Богдан Грищенко Опубліковано: 4 лютого Поділитись Опубліковано: 4 лютого (змінено) Вітаю. Може хтось хоче купити собі котла на дровах, то буде цікаво почитати, що це за звір і я воно себе веде в реальності. Вирішив я порахувати ккд свого твердопаливного котла. У 2016 (чи 17му) придбав отакого звіра нашого місцевого заводу за 8 тисяч, чи щось близько того, тільки без автоматики, з звичайним терморегулятом на ланцюжку ecoklimat.com.ua/katalog/tverdotoplivnyie-kotlyi/brs-16-kvt Топка шириною 45 см і глибиною 30, вага 180 кг, 80 л води у котлі, теплообмінник - 11 труб внутр. діаметром 70мм і довжиною 340мм, з "турбулізаторами" Обв'язка - сталеві труби, насос найдешевший, триходовий клапан на 55“, теплоаккумулятор на 1200л (куплена на металі за копійки армійська бочка з-під дизеля, помита всередині і утеплена піною 3см ззовні). Система відкрита, зверху розширювальний бачок з 50ти літрового бойлера. Дрова - висушені у продуваємому дровнику, лежать з 2018, дуже сухі, суміш берези і ольхи порівну. Топив за 2 останні місяці його разів 10чи 12. Вирішив заміряти ККД у брудного котла, потім почистити і заміряти у чистого. Воду в бочці перемішував за допомогою насоса електрокотла, що була вся бочка однакової температури. Дров важив 20 кг за одну протопку. Починав топити брудний котел з температури ТА 26 градусів. Розпалював зверху, щоб хоч якось поступово горіли. Перша закладка 60% прогорала десь за годину, потім закидав залишок. Отже, цифри. 20 кг дров (84 кВт*годин енергїї) прогоріли за 2 години 10 хвилин в обох випадках. Потужність 16ти кіловатного котла насправді 40 квт. 20 кг дров (84 кВт*годин енергії) нагріли 1150 літрів води з 26 до 57 градусів. Що еквівалентно 42 кВт*год затраченої енергії. Що дорівнює ККД рівно у 50%. Плюс 5кВт годин пішло на нагрівання самого котла і вони в ньому і потім це все видуло в димар, але саме в бочку перейшло тільки половина тепла від спалених дров. На другий день, коли котел і бочка остигли, я почистив його труби дрелькою з щіткою, як міг вичистив стінки топки де дістав, знов наважив 20 кг дров і знов почав процес топки. На цей раз температура в ТА була 25 градусів, а котел був теплий з учора, тому вхідні дані ті самі. Затоплюю зверху, він починає розгоратися, через 20 хв починає поступати тепла вода в бочку, фіксую час - і ще через 2 год 10 хв на колосниках трошки жару і все. На цей раз котел шипів при нагріванні більше 60", як чайник на плиті, що свідчило про локальне підкипання води 20 кг дров (84 кВт*години енергії) нагріли 1150 літрів води з 25 до 61 градусв, що дає вихід енергії 48 кВт*годин, або 58%. Потужність котла все та ж - 42 кВт. t димових газів була 250 - 270. Шибер у котлі не закривав, тягу регулював Regulus, температура подачі була 70-80 градусів, зворотня вода після антиконденсаційного клапана 48 - 51.,але він на 55 розрахований, може закис я не знаю. Внутрішня площа труб теплообмінника 0,8м², камера топки нам дає ще десь 1м². Ось такі цифри, зараз ще спробую додати фото, як він виглядає і його теплообмінник. У характеристиках заявлялось про ККД щось біля 75%, як вони його рахували? Щоб зробити нормальний ККД, я думаю що треба довжину труб збільшити десь у 2,5 рази, але тоді котел буде висотою більше 2 метрів, ну і вага відповідна. Ну і закидати дрова маленькими порціями на саме дно, щоб тепло встигало переходити в воду, бо очевидно, що при 40 кВт потужності він її не переварює нормально. І це у котла, де гази проходять труби і якось закручуються. Що робиться у котлів, де гази оминають одну поличку і вилітають в трубу - я не уявляю. Мабуть страшилки про червону димову трубу таки правда. У котла з великим ТА і 10см стяжкою є один плюс - за відсутності морозів можна топити один раз у 2 дні. Топка триватиме 5-6 годин, до котла треба буде підходити кожні 30-40 хвилин, але ж 1 раз у 2 доби. Спочатку гріємо теплу підлогу 2,5 години зранку, коли пішла тепла обратка - вимикаємо насос на підлогу і завантажуємо бочку. Наступної ночі насос по таймеру вмикається і виганяє воду з бочки в підлогу. На ранок знову тепло. Але вся оця чухня з дровами не варта того. Зараз топлю заради того, щоб в гаражі було тепло і щоб вкластися у 2000 кіловат. По вартості виходить, як нічний тариф, а мороки "трохи" є. З такими зимами майбутнє бачу виключно у тепловому насосі. Ось такий досвід з ТП-котлом Далі кілька фото до чищення котла після 10-12 протопок. Більшість нагару легка як пух, але під нею у трубах є такі невеликі нарости, що м'яка щітка їх вже не бере. Вони тонкі, десь 200 мікрон, то я їх не чіпаю Змінено 4 лютого користувачем Богдан Грищенко 4 Посилання на коментар Поділитися на інших сайтах More sharing options...
