Перейти до публікації
Пошук в
  • Додатково...
Шукати результати, які містять...
Шукати результати в...

Чи потрібні розподільчі коробки взагалі?

roverspam

Рекомендовані повідомлення

Доброго дня всім. 

Плануємо робити освітлення, тобто кабелі будуть йти від щитка до вимикача і до ламп. Теоретично, можна зробити взагалі без розподільчих коробок, просто трохи треба подумати що куди і трохи більше кабеля використовувати, обрізаючи деякі з жил. Звичайно, з коробками зручніше і більш зрозуміло, але там є з'єднання, як бажано зробити обслуговуваним. Але без коробок я взагалі можу загнати кабель у стіну, заштукатурити і навіть не думати про те, що він йде в 10 см від дерев'яної стелі. З коробкою недалеко від дерев'яної стелі вже якось трошки "насторожує".

Якось прийнято за "норму" робити з коробками. Чи є якійсь мінуси зробити без коробок (а декілька з'єднань зробити в "підрозетнику" перемикача?

 

Дякую!

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

5 часов назад, roverspam сказал:

декілька з'єднань зробити в "підрозетнику" перемикача

ну це зараз поширена практика коли в якості розгалужувальної коробки використовується підрозетник. Берете глибокі підрозетники і вперед. Хоча навіть з глибокими підрозетниками виконати з'єднання скажімо трьох кабелів 3х2,5 плюс встановити туди розетку це вже треба дуже ювелірно все робити. Тут ще від прямолінійності рук дуже залежить результат. Треба подумати щоб кількість кабелів в підрозетнику була мінімальна. Особисто моя думка в пользу коробок. Зробив надійне з'єднання (опресовка, зварка, скрутка+пайка) накрив ту коробку штукатуркою і забув. Ну фото звичайно можна зробити щоб знати що вона десь там є. Ну і як ви сказали монтаж без розподільчих коробок веде до збільшення росходу кабеля.

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

ну і на рахунок нормативів по цій темі із ПУЕ

2.1.58 З’єднання і відгалуження проводів і кабелів, за винятком проводів, про­
кладених на ізолювальних опорах (ізоляторах, клицях тощо), треба виконувати в 
з’єднувальних і відгалужувальних коробках
, в ізоляційних корпусах з’єднувальних 
і відгалужувальних стискних пристроїв, у спеціальних нішах будівельних кон­
струкцій, усередині корпусів електроприймачів, виробів, апаратів і машин. У разі 
прокладання електропроводки на ізолювальних опорах з’єднання або відгалуження 
проводів треба виконувати безпосередньо біля ізолятора (клиці тощо) або на них.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

2 минуты назад, Shturman1 сказал:

ну і на рахунок нормативів по цій темі із ПУЕ

2.1.58 З’єднання і відгалуження проводів і кабелів, за винятком проводів, про­
кладених на ізолювальних опорах (ізоляторах, клицях тощо), треба виконувати в 
з’єднувальних і відгалужувальних коробках
, в ізоляційних корпусах з’єднувальних 
і відгалужувальних стискних пристроїв, у спеціальних нішах будівельних кон­
струкцій, усередині корпусів електроприймачів, виробів, апаратів і машин. У разі 
прокладання електропроводки на ізолювальних опорах з’єднання або відгалуження 
проводів треба виконувати безпосередньо біля ізолятора (клиці тощо) або на них.

все верно. Подрозетник эта та же коробка. Нельзя соединения делать в штробе с последующей замазкой штробы. Если случился обрыв, то в месте ремонта трассы тоже желательно сделать коробку

  • Дізлайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

6 часов назад, roverspam сказал:

Доброго дня всім. 

Плануємо робити освітлення, тобто кабелі будуть йти від щитка до вимикача і до ламп. Теоретично, можна зробити взагалі без розподільчих коробок, просто трохи треба подумати що куди і трохи більше кабеля використовувати, обрізаючи деякі з жил. Звичайно, з коробками зручніше і більш зрозуміло, але там є з'єднання, як бажано зробити обслуговуваним. Але без коробок я взагалі можу загнати кабель у стіну, заштукатурити і навіть не думати про те, що він йде в 10 см від дерев'яної стелі. З коробкою недалеко від дерев'яної стелі вже якось трошки "насторожує".

Якось прийнято за "норму" робити з коробками. Чи є якійсь мінуси зробити без коробок (а декілька з'єднань зробити в "підрозетнику" перемикача?

 

Дякую!

