Перейти до публікації
Пошук в
  • Додатково...
Шукати результати, які містять...
Шукати результати в...

Допоміжне опалення на сонячній енергії, хто пробував?

Vitaliym

Рекомендовані повідомлення

згоден є сумніви, але тут є інше відео з Канади де температура якраз -20 а на виході з колектора 190 градусов Фаренгейта =

87.77 градуса Цельсия :shock:

https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=EdGKiMHfhxU

 

А что там на 1:45 горит в трубе, подпертое окно бревном (дальше по ходу) говорит о том что термометр явно сошел с ума.

Та вообще бред, чувак по ходу смастырил *рень, потратил кучу денег и времени, а на выходе ноль, вот и снял кино из вредности.:D

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

А что там на 1:45 горит в трубе, подпертое окно бревном (дальше по ходу) говорит о том что термометр явно сошел с ума.

Та вообще бред, чувак по ходу смастырил *рень, потратил кучу денег и времени, а на выходе ноль, вот и снял кино из вредности.:D

 

Ну якщо уважніше подивитися на 1:32 то видно, що коліна повітропроводів білого кольору, відповідно і "горить" там не що інше як сонячне світло яке пробивається через пластик :lol: . Ну а на рахунок решти коменту- тут можу сказати лише одне, перевіримо експерементальним шляхом.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Ну якщо уважніше подивитися на 1:32 то видно, що коліна повітропроводів білого кольору, відповідно і "горить" там не що інше як сонячне світло яке пробивається через пластик :lol: . Ну а на рахунок решти коменту- тут можу сказати лише одне, перевіримо експерементальним шляхом.

 

только практическим путем можно убедится в работоспособности этого девайса. пробуйте и делитесь впечатлениями.....

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

только практическим путем можно убедится в работоспособности этого девайса. пробуйте и делитесь впечатлениями.....

 

З вересня - жовтня попробую запустити подібну штуковину в Тарасівці, по результатам відпишусь на форумі.

  • Лайк 7
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Я робив схожий колектор. При -27С на виході було +83С. Конструкція була зібрана на швидку руку. Корпус з дверної коробки, всередині пластиковий полікарбонат покрашений матовою фарбою, спереду звичайне скло, позаду пінопласт. Відстань між пінопластом полікарбонатом і склом по 3см. Відео на жаль в мене немає, але якщо хтось не вірить може перевірить, конструкцію я описав.
  • Лайк 2
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Я робив схожий колектор. При -27С на виході було +83С. Конструкція була зібрана на швидку руку. Корпус з дверної коробки, всередині пластиковий полікарбонат покрашений матовою фарбою, спереду звичайне скло, позаду пінопласт. Відстань між пінопластом полікарбонатом і склом по 3см. Відео на жаль в мене немає, але якщо хтось не вірить може перевірить, конструкцію я описав.

 

Дякую за реальні дані, але попрошу по можливості дати більше - фото, розміри, як працює п різних температурах. І.т.п. :beer:

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Станица Зеленчукская , у одного из инженеров РАТАНа-600.

Там кроме широты еще и о высоте задумываться приходится.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Vitaliym, а расскажите автоматику работы устройства. Я так понимаю, термореле должно включать вентилятор тогда, когда температура на выходе коллектора Х выше, чем на входе У (причем желательно выше на пару градусов, а не просто выше). Например, Х1=У+5. И выключать, когда температура сравнивается (а желательно не сравнивается, а на несколько градусов выше) с входной Х2=У+2. Причем это плавающие величины, но они должны быть не выше, например, 26 градусов (если это не сауна или сушилка какая-то). Как и какими средствами это недорого реализовать?

И второе: если это дополнительная система обогрева, как эти температуры совместить с основной системой обогрева - чтобы по максимуму использовать солнечный коллектор, и только потом догревать классическими способами.

 

П.С. Идею одобряю. Хочу организовать зимний обогрев дачи, когда там никого нет. Сейчас там поддерживает 11С газовый конвектор. (мне бы хватило и 5С, но конвектор умеет минимум 11С).

