Перейти до публікації
Пошук в
  • Додатково...
Шукати результати, які містять...
Шукати результати в...

коньковий прогон: дерев'яних опорах ЧИ центральна стіна з газоблоку + армопояс

Tarasiy

Рекомендовані повідомлення

47 минут назад, andrey_ka сказал:

ІМХО. Завжди дотримуюсь правила , що для кріплення дошки , рейки цвях має бути в три рази довший за товщину дошки , рейки.

А если крученый? а если саморез?

Крученые и 100 мм есть metal-shop.com.ua/gvozdi-vintovye-kruchenye-39h100/

 

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

9 хвилин тому, Dendnepr сказав:

А если крученый? а если саморез?

100мм. для контрлат мало.

     Більших я не бачив. Звичайно може і цей підійде. Але хто ж це може точно сказати. Тут потрібен конструктор який би на прикладі розрахунку це підтвердив. До речі ,  "Vovoronale" декількома постами вище викладав  посилання на ДБН де все це повинно бути. А так контрлати на цвях 150мм. Дешево , сердито , і точно проканає по всіх нормах.

Саморізами можна , але економічно недоцільно. Звичайний гладкий цвях 90мм. спокійно притягує покручену дошку 30мм (мова про латування) тому я не бачу жодного сенсу переплачувати за саморізи.

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

2 часа назад, andrey_ka сказал:

100мм. для контрлат мало.

     Більших я не бачив.

3 часа назад, Dendnepr сказал:

Крученые и 100 мм

тоді на контрлати брати краще січення 50на50 чи 40на60 (трохи менший зазор вентиляційний, але краще кріплення виходить?..)
PS кроква буде 60мм
PSS де є стик рейок на контробрешітці... може все таки на ширшу контрлату (40 на 60) буде краще кріпити стик з обох боків... 

 

Змінено користувачем Tarasiy
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

1 година тому, Tarasiy сказав:

тоді на контрлати брати краще січення 50на50 чи 40на60 (трохи менший зазор вентиляційний, але краще кріплення виходить?..)
PS кроква буде 60мм

На скільки краще , на стільки що навіть не варте уваги . Важливіше зберегти вентзазор. 

ПС.. 60мм. то не стандарт. Спробуйте перерахувати крокви  на 200х50мм. це більш розповсюджений розмір , легше знайти.

А якщо контрлату зробити суцільною , на всю довжину крокви , то це в деякій мірі додасть несучу здатність крокві за рахунок збільшення висоти перерізу. Так , це додасть деякої незручності при монтажу СДМ , але думаю воно того варте.

ПСС... ІМХО. Рейки на контрлати краще нарізати самому (звичайно якщо є чим) або з залишків крокв , або замовляти на декілька більше , і нарізати з них. Бо якщо нарізати зі свіжепилу , і воно трохи полежить , то покрутить так , що потім при монтажу матюків не вистачає.

 

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

9 минут назад, andrey_ka сказал:

Рейки на контрлати краще нарізати самому (звичайно якщо є чим) або з залишків крокв , або замовляти на декілька більше , і нарізати з них. Бо якщо нарізати зі свіжепилу , і воно трохи полежить , то покрутить так , що потім при монтажу матюків не вистачає.

Я мав намір на днях замовити дерево на дах,
поскладати на ширину 1,5м і накрити листами старої бляхи
знизу крокви на ребро 4-5 см зазору 
далі бруси
далі дошки
потім рейки 50на50  і 30на10 
між кожним шаром через 1,5 метра підклади з бруска 50на50 (потім підуть на контробрешітку)
.
Рейки до літа покрутить? Мій план кувати зараз дерево варто відкласти?

Змінено користувачем Tarasiy
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

4 хвилини тому, Tarasiy сказав:

Я мав намір на днях замовити дерево на дах,
поскладати на ширину 1,5м і накрити листами старої бляхи
знизу крокви на ребро 4-5 см зазору 
далі бруси
далі дошки
потім рейки 50на50  і 30на10 
між кожним шаром через 1,5 метра підклади з бруска 50на50 (потім підуть на контробрешітку)
.

