Перейти до публікації
Пошук в
  • Додатково...
Шукати результати, які містять...
Шукати результати в...

Приточно-витяжна вентиляція з рекуператором

TaurosRMK

Рекомендовані повідомлення

1 година тому, vbb сказав:

на останніх трійничках точки 2-4 не переплутали?

На мій "професійний" погляд, що в старому контролері, що в новому 1, 2, 4 майже одноково показують, відрізняються тільки в точці 3.

Зверху новий контролер, знизу старий, 24В без додаткових підтяжок.

image.thumb.png.8db3238a90253c6eddf19ef905cc1699.png

Як згадував вище, цілком ймовірно і на іншому вентиляторі (П1) появляться оберти через деякий час, тільки не зрозуміло чому так.

Можливо ще впливає підключення інших пристроїв до контролера? До нового крім тахометра підключено ще RS485, I2C і задіяні реле, на старому коли перевіряю, то крім тахометра нічого не підключено.

Змінено користувачем TaurosRMK
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

49 хвилин тому, TaurosRMK сказав:
1 година тому, vbb сказав:

на останніх трійничках точки 2-4 не переплутали?

Здається ні, заміряв по порядку, тільки першу не фоткав, бо там ніяких змін. А що не так?

там з різним таймінгом... виглядає наче на фото 4 більше перешкод
та одак доки на 2 не буде чітких імпульсів воно не читатиме нормально

1 година тому, TaurosRMK сказав:

4.7К куди, замість 24К?

Tak

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

42 хвилини тому, TaurosRMK сказав:

На мій "професійний" погляд, що в старому контролері, що в новому 1, 2, 4 майже одноково показують, відрізняються тільки в точці 3.

точка 3 - це похідна від різниці 4-2

в нормі 4-2 повинні бути імпульси з амплітудою 0,7-1,4 В p-p
а потім на 3 має бути 3,3 В p-p

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

1 година тому, vbb сказав:

Tak

З цими експериментами з резисторами є ймовірність що щось піде не так і запахне горілим? ))

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

36 хвилин тому, TaurosRMK сказав:

З цими експериментами з резисторами є ймовірність що щось піде не так і запахне горілим? ))

Якщо модуль розрахований на 12-24, а наявний БЖ на 24, можна спробувати його відрегулювати вниз максимально. Тоді нічого не треба міняти.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

1 година тому, yur43 сказав:

Якщо модуль розрахований на 12-24, а наявний БЖ на 24, можна спробувати його відрегулювати вниз максимально. Тоді нічого не треба міняти.

Не дуже зрозумів про що ви...

Kincony A2, живлення 9-24В, блок живлення в щитку є на 24В і 5В. Пропонуєте просто подавати 9-12В і все, як самий простий варіант? Якщо так, то краще 24->9 чи 5->9?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

55 хвилин тому, TaurosRMK сказав:

Не дуже зрозумів про що ви...

Kincony A2, живлення 9-24В, блок живлення в щитку є на 24В і 5В. Пропонуєте просто подавати 9-12В і все, як самий простий варіант? Якщо так, то краще 24->9 чи 5->9?

24-9, або окремий 12в

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

3 години тому, yur43 сказав:

24-9, або окремий 12в

Мабуть так і залишиться, через DC-DC понижуючий модуль. Окремий 12В нема куди прилаштувати, на дін рейках місця немає, хіба що десь збоку приліпити на стінки корпусу. Але не люблю таке, DC-DC все ж таки можна десь "заховати" )))

24В блок від старої системи, бо попередній контролер на 24В (він і зараз використовується), а також проміжні реле для вентиляторів. А з новими ЕС вентиляторами додалися два нових девайси - контролер Kincony і регулятор 0-10V, хоча обидва 9/12-24В підтримують. Окремий блок 5В тільки для датчиків використовується. Якби не проблема з обертами, якщо це можна так назвати, то все висить на 24В, а датчики на 5В. А так виходить що треба 24В, 12В і 5В, добре хоть 3.3В від контролера виходить.