 

Чем будете реализовывать внутреннюю нагреваемую поверхность?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Я робив схожий колектор. При -27С на виході було +83С.

 

расход воздуха скажете?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Vitaliym, а расскажите автоматику работы устройства. Я так понимаю, термореле должно включать вентилятор тогда, когда температура на выходе коллектора Х выше, чем на входе У (причем желательно выше на пару градусов, а не просто выше). Например, Х1=У+5. И выключать, когда температура сравнивается (а желательно не сравнивается, а на несколько градусов выше) с входной Х2=У+2. Причем это плавающие величины, но они должны быть не выше, например, 26 градусов (если это не сауна или сушилка какая-то). Как и какими средствами это недорого реализовать?

 

Ну навіщо все так ускладнювати? Задача в мене схожа на Вашу, тільки підтримую я темепературу в межах 10*С. Термореле РТУ-16/D запрограмую так, щоб вмикало вентилятор при температурі в колекторі скажім +30*С і вимикало при 18*С от і вся автоматика. Оскільки забір повітря буде проходити на рівні підлоги, а вихлоп на рівні стелі, то автоматом в колектор буде вкидатися тільки холодне повітря (закон фізики :) ) Якщо боїтеся перегріву, що при наших зимах навряд чи буде, можна перед реле РТУ-16/D поставити реле РТ10/П01, воно дешеве і відключить вентилятор колектора при задані температурі в кімнаті (скажімо 26*С)

 

Vitaliym И второе: если это дополнительная система обогрева, как эти температуры совместить с основной системой обогрева - чтобы по максимуму использовать солнечный коллектор, и только потом догревать классическими способами.

Не зовсім Вас розумію - якщо у Вас регулюється температура на конвекторі до +11, то він автоматом вимкнеться при температурі вище вказаної, сонячний колектор буде гріти до температури яку ви задасте на термореле (тільки не нижче +15 на всяк випадок). Що тут ще суміщати?

 

 

Vitaliym Чем будете реализовывать внутреннюю нагреваемую поверхность?
О, це питання по суті справи- тут зараз на роздоріжжі. Думав використати спочатку класичні алюмінієві пивні баночки, зрештою прикинув що назбирати (чи випити ;-) ) 300-350шт. то занадто, почав розглядати варіант з алюмінієвою фольгою (
) , тут правда свої мінуси - ціна нормальної фольги в 50мкм - 260грн за рулон 31м.кв (!!!) і меншими кусками не продають... з побутовою фольгою в 7-11мкм працювати буде дуже важко - рветься зараза. На сьогодні знайшов для себе рішення в використанні старих алюмінієвих жалюзі з балкону. В результаті конструкція буде не та яку хотів, але весь матеріал буде практично "на шару" :-)) Змінено користувачем Vitaliym
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

С будущим отсутствием газа на Украине скоро начнем место шиферов и металлочерепиц на крышах мастрячить солнечные коллектора как водяные так и воздушные:) ... и про ветрогенераторы не стоит забывать !)))

 

Добавлено через 9 минут

..кстати топикстартеру в помощь www.svasti.ru/konstrukcii_vozdushnyh_kollektorov

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Ну навіщо все так ускладнювати? Задача в мене схожа на Вашу, тільки підтримую я темепературу в межах 10*С. Термореле РТУ-16/D запрограмую так, щоб вмикало вентилятор при температурі в колекторі скажім +30*С і вимикало при 18*С от і вся автоматика.

 

А чому +18С, а не щось ближче до 10С, наприклад 12 чи 14? Кожен градус, це додатковий об"єм спаленого газу...

Ще є залежність вихідної температури від швидкості потоку. Чим менше швидкість, тим тепліше повітря. Але, при цьому падає КПД переходу сонячної енергіі в теплову, бо тут залежність обернена: чим більший потік, тим менша різниця температур з зовнішнім середовищем і тим ефективніше

перетворення сонячної енергіі, бо менші втрати на розсіювання тепла через зовнішні деталі колектора у це зовнішнє середовище. Тому, в нашому з вами випадку більш доцільно працювати більшими обємами повітря на більш низьких температурах. Як гадаєте?

