Перейти до публікації
Пошук в
  • Додатково...
Шукати результати, які містять...
Шукати результати в...

Розподільчі щитки у приватному будинку

назар1305

Рекомендовані повідомлення

Добрий день, шановні форумчани!

 

Потребую Вашої допомоги щодо монтажу двох електрощитків у будинку.

Минулого року кинув проводку по стінах, стіни поштукатурені. Хотів би сам довести справу до завершення, необхідно змонтувати електрощитки. Коротко опишу що є і що використовував.

Лічильник встановлений на опорі. Три фази. Величина прогнозованого навантаження згідно технічних умов 11,5 кВт. Вхідний автомат EATON PL4-C25/3. Від лічильника до щитка в підвалі, землею в пластмасовій трубі, йде кабель АВВГ 4*10, довжина 50м.

Для проводки використовувалися наступні кабелі:

- для освітлення Elpar YDYPzo 3*1.5, Тумен ВВП 2*1,5.

- для розеток Elpar YDYPzo 3*2.5, Elpar YDYPzo 3*4 (для плити/духовки)

- Телтекс Одеса ПВС 3*6 (кабель від основного щитка в підвалі до щитка на 2-му поверсі).

Кабелі кидав як по стінах, так і підлогою в гофрі.

Малюючи схему щитків і вивчаючи що і як, виявив деякі свої "промахи":

1. На освітлення не всюди використовував кабель 3*1,5. В основному давав 2*1,5 (в т.ч. і у ванних кімнатах). 3*1,5 давав там, де планував ставити двох-клавішний вимикач. Тепер прочитав, що без заземлення УЗО може працювати не коректно. Швидше за все доведеться кидати кабель для заземлення вентиляційним каналом (якщо вдасться).

2. Від основного щитка (в підвалі) до щитка на 2-му поверсі кинув кабель 3*6мм. кв. Тепер зрозумів, що при ввідному автоматі EATON PL4-C25/3, це без потреби, все одно не зможу використати більше ніж 25А. (підкажіть чи правильно я думаю).

Намалював схему, до якої кілька зауважень:

1. Over Voltage Protection є в тимчасовому щитку, тому я вирішив його використати, хоча не впевнений, чи в правильне місце я його поставив і чи потрібен він взагалі.

2. Не впевнений щодо реле контролю напруги. Думаю, краще було б ставити реле на кожну фазу.

3. З тимчасового щитка залишилося УЗО ABB AFH 204 AC-40. Чи можна його використати, наприклад, замість ввідного УЗО.

 

Буду вдячний за Вашу критику та поради

1073047839_2.thumb.JPG.d6ab1ca04cd30d3d9b2e6bd7ccc6971a.JPG

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Дякую за відповідь! В такому випадку підкажіть що робити, щоб не нищити штукатурку. Чому не можна вентиляційним каналом? Ще один варіант - кинути кабель по зовнішній стороні стіни. Коли буде утеплятися будинок, кабель можна буде сховати.

Щодо щитка можете щось підказати?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

1. Over Voltage Protection є в тимчасовому щитку, тому я вирішив його використати, хоча не впевнений, чи в правильне місце я його поставив і чи потрібен він взагалі.

Українською цей пристрій називається ПЗІП. У Вас він Тип 3 (Клас D), має встановлюватись, як друга або третя ступінь захисту від імпульсних перенапруг, при наявності першої ступені захисту (більш потужньої). В іншому випадку при приході грозового імпульсу перенапруги він вийде зладу. Але, якщо його якість погана то можливо з пожежою або невеликим вибухом.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Добрий день, шановні форумчани!

 

Потребую Вашої допомоги щодо монтажу двох електрощитків у будинку.

Минулого року кинув проводку по стінах, стіни поштукатурені. Хотів би

 

Для подключения генератора, не забудьте предусмотреть переключатель. Иначе существует вероятность работы генератора и наличия внешней сети одновременно. Типа такого - (ссылка устарела)

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

А не можна зовнішню мережу відключити вхідним автоматом?

 

Добавлено через 1 минуту

Українською цей пристрій називається ПЗІП. У Вас він Тип 3 (Клас D), має встановлюватись, як друга або третя ступінь захисту від імпульсних перенапруг, при наявності першої ступені захисту (більш потужньої). В іншому випадку при приході грозового імпульсу перенапруги він вийде зладу. Але, якщо його якість погана то можливо з пожежою або невеликим вибухом.

