайте уважно, ті 1000 вакансій були напередодні навчального року, і що заважає зайти на робота.юа і подивитись на наявні вакансії, напр. вчителів математики і фізики було 32 вакансії по Києву на зараз.  Ну і що буде з вакансіями по закінченню війни всім мабуть зрозуміло...

 

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

1 година тому, hause сказав:

Ну і що буде з вакансіями по закінченню війни всім мабуть зрозуміло...

В Україні для старшокласників удвічі скоротять кількість обов'язкових предметів.

Як йдеться в повідомленні Міністерства освіти і науки, з 2027-2028 навчального року почне реалізовуватися реформа старшої профільної школи. У межах реформи учні 10-12 класів вивчатимуть лише 7 обов'язкових предметів:

українська мова;

українська література;

історія України;

англійська мова;

математика;

фізична культура;

"Захист України".

Зі списку обов'язкових предметів приберуть зарубіжну літературу, всесвітню історію, громадянську освіту, біологію/екологію, географію, фізику та хімію.

www.unian.ua/society/shkilna-reforma-v-ukrajini-skorotyat-predmeti-dlya-starshoklasnikiv-koli-ce-stanetsya-12880617.html

  • Сумно 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

За жалюгідний стан сучасної освіти відповідальні всі

osvita.ua/blogs/93898

З студентських років запам’ятав, що люди діляться на три категорії: ті, які знають і вміють; ті, які знають, але не вміють; та ті, які не знають і не вміють. Запам’ятав і те, що зазвичай ці останні керують як першими, так і другими.

Цей парадокс, очевидно, відчутний не лише в політиці, а й у системі освіти. Бо як не крути, як не хитруй, а в системі вітчизняної освіти саме ті, хто не знають і не вміють, постійно вчать решту, як їм жити, що робити, що і як вчити. І очевидний доказ тому – 33-річна історія вітчизняних освітніх реформ.

Скажімо, час від часу ті, хто не знають і не вміють, чи то прямо заявляють, чи то тишком-нишком натякають, що фізика нікому не потрібна. Вони ж бо, нікчеми, і без фізики якось прожили. Та ще й як прожили: стали кандидатами, докторами, та великими начальниками.

От тільки не знають ті великі начальники, що світ тримається не на нікчемах, а на тих, хто знає і вміє, або бодай знає. Не знають ті великі начальники, що в науці, як, власне, і в житті, значимість людини визначається не посадою, не кількістю дипломів, звань та регалій, а реальними справами.

Наприклад, офіційна освіта Майкла Фарадея – чотири класи початкової школи. Та це не завадило йому, сину коваля і прачки, стати тим, ким він став – великим Фарадеєм. Ученим, який наряду з Галілеєм, Ньютоном, Максвелом та Ейнштейном входить у п’ятірку найвидатніших вчених всіх часів і народів.

Ну та Бог з ними, з нікчемами. Та й з «нікчемами» я, напевно, переборщив (тим більше стосовно прямого начальства). Бо, скоріш за все, ті, хто не бачить зв’язку між фізикою та інтелектуальним і духовним розвитком людини, цю фізику вивчали за тими програмами та тими підручниками, які дійсно переконали їх в тому, що фізика – це складно, нецікаво і непотрібно.

Вони ж бо не знають, що фізика – то ж не тільки і не стільки формули, теорії і закони, а в першу чергу вміння творчо та логічно мислити. Тобто те вміння, без якого не буває ні путніх економістів, ні путніх юристів, ні путніх робітників, ні путніх політиків.

Та й, чесно кажучи, не лише бездарні чиновники відповідальні за наявний жалюгідний стан української освіти. У тій чи іншій мірі відповідальні всі. Всі, хто так чи інакше причетні до цієї самої освіти, починаючи від батьків, вчителів та професорів і закінчуючи університетами, профільними інститутами, академіями та міністерствами.