На ребро погано , краще лежачи. Лежачи кожен наступний шар прижимає попередній , менше покрутить.

Якщо ви перекладете свіженарізаними рейками , ще й 50мм завширшки , то в місцях прилягання рейок до крокв вони (і крокви і рейки) почорніють. Підкладки краще брати  20х30-40мм. , і ставити їх на ребро. Як правило на пилорамах можна домовитись про них. Вони їх дають з умовою повернення , і вони там більш-менш сухі.

Рейки покрутить у будь-якому разі.

ПС.. І не забудьте кору знімати зразу , бо потім намучаєтесь.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

То чи є смисл зараз замовляти дерево? ....
з рейками включно?....
.
і якщо будуть такі чорні смуги то наскільки це погано?....
 

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Треба або замовляти сухий ліс, тоді добре зберігаеться. якщо свіжопил - то його треба правильно перекладати, щоб потроху підвялювався та не дуже його "крутило", або краще відразу монтувати. Змонтований свіжопил теж круте, але різні дошки збіти до купи в систему даху - при усихання добре компенсують "кручення" ода одної. Та в цілому наче все рівно виходить.

Я монтував крокви під шнурку. Але поки дойшла черга до обрешітки - деяки вигнуло, що довелося рубанком счісувати трохи місцями

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

39 хвилин тому, Tarasiy сказав:

То чи є смисл зараз замовляти дерево? ....

Є. Сухе , підсушене дерево можна обробити антисептиком , на відміну від свіжепилу. З'єднання на сухому , підсушеному більш точні та стабільні , на свіжепилі  ж  , із з усихання з часом з'являться щілини. Сухий монтувати легше , в рази легше. І не треба боятись , що його під час сушки покрутить (окрім рейок , з ними одна морока) на великих довжинах вирівняти не проблема , а де треба і підтесати.

49 хвилин тому, Tarasiy сказав:

і якщо будуть такі чорні смуги то наскільки це погано?....

То як би не страшно , і ні на що не впливає , але має неприємний вигляд.

ПС.. Складуйте у відкритому з усіх сторін місці , і накривайте лише зверху.

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

12 хвилин тому, Tarasiy сказав:

рейки теж все таки варто замовляти зараз (не чекати до літа)? 

Якщо ви не будете їх нарізати самостійно вже з сухого , то так.

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

До речі, рейки обрешітки повинні мати стик врозбіжку? Чи можна їх зістикувати усіх на одній чи сусідніх двох кроквах посередині даху...? Чи має бути повноцінна значна  розбіжка стиків (тобто 1/3 довжини даху розбіжка)?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

29 хвилин тому, Tarasiy сказав:

До речі, рейки обрешітки повинні мати стик врозбіжку? Чи можна їх зістикувати усіх на одній чи сусідніх двох кроквах посередині даху...? Чи має бути повноцінна значна  розбіжка стиків (тобто 1/3 довжини даху розбіжка)?

В розбіжку однозначно.

На 1/3 в вас не вийде , да і не треба. Просто намагайтесь врозбіжку , чим більше тим краще. На стиках дошок цвяхи будуть дуже близько до краю , тому там бажано  попередньо свердлити отвори.

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

4 минуты назад, andrey_ka сказал:

тому там бажано  попередньо свердлити отвори.

отвори в самій рейці (на кінці рейки 30на100) ? 
в контрлаті отворів не треба, правда ж?
.
в місцях стику рейок можна цвяхи бути трохи під кутом в сторону стику?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

1 хвилину тому, Tarasiy сказав:

отвори в самій рейці (на кінці рейки 30на100) ?

Так.

1 хвилину тому, Tarasiy сказав:

в контрлаті отворів не треба, правда ж?

Так.

1 хвилину тому, Tarasiy сказав:

в місцях стику рейок можна цвяхи бути трохи під кутом в сторону стику?

Іменно так.