Тобто, необхідно поставити таку саму штуку, тільки іншого класу?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Тобто, необхідно поставити таку саму штуку, тільки іншого класу?

ПЗІП, який у Вас є, перемістити в щит на другому поверсі, але він більш за все трьох полюсний й не підійде. А на його місце поставити ПЗІП Тип 1+2 (В+С), який витримує на полюс Іімп (10/350 мкс) - 12,5 кА, та Uр менше 1500 В (1,5 кВ), краще 1,2-1,3 кВ. Якщо не планується зовнішній блискавкозахист, допускається ПЗІП з Іімп (10/350 мкс) - 5-7 кА.

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

поставити ПЗІП Тип 1+2 (В+С)

такі речі краще ставити наприклад на опору там де ящик вхідний і до заземлення блище, і ще його радять захищати автоматом.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

такі речі краще ставити наприклад на опору там де ящик вхідний і до заземлення блище, і ще його радять захищати автоматом.

На опору не вийде, там ящик з лічильником опломбований. Заземлення в мене зроблене біля будинку, тому від основного щитка в підвалі до заземлення буде найближче (+/- 7м)

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

На опору не вийде

Діло в тому, що при прямому влучанні блискавки той УЗИП вилітає з щита разом з дверима але до цього робить сильний бабах з ядючим димом.

Питання воно Вам потрібно в приміщенні?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Питання воно Вам потрібно в приміщенні?

 

Питання яке я ставив на самому початку: воно мені взагалі потрібне?

Ставив його електрик (працює в РЕМі), а не такий "чайник" як я. Стоїть в тимчасовому щитку, який теж в будинку. А тепер, я так розумію, і тип не той, і ще купа нюансів...

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

воно мені взагалі потрібне?

у тому вигляді який зараз стоїть, це однозначно не потрібно

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

В проекті написано: Для захисту внутрішньо будинкової електромережі від грозових і комутаційних перенапруг, у розподільчому пристрої будинку, перед ПЗВ, необхідно встановити обмежувач імпульсних перенапруг ОПС1-С/2, U=400В, U<=1.8кВ
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Був в Епіцентрі. Автоматів типу В немає, клемників Wago немає. З автоматів рекомендують АВВ, клемники є китайські ЕМТ.
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Був в Епіцентрі. Автоматів типу В немає, клемників Wago немає. З автоматів рекомендують АВВ, клемники є китайські ЕМТ.

а не проще тут на форумі купити? дешевше і знижки дають.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Можна і на форумі. Пропонуйте. Я тут тільки 3-ій день, ... доверяй, но проверяй...

Час не дуже прижимає, можу і почекати.

Найгірше, що по схемі моїй ніхто не написав, що в принципі може бути... хоча ніхто не написав, що її треба викинути і найняти електрика

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Найгірше, що по схемі моїй ніхто не написав

что поделаешь сезон и нормальной работы на плечах валом сидит. вы уж извиняйте. свою работу вовремя бы закончить))

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Деякі розетки захищені ПЗВ з дифструмом 100 мА, в принципі це суперечить вимогам п. 2.5.2 ДБН В.2.5-27:2006 (повинно бути не більше 30 мА).

Потім, в щитку другого поверху я б поставив якийсь ввідний апарат, щоб можна було вимкнути всю електрику поверху одним махом (в разі необхідності), а не ходити на перший поверх і вимикати 25-амперний автомат.

Про провод ПВС тут уже багато раз писалось, що він не призначений для стаціонарної проводки.

А що за котельна, твердопаливна чи газова?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Деякі розетки захищені ПЗВ з дифструмом 100 мА,

Розетки не захищені ПЗВ з дифструмом 100мА, це вхідне ПЗВ (протипожарне).

Щодо ввідного автомату на другому поверсі - згідний з Вами.

Щодо кабелю ПВС, теж згідний, але тільки тепер прочитав про його призначення. В принципі, можу замінити, але шкода коштів витрачених на нього. Що робити? Підкажіть, які можливі наслідки, якщо залишити ПВС?