Що робити, питаєте? Ну по-перше, потрібно розплющити очі, зняти рожеві окуляри і визнати той очевидний факт, що сучасна українська освіта перебуває в глибокій системній кризі, і що ця криза обумовлена не стільки відсутністю належного фінансування, скільки відсутністю бодай якоїсь системності в організації самої освіти.

Потрібно визнати, що джерелом цієї безсистемності є саме ті, хто і має забезпечувати цю системність, а отже, всі ці міністерства освіт і наук, всі ці академії педагогічних і непедагогічних наук, всі ці інститути педагогік і якостей освіт, всі ці департаменти освіт, всі ці контори «роги і копита», які рецензують, контролюють та регламентують освітній процес.

По-друге, потрібно розробити чітку, зрозумілу науково та економічно обґрунтовану систему заходів, реалізація яких призведе не до чергової заміни фасадної вивіски, яку ми назвемо черговою реформою освіти, а до створення якісно нової, цілісної, гармонічно збалансованої освітньої системи. Системи, у якій кожний предмет і наповнення кожного з цих предметів стане частиною цілісного організму, метою та результатом роботи якого є виховання інтелектуально, духовно та фізично розвинутої особистості. Особистості, яка, крім всього іншого, буде патріотом своєї держави, свого народу та своєї землі.

І цю систему заходів мають розробляти не бездарні нікчеми, а люди, які «знають і вміють». Люди, які розуміють, що «двійочника» i «п’ятірочника» потрібно вчити по-різному. Люди, які розуміють, що ніякими інноваціями, інтенсифікаціями і комп’ютерізаціями неможливо замінити «паличковий» етап вивчення математики.

Люди, які розуміють, що в системі загальноосвітньої школи має налічуватися не сорок і не п’ятдесят навчальних предметів, а максимум десять. І що кожен з цих предметів має представляти собою цілісну систему знань, яка є невід’ємною складовою загальноосвітньої системи.

Люди, які розуміють, що університет має бути університетом, коледж – коледжем, а професійно-технічне училище – професійно-технічним училищем. І що в цих навчальних закладах студенти мають вивчати не все що попало і не те, що комусь заманеться, а саме те, що дозволить їм стати відповідними спеціалістами.

По-третє, потрібно, щоб ті навчальні програми, які мають забезпечити гармонічну цілісність системи освіти, писалися і затверджувалися не в розрізнених гуртках НАПНУ, у кожного з яких свої містечкові, зазвичай шкурні інтереси, а невеликим колективом незалежних, небайдужих, фахових людей, які розуміють загальну суть та мету освітнього процесу і роль кожного предмета в цьому процесі.

Треба, щоб написані під ці програми підручники оцінювалися не тими, хто власні чи то написані, чи то списані підручники державним коштом друкує мільйонними накладами, а абсолютно незалежними, небайдужими, авторитетними, бездоганно чесними і сумлінними, фаховими людьми.

По-четверте, потрібно кардинально і щонайменше у десять разів зменшити кількість тієї освітньої та навколоосвітньої бюрократії, яка за тридцять три роки і за сотні мільярдів державних коштів нічого путнього не зробила і не зробить. Бюрократії, яка, імітуючи свою бурхливу діяльність, спроможна лише на оте дурнувате «надавачі освітніх послуг» та на той нікчемний звітно-паперовий тероризм, який, якщо і має певне відношення до освітньо-виховного процесу, то тільки в сенсі знущання над нещасним, затурканим вчителем.

Першим же вагомим та, безумовно, необхідним кроком на шляху дебюрократизації системи освіти має стати рішуча відмова від «освітніх» послуг того анахронізму совдепії, який під назвою НАПНУ зберігся лише в дикунській росії та Україні.

Бо, маючи десятки підвідомчих інститутів, відділень та контор «роги і копита», маючи багатотисячні штати та багатомільярдні бюджети, цей монстр за десятки років нічого путнього, окрім хаосу та мильних бульбашок під назвою «освітня реформа», не створив і не створить.

