Перейти до публікації
Пошук в
  • Додатково...
Шукати результати, які містять...
Шукати результати в...

Авто аккумулятор в ИБП

mib

Рекомендовані повідомлення

16 часов назад, igorrius сказал:

зарядка кальциевого аккумулятора напряжением 16 вольт - нормально

Є тільки одне питання - чи знають дописувачі, що вже багато років лиття пластин звичайних стартерних АКБ без домішок кальцію не відбувається? Це золотий стандарт для всіх нормальних заводів. Просто одні про це пишуть як про досягнення, а інші можуть і не писати, це вже давно пройдений етап. 

Щодо підвищених напруг, то це окрема мова - трохи нижче.

16 часов назад, igorrius сказал:

правда и ток должен быть не выше 1/30

Повністю справний АКБ без сульфатації не можна ґвалтувати підвищеною напругою. Так же, як і високими струмами. Це призводить до руйнування активної маси пластин, вона тріскається і відпадає. В сучасних батареях зазвичай пластини загортають в окремі пакети, щоб зменшити ризик замикань, але інтенсивним кипінням запросто можливо "підірвати" активну масу і тим самим зменшити ємність. 

16 часов назад, igorrius сказал:

На автомобиле электролит при езде размешивается

Неправда. АКБ це не склянка з електролітом. Перемішування, зрозуміло, при прискореннях та трясці відбувається, але це далеко не головний чинник.

16 часов назад, igorrius сказал:

а когда аккумуляторы стоят - их не зарядишь стандартными 14,4 вольты

Неправда. Справна батарея досягає повного заряду і при заряджанні від стандартних налаштувань бортової мережі на рівні 14,5В. Більшість зарядних пристроїв в кінці заряду піднімають напругу до 14,7В, цього достатньо для забезпечення контрольованого електролізу без зайвого ризику руйнування маси.

Щодо "розшарування" електроліту. Хтось бачив, як виділяється газ з пластин? Це добре видно в прозорих банках великих батарей для телекому. Так от, справна батарея "генерує" газ майже по всій поверхні, рівномірно. Виходять дуже дрібні бульбашки, вони можуть бути нерівномірно розподілені по поверхні, залежить від щільності корку сульфату та контакту маси з пластиною. Тому ґвалтування батарейки надмірним струмом аж ніяк не вихід. Якщо батарея не працює, і регулярно не заряджається, то на пластинах утворюється щільний корок із дрібних кристалів сульфату свинцю (це нормальний процес). Щільний корок створює перешкоду для потоків іонів, тому погано (повільно) розчиняється. Такі ущільнення можливо поступово розчинити шляхом підтримання невеликого струму, без інтенсивного кипіння. Процес цей не швидкий, і суттєво прискорити його простим підвищенням напруги/струму неможливо, це з високою вірогідністю тільки погіршить ситуацію - маса взагалі може відірватись, і ділянка пластини стане майже неробочою.

При нормальній роботі із суттєвими струмами (бодай кілька ампер), кристали утворюють не щільну поверхню, а групи наростів з порами та отворами. Це забезпечує проходження іонів до металу пластин і забезпечує нормальне розчинення та перенос активної маси в потрібному напрямку в залежності від режиму (розряд чи заряд). В гелевих батареях перемішування набагато повільніше, але нормальних циклів зазвичай достатньо для підтримки батареї в робочому стані. Гелеві батареї, до речі, чутливі до надлишкового заряду, бо в цьому випадку може випаруватись дорогоцінна вода, а надмірне загущення буде лише погіршувати стан батареї.

  • Лайк 3
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

23 минуты назад, Vladdi сказал:

Повністю справний АКБ без сульфатації не можна ґвалтувати підвищеною напругою. Так же, як і високими струмами. Це призводить до руйнування активної маси пластин, вона тріскається і відпадає.

Цiкаво, як до цього руйнування може привести малий ток - 1/30 вiд номiналу? Ви хоча б раз спробуйте i подивiться.

До речi, мова йде не про "повністю справний АКБ", а такий, що має проблеми.

Змінено користувачем ashim1990
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

1 час назад, ashim1990 сказал:

Цiкаво, як до цього руйнування може привести малий ток - 1/30 вiд номiналу?