Котельня планується з двома котлами, і газовий, і твердопаливний.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Не впевнений щодо реле контролю напруги. Думаю, краще було б ставити реле на кожну фазу.

3шт ЗУБР 32tА вам вистачить

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

такі речі краще ставити наприклад на опору там де ящик вхідний і до заземлення блище, і ще його радять захищати автоматом.

 

В кожно ПЗІП є захисна відстань, яка вираховується.

Одне з "золотих" правил по встановленню ПЗІП - встановити якомога близче до пристрою, що захищається. Оскільки ПЗІП крім всього виконує роль, ще й системи урівнювання потенціалу, перша ступінь захисту має встановлюватись в відному щиті будинку, й мати контакт з РЕ (PEN) шиною, яке безпосередньо з'єднується з ГЗШ.

Правильно підібранний ПЗІП, виходячи з очікуваного рівня струму та форми імпульсу (8/20 мкс, 10/350 мкс), не призводить до "бабах".

Вже на даний момент готова глава 2.1 ПУЕ в остаточній редакції, де прописано використання ПЗІП, вступ в дію питання місяців ато і днів. Після чого інспектори будуть пристально питати, є чи не має у Вас ПЗІП, особливо це пристально будуть провіряти при експертизі проектів.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Я, хоть и авто, но тоже электрик.

Хочу озвучить свое виденье на счет аварийного генератора. Как правило, генератор подбирают из принципа рациональной достаточности. Если у кого-то отопление сугубо электричеством... мои соболезнования(или зависть о финансовом состоянии). Тут придется раскошелиться на дорогой трехфазный генератор, способный полностью компенсировать энергопотребление дома. В остальных случаях, покупка мощного и тем более трехфазного генератора не оправдана. В моем понимании, генератор должен обеспечить работу электрики котла, скважного насоса, холодильника и нескольких ламп аварийного освещения. Свыше этого, уже только зависит от финансовых возможностей. Исходя из этого я запланировал у себя, а Вам предлагаю для размышления, такой алгоритм:

1) ИБП для электрики котла, с емкостью АКБ, из расчета на час-полтора работы. Чаще всего отключения кратковременны и проходят в течении максимум часа. на это время можно отказаться от скважного насоса и многих других потребителей, в том числе и холодильника, который за час не "растает".

2)Однофазный генератор запускается автоматикой через час с помощью либо АВР, либо в ручном режиме. Себе автоматику буду изготавливать сам, так-как хочу потратить(сэкономить) деньги на качественные компоненты системы, а не оплачивать конторам "все под ключ". Для коммутации буду использовать переключающие реле с приоритетом питания от сети. Будет отдельно выделена группа потребителей, которая будет переключаться на аварийный генератор.

Еще, у меня есть вариант, как Вам выйти из положения с тремя проводами для освещения. Запитайте все лампы в светильнике/люстре от двух проводов, используя подходящие димера, а средний подключите к заземлению, для выполнения противопожарных рекомендаций.

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Оскільки ПЗІП крім всього виконує роль, ще й системи урівнювання потенціалу

ох, эти сказочники. Сами то вдумайтесь в этот бред((

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Еще, у меня есть вариант, как Вам выйти из положения с тремя проводами для освещения. Запитайте все лампы в светильнике/люстре от двух проводов, используя подходящие димера, а средний подключите к заземлению, для выполнения противопожарных рекомендаций.

Я планував ставити димери майже у всіх кімнатах. Але це проблему не вирішить. В більшості кімнатах я "додумався" на освітлення дати кабель двохжильний. Тепер думаю, як з того вийти. Поки що бачу два варіанти: 1. В мене в комині є окремий ветиляційний канал, який іде в підвал. Кинути одножильний кабель: від шини заземлення в щитку, потім стінами підвалу у вентиляційний канал, вихід на горищі. А там зробити розподільчу коробку, з якої пустити необхідну кількість кабелів до світильників. 2. Від шини заземлення в щитку, потім стінами підвалу вийти назовні будинку, потім на горищі повернутися у будинок. А там зробити розподільчу коробку, з якої пустити необхідну кількість кабелів до світильників.

 

Добавлено через 1 час 22 минуты

Порадьте де можна купити клемники Wago і чи варто їх брати?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть у нього для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!

Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.

Увійти зараз
×
×
  • Створити...