 

Не зовсім Вас розумію - якщо у Вас регулюється температура на конвекторі до +11, то він автоматом вимкнеться при температурі вище вказаної, сонячний колектор буде гріти до температури яку ви задасте на термореле (тільки не нижче +15 на всяк випадок). Що тут ще суміщати?

 

Це вже я тут напевно трохи протупив. В мене була в голові ідея, що повітрям нагрівається кімната, наприклад до 5С, а до 11С вже догріває газовий конвектор. Але це хибна логіка, згоден.

 

О, це питання по суті справи- тут зараз на роздоріжжі. Думав використати спочатку класичні алюмінієві пивні баночки..... На сьогодні знайшов для себе рішення в використанні старих алюмінієвих жалюзі з балкону. В результаті конструкція буде не та яку хотів, але весь матеріал буде практично "на шару" :-))

О, в мене теж такі є, без діла. Як саме ви плануєте їх розмістити всередині колектора? В ії звичайному положенні? А що робити, коли при встановленні на своє місце колектора, ці жалюзі всередині сплутаються? Конструкція ж герметична, без легкого доступу...

 

І ще питання: чим фарбувати у чорний колір жалюзі збираєтесь? Під жалюзями задня втеплена пенопластом стінка фольга чи теж фарбована в чорний?

 

Вентилятор у вас закладений 220В. Світло не зникає? В мене є ідея 12В, з живленням від сигналізаціі - коли зникає світло, переходить на аккумулятор, коли зявляється - блок живлення 15В.

 

Добавлено через 30 минут

 

Добавлено через 9 минут

..кстати топикстартеру в помощь www.svasti.ru/konstrukcii_vozdushnyh_kollektorov

 

 

Комментар під цією статтею трохи мене збентежив. Дійсно, що робити з конденсатом?

 

 

Все поисанные конструктивы ГК обладают одним большим общим недостатком - Внутри ночью СКАПЛИВАЕТСЯ КОНДЕНСАТ.

Из своего опыта скажу - сторону, поглощающую свет надо изолировать от стороны, где продувается воздух. Конденсат надо обязательно удалять из ГК. Для уменьшения сбора конденсата, впуск можно производить через более холодный канал с высокой теплопроводностью стенок - т.е. под теплоприемной поверхностью провести подающие короба-трубопроводы из жестянки, можно просто открытые желоба согнуть из неподверженной коррозии фольги ( алюминий, нержавейка). Внизу их соединить как водостоки, и сделать отверстия для слива. Селективное покрытие в ГК любого типа - обязательно. Найдете в гугле - selective.cover селективное покрытие. Теплоприемник для воздушного ГК нужно сделать из стеклосетки, на которую наклеена фольга с селективным покрытием.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Доброго ранку Вадім! Дякую за грунтовні коментарі, пройдемося по пунктах:

 

А чому +18С, а не щось ближче до 10С, наприклад 12 чи 14? Кожен градус, це додатковий об"єм спаленого газу...

Ще є залежність вихідної температури від швидкості потоку. Чим менше швидкість, тим тепліше повітря. Але, при цьому падає КПД переходу сонячної енергіі в теплову, бо тут залежність обернена: чим більший потік, тим менша різниця температур з зовнішнім середовищем і тим ефективніше

перетворення сонячної енергіі, бо менші втрати на розсіювання тепла через зовнішні деталі колектора у це зовнішнє середовище. Тому, в нашому з вами випадку більш доцільно працювати більшими обємами повітря на більш низьких температурах. Як гадаєте?

Думаю Ви цілком праві, над цими цифрами я ще не сильно задумувався, +18 брав як цифру, що гарантовано не призведе до охолодження вже нагрітого повітря.

