Перейти до публікації
Пошук в
  • Додатково...
Шукати результати, які містять...
Шукати результати в...

Теплый пол - посоветуйте как сделать правильно

Prinyk

Рекомендовані повідомлення

Вы не тому, чему надо уделяете особое, первостепенное внимание.

Попробую по быстрому, по приоритетам:

 

1. Толщина

2. Температурный режим заливки и сроки выдержки

3. Состав

4. Добавки

 

1. По толщине ~8см, от утеплителя, даже нет смысла обсуждать, пример выше в моем посту.

 

2. Температурный режим уже обсудили ( и про 100500 одеял и норковую шубу), решение за Вами.

 

3. Состав: гранотсев, песок, цемент (3:2:1,5) . Ближе к тяжелым бетонам, особо подходит для теплых полов, почитаете на досуге, покурив гюгль

 

4. Пластификатор-обязательно.

 

Но Вы должны понимать, что это такое. На самом деле, никакой специальной добавки для ТП не существует, (если конечно не читать все что написано на заборах) главная задача пластификатора это повышение текучести и удобоукладываемости смеси. Для сокращения водоцементного соотношения, а также для самоуплотнения бетонных и растворных смесей. Причем любых, а не только стяжек ТП.

(Более подробно остановился на пластификаторе потому, что не надо акцентировать внимание только на надписи "для ТП")

 

5. Фибра - по желанию. Армирует? Укрепляет и усиливает? ))) Да. Но... Далеко не панацея для получения высококачественной стяжки теплого пола. У меня на последнем месте. Решать Вам

 

Основное условие использование всех добавок (пластификатор, фибра) строго пользоваться рекомендациями производителя, иначе получите обратный эффект.

 

Сетка на трубе. Обязательно. Я рекомендую 50х50х3, кроме армирующего свойства, получите еще дополнительно более равномерное распределение тепла в стяжке. Например у меня труба уложена с шагом 20см, "зебра" отсутствует.

 

PS Забыл! По срокам выдержки не уточнил. Дабы лишний раз не советовать "от себя" или показывать страницы из учебника (учебника!!!) и тем не менее ставящиеся под сомнения некоторыми "специалистами" форума, выложу выдержку из рекомендации по подготовке поверхности непосредственно самого производителя плиточного клея, в частности и для теплого пола. Ключевые слова: цемент, стяжка, 28 дней))). Пригодится и на потом, что надо непосредственно сделать перед укладкой плитки на пол.

Все остальное (советы и рекомендации мЕтров) от лукавого (невежества, безграмотности, погони за сиюминутной выгодой)!

 

Дайте ответ! вот ложим мы сетку на трубу, понятно, арматура должна быть с защитным слоем снизу, и так она работает номинально. А вот как уложить трубу зигзагами на пол, на котором не лежит сетка. Пратика какая? Покупать маты с разметкой, это же +$. Или перфом изрешетить пол, и закрепить скобами трубу, а сверху сетку?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

А вот как уложить трубу зигзагами на пол, на котором не лежит сетка.

 

Думаю, что все же оптимально укладывать трубу на сетку, а затем все это подрывать в слой. В смысле оптимально в нашей стране в наше время. Кто не считает деньги тому можно и специальный пенопласт для укладки труб купить......:)

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

"зверху армуваня, знизу, з фіброю чи без", мені здається цім факторам дуже багато уваги приділяєтья, поясніть чого боятися? що вона розсиплеться, чи лопне, відколеться, що з нею може статися? Зварну сітку ложать на ЄППС під труби тільки заради зручності монтажу труби і частково для армування, щоб "не відкололося, не лопло" - потрібно якісно приготувати основу під чистову стяжку - це і трамбування грунту, щебеню, піску, зробіть армовану чорнову стяжку. У стяжки ТП основна задача - передати тепло, ось на це, гадаю і потрібно звертати увагу - щебень 5-10 мм+пісок, відсів+пісок, бажано все промите+ цемент+пластифікатор для ТП, при використані цементу - "не переусердствовать" - 1:3:5. Після заливки бажано вкрити плівкою і залишити хоча б на тиждень, потім зняти и витримати 28 днів без активного повітреобміну - все, стяжка готова для укладання керамічної чи іншої плитки. Якось так.
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

"зверху армуваня, знизу, з фіброю чи без", мені здається цім факторам дуже багато уваги приділяєтья,

Не дуже багато. Здебільшого їм приділяється занадто мало уваги.