tayatlas Опубліковано: 4 лютого Поділитись Опубліковано: 4 лютого По меньшей мере странный принцип считать "практическую" мощность котла по скорости сгорания дров....... 2 1 Посилання на коментар Поділитися на інших сайтах More sharing options...
Сергей 31 Опубліковано: 4 лютого Поділитись Опубліковано: 4 лютого На фото мощность котла 25 кВт. 1 1 Посилання на коментар Поділитися на інших сайтах More sharing options...
Богдан Грищенко Опубліковано: 5 лютого Автор Поділитись Опубліковано: 5 лютого (змінено) 12 годин тому, tayatlas сказав: По меньшей мере странный принцип считать "практическую" мощность котла по скорости сгорания дров....... А чого це? Дивіться, 10 кг відносно сухих дров згоряє за 1 годину. Котел я не душу (ну майже), значить кисню поступає достатньо. Значить за годину в топці виділяється 40 кВт теплової енергії. Шо тут не так? Ну і все таки я рахував скільки тепла перейде з дров у воду, а швидкість згоряння дров то побічний продукт) Змінено 5 лютого користувачем Богдан Грищенко Посилання на коментар Поділитися на інших сайтах More sharing options...
Dendnepr Опубліковано: 6 лютого Поділитись Опубліковано: 6 лютого Цитата Що робиться у котлів, де гази оминають одну поличку і вилітають в трубу - я не уявляю. Мабуть страшилки про червону димову трубу таки правда. Червона труба може бути якщо і шибер і піддувало повнвістю відкрити. Але так роблю тількі в момент розтопки, або коли підкинув на тліючи вуглі товсті дрова. на хвилину дві - щоб добре зайнялись свіжі дрова. а потім шибер на на трубі (поворотна заслонка) - 45%. піддувало регулюются простенькім регулятором з ціпком. десь метр труби та коліно і в цегляний димар. металева труба докрасна не гріється. а димар вбудова в тіну дркгого поверху і гріє дві кімнати. тобто в трубу багато не вілітає. Після протопки закриваю піддувало - і таким чином через трубу не витягує тепло з котла. До ранку котел теплий. Посилання на коментар Поділитися на інших сайтах More sharing options...
tayatlas Опубліковано: 6 лютого Поділитись Опубліковано: 6 лютого В 05.02.2025 в 09:47, Богдан Грищенко сказал: А чого це? Дивіться, 10 кг відносно сухих дров згоряє за 1 годину. Котел я не душу (ну майже), значить кисню поступає достатньо. Значить за годину в топці виділяється 40 кВт теплової енергії. Шо тут не так? Ну і все таки я рахував скільки тепла перейде з дров у воду, а швидкість згоряння дров то побічний продукт) Вы хотите сказать, что если открыть все заслонки и "кочегарить докрасна" (тем самым увеличив скорость сгорания дров), то мощность котла ещё увеличится ? Увы, разумеется это не так. Мощность котла - это не энергия сгорания топлива в единицу времени, а способность котла ПЕРЕДАТЬ энергию сгораемого топлива теплоносителю в единицу времени ! 1 1 Посилання на коментар Поділитися на інших сайтах More sharing options...