А далі що, осцилограф можна продавати? Чи ховати подалі в шафу, може раз на рік пригодиться? 😂

Тим не менше, дякую всім причетним.

Змінено користувачем TaurosRMK
  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Задля цікавості підключив "старий" контролер Kincony A2 до 5В і він прекрасно запустився (при заявлених 9-24В). Вирішив підключити дроти тахо, оберти зчитуються, але точно не адекватно, при реальних 1000 об/хв зчитувалося 8-10К і ніяк не реагувало на зміну обертів, тобто постійно гуляло в одному діапазоні +/- 9000 об/хв. Ну і фіг з ним, думаю якби використовувался якась кнопка чи щось інше on/off на цифрові входи, то контролер може спокійно працювати від 5В, для датчиків температури чи I2C цього також достатньо, релешки також 5 вольтові. А на робочому контролері при 9В все ок зі зчитуванням обертів.

image.thumb.png.d66c41dc43061a8b55617d3179c02de9.png

 

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

чисто заради спортивного інтеречу можете побавитися з такою схемкою image.png.5f678d49e3c63fe18756a42203b2fe2e.png

стати осцилографом у точку 2  і крутити потенциометер 27к (або любий від 10к до 50к)  доки не побачите імпульсів

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

1 година тому, vbb сказав:

чисто заради спортивного інтеречу можете побавитися з такою схемкою image.png.5f678d49e3c63fe18756a42203b2fe2e.png

стати осцилографом у точку 2  і крутити потенциометер 27к (або любий від 10к до 50к)  доки не побачите імпульсів

Для початку треба мати потенціометр ))) Якщо правильно зрозумів схему, то це замість підтягуючих резисторів на 24К використати потенціометр і 3К резистор, вірно? Що в результаті це визначить? Але знову питання, щось може піти не так і запахне горілим? 🙂 

В принципі можна замовити на алі потенціометр, поки дійде, може буде час побавитися. Поки залишаю як є, на 9В.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

  • 3 місяці потому...

Треба трохи тему підняти 🙂

Стосовно приточного фільтру. Нагадаю що в мене кастомний фільтр-бокс під 4 автомобільні фільтри салону, які встановлюються буквою W. Десь в листопаді встановив вугільні фільтри Shafer SAK472, перед ними полотно G4, яке фактично для затримування грубого пилу/комах, щоб основні фільтри прожили довше. Колись рахував, здається площа одного фільтру 0.335 м2, тобто 4 штуки це десь 1.35 м2.

Як зрозуміти чи фільтри ще виконують свою роботу? Якщо дивитися по опору, то таке відчуття що він ніяк не змінився, що в перші дні, що зараз, здаєтсья вентилятор працює на тих самих обертах і видає ті самі куби. Цілком можливо що для того, щоб впав опір на фільтрах, вони мають бути добряче забруднені. Але не впевнений що у системі вентиляції це наступить швидко, бо забір повітря високо, десь метрів 8 над землею, до дороги трохи є відстані, тому не сказав би що туди потрапляє сильно забруднене повітря, максимум якісь мухи, які затримуються G4 і який також трохи збирає на собі пил.

Чи таки не по перепаду тиску на фільтрах орієнтуватися, а по ресурсу? Наприклад раз в півроку-рік під заміну. Бо думаю ще не скоро настане той момент, коли фільтри начнуть давати опір.

Правда давно не дивився до фільтрів, не знаю в якомі стані на даний час, а вже пів року пройшло.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

  • 5 місяців потому...

Так, по перепаду тиску потрібно орієнтуватися.

Для ціх цілей. Простіше всього використати реле перепад тиску on/off з капілярними трубками, яки монтуються до та після фільтру.
При першій заміни брудного фільтра на новий. Налаштувати викруткою на реле параметри спрацювання по перепаду тиску.
Тоді коли фільтр знов забрудниться до таких показників, то реле спрацює. А сигнал спрацювання можливо подати на щит керування.

