Перейти до публікації
Пошук в
  • Додатково...
Шукати результати, які містять...
Шукати результати в...

Выход канализации БЕЗ закладной гильзы - возможно?

xandr xandr

Рекомендовані повідомлення

Друзья, подскажите плз ... Ввожу канализацию в дом, пробил фундамент - обязательно ли ставить закладную (обсадную) гильзу?

УГВ более 25 м, цоколь высокий, подсос влаги не пугает. Как я понимаю гильза нужна для упреждения вероятных повреждений пласт. трубы из-за осадок фундамента и др. механических воздействий в зоне фундамента.

Фундамент толщиной 55 см из бута, отверстие в нем перфоратором я пробивал 4,5 часа, камень очень крепкий.

Но есть ньюанс. Каналюга у меня состоит из 2 веток: 110 труба - грязные стоки, плюс 50 труба - чистые стоки (водоочистка и конденсат с кондеев). Грязные стоки в септик, чистые сразу в дреннажное поле.

Проектно 50 труба выходит на 19 см выше каналюги из дома. Если объединить эти труба - отверстие получится большое как по мне. Для понимания - на фото кружок чуть выше и правее отверстия с гильзой - это и есть 50 труба. Данная отметка взята с расчетом уклона 3 см на метр.

В пробитое отверстие можно впихнуть обе трубы, НО без гильзы. Уклон 50 трубы прийдется приравнять к уклону 110, т.е. 2 см на метр. Для чистой воды, думаю не критично.

Но можно ли НЕ ставить обсадную гильзу и не иметь потом геморняка??? Поделитесь опытом плз.

Может просто обмазать пробитое отверстие цементом (наростить оболочку, аналог трубы типа обсадной) и ввести сразу обе ветки каналюги, а пустоты запенить и с улицы замазать герметиком?

Такой вариант применим?

1730468306908.jpg

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

3 години тому, xandr xandr сказав:

Фундамент толщиной 55 см из бута, отверстие в нем перфоратором я пробивал 4,5 часа

Напоркуа? Вай нот не подкопать э little bit lower? Я проводить так две 110 трубы - ноу проблема

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

4 години тому, xandr xandr сказав:

Но можно ли НЕ ставить обсадную гильзу и не иметь потом геморняка???

Так у вас вона міцніша за фундамент, якщо уявити якийсь рух каналізації, то гільза з металу перша порве трубу, там краще просто запінити і вірогідність осідання грунту більше в траншеї ніж у фундаменті, тож ще буде потрібне її трамбування піском, чи ви робите, а потім питаєте? Або я пропустив тему....

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

1 час назад, normal сказал:

Напоркуа? Вай нот не подкопать э little bit lower? Я проводить так две 110 трубы - ноу проблема

Нижче не можливо підкопати, оскільки пластиковий біосептик є нульовою точкою і далі труба від нього до будинку іде з ухилом 2 см/м. Упирається влна в будинок на глибині 75 см, а фундамент має глибину 120 см.

Ну а 2 труби тому, що для септика промивна вода з зворотнього осмосу не є гуд і її виводять одразу в дренаж.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

2 часа назад, normal сказал:

Так у вас вона міцніша за фундамент, якщо уявити якийсь рух каналізації, то гільза з металу перша порве трубу, там краще просто запінити і вірогідність осідання грунту більше в траншеї ніж у фундаменті, тож ще буде потрібне її трамбування піском, чи ви робите, а потім питаєте? Або я пропустив тему....

Трамбування піском буде обов'язково. Я зупинився на стадії пробиття отвору у фундаменті, що б порадитись з форумчанами і обдумати варіанти.

Ще один варіант придумався. Що б не сильно одразу прослабляти фундамент - зробити роботи в 2 заходи. 1 - "вмурувати" гільзу для 110 каналюги і залишити на 2 тижня, що б розчин набрав хоча б 60-70% міцності. 2 - пробити отвір для 50 труби там де потрібно проектно і вмурувати туди гільзу. 

Таким чином пробиваючи другой отвір, перший вже буде більш-менш застиглий і по металевій гільзі навантаження від будинку будуть більш гармонічно розподілятись по фундаменту ... Тобто один отвір не буде сильно ослаблювати інший.

Змінено користувачем xandr xandr
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Нічого тому фундаменту і каналізації не буде - викинути гільзу, просунути обидві труби, засипати піском і все... Якби щось колись просідало, то з'явились би тріщини, буває метрами виймають бутовий фундамент і замість нього заливають бетон, а ви переживаєте за один отвір...

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

8 часов назад, normal сказал:

Нічого тому фундаменту і каналізації не буде - викинути гільзу, просунути обидві труби, засипати піском і все... Якби щось колись просідало, то з'явились би тріщини, буває метрами виймають бутовий фундамент і замість нього заливають бетон, а ви переживаєте за один отвір...

Дякую, напевно так і зроблю 👍

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

То коли труба іде під фундаментом, тоді потрібна гільза. А коли труба іде через фундамент, то потрібно забезпечити щоб вона була рухома в межах усадки. І то це лише для нового будинку має сенс.

  • Лайк 2
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

4 часа назад, delic сказал:

То коли труба іде під фундаментом, тоді потрібна гільза. А коли труба іде через фундамент, то потрібно забезпечити щоб вона була рухома в межах усадки. І то це лише для нового будинку має сенс.

В мене коробка будинку стоїть з 2014 року (будував минулий власник). Тріщин по стінам і фундаменту немає. Вважаю, що будинок всівся і напруження збалансувались.

