Я підтримую підвищення заробітньої платні депутатам Верховної Ради України.
Але за умови дотримання чітких та логічних правил обліку підстав виплати цієї зарплатні.
Передумовою для нарахування зарплатні має бути:
- щоденне розпорядження Голови про виконання заходів з депутатської діяльності
- щоденний наказ голів фракцій на виконання розпорядження Голови про виконання заходів з депутатської діяльності
- щоденний наказ керівників комітетів та підкомітетів на виконання розпорядження Голови та голів фракцій про виконання заходів з депутатської діяльності
- щоденне донесення фракцій, груп та кожного депутата окремо про виконання заходів з депутатської діяльності з особистим підписом
- записи в журнал ведення депутатської діяльності (має вестись окремо за групу, фракцію, комітет, підкомітет та будь-які інші форми їх об'єднань), з можливістю кросс-звірки облікових даних.
Необхідними умовами для виконання заходів депутатської діяльності слід вважати:
- перебування депутата в районі виконання завдань - перелік територіальних меж якого потрібно визначати щомісяця окремим наказом Голови ВР до 5-го числа за місяць, що минув, тобто майнові комплекси та об'єкти з вказанням їх територіальних меж за кадастровою картою в сітці MGRS - і мати документальне підтвердження щохвилинного там перебування від початку до кінця заходу
- перебування депутата в межах першого ешелону виконання депутатської діяльності всередині района виконання завдань - тобто в умовній зоні від 1 до 5 метрів від графічно та географічно невизначеної (але необхідної) лінії зіткнення депутата з повноваженнями (рівня кабінет - стіл - монітор-зала) - і мати документальне підтвердження щохвилинного там перебування від початку до кінця заходу
- наявність у депутата базової депутатської підготовки (сертифікат приймається виключно з спеціалізованого навчального центру, ГО Трускавець не рахується)
- наявність у депутата фахової депутатської підготовки
- наявність у депутата допуску до ведення депутатської діяльності, про що оголошено щоденним наказом
- дані окремого обліку місця перебування депутата в кожний конкретний день, про що оголошено окремим наказом Голови ВР
- перелік функціональних обов'язків депутата, який доведено їм під підпис, але змінюється щоденно адже містить в собі норму про безумовне виконання розпоряджень керівника
- чітко описаний перелік заходів депутатської діяльності, за який здійнюється виплата, який містить приблизно 7% заходів, з який складається робота депутата
Факти виконання заходів депутатської діяльності мають підтверджуватись:
- щоденним донесенням депутата про результат виконання заходів депутатської діяльності
- щоденним донесенням керівника підкомітету, до якого входить депутат, про результат виконання заходів депутатської діяльності
- щоденним донесенням керівника комітету, до якого входить депутат, про результат виконання заходів депутатської діяльності
- щоденним донесенням керівника фракції, до якої входить депутат, про результат виконання заходів депутатської діяльності
- підсумковим донесенням, яке лягає в основу щоденного запису в журнал ведення депутатської діяльності Верховної Ради України
- протоколами засідань, погоджувальних рад, участі в будь-яких зборах, зустрічах, розмовах, тощо
- проектами нормативно-правових актів, які опрацьовані конкретним депутатом
Підставами для здійснення виплати слід вважати:
- заявку на виплату, яка містить погодження керівника підкомітету, комітету, фракції та затверджується головою ВР, та містить в собі в графі підстави весь вищезгаданий перелік документів, належним чином зареєстрований в номенклатурі справ, роздрукований, прошитий та пронумерований, що ведеться окремо в кожному органі депутатського управління та дублює вищезгадану інформацію.
- висновок внутрішньоперевірочної комісії, яка розглядає підстави для виплати заробітньої платні по кожному депутату окремо, стосовно законності здійснення виплати.
Таким чином депутатом, який виконує заходи депутатської діяльності, слід вважати депутата який
1. Знаходиться в конкретний день у складі Верховної Ради (про що має документальне підтвердження)
2. Знаходиться в конкретний день всередині конкретно визначеного району виконання депутатських завдань (про що має документальне підтвердження)
3. Знаходиться в конкретний день всередині неконкретно визначеного (але існуючого) першого ешелону виконання депутатської діяльності
4. Отримав чітко визначені накази та розпорядження керівництва здійснювати виконання заходів депутатської діяльності (про що має документальне підтвердження)
5. Виконував заходи депутатської діяльності з переліку затверджених заходів (про що має документальне підтвердження)
6. Належним чином задокументував підстави виконання заходів, їх часовий проміжок, місце їх виконання та їх результат, про що має витяги з відповідних облікових документів за кожен день виконання заходів окремо і може їх долучити до заяки на виплату
Періодом виконання заходів депутатської діяльності слід вважати їх початок, їх виконання та кінець по кожному окремо. В разі початку виконання заходу в одній добі, а закінченню в наступній (наприклад початок заходу "розгляд звернення виборців відповідно до вимог та в порядку, встановленому Законом України "Про звернення громадян" розпочався о 22:00, а закінчився о 04:00), то рахувати виплату потрібно за дві доби.
Також необхідно передбачити систему позбавлення депутатської зарплатні за місяць скоєння проступку, до яких слід віднести:
- порушення депутатської дисципліни
- неперебування в чітко визначеному місці в чітко визначений термін
- відмову виконувати розпорядження керівника
- перебування у стані сп’яніння
- самовільне залишення Верховної Ради,
- вчинення інших дій (бездіяльності), які мають ознаки адміністративного або кримінального правопорушення за наказом керівника
- в разі ненадання належних доказів участі в виконанні заходів депутатської діяльності
Одразу після введення даної системи необхідно створити Управління Внутрішнього Аудиту, якому надати повноваження проводити перевірки законності виплати депутатської зарплатні . Перевірки мають проводитись несистемно, призводити до повного блокування роботи Верховної Ради до завершення та в разі виявлення відсутності (або двозначності) бодай однієї з підстав виплати конкретному депутату за конкретний день - притягнення всього керівного складу до кримінальної відповідальності, а депутата - до матеріальної та адміністративної.
Саме ця прозора, логічна та легка в адмініструванні та виконанні система (і без жодних перебільшень чи гіперболізації, вона виглядає саме так) успішно функціонує в найбільш ефективній установі України , тому не бачу жодної причини, чому б не розповсюджувати цей провідний досвід в порядку солідарності Парламенту та Армії. А . Колумбет