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

3 часа назад, andrey_ka сказал:

Якщо ви не будете їх нарізати самостійно вже з сухого

Маєте на увазі - купити дошку 50 мм і потім - маю ту ручну циркулярну пилу чи бензопилою- розпускати дошку 50мм на рейки коли вона вже трохи підсохне?

То буде кращий результат  (менш покручені  бруски) - ніж брати готові 50на50 з пилорами?

PS єдине що мій різ не буде супер рівний - такий брусок я зможу прибити на крокву
лише тією стороною рівною з пилорами - як була плашмя дошка ціла.
Чи є суттєвий смисл так самому різати літом і брати зараз цілу  дошку 50мм?

 

Змінено користувачем Tarasiy
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

1 година тому, Tarasiy сказав:

Маєте на увазі - купити дошку 50 мм і потім - маю ту ручну циркулярну пилу чи бензопилою- розпускати дошку 50мм на рейки коли вона вже трохи підсохне?

То буде кращий результат  (менш покручені  бруски) - ніж брати готові 50на50 з пилорами?

PS єдине що мій різ не буде супер рівний - такий брусок я зможу прибити на крокву
лише тією стороною рівною з пилорами - як була плашмя дошка ціла.
Чи є суттєвий смисл так самому різати літом і брати зараз цілу  дошку 50мм?

Ні , ні , так не вздумайте. Купуйте вже краще зразу нарізані.  

Під маєте чим , я мав на увазі мінімум  станок , як на фото де я виклав  на  першій сторінці теми.  

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

17 часов назад, andrey_ka сказал:

Складуйте у відкритому з усіх сторін місці , і накривайте лише зверху

Зготував от місце для складування поближче до воріт,
якщо піде ширина складування на 1,5метра 
(впоперек накриватиму 2м бляхою старою по 25 см боковий звіс)

то зліва і справа більше як 0,5м зазор повітря,
спереду і ззаду взагалі чистий вільнйи простір

Тих зазорів ПІВметра зліва і справа вистачає? (бо якщо явно мало, прийдеться 15м на другий бік переносити...
 

Змінено користувачем Tarasiy
  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

1) при складанні зазор між шарами
- маю трохи сухої дошки 25 мм, якщо з неї нарізати рейки = рейки висотою 25 мм добре чи замало зазор між шарами?
/ краще зі свіжих брусків 50х50 підкладати?

2) проміжок в межах одного шару - який зазор між торцями кроков / дошок /рейок 20мм? 30мм? 40мм?

PS простого виходить 7+ кубів дерева, і треба і поміститиі щоб доре сохло) тоум уточняю про достатні зазори

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

12 хвилин тому, Tarasiy сказав:

1) при складанні зазор між шарами
- маю трохи сухої дошки 25 мм, якщо з неї нарізати рейки = рейки висотою 25 мм добре чи замало зазор між шарами?
/ краще зі свіжих брусків 50х50 підкладати?

2) проміжок в межах одного шару - який зазор між торцями кроков / дошок /рейок 20мм? 30мм? 40мм?

PS простого виходить 7+ кубів дерева, і треба і поміститиі щоб доре сохло) тоум уточняю про достатні зазори

Чим більші тим краще висохне. мінімум по 2см з усіх сторін.

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Порахував що треба біля 8 кубів дерева
Щоб його розкласти мені треба ширину робити 1,6м і висота 2,2м+
і з зазорами по 4-5 см така ширина складування робоча?
Ну якщо і не просохне добре всередині, то принаймні не сплісніє?
PS Бо робити дві стопки окремі по метру ширини то вже накладно буде…

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

В 28.02.2024 в 15:19, Tarasiy сказал:

1) при складанні зазор між шарами
- маю трохи сухої дошки 25 мм, якщо з неї нарізати рейки = рейки висотою 25 мм добре чи замало зазор між шарами?

Рейки-прокладки 25 х 25 мм - це "золотий стандарт".

Практично на усіх пилорамах, що бачив, такий переріз.

