Перейти до публікації
Пошук в
  • Додатково...
Шукати результати, які містять...
Шукати результати в...

Приточно-витяжна вентиляція з рекуператором

TaurosRMK

Рекомендовані повідомлення

Підключив датчик SHT30 для витяжки перед теплообмінником, не розумію чи правильно фіксуєтсья вологість, точніше чи можливі такі реальні показники (датчик вже з калібруванням). Середня вологість по кімнатах де є витяжка приблизно 58-60%, датчик фіксує значення без калібрування 55-56%, а з калібруванням виходить 39-40%. То є нормально що вологість так падає? Температура по кімнатах ~21.5-22С, по датчику +25С, тобто повітря підігрівається аж на 3 градуси в повітроводах і через вентилятор. Це і може вплинути на зниження вологості аж на 20%?

Не зрозуміло щось, чи може датчик "відновився" і тепер калібрування тільки шкодить, чи реально вологість може так падати поки дійде з кімнат до теплообмінника.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

4 години тому, TaurosRMK сказав:

а з калібруванням виходить 39-40%.

Для працюючої вентиляції ці значення є більш вірогідними. Для більші холодної температури значення будуть ще нижчими.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

55 хвилин тому, Dmode сказав:

Для працюючої вентиляції ці значення є більш вірогідними. Для більші холодної температури значення будуть ще нижчими.

Ну... датчики по кімнатах також калібровані, як і SHT30, але по будинку нижче 50% не падає, і це у приточних кімнатах, у витяжних під 60% (кухня, ванна). Думав що до теплообмінника мала б доходити приблизно така ж вологість, я у витяжних кімннатах, а тут 20% кудись пропало по дорозі...

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Щоб відносна вологість вашого витяжного повітря впала з 60% до 40%, це повітря треба підігріти на близько 7 градусів. Якщо ж такого збільшення температури не фіксується, то щось не так з сенсорами вологості. Я б перевірив що вони всі разом одному місці в приміщенні показують, а потім всі разом у приточному каналі, де повинен бути SHT30.

 

Змінено користувачем Dmode
  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

14 годин тому, Dmode сказав:

перевірив що вони всі разом одному місці в приміщенні показують, а потім всі разом у приточному каналі, де повинен бути SHT30

Поставити датчики в коробку з теплообмінником ще можна, а витягнути звідти sht30 вже немає можливості, точніше бажання. 

---

Вирішилося питання з вентиляторами, а саме підвісив їх на перфострічку до стропил і тепер в кімнатах навіть прямо під вентилятором нічого не чути на будь яких обертах, навіть на максимумі. Тільки у витяжних кімнатах трохи чути потік повітря, але це точно потік тому що там практично пряма магістраль від вентилятора. 

Так що трохи вони вібрували і вібрації передавалися на балки і було трохи неприємно. 

  • Лайк 4
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

19 годин тому, Dmode сказав:

а потім всі разом у приточному каналі, де повинен бути SHT30

Якась містика з тим датчиком SHT30... Калібрував його разом з усіма датчиками Xiaomi, потім перевіряв при кімнатній вологості, дані були майже однакові. Змонтував датчик в корпусі ПВУ (буду так називати корпус з теплообмінником 😁), поки змонтував вентиляцію і підключив датчик, пройшов дейкий час. Сьогодні поставив два датчики Xiaomi поруч з SHT30 і зовсім не розумію що не так. На скріншоті спочатку показання з кальбруванням SHT30, різниця була десь 13-17%, потім вимкнув калібрування SHT30 і показання вирівнялися з датчиками Xiaomi, які також калібровані 🤨

Якщо згадати що без калібрування SHT30 брехав в плюс на всьому діапазоні, то як він зараз без калібрування показує такі дані взагалі не зрозуміло. Або датчик барахлить і показує що хоче, або він самокалібрувався, або викинути його і не згадувати 🤣

Прихований текст

image.thumb.png.6fad837e565b6fcee1c0d9d610bb0bcb.png

image.png.618296f1376a30a0906c9108c2f690d4.png

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Якраз підходяща погода оцінити хоча б приблизно як воно буде в холодну пору. Два дні працює, тільки вентилятори, без нагрівачів, по об'єму десь 130-140 (позиція №4 на регуляторі). Конденсату вже накапало, корпус перевірив, ніде не протікає і не перетікає, за виключенням того, що зовсім чуть-чуть в одному місці біля піддону для конденсату протекло між кришкою і піддоном. Напевно стікало по стінці кришки, але думаю що це через те, що кришка чомусь не так тісно пристає, як було раніше. Хоча недавно тільки закінчив монтувати повітроводи, перевіряв корпус, тоді кришка приставала нормально, защіпки добре прижимали. Буквально півтора-два тижні пройшло, вирішив подивитися, а частина защіпок вже дуже вільно закриваються, майже не прижимають. Тимчасово вставив під защіпку кусок якоїсь ізоляції від проводів, щоб притягнути кришку. Не так багато часу пройшло, щоб той спінений каучук зменшився в товщині, хіба що через перепад температури, коли було тепло, все нормально закривалося, тут різко температура опустилася до 5-6С і може каучук стиснувся більше. Візуально наче не видно щоб товщина зменшилася, але треба буде переклеювати.