 

поясніть чого боятися?

Якщо цемент і співвідношення правильні боятися можна тільки розтріскування.

 

 

що вона розсиплеться, чи лопне, відколеться, що з нею може статися?

Якщо цемент поганий то буде дуже слабкою що не дасть задовільної адгезії з фінішним покриттям. Якщо цемент якісний, то велика ймовірність розтріскування. Може воно й не дуже критично, але все ж таки коли стяжка без тріщин, то спиться спокійніше. Без армування сіткою може й роз'їхатись.

 

Зварну сітку ложать на ЄППС під труби тільки заради зручності монтажу труби і частково для армування,

Якщо підірвати сітку з трубою в шар стяжки, то армування буде задовільним. І теплопередача з труб буде більшою.

 

щоб "не відкололося, не лопло" - потрібно якісно приготувати основу під чистову стяжку - це і трамбування грунту, щебеню, піску, зробіть армовану чорнову стяжку.

Навіть якщо зробити так, то це не гарантує не розтріскування верхньої стяжки. Причини розтріскування в більшості залежать від верхньої стяжки, хоча і приведені вами причини ігнорувати не потрібно.

 

У стяжки ТП основна задача - передати тепло, ось на це, гадаю і потрібно звертати увагу

Так, але навіть ті стяжки які зроблені з гіршими тепло провідними властивостями гріють, і ніхто з тих кого знаю, відчутної різниці не помітив.

щебень 5-10 мм+пісок, відсів+пісок, бажано все промите+ цемент+пластифікатор для ТП, при використані цементу - "не переусердствовать" - 1:3:5.

Так це рецепт майже по максимуму. Якщо ще й води хоча б перший нижній шар по менше і хоч трошки притрамбовувати, то точно не трісне.

 

 

Після заливки бажано вкрити плівкою і залишити хоча б на тиждень, потім зняти и витримати 28 днів без активного повітреобміну

Краще, значно краще тирса. Дехто просочує на другий день верхній шар грунтовкою або спеціальну хімію у Пропеллера. Плівка з усього цього на останньому місті. Але вона корисна для подальшої роботи, тому я частіше вибираю плівку.

 

все, стяжка готова для укладання керамічної чи іншої плитки. Якось так.

 

Так......

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Дайте ответ! вот ложим мы сетку на трубу, понятно, арматура должна быть с защитным слоем снизу, и так она работает номинально. А вот как уложить трубу зигзагами на пол, на котором не лежит сетка. Пратика какая? Покупать маты с разметкой, это же +$. Или перфом изрешетить пол, и закрепить скобами трубу, а сверху сетку?

Дам ответ! Какая защита (слой) снизу у арматуры плиты перекрытия??? Такая же точно и у сетки на трубе.

О каком перфораторе (зачем?) идет речь??? Трубу можете уложить как Вам вздумается, хоть зигзагами, хоть улиткой, хоть косичкой.... И все это делается с помощью гарпунов. Перед укладкой обычно делают разметку для трубы, одному достаточно нескольких минут и маркера, новичкам я обычно советую специальную пленку с разметкой, удовольствие далеко не самое дорогое, но намного удобней.

Вот гарпун на пленке с разметкой, вдавливается в ЭППС элементарно, легким движением пальца руки))):

Вопросы, как по мне, взяты с популярного нынче натяжного потолка "Звездное небо"...

image.jpg.da2b604959655e232cd3a094552bd655.jpg

Змінено користувачем Профессионал
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Так-так-тааак... Смотрю на температуру за окном и думаю, а можно ли\ стоит ли продолжать свою эпопею с теплым полом, который думал залить на прошлых выходных но не успел... :(

 

Пока размотал-закрепил демпферную ленту, пока уложил-подрезал пенопласт по черновой стяжке, пока наклеил пленку с разметкой для труб ТП для чайников, пока накрутил "улитку" из труб ТП, пока подрезал-связал сварную сетку поверх труб, пока выставил на ляпухах маяки по уровню... так выходные и закончились, так - не честно :(

 

Осталось делов-то на час: запустить бетономешалку и намешать раствора, но уже небыло ни сил ни времени...