По-п’яте, система освіти має бути організована таким чином, щоб стрижневими, базовими елементами цієї системи був вчитель і учень. Бо, подобається комусь чи не подобається, а фактом є те, що будь-яка система освіти не має жодного сенсу без базових складових цієї системи – вчителя і учня.

Бо в системі освіти все, що не вчитель і не учень (починаючи від всіх цих міністерств освіт і наук, всіх цих академій педагогічних і непедагогічних наук, всіх цих інститутів педагогік і якостей освіт, всіх цих департаментів і управлінь освіт і закінчуючи ректорами, проректорами, директорами, замдиректорами, сторожами, вахтерами та прибиральниками), – то ж лише той обслуговуючий персонал, єдина функція і єдиний сенс існування якого – обслуговувати навчальний процес.

Виходячи з цього, суспільний статус, а відповідно, і заробітна плата вчителя мають відповідати значимості тієї ролі, яку він відіграє в освітньому процесі та житті суспільства.

По-шосте, ми маємо кардинально змінити підходи до загальної організації середньої, передвищої та вищої освіти. Ми маємо усвідомити, що обов’язковість середньої освіти зовсім не означає, що атестат про неповну чи повну середню освіту, а відповідно, і квиток до передвищої та вищої освіти, мають отримувати поголовно всі, у тому числі і ті, хто за дев’ять чи одинадцять років «навчання» до толку читати, писати і додавати не навчився.

Ми маємо усвідомити, що доведена до крайнього зубожіння держава не може і не повинна забезпечувати всіх бажаючих, і зокрема тих, хто читати, писати і додавати не вміють, поголовно вищою освітою, а тим більше такою, яка лише за назвою є вищою.

Утім, усі ці програми, реформи та системи заходів можуть стати реальністю лише в тому випадку, якщо ми дійсно хочемо змін на краще і готові до цих змін.

Якщо ж ні, то давайте й надалі називати наявну паперову метушню черговою реформою освіти.

Давайте й надалі не визнавати факту існування сили інерції. Давайте й надалі математику вивчати заради математики, а ту макулатуру, яка представляє собою суміш незв’язних фраз, цитат, формул, малюнків-рисунків, графіків та іншої бутафорії називати підручниками з фізики.

От тільки, шановні, не тіште себе ілюзіями того, що на брехні та на невизнанні законів природи можна збудувати щось путнє.

Андрій Карбівничий, викладач фізики й астрономії Самарського металургійного коледжу Українського державного університету науки і технологій.

  • Дякую 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

9 часов назад, hause сказал:

За жалюгідний стан сучасної освіти відповідальні всі

osvita.ua/blogs/93898

З студентських років запам’ятав, що люди діляться на три категорії: ті, які знають і вміють; ті, які знають, але не вміють; та ті, які не знають і не вміють. Запам’ятав і те, що зазвичай ці останні керують як першими, так і другими.

Цей парадокс, очевидно, відчутний не лише в політиці, а й у системі освіти. Бо як не крути, як не хитруй, а в системі вітчизняної освіти саме ті, хто не знають і не вміють, постійно вчать решту, як їм жити, що робити, що і як вчити. І очевидний доказ тому – 33-річна історія вітчизняних освітніх реформ.

Скажімо, час від часу ті, хто не знають і не вміють, чи то прямо заявляють, чи то тишком-нишком натякають, що фізика нікому не потрібна. Вони ж бо, нікчеми, і без фізики якось прожили. Та ще й як прожили: стали кандидатами, докторами, та великими начальниками.

От тільки не знають ті великі начальники, що світ тримається не на нікчемах, а на тих, хто знає і вміє, або бодай знає. Не знають ті великі начальники, що в науці, як, власне, і в житті, значимість людини визначається не посадою, не кількістю дипломів, звань та регалій, а реальними справами.