Візьміть установчі коробки глибокі і побільші). Заведете туди кабелі і на клемах Wago скомутуєте схему. Трохи більше кабелю піде, дивлячись який проект від 10 до 20%, але воно того варто. Можно піхать потім різні напів-розумні пристрої, які нуль потребують)

Змінено користувачем Energon
  • Лайк 4
  • Дізлайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

1 годину тому, Shturman1 сказав:

виконати з'єднання скажімо трьох кабелів 3х2,5 плюс встановити туди розетку

Навіщо розетці три кабелі? Достатньо одного (якщо вона остання), або двох (якщо вона всередені)

Змінено користувачем normal
  • Дізлайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

9 минут назад, normal сказал:

Достатньо одного (якщо вона остання), або двох (якщо вона всередені)

ну різні ситуації бувають. Наприклад треба одну розетку встановити на висоті 2 метри, а під нею другу розетку на висоті 0,3 м і вони не останні в ланцюжку. Тоді до верхнього підрозетника буде підходити три кабеля (один-заживлення, другий-відхід на нижню розетку, третій на наступні розетки в ланцюжку). Тут треба добре помізкувати щоб таких ситуацій уникнути

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Спробую пояснити на схемі, що я мав на увазі (тут навіть коробка/підрозетник не потрібні взагалі):

 

901724058_-.jpg.ee51fbf4db7976f6dfd4951293469b0c.jpg

 

На місці пунктирного прямокутника повинна бути коробка. Тобто все ясно, від щитка до коробки йде 3-х жилка, від коробки до перемикача - 2-х жилка, від коробки до лампи - 3-х жилка, все розключується в коробці і феншуй.

 

Тепер взагалі без коробки. Ми беремо 3-х жилку, доводимо до місця, де повинна бути коробка, але не ріжемо кабель, а тільки розрізаємо верхню ізоляцію і витягуємо з нього одну жилу, яку тягнемо до перемикача (і вкорочуємо, якщо відстань до перемикача ближче, ніж до лампи; в іншому разі навпаки, вкорочуємо 2 жили), а 2 інші - до лампи. Потім прокидуємо одножилку від перемикача до лампи. 

Виходить, у нас взагалі немає з'єднань.

Які недоліки такого підхіда, окрім розходу кабеля?

  • Дізлайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

6 часов назад, Dendnepr сказал:

все верно. Подрозетник эта та же коробка. Нельзя соединения делать в штробе с последующей замазкой штробы. Если случился обрыв, то в месте ремонта трассы тоже желательно сделать коробку

я знаю, что нельзя соединения замазывать. Я пытаюсь вообще их избежать, хоть замазанные, хоть в коробке

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

перший мінус в тому, що прийдеться розпускати велику довжину зовнішньої оболонки кабелю

другий мінус коли ви розпустили кабель, то у вас вийшов ізольований провід, а ізольований провід потребує додаткового механічного захисту, наприклад гофри.

і третій мінус в тому що це просто колхоз якийсь. Не намагайтесь уникнути з'єднань, просто продумайте, щоб їх кількість була мінімальна і виконуйте з'єднання надійними способами

  • Лайк 5
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Себе сделал как на схеме только кабель непосредственно идет к самой лампе, а там 5-7 см снятие внешней оболочки и уже соединение с лампой.

Расход кабеля конечно выше, но по жизненному опыту категорически отказался от коробок.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Если ламп много и у вас натяжной потолок то можно коробку под потолком сделать, а доступ через вент-решетку, смотрится как по мне норм.

Решетка просто приклеена как термокольцо, снимается на защелках. 

IMG_20231017_153639.jpg

  • Лайк 3
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

50 минут назад, denis-k сказал:

Себе сделал как на схеме только кабель непосредственно идет к самой лампе, а там 5-7 см снятие внешней оболочки и уже соединение с лампой.

Расход кабеля конечно выше, но по жизненному опыту категорически отказался от коробок.

а об опыте можно чуть подробнее? :)

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

59 минут назад, Shturman1 сказал:

перший мінус в тому, що прийдеться розпускати велику довжину зовнішньої оболонки кабелю

другий мінус коли ви розпустили кабель, то у вас вийшов ізольований провід, а ізольований провід потребує додаткового механічного захисту, наприклад гофри.

і третій мінус в тому що це просто колхоз якийсь. Не намагайтесь уникнути з'єднань, просто продумайте, щоб їх кількість була мінімальна і виконуйте з'єднання надійними способами

дякую за відповідь!

Розпускати - так, але 2 жили залищаються в зовнішній оболонці, одна жила так, вже йде самостійно. Але якщо вона заштукатурена в стіні, то навіщо там гофра? Чи потрібно вже ж таки якась "рухливість", для компенсації температурних деформацій?

