Перейти до публікації
Пошук в
  • Додатково...
Шукати результати, які містять...
Шукати результати в...

Декілька питаннь по теплій підлозі

Nest

Рекомендовані повідомлення

Доброго дня. 
Двоповерховий будинок, стіни 30 см газоблок.
Площа +-100 м2 ( 50 м2 кожен поверх).
Опалення - Твердопаливний котел 12квт + ТА 500-600 л та тепла підлога на кожному поверсі ( без радіаторів)
Загалом запланував 8 контурів ( довжина +- 75 метрів кожного контуру). Колектор планую встановити під сходами на першому поверсі.
4 контури підуть на другий поверх.

Власне питання:
1) проблема повітря в контурі на другому поверсі. Прочитав що при нормальній швидкості потоку (більше 1.5 м/с) повітря вимиватиметься із труби. чи потрібно ще щось зробити з цим?
2) чи можна частину контурів, які йдуть від колектора на другий поверх( подача та обратка)  почати поліпропіленовими трубами, і потім виконати перехід на зшитий поліетилен? ( це пов'язано з пропуском труб через стіну і організацію труб в котельні)
3) підлога другого поверху - бетонні плити перекриття ПК. Не бачу сенсу давати шар утеплювача на другому певерсі, і хочу розкласти трубу просто по плитах на скоби чи якоря, але хочу почути якісь аргументи стосовно необхідності утеплювача на другому поверсі та його можливої товщини. 

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Какую-то подложку лучше кинуть. У меня плиты ПК и по ним полусухая стяжка. Если что-то уронить на верху - внизу слышно.

Чем тянуть полипропилен на второй этаж от каждого контура - проще поставить отдельный коллектор на втором этаже. 

  • Лайк 3
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

3 години тому, Nest сказав:

3) підлога другого поверху - бетонні плити перекриття ПК. Не бачу сенсу давати шар утеплювача на другому певерсі, і хочу розкласти трубу просто по плитах на скоби чи якоря, але хочу почути якісь аргументи стосовно необхідності утеплювача на другому поверсі та його можливої товщини.

Поки труби ТП прогріють цього монстра (плита + стяжка) посивієте.

ІМХО. Система опалення має бути динамічною та гнучкою в регулюванні , тобто товщина стяжки мінімальна та відділена від плити утеплювачем. Наприклад в міжсезоння похолодало , вмикнули ТП і через пів години - годину  отримали тепло.

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

5 годин тому, Nest сказав:

1) проблема повітря в контурі на другому поверсі. Прочитав що при нормальній швидкості потоку (більше 1.5 м/с) повітря вимиватиметься із труби. чи потрібно ще щось зробити з цим?
2) чи можна частину контурів, які йдуть від колектора на другий поверх( подача та обратка)  почати поліпропіленовими трубами, і потім виконати перехід на зшитий поліетилен? ( це пов'язано з пропуском труб через стіну і організацію труб в котельні)
3) підлога другого поверху - бетонні плити перекриття ПК. Не бачу сенсу давати шар утеплювача на другому певерсі, і хочу розкласти трубу просто по плитах на скоби чи якоря, але хочу почути якісь аргументи стосовно необхідності утеплювача на другому поверсі та його можливої товщини. 

1. При належній циркуляції в ТП повітря не створює проблем. В мене будинок охолоджується трубами ТП в перекритті, труби в бетоні, тобто можливості стравити повітря фізично немає, при перепаді висоти 3 метри - жодних проблем.

2. Все вірно.

3. Я робив-би без утеплювача, армувальна сітка на пару см від плити і до неї підвязати ТП.

ТП в мене теж інерційна, труба внизу фундаментної плити товщиною 20 см. Це дуже комфортно.

Але підхід до контролю систем ТП, на мою думку, має бути трохи іншим ніж зазвичай. ЦН мають робити максимально довго, найкраще працює погодозалежна автоматика, яка контролює температуру ТП або обратки ТП. 

Для роздільного керування кімнатами треба окрему систему для кожної кімнати. Термозмішувальний вузол може бути спільний, а контроль обратки і погодозалежний алгоритм має бути окремий для кожної зони. В двоповерховому будинку має бути мінімум дві системи управління, для кожного поверху.

Змінено користувачем yur43
  • Лайк 1
  • Дізлайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

6 годин тому, Nest сказав:

хочу розкласти трубу просто по плитах на скоби чи якоря

Мабуть на щось інше, бо пластикові якоря в бетон погано залазять...