Наприклад, офіційна освіта Майкла Фарадея – чотири класи початкової школи. Та це не завадило йому, сину коваля і прачки, стати тим, ким він став – великим Фарадеєм. Ученим, який наряду з Галілеєм, Ньютоном, Максвелом та Ейнштейном входить у п’ятірку найвидатніших вчених всіх часів і народів.

Ну та Бог з ними, з нікчемами. Та й з «нікчемами» я, напевно, переборщив (тим більше стосовно прямого начальства). Бо, скоріш за все, ті, хто не бачить зв’язку між фізикою та інтелектуальним і духовним розвитком людини, цю фізику вивчали за тими програмами та тими підручниками, які дійсно переконали їх в тому, що фізика – це складно, нецікаво і непотрібно.

Вони ж бо не знають, що фізика – то ж не тільки і не стільки формули, теорії і закони, а в першу чергу вміння творчо та логічно мислити. Тобто те вміння, без якого не буває ні путніх економістів, ні путніх юристів, ні путніх робітників, ні путніх політиків.

Та й, чесно кажучи, не лише бездарні чиновники відповідальні за наявний жалюгідний стан української освіти. У тій чи іншій мірі відповідальні всі. Всі, хто так чи інакше причетні до цієї самої освіти, починаючи від батьків, вчителів та професорів і закінчуючи університетами, профільними інститутами, академіями та міністерствами.

Що робити, питаєте? Ну по-перше, потрібно розплющити очі, зняти рожеві окуляри і визнати той очевидний факт, що сучасна українська освіта перебуває в глибокій системній кризі, і що ця криза обумовлена не стільки відсутністю належного фінансування, скільки відсутністю бодай якоїсь системності в організації самої освіти.

Потрібно визнати, що джерелом цієї безсистемності є саме ті, хто і має забезпечувати цю системність, а отже, всі ці міністерства освіт і наук, всі ці академії педагогічних і непедагогічних наук, всі ці інститути педагогік і якостей освіт, всі ці департаменти освіт, всі ці контори «роги і копита», які рецензують, контролюють та регламентують освітній процес.

По-друге, потрібно розробити чітку, зрозумілу науково та економічно обґрунтовану систему заходів, реалізація яких призведе не до чергової заміни фасадної вивіски, яку ми назвемо черговою реформою освіти, а до створення якісно нової, цілісної, гармонічно збалансованої освітньої системи. Системи, у якій кожний предмет і наповнення кожного з цих предметів стане частиною цілісного організму, метою та результатом роботи якого є виховання інтелектуально, духовно та фізично розвинутої особистості. Особистості, яка, крім всього іншого, буде патріотом своєї держави, свого народу та своєї землі.

І цю систему заходів мають розробляти не бездарні нікчеми, а люди, які «знають і вміють». Люди, які розуміють, що «двійочника» i «п’ятірочника» потрібно вчити по-різному. Люди, які розуміють, що ніякими інноваціями, інтенсифікаціями і комп’ютерізаціями неможливо замінити «паличковий» етап вивчення математики.

Люди, які розуміють, що в системі загальноосвітньої школи має налічуватися не сорок і не п’ятдесят навчальних предметів, а максимум десять. І що кожен з цих предметів має представляти собою цілісну систему знань, яка є невід’ємною складовою загальноосвітньої системи.

Люди, які розуміють, що університет має бути університетом, коледж – коледжем, а професійно-технічне училище – професійно-технічним училищем. І що в цих навчальних закладах студенти мають вивчати не все що попало і не те, що комусь заманеться, а саме те, що дозволить їм стати відповідними спеціалістами.

По-третє, потрібно, щоб ті навчальні програми, які мають забезпечити гармонічну цілісність системи освіти, писалися і затверджувалися не в розрізнених гуртках НАПНУ, у кожного з яких свої містечкові, зазвичай шкурні інтереси, а невеликим колективом незалежних, небайдужих, фахових людей, які розуміють загальну суть та мету освітнього процесу і роль кожного предмета в цьому процесі.