 

Песок, цемент, пластификатор для ТП Sika 3M, фибра Sika, все лежит и ждет в гараже, а за окном начался минимальный минус. :cry:

 

Колеги, подскажите еще раз, я уже не успел, теперь все, ждать до весны??? :-(

 

Или лить и не париться, на следующий день укрыть все пленкой и одеялом :D или можно-нужно добавить еще какой-то химии противоморозной, кроме пластификатора для ТП?

 

Напомню, помещение санузла маленькое, порядка 3-х квадратов, отапливаемое по выходным. 2 стены наружные + стандартное окно, уже выполнена черновая стяжка (пирог: засыпка овражным песком с глиной, ЭППС, плотная пленка, сварная сетка, ЦПС со щебнем и пластификатором антиморозным отлита 15 ноября).

 

А где же пока подсоединил к коллектору, пока поставил под давление, пока включил и проверил все ли работает - греет и нигде не течет:).

И только уже после этого думать, заливать или нет, будут морозы или нет...

Добавлено через 7 минут

Дехто просочує на другий день верхній шар грунтовкою або спеціальну хімію у Пропеллера.

Главный меседж поста. Сразу вспомнил про ворона и глаз. Эх, коммерсанты )))

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

 

Главный меседж поста. Сразу вспомнил про ворона и глаз. Эх, коммерсанты )))

 

Это было к чему сказано? Я не торгую строительной химией, и в работе не часто использую. Привел как информацию к размышлению, а вы что такое увидели, чего нет?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Якщо цемент і співвідношення правильні боятися можна тільки розтріскування.

якщо співвідношення вірні і забезпечено вологість та дуже повільна сушка то ніякого розтріскування.

Якщо цемент поганий то буде дуже слабкою що не дасть задовільної адгезії з фінішним покриттям. Якщо цемент якісний, то велика ймовірність розтріскування. Може воно й не дуже критично, але все ж таки коли стяжка без тріщин, то спиться спокійніше. Без армування сіткою може й роз'їхатись.

для своїх робіт використовую цемент, який є, не вибираю по "якості". Наприклад у літню пору при укладанні бетону в опалубку армопояса, приблизно марки 150-200, просто "застеплерив" ПЕ плівкою зверху та залишив на неділю - все, ніякого розтріскування, навіть "паутинки".

Причини розтріскування в більшості залежать від верхньої стяжки

основні дві причини розтріскування поверхні стяжки - надмірна кількість цементу на дуже швидка "сушка"

Так, але навіть ті стяжки які зроблені з гіршими тепло провідними властивостями гріють, і ніхто з тих кого знаю, відчутної різниці не помітив.

згоден на всі сто, особливо коли рукою пробують ламінат і аналізують роботу ТП. Тут хоч ковролін постели - ніякої різниці, ну трохи меньше тепловіддача поверхні, але "газку" прибавив і все нормально - різниці не відчувається.

Якщо ще й води хоча б перший нижній шар по менше і хоч трошки притрамбовувати

ось для цього і використовується пластифікатор для ТП

Краще, значно краще тирса.

можливо, не використовував, але в такому випадку її потрібно поливати періодично, з приводу просочування нічого сказати не можу, не використовував.

Вот гарпун на пленке с разметкой, вдавливается в ЭППС элементарно, легким движением пальца руки))):

зручна штука - гарпуни, але труби зшитого поліетилену не тримають, нажаль

А где же пока подсоединил к коллектору, пока поставил под давление, пока включил и проверил все ли работает - греет и нигде не течет.

добавлю - в залежності від використаних труб і підготовка до заливки різна, з трубами зшитого поліетилену мороки більше

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Это было к чему сказано? Я не торгую строительной химией, и в работе не часто использую. Привел как информацию к размышлению, а вы что такое увидели, чего нет?

 

Вот поэтому и было странно от Вас, даже в качестве примера, это услышать.

К сожалению, очень часто нарушая и попирая все канонические правила строительства, прикрываются химией, не без выгоды для себя, в ущерб застройщику.