Вчора і сьогодні на вулиці температура впала до 3.5-4С, вчора датчики ще не були підключені до контролера (якраз працював над збіркою щита управління), а сьогодні вже підключив і бачу що вони показують. За ці два дні орієнтувався на Zigbee датчик, який в анемостаті, по ньому температура не падала нижче 14С. Це без нагрівачів, просто вентилятори, і неутеплені повітроводи та ПВУ, і відповідно не без тепловтрат. А тепловтрати можу оцінити зараз, тому що датчики вже підключені.

Якщо ганяти ~130 м³/год, то при вуличній 3.5-4С на виході з теплообмінника десь 17.5С, до анемостата доходить 14-14.5С, тобто десь 3.5С втрачається. Витяжка аналогічно, при середній температурі у витяжних кімнатах 22.4С, до теплообмінника доходить не більше 20С, і це ще з врахування тепла яке віддає вентилятор. Якщо запустити на максимумі (~310 м³/год), то показники трохи збільшуються, Т витяжки доходить приблизно як середня по кімнатах, тобто ~22-22.2С, відповідно піднімається температура на подачі приблизно до 19.5С. При максимальних обертах до анемостату доходить вже майже 17С.

Тут ніби логічно, більший об'єм повітря, більша швидкість і повітря не встигає охолодитися так швидко. При 130 м³/год втрачається майже 4С, при 310 м³/год всього 2С. В обох випадках температура повітря з анемостатів притоку що 14-14.5С при малих об'ємах, що 17С при максимумі відчувається задовільною. Але це при вуличній ближче до +5С, а якщо буде до 0С і нижче, то напевно більші тепловтрати будуть, обов'язково треба утепляти всі повітроводи і корпус ПВУ ховати в будку 😁

---

Зібрав до купи щиток, залишиться написати програму для контролера, подружити його з ESP і Home Assistant. Збирав що називається по пам'яті, без якоїсь схеми, але з попереднім варіантом щитка не дуже багато змін, тільки дещо добавилося і дещо забрав. Надіюся добре всі проводи розвів, треба перевіряти.

Прихований текст

IMG_20240419_185745564.thumb.jpg.303afc340fc04963bacf1f7bb4e28bd0.jpg

Питання по блоках живлення. Є два блоки, один Mean Well MDR-40-24, інший на 5В з аліекспрес. Випадково тикнув індикатором на "+" / "-", на Mean Well не світиться, на тому що на 5В світиться і "+", і "-". Це нормально чи може це через те, що в Mean Well підводить L/N/PE, а в той на 5В тільки L/N? Хоча перевірив, видає 5.1В.

  • Лайк 2
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

19.04.2024 в 23:57, TaurosRMK сказав:

Це нормально чи може це через те, що в Mean Well підводить L/N/PE, а в той на 5В тільки L/N? Хоча перевірив, видає 5.1В.

Це означає, що в китайського нема гальванічної розв'язки від мережі і це дуже небезпечно. Я б той блок викинув і поставив просто DC-DC з 24 на 5 В. Рекомендую Meanwell DDR-15G-5.

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

17 хвилин тому, volomoto сказав:

Це означає, що в китайського нема гальванічної розв'язки від мережі і це дуже небезпечно. Я б той блок викинув і поставив просто DC-DC з 24 на 5 В. Рекомендую Meanwell DDR-15G-5.

От блін... Маю якийсь безкорпусний модуль DC-DC, правда не перевіряв який він, хоча майже рік від нього працювала ESP. Є також безкорпусні блоки живлення, також для ESP куплялися, треба перевірити їх що вони покажуть. В цілому цей на дін рейку також для ESP куплявся, точніше для датчиків/модулів які потрібно живити від 5В. Які гроші ($4 на алі), такий і блок живлення 😁

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Таке серйозне питання, а яким чином датчик вологості витяжного повітря допоможе у розрахунку процесу обмерзання теплообмінника? Якщо для прикладу по калькулятору Zern взяти два випадки з однаковими вхідними даними по температурі і об'єму повітря, але для вологості витяжного 35% і 55%, то різниця буде у вихідній температурі витяжного повітря і кількості конденсату. Більша вологість, більше конденсату і більша температура витяжки після теплообмінника. Якщо Т витяжки після теплообмінника не нижче +3С, то можна не застосовувати алгоритм захисту від обмерзання. Яким боком тут допоможе датчик вологості витяжки, якщо ключова все ж таки температура вихлопу? Якщо температура не критична, то і обмерзати нічого не буде, незалежно чи знаємо показники вологості витяжного повітря чи ні. Чи я помиляюся?

Датчик то я купив, відкалібрував, змонтував, але зараз він показує не вірні дані і незрозуміло по якій причині. Може я випадково попутав якісь дроти і не ту напругу подав, але тоді він не фіксував би температуру і взагалі нічого, а так наче працює, але таке відчуття що сам автокалібрувався. Тим не менше, або його знімати, знову калібрувати і ставити на місце, або просто залишити хай собі там буде. Але хотілося б зрозуміти яка його цінність, чи сильно він допоможе чи можна обійтися без нього. Заводські ПВУ взагалі по одному сенсору температури вихлопу вмикають захист від обмерзання, тому доцільність датчика вологості витяжного повітря поки під питанням.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть у нього для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!

Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.

Увійти зараз
×
×
  • Створити...