 

 

О, в мене теж такі є, без діла. Як саме ви плануєте їх розмістити всередині колектора? В ії звичайному положенні? А що робити, коли при встановленні на своє місце колектора, ці жалюзі всередині сплутаються? Конструкція ж герметична, без легкого доступу...
Ну тут ніби все просто, в наглу прикрутити на 2 саморізи нижню і верхню планки до дерев’яного брусочка в "закритому" положенні і все разом зафіксувати в колекторі.

 

І ще питання: чим фарбувати у чорний колір жалюзі збираєтесь? Під жалюзями задня втеплена пенопластом стінка фольга чи теж фарбована в чорний?
Поки розглядаю такий варіант коробки - фанера 10мм, на неї наклеєний пінопласт 40мм, для його захисту від високих температур (на літо) шар товстого гофрокартону 7-8мм + алюмінієва фольга (харчова 7мкм) тоді 30-50мм повітряний карман закритий жалюзями пофарбованими жаростійкою матовою емаллю тоді ще один повітряний карман 30-50мм і нарешті скло.

 

Вентилятор у вас закладений 220В. Світло не зникає? В мене є ідея 12В, з живленням від сигналізаціі - коли зникає світло, переходить на аккумулятор, коли зявляється - блок живлення 15В.
Ну тут з Вами згоден, сам розглядав варіант на 12В, але вибір вентиляторів з достатньою продуктивнястю мене не порадував. Так світло часом зникає, але і термореле у моєму варіанті працює від 220В, то при відсутності струму як буде вмикатися вентилятор? Тому вирішив не ускладнювати - ну нехай через проблеми електромереж втратиться день, але зовсім не факт, що він буде сонячним, тому думаю 220В буде для мене оптимальним.

 

 

 

Комментар під цією статтею трохи мене збентежив. Дійсно, що робити з конденсатом?
про подібну проблему чув, цікаве рішення знайшов
, але це для водяних колекторів, як така мембранна буде працювати в нашому випадку - незнаю :unknown:
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

цифри взяті з ЕПІЦЕНТРу

знайомі які зара утеплюють собі будинок кажуть що в Епіцентрі ціни найвищі з можливих на всю будівельну продукцію.

 

Скепсис хороша штука, але ще в заголовку теми написано "допоміжне опаленння", тобто не основне.

тут є ще такий недолік(просто моя думка), що не буде економії газу. просто вдень буде трошки тепліше. в газовому котлі терморегулятор вмикається і вимикається в залежності від температури води в теплосистемі. коли потік теплого повітря підніме температуру в будинку на певну кількість градусів, то це не підніме на тіж градуси температуру води і автоматика не вимкне котел. економити можна буде тільки вручну "зкручуючи" котел

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

знайомі які зара утеплюють собі будинок кажуть що в Епіцентрі ціни найвищі з можливих на всю будівельну продукцію.
Ціни Епіцентру взяті як базові, решту як вийде.

 

 

тут є ще такий недолік(просто моя думка), що не буде економії газу. просто вдень буде трошки тепліше. в газовому котлі терморегулятор вмикається і вимикається в залежності від температури води в теплосистемі. коли потік теплого повітря підніме температуру в будинку на певну кількість градусів, то це не підніме на тіж градуси температуру води і автоматика не вимкне котел. економити можна буде тільки вручну "зкручуючи" котел

Все вірно, крім одного - теплоносій (вода в теплосистемі) охолоджується будинком, в мене перед котлом встановлене термореле яке налаштоване на температуру повітря +15*С і вмикає систему опалення лише при падінні її до +9*С. Тому якщо геліосистема нагріє повітря то котел спалить менше газу на його підігрів. :Yahoo!:

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Ну тут з Вами згоден, сам розглядав варіант на 12В, але вибір вентиляторів з достатньою продуктивнястю мене не порадував. Так світло часом зникає, але і термореле у моєму варіанті працює від 220В, то при відсутності струму як буде вмикатися вентилятор? Тому вирішив не ускладнювати - ну нехай через проблеми електромереж втратиться день, але зовсім не факт, що він буде сонячним, тому думаю 220В буде для мене оптимальним.