6 годин тому, Nest сказав:

хочу почути якісь аргументи стосовно необхідності утеплювача на другому поверсі та його можливої товщини

Я зараз в міжсезоння інколи вмикаю підлогу у санвузлі та дитячій (на першому поверсі), за дві години котел нагріває і цілий день тепла, хз скільки чекати без утеплювача, в мене всього 2см

Змінено користувачем normal
  • Лайк 1
  • Дізлайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

13 хвилин тому, normal сказав:

Я зараз в міжсезоння інколи вмикаю підлогу у санвузлі та дитячій, за дві години котел нагріває і цілий день тепла, хз скільки чекати без утеплювача, в мене всього 2см

якщо простіше, котел за дві години роботи віддасть однакову кількість тепла в будь-який кінцевий пристрій для опалювання. Але менш інерційний легше контролювати, бо швидше відчуваємо зайве тепло і вимикаємо котел. Інерційну систему важче контролювати, але температура набагато стабільніша і при однакових змінах температури дозволяє запасти більше тепла.

Але кому що підходить. Зазвичай люди, які обирають опалення дровами, з автоматикою знайомі віддалено.

Змінено користувачем yur43
  • Лайк 1
  • Дізлайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

за умови що торці плит не "світять" на вулицю або зверху по фасаду буде утеплення, можете без утеплювача стелити труби. Але тільки якщо добре розумієте для чого вам саме на другому поверху така велика і теплоємка плита і якщо зможете контролювати подачу в ті контури. А по простому я би робив або з однаковою інерцією теплу підлогу на обох поверхах, або знизу більш інерційнішу (бо тепло йде вверх і на 2-му поверху не потрібно його великий запас, навпаки мені здається якраз там треба мати можливість швидко нагріти і охолодити плиту)

  • Лайк 1
  • Дізлайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

15 часов назад, andrey_ka сказал:

Поки труби ТП прогріють цього монстра (плита + стяжка) посивієте.

ІМХО. Система опалення має бути динамічною та гнучкою в регулюванні , тобто товщина стяжки мінімальна та відділена від плити утеплювачем. Наприклад в міжсезоння похолодало , вмикнули ТП і через пів години - годину  отримали тепло.

Для быстроты ставят батареи. 

При использовании твердотопа нужно его гонять на максимальной мощности. И тепло загонять в стяжку. Да. Продолжительность одной протопки будет дольше, но зато одной вечерней протопки хватит на сутки. Как раз за счёт теплоемкой стяжки

  • Лайк 1
  • Дізлайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

12 часов назад, yur43 сказал:

 

Але кому що підходить. Зазвичай люди, які обирають опалення дровами, з автоматикою знайомі віддалено.

Вы как-то оскорбляет некоторых. Странные аналогии выстраивание.

У меня не одни знакомые живут в дачных кооперативах. Газа нет, электричества на всех не хватает. Реконструкция это много миллионов. 

Кто-то из них топит камином. Кто-то твердотопом.

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Зато большинство пользователей газовых котлов по соседям - вообще не понимают - зачем им программатор или даже простейший термостат. Да и родителей еле уговорил подключить к газовому котлу термостат с двумя кнопками "день"-"ночь"

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

9 годин тому, ups-q3 сказав:

за умови що торці плит не "світять" на вулицю або зверху по фасаду буде утеплення, можете без утеплювача стелити труби. Але тільки якщо добре розумієте для чого вам саме на другому поверху така велика і теплоємка плита і якщо зможете контролювати подачу в ті контури. А по простому я би робив або з однаковою інерцією теплу підлогу на обох поверхах, або знизу більш інерційнішу (бо тепло йде вверх і на 2-му поверху не потрібно його великий запас, навпаки мені здається якраз там треба мати можливість швидко нагріти і охолодити плиту)

торці плит утепленні та заховані. В планах також виконати утеплення фасаду. Велика і теплоємка плита не потрібна згори не потрібна. Але і ізоляція її під великим питанням.

Припустимо що ТП розстелена без утеплення плити і залита стяжкою. 
При нагріванні цього монстра частина тепла дійсно піде в плиту і це займе білше часу. Питання лише в тому чи не буде це якось негативно впливати на здатність ТП виконувати обігрів самої кімнати 2го поверху? Про регулювання температур між 1 та 2 поверхами поки що не замислювався. Наскільки реально це зробити з одним коллектором?
 

19 годин тому, Dendnepr сказав:

Какую-то подложку лучше кинуть. У меня плиты ПК и по ним полусухая стяжка. Если что-то уронить на верху - внизу слышно.

Чем тянуть полипропилен на второй этаж от каждого контура - проще поставить отдельный коллектор на втором этаже. 

Банально немає місця під коллектор.
плюс до того це б потягне за собою додаткові витрати у вигляді насосів, змішувальних вузлів і т д.
Чи я помиляюся?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Плюс ще питанння про яке згадав.
При залитті фундаменту ( стрічка 7м*9м) я кинув по дну траншеї синю поліетиленову трубу для води 25ку. 
загалом вийшов контур 80 м.п.