Я чомусь трохи побоююсь з'єднань, вони з часом можуть послабитись і т.д., а коли кабель цілий - то це надійно якось. З кабелем в стіні уж точно нічого не трапиться з часом

 

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

43 минуты назад, denis-k сказал:

Если ламп много и у вас натяжной потолок то можно коробку под потолком сделать, а доступ через вент-решетку, смотрится как по мне норм.

Решетка просто приклеена как термокольцо, снимается на защелках. 

IMG_20231017_153639.jpg

нет, на деревянный потолок точно коробки делать не буду :)

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

2 минуты назад, roverspam сказал:

 

Розпускати - так, але 2 жили залищаються в зовнішній оболонці,

 

розрізана вздовж оболонка == нема оболонки

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

3 минуты назад, Tamburello сказал:

розрізана вздовж оболонка == нема оболонки

ну, Вы уж совсем радикально говорите :) Но соглашусь, разорванная вдоль хуже, чем не разорванная 

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

4 хвилини тому, roverspam сказав:

побоююсь з'єднань

Так їх і не буде! І скільки там того кабелю потрібно? В мене на освітлення двох поверхів пішло менше 150м, просто один кабель 3x1.5 від щита по стелі вниз до вимикача і другий від вимикача вверх до лампи, у одній штробі два кабеля. Навіщо заради той економії в 500грн мучати кабель... Ось приклад, як робив весь монтаж у підрозетниках

 

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

2 минуты назад, normal сказал:

Так їх і не буде! І скільки там того кабелю потрібно? В мене на освітлення двох поверхів пішло менше 150м, 

хорошо, когда на этаже одна лампочка.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

40 минут назад, roverspam сказал:

Я чомусь трохи побоююсь з'єднань, вони з часом можуть послабитись і т.д.

сварка - есть? 

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Только что, Dendnepr сказал:

сварка - есть? 

нету. И варить провода не умею (никогда не пробовал). Это нужно кого-то нанимать (и чтобы варил качественно). В общем, если буду делать с коробками, то сделаю через wago

  • Дізлайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

у меня подрозетники глубокие, но я некоторые еще доуглублял. скрутка, а потом сварка угольной щеткой со стартера грузовика. фото скруток - мои, фото сваренных контактов у себя не нашел. взял из интернета

 

подрозетник.jpg

подрозетник 2.jpg

сварка.jpg

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

30 хвилин тому, Tamburello сказав:

хорошо, когда на этаже одна лампочка

174 м2, 10 кімнат, 24 світильника, 49 змінних лампочок і 1 незмінна панель, 7 ліній (автоматів) на освітлення у 2 щитах (ближче до центру будинку), середня довжина лінії 20м, цього достатньо щоб від щита дістатись у любий закуток будинку 10x10 хоч по стелі, хоч по підлозі, треба тільки самому сісти і намалювати схему як краще прокласти, бо найманці цього не зроблять

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

1 минуту назад, Dendnepr сказал:

у меня подрозетники глубокие, но я некоторые еще доуглублял. скрутка, а потом сварка угольной щеткой со стартера грузовика. фото скруток - мои, фото сваренных контактов у себя не нашел. взял из интернета

 

подрозетник 2.jpg

 

ого ты понаматывал витков :)

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

2 минуты назад, normal сказал:

174 м2, 10 кімнат, 24 світильника, 49 змінних лампочок і 1 незмінна панель, 7 ліній (автоматів) на освітлення у 2 щитах (ближче до центру будинку), середня довжина лінії 20м, цього достатньо щоб від щита дістатись у любий закуток будинку 10x10 хоч по стелі, хоч по підлозі, треба тільки самому сісти і намалювати схему як краще прокласти, бо найманці цього не зроблять

10 комнат и 7 автоматов приводят к ситуации, когда несколько комнат сидят на одном автомате. тогда зачем больше 1 атомата на этаж?


я сужу по своей разводе. на этаже 6 мест с отдельным освещением. из них 2 проходные на 2 выключателя, 1 на 3 выключателя, 2 обычные на 1 выключатель, и один комбинированный на 3 клавиши. 
и по итогу на этаж ушло 120-130 метров, и поверьте, лишних метров там нет.

поэтому, когда рассказывают о электроснабжении в дома с использованием десятков метров на весь дом пахнет звиздежом.
ну или 1 автомат и гирлянда по комнатам

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть у нього для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!

Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.

Увійти зараз
×
×
  • Створити...