А какая вам нужно производительность. Я б понимал если бы это было просто вентиляция, но для циркуляции небольшого количества воздуха это не важно.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

А какая вам нужно производительность. Я б понимал если бы это было просто вентиляция, но для циркуляции небольшого количества воздуха это не важно.

 

В мене площа кімнати 36м.кв х 2,75 висота = 99м.куб, об’єм будинку 350. Тому думаю буде дуже непогано якщо за 3-4 год все повітря прогріється в колекторі. Відповідно не менше 100м.куб/год (тут правда ще не враховані втрати які є в будь-якій системі).

 

Тут на паралельній гілці форуму побачив цікаву фотку

Змінено користувачем Vitaliym
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

В мене площа кімнати 36м.кв х 2,75 висота = 99м.куб, об’єм будинку 350. Тому думаю буде дуже непогано якщо за 3-4 год все повітря прогріється в колекторі. Відповідно не менше 100м.куб/год (тут правда ще не враховані втрати які є в будь-якій системі).

Не путайте вентиляцию и обогрев. Во первых есть разная кратность воздухообмена в разных помещениях. И я могу сказать для такого дома это мало что принесет. Для стандртных домов 120-170 кв.м. будет неплохо.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Не путайте вентиляцию и обогрев. Во первых есть разная кратность воздухообмена в разных помещениях. И я могу сказать для такого дома это мало что принесет. Для стандртных домов 120-170 кв.м. будет неплохо.

 

Так площа будинку в мене якраз 140м.кв, об’єм повітря х2,5м=350м.куб ;)

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

а девайс сразу планируешь устанаваливать на хату? (крыша или стена?) ..или пробные испытания где нибудь на сарайчике\гараже???
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

а девайс сразу планируешь устанаваливать на хату? (крыша или стена?) ..или пробные испытания где нибудь на сарайчике\гараже???

 

Монтувати попробую на стіну над гаражем - а що є рекомендації чи побажання? :lol:

 

Тут цікаве москальське

, найцікавішим для мене була цифра "...для того щоб обігріти будинок потрібно щоб площа батарей (читай колекторів) була рівна 10% від площі будинку..."
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Цитата:

Думаю Ви цілком праві, над цими цифрами я ще не сильно задумувався, +18 брав як цифру, що гарантовано не призведе до охолодження вже нагрітого повітря.

От тому я писав вище, що потрібна не просто система вкл при 30С, викл при 18С, а компараторна. Тобто, якщо температура в кімнаті (на вході в СК) менша, ніж на виході - вентилятор вмикається. Причому з деякою дельтою перепаду - щоб не було частих ввімкнень вентилятора (для його довговічності).

А в вашій схемі можлива ситуація, що сонце вийшло - повітря до 30С нагрілося, вентилятор жене тепле повітря в кімнату - кімната нагрілася до 25С, через годину сонце зайшло - температура впала до 19С, і ви вже не грієте, а охолоджуєте кімнату з 25С до 19С, поки вентилятор не вимкнеться при 18С.

І інша ситуація: взимку слонце за хмарами, але нагріває повітря в СК до 25С. У вас в кімнаті опалювальна система підтримує 10С. Вентилятор не ввімкнеться, бо немає 30, хоча міг би гріти кімнату 25-градусним повітрям.

 

Добавлено через 7 минут

Поки розглядаю такий варіант коробки - фанера 10мм, на неї наклеєний пінопласт 40мм, для його захисту від високих температур (на літо) шар товстого гофрокартону 7-8мм + алюмінієва фольга (харчова 7мкм) тоді 30-50мм повітряний карман закритий жалюзями пофарбованими жаростійкою матовою емаллю тоді ще один повітряний карман 30-50мм і нарешті скло.

Пенопласт не рекомендують, щоб при нагріванні не заганяти хімію собі ж в кімнату. Впевнені, що гофрокартону вистачить, щоб не перегріти пенопласт до випаровування фенолів?