Змінено користувачем Maestro Kiev
  • Конфуз 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Тема вентиляції схоже мертва, але я таки спробую, може гуру щось підкажуть.

В своїй ПВУ зробив кастомний фільтр бокс, доволі немалий по розмірах. На даний час там є місце під 4 шт автомобільних фільтра салону, розміщених у формі літери W. Загальна площа фільтрації близько 2.2-2.3 м2.

Прихований текст

IMG_20250922_191633.thumb.jpg.0505a8a90850692ba9ffdc4cca9a73ef.jpg

Перед ними ставив гармошку з полотна G4 (по типу як синтепон), щоб вловлювалися грубі частинки і фільтри салону довже залишалися чистими. Але після чергової заміни фільтрів задумався що щось не то, тому що полотно G4 забруднювалося дуже сильно, а фільтри салону фактично були чистими. ШІ на рахунок цього відповів, що стандартні фільтри салону по рівню фільтрації приблизно однакові або зовсім трохи кращі за G4. Тобто фактично те, що пропустило полотно G4, з легкістю пройшло і через фільтри салону.

Подумав що варто би переробитим фільтр бокс і задумався про HEPA фільтр, а точніше навіть про комбінований HEPA + вугільний. Такі фільтри використовуються в очищувачах повітря, є як комбіновані HEPA + вугільний, а є кожен окремо.

Прихований текст

Screenshot_14.png.c81d5820b044396dcd3702c2b0bb5895.pngScreenshot_15.png.58f293acbc8cf4a33243bee729717426.pngScreenshot_2.png.e732f2c655f0bcb1cc1faf419dd143d9.png

Спочатку мене цікавив саме вугільний, тому що час від часу виникає проблема з задимленням і це все потрапляє в будинок, а контролювати ніяк. Один раз використовував фільтри салону вугільні і дійсно деякий час забув про будь які запахи, але з часом ефект втратився. Натрапив на ці фільтри для очищувачів і мене зацікавив вугільний фільтр, де в корпусі у формі сот насипано гранульованого активованого вугілля. Думаю такий вугільний фільтр має працювати значно довше, ніж вугільний фільтр салону. Але зазвичай ці фільтри продаються комплектом з HEPA, або як згадував раніше, йдуть комбінованими. Ну HEPA, так HEPA, чому б і ні.

Знайшов підходящі по розмірах фільтри, які можна розмістити в фільтр боксі по діагоналі і по розмірах вони близькі до двох штук фільтрів салону, які використовують зараз. Тобто може бути такий бутерброд: фільтри салону як перша стадія фільтрування (можна вважати що G4 або зовсім трохи краще), після нього HEPA (зазвичай HEPA11 або HEPA13), а після цього вугільний фільтр.

Прихований текст

image.thumb.png.940f48f4a7047ac83a735ccb3d01cbd8.png

Площа фільтрування салонних фільтрів двох штук буде десь 1.1 м2, а яка буде площа HEPA фільтру важко сказати. Ну можна припустити що точно не менше 1 м2, тому що по розмірах як два фільтри салону, хіба що товщина трохи менша (десь 25-30 мм), але в HEPA здаєтсья більше складок. Тому хай буде той самий 1 м2 площі. Розміри комбінованого HEPA фільтру 400х230х40 мм, а товщина вугільної вставки зазвичай 10 мм, тобто товщина самого HEPA фільтру десь 30 мм. Теоретично можна збільшити площу фільтрування в 2 рази, якщо використати два HEPA фільтри і відповідно 4 фільтри салону, розмістивши їх у формі літери V.

На даний момент цікавить одне, на скільки такого HEPA фільтру вистачить? Зрозуміло що це залежить від багатьох факторів, але може хоча б приблизно, на який термін можна розраховувати? Чи мав хтось досвід з такими фільтрами, в тому числі з тими самими очисниками повітря, або ж хтось використовує HEPA в вентиляції?