Там стоит улыбочка, если что. На всякий случай, извеняйте, если обидел.

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

якщо співвідношення вірні і забезпечено вологість та дуже повільне нагрівання то ніякого розтріскування

Думаю що водно цементне співвідношення також важливе для відсутності тріщин, і як наслідок правильного водно цементного співвідношення трамбування суміші.

 

Наприклад у літню пору при укладанні бетону в опалубку армопояса

Думаю, що армопояс і стяжка трошки по різному поділяють внутрішню напругу, і в армопоясі ризик тріщин менший.

основні дві причини розтріскування поверхні стяжки - надмірна кількість цементу на дуже швидка "сушка"

По моєму досвіду, тріщить в більш слабких містах. Там де були маяки, на переходах від однієї заливки до іншої. Стяжка із за її великої площі все одно буде сідати, і якщо міцності буде не достатньо стягнуться і не тріснути, то в самому слабому місці трісне. Щебінь майже повністю нівелює ці напруги, але все ж таки вони є.

Якщо ще й води хоча б перший нижній шар по менше і хоч трошки притрамбовувати

ось для цього і використовується пластифікатор для ТП

Так я пишу за трамбівку з пластифікатором....

Теорія приблизно така. Втрамбований мокрий пісок має нульову усадку, якщо в цей же пісок добавити цементу, то також усадка буде нульовою.

В інших варіантах вона все таки є. Але її може нівелювати щебінь.

Тому нижній шар стяжки зроблений за полусухим методом і утрамбований уже не трісне, а якщо там щебінь то тим більше не трісне.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

ми дуже довго варимо одне і теж, у стяжках, навіть під ТП немає ніяких секретів, і якоїсь особливої міцності чи страху розтріскування немає потреби. Приклад: штукатурна суміш цемент-пісок 1:6 (для пластичності добавляємо миючі), хто на таку штукатурку клеїв настіну плитку і вона в нього не тримала? Те саме і з стяжкою для підлоги. Єдине, можливо це режив прогріву системи ТП, ось тут і можуть виникнути тріщини, тим більше, що розміри наших приміщень невеликі, боятися температурного розширення не варто.
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

А где же пока подсоединил к коллектору, пока поставил под давление, пока включил и проверил все ли работает - греет и нигде не течет:).

 

А нет пока коллектора... :) И скоро не будет. :) Знаю, что не по правилам и т.д. и т.п., но пока просто делаю задел на будущее. В связи с этим вопрос, если контур ТП всего один (длинна трубы аж 23 метра, соединений нигде никаких нет. Труба уложена улиткой, 2 конца (подача-обратка) закрепил у стены хомутами, чтоб не болтались) насколько критично его прессовать? Да и чем? Воздухом? Из приспособ есть только автомобильный насос с манометром. :)

 

Воду в этом году уже запускать не буду - бессмысленно. Но санузел подготовить максимально к запуску есть большое желание: наступит весна - можно будет положить плитку на пол и наконец-то установить горшок. :Yahoo!: а дальше уже можно будет потихоньку играться с доведением до ума электропроводки, шпаклевкой стен и т.д. И уж потом, когда дойдут руки до монтажа системы отопления, останется лишь подключить ТП, ведь это пока не основной дом для пролживания, а всего лишь дача :)

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Труба уложена улиткой, 2 конца (подача-обратка) закрепил у стены хомутами, чтоб не болтались) насколько критично его прессовать?

для початку - що за труба?, по-друге, на яку температур води в подачі розраховуєте?

Да и чем? Воздухом? Из приспособ есть только автомобильный насос с манометром.

саму по-собі трубу немає сенсу опресовувати - вона має бути ціла. а ось податив неє водогіний тиск, хоча б на добу, не завадить. У нас , наприклад, є місьцями тск біля 3,5 атмосфер, достатньо

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

зручна штука - гарпуни, але труби зшитого поліетилену не тримають, нажаль

 

добавлю - в залежності від використаних труб і підготовка до заливки різна, з трубами зшитого поліетилену мороки більше

 

Так, гарпуни мєгазручна штука, але дозвольте не погодитись: гарпуни - тримають. Аж бігом. У самих напружених місцях ставив по 2, інколи доводилось по 3, щоб було саме так я як я хочу, а не труба. :) На минулих вихідних саме гарпунами прикріпив накрученого "равлика" до ЕППС. Ніяких питань. Заокруглення поворотів труби були від 10 до 15 см.