Планував підключати цей контур для охолодження системи опалення влітку, але не був впевнений ні в тому чи це буде працювати ні в тому яку саме систему опалення виберу (радіатори чи ТП).

Тому зараз власне, коли вибір впав саме на ТП, чи буде сенс у тому щоб приєднати цей контур на колектор влітку, та ганяти холодну воду по ТП. 
Чи це зіпсує стяжку конденсатом? Наскільки ця ідея взагалі має сенс?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

26 минут назад, Nest сказал:

 

Банально немає місця під коллектор.
плюс до того це б потягне за собою додаткові витрати у вигляді насосів, змішувальних вузлів і т д.
Чи я помиляюся?

Можна внизу поставити два колектора. Або ставити сервоприводи на кожний контур. Але це дуже небажано з твердотопоми. Бо він не може вимкнутился в одну мить, як газовий. 

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Якщо окремо хочете регулювати температуру по поверхам, то насосів тоді треба два. Перший та другий поверх. 

А змішувальгий вузел в мене один, на подачі від котла. Вже після термостатичного колового клапану. Ще є Гідрострілка, та два колектори. 

  • Дізлайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

38 хвилин тому, Dendnepr сказав:

Вы как-то оскорбляет некоторых. Странные аналогии выстраивание.

може то мої знайомі такі попались, не розділяють вони мої вподобання

23 хвилини тому, Nest сказав:

Припустимо що ТП розстелена без утеплення плити і залита стяжкою. 
При нагріванні цього монстра частина тепла дійсно піде в плиту і це займе білше часу. Питання лише в тому чи не буде це якось негативно впливати на здатність ТП виконувати обігрів самої кімнати 2го поверху?

в утепленому будинку різниця між температурою повітря під стелею 1 поверху і необхідною температурою нагрівання ТП 2 поверху буде мінімальна, через це теплообміну там не буде. Зате плита допоможе акумулювати тепло ТП.

27 хвилин тому, Nest сказав:

 Про регулювання температур між 1 та 2 поверхами поки що не замислювався. Наскільки реально це зробити з одним коллектором?
Банально немає місця під коллектор.
плюс до того це б потягне за собою додаткові витрати у вигляді насосів, змішувальних вузлів і т д.
Чи я помиляюся?

саме простіше буде поставити два колектори, кожен зі своїм ЦН і змішувальним вузлом. Для 1 поверху один температурний режим, для 2 - інший.

  • Лайк 1
  • Дізлайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

34 хвилини тому, Nest сказав:

ганяти холодну воду по ТП. 
Чи це зіпсує стяжку конденсатом? Наскільки ця ідея взагалі має сенс?

1. При 22С ТП вже холодна на босі ноги. Щоб вона холодила приміщення, її температура має бути градусів 19, це буде дуже холодно на ноги.

2. Не зіпсує. Сенс сумнівний, бо тепле повітря залишиться теплим, треба холодити стелею або стінами хоча б.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

34 хвилини тому, Nest сказав:

охолодження системи опалення влітку

В мене плитка на першому поверсі ітак холодна, зимою навіть при включеному опаленні вдягаю теплі шкарпетки, зараз у міжсезоння опалення вже не потрібне і тепловтрат немає але плитка може бути 21.5 і сидіти в туалеті чи за робочим столом в босі ноги холодно навіть через килимок, тому ще кілька контурів вмикаю суто для ніг (а не опалення будинку), на літо підлога прогріється і в спеку буде якраз, але охолоджувати її думаю точно не потрібно...

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

3 години тому, Dendnepr сказав:

При использовании твердотопа нужно его гонять на максимальной мощности. И тепло загонять в стяжку. Да. Продолжительность одной протопки будет дольше, но зато одной вечерней протопки хватит на сутки. Как раз за счёт теплоемкой стяжки

Не бачу я в цьому сенсу (хіба що при халявній електриці (нічний тариф) ). А тим більше при твердопаливному котлі , в його системі вже присутній теплоаккумулятор , от в нього і треба заганяти тепло. Щоб накопичувати тепло в стяжці - це потрібно її перегрівати. В іншому разі як це можна зробити ? Наприклад ,  нагріли ви стяжку до умовних 30гр. в кімнаті у вас при цьому 20гр. все - це пікова температура. Далі , після  вимкнення опалення температура  по мірі тепловтрат будинку буде тільки падати. Щоб втримати задану температуру в кімнаті 20гр. стяжку потрібно перегріти , а якщо її перегріти то температура в кімнаті буде більша ніж 20гр. - замкнене коло.