Сергей 31 Опубліковано: 6 лютого Поділитись Опубліковано: 6 лютого Только что, tayatlas сказал: а способность котла ПЕРЕДАТЬ энергию сгораемого топлива теплоносителю в единицу времени ! Что ограничивается мощностью теплообменника (чистого) котла. 1 Посилання на коментар Поділитися на інших сайтах More sharing options...
Богдан Грищенко Опубліковано: 7 лютого Автор Поділитись Опубліковано: 7 лютого 06.02.2025 в 09:48, Dendnepr сказав: Червона труба може бути якщо і шибер і піддувало повнвістю відкрити. Але так роблю тількі в момент розтопки, або коли підкинув на тліючи вуглі товсті дрова. на хвилину дві - щоб добре зайнялись свіжі дрова. а потім шибер на на трубі (поворотна заслонка) - 45%. піддувало регулюются простенькім регулятором з ціпком. десь метр труби та коліно і в цегляний димар. металева труба докрасна не гріється. а димар вбудова в тіну дркгого поверху і гріє дві кімнати. тобто в трубу багато не вілітає. Після протопки закриваю піддувало - і таким чином через трубу не витягує тепло з котла. До ранку котел теплий. У мене теж коліно і метр нержавіючої труби і в цегляний димар. Оскільки я котлом більше балуюсь, ніж реально топлю, то може пройти тиждень чи місяць до наступної протопки, так що я топлю щоразу дуже холодний котел. Грію з 12-14 градусів. А так він у мене теж на наступний день теплий. Але шибер не закриваю. Я трошки не розумію принцип його роботи. Є ж піддувало, яке більше повітря чим зможе - не пропустить. Тобто можна просто регулювання піддувалом робити, бо котел герметиний, підсосу повітря немає ніде Посилання на коментар Поділитися на інших сайтах More sharing options...
volomoto Опубліковано: В неділю в 14:16 Поділитись Опубліковано: В неділю в 14:16 04.02.2025 в 21:23, tayatlas сказав: По меньшей мере странный принцип считать "практическую" мощность котла по скорости сгорания дров....... Ви неправильно зрозуміле написане, бо по згоранні дров визначається первинна енергія, в з неї вже первинна потужність, а по нагріванні бочки – вторинна, тобто корисна. Визначати первинну енергію за кількістю спаленого палива – це дуже точний спосіб, за умови відомої теплотворної здатності палива та дотримання умов повного згоряння. 1 Посилання на коментар Поділитися на інших сайтах More sharing options...
k-master Опубліковано: В середу в 18:22 Поділитись Опубліковано: В середу в 18:22 09.02.2025 в 16:16, volomoto сказав: Ви неправильно зрозуміле написане, бо по згоранні дров визначається первинна енергія, в з неї вже первинна потужність, а по нагріванні бочки – вторинна, тобто корисна. Визначати первинну енергію за кількістю спаленого палива – це дуже точний спосіб, за умови відомої теплотворної здатності палива та дотримання умов повного згоряння. І тут виникає питання як правильно палити дрова. Якщо розпалити зверху щоб воно по трохи горіло і котел передав усю енергію то ККД збільшиться? Посилання на коментар Поділитися на інших сайтах More sharing options...
МакДо Опубліковано: В середу в 18:34 Поділитись Опубліковано: В середу в 18:34 8 хвилин тому, k-master сказав: Якщо розпалити зверху щоб воно по трохи горіло і котел передав усю енергію то ККД збільшиться? Принаймні комин прогріється в першу чергу від розпалювача для підвищення тяги. І нижній підпал викликає сильне задимлення. А там піролізні гази, що не згоріли. Тож напевно КПД буде вищим. Посилання на коментар Поділитися на інших сайтах More sharing options...
Рекомендовані повідомлення
Створіть акаунт або увійдіть у нього для коментування
Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар
Створити акаунт
Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!
Зареєструвати акаунтУвійти
Вже зареєстровані? Увійдіть тут.
Увійти зараз