Колись давно, замовив собі пару тисяч, довжиною 2 метри, досі користуюся.

Багато поламалося, на сучках, деякі сам половинив для додатків, в залежності від ширини штабелю.

 

Тим більше, у Вас вже є суха в наявності.

Але треба дуже уважно перевірити на наявність жука.

І кору ретельно зняти.

Луб, до речі, також потрібно обов'язково знімати.

 

Свіжі прокладки не рекомендую.

З висотою 50 - Ваш штабель буде в два рази вище, воно вам треба ?

Якщо є місце, краще планувати ширше, але нижче.

Бо косий дощ буде мочити з боків.

Ширину плануйте, виходячи з кратності розмірів шиферу.

І щоб звіси були десь по 30 см. мінімум.

 

Також дуже важливо ретельно підготувати основу штабелю.

Ваші 8 кубів, це майже 6,5 тони (свіжопилу).

Тому стовпчиків-опор повинно бути багато.

Перший ряд викласти поперечними товстими балками, типу лаг.

Робіть поперечини через метр.

Вони повинні лежати по рівню, щоб штабель не перекосило і на повело матеріал.

Стовчики - з цегли, під цеглу покласти якісь бетонні плити 400 х 400 мм.

Бо просто цеглина буде грузнути в грунт, особливо якщо це горОд, або інший чорнозем.

Просвіт від землі 15 - 20 см.

Рослинність зняти лопатою.

Зазори між сусідніми дошками, рейками , балками великі не потрібні ( якщо штабель буде на вулиці).

Цілком досить і 1 см, взагалі, щоби не торкалися один до одного.

На вулиці завжди протяг, і повітря буде встигати виносити вологу з штабелю.

Краще, щоб сонце на попадало збоку на дошки.

Перед закладкою у штабель кожну дошку треба окорити, луб теж знімати.

 В кінці травня, червні вилітає жук, він шукає, де є залишки кори або лубу або тирси і відкладає у тому місці личинки.

На пиляну, чисту, без тирси поверхню  він не відкладає.

Раніше, коли не було хімії, пиломатеріал для зберігання обризкували (обмазували) рідким розчином вапна.

А воно не дуже смачне.

До речі, дуже швидко і продуктивно знімати кору звичайню штиковою лопатою, з обрізаним носком.

Просто болгаркою зрізать у старої лопати закруглення, вийде велика стаместка. 

Потім дошку ставите на ребро, і широкою щіткою змітаєте тирсу, що забилася у пори.

Тетри треба сильно, видираючи тирсу з з силою.

Щітка для підлоги, з капроновою щетиною.
краще брати з дерев'яною колодкою і металевим кронштейном, такі не ламаються.

Ширина = 1,5 самої широкої дошки.

Іноді доводиться брати металеву щітку.

Якщо залишться тирса, там деревина буде синіти і може з'явитися пліснява.

Особливо, якщо зверху ляже прокладка.

Потім обмітаєте другу сторону дошки. 

 

Після завершення штабелю, рекомендую пофарбувати торці пиломатеріалу.

Купіть самої дешевої дешманської фарби для підлоги, у великих банках .

Фарбу потрібно не мазати, а "вбивати"  у торець деревини, щіткою з розмаху, густо.

Це потрібно зробити якомога скоріше, бо кожен день на вітру дерево сохне, і торці розтріскуються.

Так ви втрачаєте по 15 -20 см з кожного торця.

Якщо Ви пиляєте на пилорамі свій кругляк, то фарбувати торці краще й швидше прямо у кругляку, ще до розпуску.

Попиляні дошки вже матимуть фарбовані торці.

Повторюю, зафарбувати треба якнайшвидше..

.

.

 

G500.webp

Змінено користувачем АлександрБ.
  • Лайк 2
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Ще важливо.
Прокладки мають бути строго по вертикалі над опорними балками-лагами.

Потрібно не забувати слідкувати за тим у процесі складання штабелю.

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть у нього для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!

Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.

Увійти зараз
×
×
  • Створити...