Ну а в міжсезоння , коли температура коливається в занадто широких межах , і з завидною швидкістю. Тоді таку високоенерційну систему взагалі немає сенсу вмикати.

  • Лайк 2
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

16 минут назад, andrey_ka сказал:

Не бачу я в цьому сенсу (хіба що при халявній електриці (нічний тариф) ). А тим більше при твердопаливному котлі , в його системі вже присутній теплоаккумулятор , от в нього і треба заганяти тепло. Щоб накопичувати тепло в стяжці - це потрібно її перегрівати. В іншому разі як це можна зробити ? Наприклад ,  нагріли ви стяжку до умовних 30гр. в кімнаті у вас при цьому 20гр. все - це пікова температура. Далі , після  вимкнення опалення температура  по мірі тепловтрат будинку буде тільки падати. Щоб втримати задану температуру в кімнаті 20гр. стяжку потрібно перегріти , а якщо її перегріти то температура в кімнаті буде більша ніж 20гр. - замкнене коло.

Ну а в міжсезоння , коли температура коливається в занадто широких межах , і з завидною швидкістю. Тоді таку високоенерційну систему взагалі немає сенсу вмикати.

в мене нема водяного теплоакумулятора. є ТТ котел та стяжкка 7 см. Чудово прогрівається за 2-3 години активного горіння до 25-27 градусів та поступово віддає тепло повітрю, повітря стінам. зазвичай температура повітря у нас взимку десь біля 22 градусів. Далі, навіть при вимикання опалення, температура повітря не починає падати, а навпаки - піднімається (це є головний недолік періодичного (тільки ночний тариф, або тільки дровами раз на день) опалення тільки полами полами). Поступово може піднятися до 23 (але це під ранок), і до вечора охолонути до 21. В топочній може бути більше - за рахунок труби від котла до димаря.

При температурі стелі 30 градусів повітря, ймовірне, буде 25-26. Щоб було 20 то треба вікна відкривати

  • Лайк 1
  • Дякую 1
  • Дізлайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

2 години тому, andrey_ka сказав:

Не бачу я в цьому сенсу

image.thumb.png.0b11769f4b7552587acad9b4225ff60d.png

температура повітря в інерційній системі.

це 2023 р.

image.thumb.png.2ee1ca924e7ee8db9d0fde46f282b074.png

А це 2024р.

З 14 по 21 лютого опалення не працювало, тиждень.

  • Лайк 1
  • Дякую 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

В 08.05.2024 в 14:04, Dendnepr сказал:

є ТТ котел та стяжкка 7 см. Чудово прогрівається за 2-3 години активного горіння до 25-27 градусів

У вас через вуз змішування чи напряму йде в стяжку ,яку темп виставляете на подачу з т.т ?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

20 часов назад, Asot сказал:

У вас через вуз змішування чи напряму йде в стяжку ,яку темп виставляете на подачу з т.т ?

На самих гребенках узла подмеса нет. Но в контуре котла есть трёхходовой кран с термощупом который прикреплён к гребенке. Настроен на около 35 градусов. Но за счёт того, что котел самый маломощный в линейке (забыл точно, но не больше 12 кВт) и за счёт того, что подача не напрямую в гребенки, а через гидрострелку(где идёт активный подмес холодных обратное) - то такая температура достигается только под конец протопки. Т.е. плавно поднимается температура подачи в гребенки, несмотря на то, что с котла выходит теплоноситель около 65-70 до 80 градусов.

На работе будет время свободное - нарисую схему

  • Лайк 1
  • Дізлайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Схема (без спец обозначений и без Краников всяких, групп безопасности, без электрокотла и т.д.. чисто принципиально, чтоб понять принцип). Что непонятно - чуть позже описание сделаю 

 

IMG_20240513_125440.jpg

  • Лайк 1
  • Дізлайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

В принципі все понятно ,дякую!Думаю просто за резерв на базі т.т .В хаті не мае ні каміна ,ні грубки ,та і не мае куди їх тулити в 50 м,кв 

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Буду відвертим. ТТ котлу три роки, а камінопечі - рік. Цю зиму було дуже лінь топити котел, більше камін. Але поли такі програвали електрокотлом. 

В ТТ котел спалили різний мотлох типу обрізь горіху та бій піддонів. А для каміну вже купляли дуб. 

І ще - топити камін приємніше, але комфорт від теплих полів довше. Тобто ми поєднували протоку полів (ТТ, або електрокотлом) та тепло від живого багаття в каміні 

Ну і з точки зору енергонезалежності камін виграє, але в нас є і інверторів пару шт і генератор. 

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть у нього для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!

Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.

Увійти зараз
×
×
  • Створити...