У першій частині фрази мова йшла про 16В. На таких напругах для 12В батареї ток буде (може бути) і більшим за 1/30. В будь-якому випадку треба дивитись не стільки на напругу, а на інтенсивність кипіння. Якщо ж батарея закритого типу, не розібрана, і середини банок не видно, то ризик підвищується. Висушити вже "втомлену" батарейку можливо досить швидко. Або порвати масу на пластинах, що ще гірше.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

19 часов назад, Vladdi сказал:

Справна батарея досягає повного заряду і при заряджанні від стандартних налаштувань бортової мережі на рівні 14,5В. Більшість зарядних пристроїв в кінці заряду піднімають напругу до 14,7В, цього достатньо для забезпечення контрольованого електролізу без зайвого ризику руйнування маси.

а если напряжение плавающего заряда поставить  к примеру 14,4 вольты ( а не 13,3- 13,8 по умолчанию ) 

чтобы после перемешивания опять начинался заряд напряжением 14,4 а не 13,8 в,  какие могут быть негативные последствия кроме более быстрой потери воды ?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Если кому интересно...

Есть разница между полностью зарядить аккум и его работа в буферном режиме (на упсе).

Для полного заряда напряжение может подниматься вплоть до 16,5В, в буферном нежелательно превышать 13,5-13,9В.

Для заряда и восстановления (десульфатации) автоаккумов номинальным током заряжал до 14.5В, далее ограничивал ток на уровне 200-300мА (в зависимости от емкости аккума) и тянул до 15.5-16.5В (попадались аккумы ну ни к какую выше 15.5В не поднимались)... Восстановление занимало и неделю-полторы, десульфатация могла начинаться через сутки-двое приудержании на малом токе. Контролировалось не только напряжение, ток, скорость и тенденция их изменения, но и плотность электролита в банках. 

Змінено користувачем Leader9
  • Лайк 3
  • Дізлайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

22 минуты назад, Leader9 сказал:

в буферном нежелательно превышать 13,5-13,9В.

а почему ? быстрая потеря воды ?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Похоже что да. В автомобиле аккум никогда не заряжен на 100%. Там компромис между уровнем заряда и деградацией.

В упсе постоянно под напряжением...

Даже на упсовых аккумах пишут два разный напряжения для разных режимов эксплуатации.

  • Лайк 1
  • Дізлайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

1 час назад, igorrius сказал:

чтобы после перемешивания опять начинался заряд напряжением 14,4 а не 13,8 в,  какие могут быть негативные последствия кроме более быстрой потери воды

Здесь мы должны понимать общие принципы правильной работы со свинцовой батареей (любой). На первом этапе заряда (после разряда) необходимо контролировать ток. Превышение максимально допустимого зарядного тока, установленного производителем для конкретных моделей способно быстро угробить любую батарею. Для каждого типа и емкости есть рекомендованные значения, но обычно они находятся у разных батарей в диапазоне от 0,1С (обычно это наливные стартерные АКБ) до 0,3С у AGM. У хороших AGM и старт-стопных обычно рекомендации ближе к верхнему пределу, у AGM gel большей частью до 0,25С. Постепенно, с набором заряда, ток будет уменьшаться. Это нормально, и на этом этапе ни в коем случае нельзя бороться за поддержание тока на уровне предельно допустимого. Существенно ускорить заряд не получится, а вот угробить батарею можно очень просто и быстро. Т.о., оптимальный режим работы ВЗУ (выпрямительно-зарядного устройства) всегда двухэтапный. На первом этапе ограничивается ток, на втором напряжение. Для AGM всех типов обычно выбирается значение 14,7-14,8В, для стартерных, как правило, лучше брать значения поменьше, до 14,5В. В любом случае крайне важно следовать рекомендациям завода-изготовителя. Такой режим  заряда позволяет вводить в насыщение (последняя фаза 2 этапа) любые свинцовые батареи без риска их угробить разрывом/отрывом активной массы или высушить интенсивным кипением. На втором этапе "правильное" ВЗУ должно контролировать ток, и при его падении (обычно до сотых долей емкости)  отключать заряд или переходить в "плавающий" режим, напряжение которого зависит от режима использования батареи. Для стартерных батарей вариантов нет, поскольку их штатный режим понятен, там простая таблица. А для AGM всех типов и модификаций (обычные AGM VRLA, gel, tubular, lead-carbon, HTL (высокотемпературные, широкого диапазона) и т.д.) все зависит от режима работы. Для stand-by (в ИБП при нечастых эпизодических разрядах) это обычно 13,5-13,8В. Для циклических режимов (накопители энергии солнечных или ветровых генераторов, регулярные (частые) длительные разряды) это 14,4-14,9В. Такой режим выбирают при необходимости ускорения восстановления батареи после разрядного цикла. Для накопителей солнечных элементов это важно, особенно в осенне-зимне-весенний период и в пасмурные дни. 