Напевно зроблю так:

- в середині будинку і з вулиці, в зоні проходки зроблю "підпорки" п- подібні з планок з ухилом 2 см/м ... тимчасові, для монтажу труби, після попередньої обсипки демонтую їх, що б не продавили труби

- прокладу труби кріз фундамент по цим підпоркам, піднимусь стояком до плити 1 поверху, зафіксую стояк до фундаменту на шпилькові кріплення, що б виключити його просідання

- в місці переходу із стояка в лежак - копну невеличкий приямок під колінами труби, залью цементним розчином і посаджу коліна (3*30°) у розчин так, що б не було в подальшому рухливості в цьому вузлі (вверх-вниз, вліво-вправо, взад-вперед) ... фактично виконаю підпірну п'ятку і жорстку фіксацію кутників ... десь у рекомендаціях бачив, здається у остендорфа.

- далі запіню отвір між трубою і отвором в фундаменті піною у 2 площинах ... на початку входу в фундамент і на виході ... кожен щар завтовшки сантиметрів 5 ... Що б вийшло щось на зразок фіксуючих кілець, які будуть тримати трубу і в той же час їх можна буде зім'яти трубою, якщо вона не дай боже буде рухатись (на випадок усадки в зоні проходу)

- піну на вході і виході з фундаменту гідроізолюю віконним герметиком (стіз а), він є в наявності ще трохи

- траншеї пообсипаю піском як має бути (піщана подушка, проливка, рівень 2 см/м)

Гільзи ніякі ставити не буду. Таким чином вийде вузол гідроізольований, фіксований і в одночас зможе сприймати незначні можливі усадки за рахунок продавлювання пінних кілець.

Питання - чи прийнятний такий варіант? І чи варто робити бетонну п'ятку навколо кутників?

Змінено користувачем xandr xandr
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Апну тему ... Ось за таку бетонну подушку я казав при переході з стояка в лежак. Правда даний малюнок наведено в розділі "гідравлічні випробування" у Остендорфа.

Не вказано чи залишають дану підпорну подушку після випробувань, чи вона потрібна лише для фіксації під час випробувань.

В той же час є чітка вказівка, що забороняється укладати труби на бетон.

Народ, хто має досвід - чи заливати перехідний кут такою бетонною подушкою при монтажі?

1730925195175.jpg

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

  • 2 тижні потому...

Про осмос і септік розсмішило. Напаркуя взагалі розділяти, якщо все попадає у дренаж, масло масляне.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

В 19.11.2024 в 14:19, naupv сказал:

Про осмос і септік розсмішило. Напаркуя взагалі розділяти, якщо все попадає у дренаж, масло масляне.

Розділяти необхідно тому, що біосептик має 3 камери + біореактор. Промивна вода має завищену сольову концентрацію, що негативно впливає на колонії бактерій, а отже і на ступінь очистки. Плюс до того - нафіга мені постійно розбавляти процес очистки стоків в камерах чистою водою, то дає лише зайве навантаження на систему.

В дренаж іде з септику вода очищена до 98% (по суті технічна, без кольору і запаху). За кордоном її збирають, проганяють через УФ дезінфектор і поливають газони. Я таке не робив, оскільки не побачив економічного сенсу для наших цін на ресурси.

Устрій каналізаційної системи в моєму випадку можете побачити на фото.

З лінією для чистих стоків пішов на компроміс і дав їй ухил 2 см/м, як і для брудних стоків.

Фото проміжкові, всі підпорки дерев'яни перед остаточним монтажем труб було вийнято. Засипка піском з дууже доброю проливкою водою. Вихід з будинку - в один отвір уклав - 110 труба, 50 трубу і пнд з кабелем для септика. Отвір і між трубами запінив, чисто, що б грунт зворотньої засипки не просипався в отвір. Гільзу не використовував, час покаже чи помилився, чи ні.

Перед септиком зробив з відводів аналог ревізії, що б можна було прочистити одночасно і в сторону септику і в сторону будинку. Виходи цих ревізій будут нижче рівня грунту на штик лопати. Не дай боже знадобиться - копнув, кришки зняв, прочистив і забув. На всяк випадок зробив так для обох гілок.

Поки що якось так.

1732177621839.jpg

1732177621827.jpg

1732177528879.jpg

1732177528860.jpg

1732178164564.jpg

1732177528871.jpg

1732179473229.jpg

1732179473239.jpg

 

 

 

 

 

1732180917257.jpg

1732180917263.jpg

1732180917269.jpg

1732180917275.jpg

1732180917280.jpg

Змінено користувачем xandr xandr
  • Лайк 2
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Друзі, питання стосовно необхідності устрою підпірної п'ятки під каналізаційним стояком все ще актуальне для мене. Перехід із стояка в лежак (3 кутники по 30 градусів) поки що посадив на шпильку до фундаменту, але там є люфт. Хотілося б більшої стабільності у даному вузлі.

Бачу 3 варіанти влаштування даного вузла:

1. Тупо засипати піском і молитися, що б не просіло :)

2. Залити даний вузол бетоном, як на малюнку. Хвилює жорстка фіксація, то не є гуд, як на мене.

3. Компроміс - під поворотом труби на рівні нижньої точки лежака залити бетонну подушку, або встановити камінь (є ракушняк) фактично вкопавши його в землю. Далі запінити сам кут переходу зі стояка в лежак, приєднавши його до бетону (каміню). Таким чином отримаю за рахунок бетону (каміню) типу якір, який не дасть просісти трубі і кутникам вийти із з'єднань, а з другої сторони забезпечу піною м'яку, але пружну фіксацію, що б не пошкодити пластик труб. Показав на малюнку схематично.

Що скажете?

 

1730925195175.jpg

1732181483143.jpg

Змінено користувачем xandr xandr
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть у нього для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!

Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.

Увійти зараз
×
×
  • Створити...