 

До речі робив вперше в житті і трубою саме зі сшитого поліетилену. Не знаю, може з іншими трубами легше\простіше, але сказати, щоб я страшенно сильно мучився із влаштуванням петель - так ні. Потрохи-потрохи і все зробилося, і зігнулося так як треба. :flag1:

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Потрохи-потрохи і все зробилося, і зігнулося так як треба.

так, праця все переможе, мені не хватило терпіння:beer:

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

для початку - що за труба?, по-друге, на яку температур води в подачі розраховуєте?

 

труба ізраїльська Голан аквапекс зі сшитого поліетилену. Температуру думаю давати не більше 40 град., ну 50 - це потолок.

 

саму по-собі трубу немає сенсу опресовувати - вона має бути ціла. а ось податив неє водогіний тиск, хоча б на добу, не завадить.

 

Так чим я в неї воду під тиском зажену, а чим потім вижену? Вода зараз у колодязі :) Та і не хочу туди пхати воду на зиму, бо вона там замерзне.

 

Добавлено через 1 минуту

так, праця все переможе, мені не хватило терпіння:beer:

 

:D згоден. Головне - не намагатися зігнути трубу одразу, а потрохи надавати їй потрібне заокруглення.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

труба ізраїльська Голан аквапекс зі сшитого поліетилену

зверніть увагу на те, що ці труби опресовуються інакше ніж МП, сам процес виконується в декілька етапів. Краще мати технологічну карту виробника на використання.

Вода зараз у колодязі Та і не хочу туди пхати воду на зиму, бо вона там замерзне.

запитання знімаю, виходячи з неможливості підключення котла на прогрів системи. У наших краях ще можливо все зробити, і мережу ТП підключити до колектора, і поставити на опресовку, та і залити бетон в опалюваному будинку ще дастся - у нас наразі -5-8 С.

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

В связи с этим вопрос, если контур ТП всего один (длинна трубы аж 23 метра, соединений нигде никаких нет. Труба уложена улиткой, 2 конца (подача-обратка) закрепил у стены хомутами, чтоб не болтались) насколько критично его прессовать?

 

Раз так стоит вопрос, то скажу честно, ни хрена :) ей не будет, не заморачивайтесь с опресовкой, вот только вопрос с морозами остается открытым, но тут уже в небесную канцелярию...

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Сейчас на втором этаже занимаюсь полами , в качестве подложки использую пенопласт 35, набил сетку и затяжками трубу креплю (я аматор)

DSC03986.thumb.jpg.03e3077ad895303ca24535130c80de39.jpg

DSC03989.thumb.jpg.a92c61e4f5ace4538c1c058655adb4db.jpg

DSC03990.thumb.jpg.33798c79a9add5154500d769ff2d5cb9.jpg

DSC04009.thumb.jpg.49e27b7d8aed5fdc03ce1b8f44dbf176.jpg

  • Лайк 3
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

набил сетку

 

Я бы не прибивал. Лучше при заливке подорвать сетку несколько в слой. Зачем добру пропадать???:)

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Эта сетка для крепления трубы и если ее не зафиксировать то и трубы не накрутить , труба будет разъезжаться , для армировки стяжки сверху будет еще ряд сетки .
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

труба будет разъезжаться

 

Ох, ни фига себе у вас трубы..... Никогда не видел, чтобы трубы гнули сетку....

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Прикинь , как мне повезло :-)

 

Не на самом деле это самый реальный вариант. Также делал, скобы не будут держать PE-X трубу. (это отечественная кажысь?)

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Не на самом деле это самый реальный вариант. Также делал, скобы не будут держать PE-X трубу. (это отечественная кажысь?)

 

Если Вы про гарпун скобы. То я крепил Rautherm S в ЭППС с эпицентра (не самый дорогой).

Гарпун скобы отечественные от Санпол, на удивление держат отлично! На поворотах забивал их покучнее и норм.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть у нього для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!

Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.

Увійти зараз
×
×
  • Створити...