Треба, щоб написані під ці програми підручники оцінювалися не тими, хто власні чи то написані, чи то списані підручники державним коштом друкує мільйонними накладами, а абсолютно незалежними, небайдужими, авторитетними, бездоганно чесними і сумлінними, фаховими людьми.

По-четверте, потрібно кардинально і щонайменше у десять разів зменшити кількість тієї освітньої та навколоосвітньої бюрократії, яка за тридцять три роки і за сотні мільярдів державних коштів нічого путнього не зробила і не зробить. Бюрократії, яка, імітуючи свою бурхливу діяльність, спроможна лише на оте дурнувате «надавачі освітніх послуг» та на той нікчемний звітно-паперовий тероризм, який, якщо і має певне відношення до освітньо-виховного процесу, то тільки в сенсі знущання над нещасним, затурканим вчителем.

Першим же вагомим та, безумовно, необхідним кроком на шляху дебюрократизації системи освіти має стати рішуча відмова від «освітніх» послуг того анахронізму совдепії, який під назвою НАПНУ зберігся лише в дикунській росії та Україні.

Бо, маючи десятки підвідомчих інститутів, відділень та контор «роги і копита», маючи багатотисячні штати та багатомільярдні бюджети, цей монстр за десятки років нічого путнього, окрім хаосу та мильних бульбашок під назвою «освітня реформа», не створив і не створить.

По-п’яте, система освіти має бути організована таким чином, щоб стрижневими, базовими елементами цієї системи був вчитель і учень. Бо, подобається комусь чи не подобається, а фактом є те, що будь-яка система освіти не має жодного сенсу без базових складових цієї системи – вчителя і учня.

Бо в системі освіти все, що не вчитель і не учень (починаючи від всіх цих міністерств освіт і наук, всіх цих академій педагогічних і непедагогічних наук, всіх цих інститутів педагогік і якостей освіт, всіх цих департаментів і управлінь освіт і закінчуючи ректорами, проректорами, директорами, замдиректорами, сторожами, вахтерами та прибиральниками), – то ж лише той обслуговуючий персонал, єдина функція і єдиний сенс існування якого – обслуговувати навчальний процес.

Виходячи з цього, суспільний статус, а відповідно, і заробітна плата вчителя мають відповідати значимості тієї ролі, яку він відіграє в освітньому процесі та житті суспільства.

По-шосте, ми маємо кардинально змінити підходи до загальної організації середньої, передвищої та вищої освіти. Ми маємо усвідомити, що обов’язковість середньої освіти зовсім не означає, що атестат про неповну чи повну середню освіту, а відповідно, і квиток до передвищої та вищої освіти, мають отримувати поголовно всі, у тому числі і ті, хто за дев’ять чи одинадцять років «навчання» до толку читати, писати і додавати не навчився.

Ми маємо усвідомити, що доведена до крайнього зубожіння держава не може і не повинна забезпечувати всіх бажаючих, і зокрема тих, хто читати, писати і додавати не вміють, поголовно вищою освітою, а тим більше такою, яка лише за назвою є вищою.

Утім, усі ці програми, реформи та системи заходів можуть стати реальністю лише в тому випадку, якщо ми дійсно хочемо змін на краще і готові до цих змін.

Якщо ж ні, то давайте й надалі називати наявну паперову метушню черговою реформою освіти.

Давайте й надалі не визнавати факту існування сили інерції. Давайте й надалі математику вивчати заради математики, а ту макулатуру, яка представляє собою суміш незв’язних фраз, цитат, формул, малюнків-рисунків, графіків та іншої бутафорії називати підручниками з фізики.

От тільки, шановні, не тіште себе ілюзіями того, що на брехні та на невизнанні законів природи можна збудувати щось путнє.