Конечно, с батареями типа титаната лития, которые штатно выдерживают токи в сотни ампер на элемент, свинцовым не сравниться по скорости заряда, но и цена такого типа батарей в 20 раз выше свинца, к примеру, tubular type, который при 100%DOD "выхаживает" те же 3000 циклов и более.

  • Лайк 3
  • Дізлайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

7 хвилин тому, Vladdi сказав:

Здесь мы должны понимать общие принципы

і використовувати правильні інструменти для відповідних завдань

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

  • 1 місяць потому...

Залишив свою АКБ без нагляду під час заряджання. Через пару годин застав таку картину - напруга була 15,5В, сила струму - 0,2А. Ну у мене як звичайно відразу шок і паніка. Вимкнув і побіг за пірометром. Температура абсолютно не піднялась. Послухав по звуку ніякого кипіння не чутно. Ось пройшло уже 14 годин як вимкнув заряд і напруга на клемах зараз рівно 13.00В. Надивившись ютуба так нічого і не зрозумів. Половина пише що до 16,5В це нормально, половина що вище 14,4В вже погано. 

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

40 минут назад, ZooLoo сказал:

сила струму - 0,2А

Не переймайтесь, а тим більше не панікуйте, зараз і так вистачає більш серйозних приводів для хвилювань. Таким струмом стартерну батарею швидко не вбити, це її нормальний режим. Щодо напруг, то є залежність від конструкції та типу батареї (стартерна, для ДБЖ, спеціальна). В автомобілях зазвичай заряд та підтримка здійснюється в режимі постійної напруги (14,4-14,7В), ніхто там вже багато років не заморочується з якимись хитрими режимами.

  • Дізлайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

1 час назад, ZooLoo сказал:

Надивившись ютуба так нічого і не зрозумів. Половина пише що до 16,5В це нормально

Це нормально тільки для відновлення після довгої експлуатації. При цьому струм заряджання повинен бути малим. Новому аккуму це непотрібно.

  • Лайк 2
  • Дізлайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

5 часов назад, ZooLoo сказал:

Залишив свою АКБ без нагляду під час заряджання. Через пару годин застав таку картину - напруга була 15,5В, сила струму - 0,2А. Ну у мене як звичайно відразу шок і паніка. Вимкнув і побіг за пірометром. Температура абсолютно не піднялась. Послухав по звуку ніякого кипіння не чутно. Ось пройшло уже 14 годин як вимкнув заряд і напруга на клемах зараз рівно 13.00В. Надивившись ютуба так нічого і не зрозумів. Половина пише що до 16,5В це нормально, половина що вище 14,4В вже погано. 

Это вы солнечным контроллером заряжали?

  • Дізлайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

50 хвилин тому, mib сказав:

Это вы солнечным контроллером заряжали?

Ні, це моя автомобільна зарядка. Купив років 5 тому оце перший раз нею заряджав

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

26 минут назад, ZooLoo сказал:

Ні, це моя автомобільна зарядка. Купив років 5 тому оце перший раз нею заряджав

Она с настройками? Заряжали на балконе?

Возможно у нее сработала температурная компенсация

  • Дізлайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

1 годину тому, mib сказав:

Она с настройками? Заряжали на балконе?