 

Добавлено через 4 минуты

повітряний карман закритий жалюзями пофарбованими жаростійкою матовою емаллю

 

В опису цією фарби написано "Степень блеска - Глянцевая". Нам же потрібна матова?!

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

От тому я писав вище, що потрібна не просто система вкл при 30С, викл при 18С, а компараторна. Тобто, якщо температура в кімнаті (на вході в СК) менша, ніж на виході - вентилятор вмикається. Причому з деякою дельтою перепаду - щоб не було частих ввімкнень вентилятора (для його довговічності).

А в вашій схемі можлива ситуація, що сонце вийшло - повітря до 30С нагрілося, вентилятор жене тепле повітря в кімнату - кімната нагрілася до 25С, через годину сонце зайшло - температура впала до 19С, і ви вже не грієте, а охолоджуєте кімнату з 25С до 19С, поки вентилятор не вимкнеться при 18С.

І інша ситуація: взимку слонце за хмарами, але нагріває повітря в СК до 25С. У вас в кімнаті опалювальна система підтримує 10С. Вентилятор не ввімкнеться, бо немає 30, хоча міг би гріти кімнату 25-градусним повітрям.

Як писав вже раніше - над програмуванням ще сильно не мудрував. В мене будинок в 2 поверхи, тому тепле повітря підніметься на 2-й поверх самостійно, а забирати холодне повітря планую на рівні підлоги 1-го поверху в найхолоднішій північно-західній кімнаті. Великих ілюзій на ефективність колектора в наших кліматичних умовах немаю, навіть при площі в 6,25 м.кв при хорошій продуктивності 0,7кВт*м отримаю 4кВт/год енергії - для повноцінного опалення будинку в 140кв.м малувато, а от як допоміжне то досить непогано. Тому така ситуація коли в кімнаті +26*С малоймовірна.

 

Пенопласт не рекомендують, щоб при нагріванні не заганяти хімію собі ж в кімнату. Впевнені, що гофрокартону вистачить, щоб не перегріти пенопласт до випаровування фенолів?
Якщо система буде працювати (охолоджуватися) нормально, то не боюся, тольки краще буду ізолювати картон.

 

В опису цією фарби написано "Степень блеска - Глянцевая". Нам же потрібна матова?!
Ну те, що я дав лінк на цю фарбу не догма, поки її ще не придбав (дякую за зауваження). Є маса різних виробників на різний смак і гаманець, ось наприклад Эмаль NEW TON жаростойкая в аэрозольной упаковке
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Цитата:

 

Якщо система буде працювати (охолоджуватися) нормально, то не боюся, тольки краще буду ізолювати картон.

А влітку, коли система не буде працювати, бо і так тепло - розжариться вона суттєво, і навіть закриті клапанами повітряпроводи будуть заносити в будинок гидоту. Краще використовувати якусь мінеральну вату, напевно...

 

Доречі, як захиститися від нічного надходження холоду через тонкостінні клапани повітряпроводів? Це явно містки холоду вийдуть в періоди, коли система знаходиться в пасивному режимі...

 

Добавлено через 5 минут

Ну те, що я дав лінк на цю фарбу не догма, поки її ще не придбав (дякую за зауваження). Є маса різних виробників на різний смак і гаманець, ось наприклад Эмаль NEW TON жаростойкая в аэрозольной упаковке

Знову тут не бачу, щоб вона була матовою в описі. Якщо знайдете матову чорну аерозольну - не забудьте поділитися.

 

В мене будинок в 2 поверхи, тому тепле повітря підніметься на 2-й поверх самостійно, а забирати холодне повітря планую на рівні підлоги 1-го поверху в найхолоднішій північно-західній кімнаті.
Можливо, це вирішить проблему не охолодження вже нагрітого повітря, але це не вирішує проблему простою системи в ситуації, коли температура в СК менша від 30С, але більша за кімнатну. А ця ситуація в наших широтах дуже навіть можлива - і втрачати цю частину тепла якраз і не хотілося б...
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть у нього для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!

Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.

Увійти зараз
×
×
  • Створити...