Андрій Карбівничий, викладач фізики й астрономії Самарського металургійного коледжу Українського державного університету науки і технологій.

Прочитав по діагоналі цю белетристику.

По перше мають бути високооплачувані робочі місця с перспективою, щоб була якась мотивація вчитись. А так-вчитись, щоби що?! 

А тим часом, у відомого онлайн викладача фізики більше ляма підписників. 

Screenshot_20250118_122858_com.gspace.android.jpg

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

22 часа назад, sergio сказал:

Прочитав по діагоналі цю белетристику.

По перше мають бути високооплачувані робочі місця с перспективою, щоб була якась мотивація вчитись. А так-вчитись, щоби що?! 

А тим часом, у відомого онлайн викладача фізики більше ляма підписників. 

 

Можете ще почитати:  osvita.ua/blogs/93903

Високооплачуваних місць для всіх не буде, як колись не було для всіх ковбаси по 2.20

Ну і що якщо у когось мільйон підписників,  то давайте звільнимо всіх вчителів фізики, а потім математики, а потім хімії і біології...,  так виходить? і до чого ми тоді прийдемо чи вже йдемо семимильними кроками?

 

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Ігор Лікарчук

"Сьогодні уночі після чергового сигналу тривоги вже не спалося. Тому укотре почав перечитувати щоденники Олександра Довженка. Цитую із його записів 1943 р.

“Бідний український учитель ходить на шпиньках перед начальством, мов злодій, уникає слова правди, боїться тіні своєї. Як же навчить він дітей гордості й мужності, коли сам приречений жити в приниженні й страху?”

Із дня написання Довженком цих рядків пройшло 80 років. Щось змінилося..?"

 

А щось мало змінитися в "цьому скотному дворі?"

 

 

  • Лайк 2
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

3 часа назад, hause сказал:

Ігор Лікарчук

"Сьогодні уночі після чергового сигналу тривоги вже не спалося. Тому укотре почав перечитувати щоденники Олександра Довженка. Цитую із його записів 1943 р.

“Бідний український учитель ходить на шпиньках перед начальством, мов злодій, уникає слова правди, боїться тіні своєї. Як же навчить він дітей гордості й мужності, коли сам приречений жити в приниженні й страху?”

Із дня написання Довженком цих рядків пройшло 80 років. Щось змінилося..?"

 

А щось мало змінитися в "цьому скотному дворі?"

 

 

Змінилось. Ті забиті вчителі зуміли вивчити дітей які змогли відправити першу людину в космос, і йобнути термоядерну бімбу. 

Чи зможуть це нинішні вчителі?!. 😏

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

5 хвилин тому, sergio сказав:

Змінилось. Ті забиті вчителі зуміли вивчити дітей які змогли відправити першу людину в космос, і йобнути термоядерну бімбу. 

Чи зможуть це нинішні вчителі?!. 😏

якщо подивитися на ту кількість дітей та вчителів причетних до космосу та бімб, їх кількість не перевищить теперішню.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

1 час назад, US7IGN сказал:

якщо подивитися на ту кількість дітей та вчителів причетних до космосу та бімб, їх кількість не перевищить теперішню.

Тоді, чого в космос нікого не відправлятюь, і навіть мінометну міну не можуть нормально зробити?! 

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

6 хвилин тому, sergio сказав:

Тоді, чого в космос нікого не відправлятюь, і навіть мінометну міну не можуть нормально зробити?! 

ну от візьміть наприклад себе. що вам з того космосу чи міни нормальної? а от гроші з землі підняти то зовсім інша справа :flag1:

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

2 хвилини тому, US7IGN сказав:

ну от візьміть наприклад себе. що вам з того космосу чи міни нормальної? а от гроші з землі підняти то зовсім інша справа :flag1:

Це як "зелена енергетика")))

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть у нього для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!

Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.

Увійти зараз
×
×
  • Створити...