Возможно у нее сработала температурная компенсация

Ні вона без налаштувань. Лише режим Мінімум та Буст. Я заряджав на Мінімум. Але лише сьогодні я на ній прочитав що вона розрахована до 60Агод а мене 90Агод. Можливо в цьому причина. А от якраз на сонячному контролері є налаштування обмеження по вольтажу в 14,4В. Я Надіюсь я цею зарядкою не кінчив АКБ, бо пройшла доба а заряд 12,9В

Так, заряджаю все на балконі з провітрюванням

Змінено користувачем ZooLoo
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

58 минут назад, ZooLoo сказал:

Ні вона без налаштувань. Лише режим Мінімум та Буст. Я заряджав на Мінімум. Але лише сьогодні я на ній прочитав що вона розрахована до 60Агод а мене 90Агод. Можливо в цьому причина. А от якраз на сонячному контролері є налаштування обмеження по вольтажу в 14,4В. Я Надіюсь я цею зарядкою не кінчив АКБ, бо пройшла доба а заряд 12,9В

Так, заряджаю все на балконі з провітрюванням

заряжайте лучше солнечным контроллером , настроив все параметры , а не той стремной зарядкой без настроек . 

Змінено користувачем igorrius
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

1 час назад, ZooLoo сказал:

Ні вона без налаштувань. Лише режим Мінімум та Буст. Я заряджав на Мінімум. Але лише сьогодні я на ній прочитав що вона розрахована до 60Агод а мене 90Агод. Можливо в цьому причина. А от якраз на сонячному контролері є налаштування обмеження по вольтажу в 14,4В. Я Надіюсь я цею зарядкою не кінчив АКБ, бо пройшла доба а заряд 12,9В

Так, заряджаю все на балконі з провітрюванням

Все обойдется, скорее всего в нем есть температурная компенсация, но уже солнца много так что зарядкой будите уже осенью заряжать если такая необходимость будет

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

35 хвилин тому, mib сказав:

Все обойдется, скорее всего в нем есть температурная компенсация, но уже солнца много так что зарядкой будите уже осенью заряжать если такая необходимость будет

Я теж так думаю що поки хай зарядка відпочине. Можливо придбаю якусь супер пупер модну як зараз модно казати інтелектуальну 😁 

Ще одне питання. Після повної зарядки потрібно кожний день його дозаряджати сонячним контролером? 

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

13 минут назад, ZooLoo сказал:

Ще одне питання. Після повної зарядки потрібно кожний день його дозаряджати сонячним контролером? 

Если разряжать не планируете поставьте режим поддержки на 13,6 и пусть себе стоит, в боевой готовности, но так не интересно и начнете со временем придумывать куда девать солнечную энергию :-)

  • Лайк 1
  • Дізлайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

27 хвилин тому, mib сказав:

 но так не интересно и начнете со временем придумывать куда девать солнечную энергию :-)

Ви просто прочитали мої думки 😁 Я сьогодні пів дня лише про це і думаю що в мене повністю заряджений АКБ а сонце пропадає

  • Лайк 2
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

46 минут назад, ZooLoo сказал:

Ви просто прочитали мої думки 😁 Я сьогодні пів дня лише про це і думаю що в мене повністю заряджений АКБ а сонце пропадає

Так я про это постоянно думаю :-) Теряя в день по 3-5 кВт*ч

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

14 годин тому, mib сказав:

Так я про это постоянно думаю :-) Теряя в день по 3-5 кВт*ч

Це як думати про "втрату" потужності автомобіля, їдучи по місту 30-40 км/год при можливості (бажанні) їхати 90-100 км/год... :)

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

13 хвилин тому, sanyas15 сказав:

Це як думати про "втрату" потужності автомобіля, їдучи по місту 30-40 км/год при можливості (бажанні) їхати 90-100 км/год... :)

Если сравнивать, то яблоки с яблоками.

Потужнисть и от солнца пофиг, а вот енергия идёт в воздух.

Так и в авто, потужнисть она то есть, а вот бенз уходит в воздух.

Поэтому корректно было бы сравнить с тратой бенза - енергии, на проделанную работу -10л при 30кмч или при 130.

Про что в принципе все и думают постоянно 

Змінено користувачем ЯД
  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть у нього для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!

Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.

Увійти зараз
×
×
  • Створити...