ПВУ працює зазвичай в діапазоні 120-230 м3/год, але на максимумі може до 400 кубів, тому є добрий запас на HEPA фільтр. Також планую автоматизувати ПВУ по СО2 та інших датчиках, щоб без потреби не ганяти повітря, якщо в будинку нікого немає або рівень СО2 комфортний. Тобто теоретично ПВУ не буде працювати 24/7, що також вплине на ресурс фільтрів. Не скажу що повітря сильно забруднене, попередній раз полотно G4 стояло десь 9-10 місяців і по датчиках потоку повітря не помітив сильного перепаду тиску.

Виробники очищувачів повітря з такими фільтрами вказують термін служби 2-3 роки, але одна справа це очищувач повітря, а інша справа приточний фільтр бокс в ПВУ. Хоча в характеристиках таких очищувачів вказується доволі великий розхід повітря - 300-500 м3/год.

Надіюся що хтось таки загляне в тему і щось порадить, особливо гуру вентиляції @Dmode @volomoto @standov та інші.

Хоча може HEPA для вентиляції то за дуже, в цілому вистачило би якогось F7-F9, але пріоритетом є саме вугільний, а оскільки HEPA йде в комплектті або навіть комбінований, то куди вже його дівати.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Якщо чесно я прочитав по діагоналі, ну бо дуже багато букв, а я вже підсліпуватий.тому може чогось не зрозумів в питанні

В мене на вході f7 карманний, перед ним ставлю "предфільтр" з фільтрувальної тканини (просто наатягую кусок на рамку резинкою). предфільтр міняю на початку кожного сезону (тобто умовно раз на 3м). Ф7 десь кожні два роки. Без предфільтра ф7 вмирає за сезон. На грязному предфільтрі поток змінюється суттєво, на ф7 майже не міняє опору, міняю бо ну якось мабуть треба. Ф7 мені вистачає для боротьби з запахами - коли десь щось горить (наприклад торф) то в хаті майже не чутно того. Керування по цо2 зробив да, зональне - ось тут описав логіку readme.dovgodko.dev/найпростіше-найдешевше-vav-регулювання-вентиляції-будинку-за-допомогою-openhab-5a962d2cff3f

Змінено користувачем standov
  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

3 години тому, standov сказав:

по діагоналі, ну бо дуже багато букв,

Ну основне питання там про HEPA фільтр, всі інше тільки описує ситуацію. Як він себе поведе в приточному фільтр боксі, навіть якщо буде предфільтр G4, то він затримає тільки грубий пил, а все інше осяде на HEPA і може статися так, що досить швидко фільтр забється і опір зросте, вентилятор почне напрягатися і прийдеться те все дуже часто чистити або міняти, що зовсім не варіант. А може і ні, і HEPA буде служити довго.

А на рахунок боротьби з запахами, то фільтр з гранульованим активованим вугіллям думаю чудово справиться з цим завданням. Заводські варіанти можна підібрати по розмірах, але там HEPA в комплекті, або ж 2 в 1. Тому треба розуміти чи є сенс возитися з HEPA фільтром, чи простіше придумати якийсь корпус на 3д принтері, наповнити його гранулами активованого вугілля і отримати фільтр проти запахів.

Змінено користувачем TaurosRMK
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

я не впевнений що розумію нащо на приточці хепа, маю на самому пву грубі фільтри і от той що на витяжці (повітря з хати) кожного сезону треба мити (виглядає як фільтр на кондей). Я до того що в хаті така кількість пилу "генерується" побутового що від того хепа ні жарко ні холодно. Хепа *теоретично* можна на якусь рециркуляцію повітря в хаті, а сенсу від нього на приточці, як на мене мінімум.
Я ставив ф7 бо в мене кожного року горить торф і смердить, ф7 на практиці, в достатній мірі це мінімізує.

  • Лайк 2
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

якшо шо, фільтри замовляю завжду тут aff.com.ua/ роблять по розмірам, вартість така що я не розумію економічного сенсу вигадувати велосипеди. В мене на вході стоїть великий бокс на 250 трубу, в який я періодично замовляю f7 вставку, даю їм розміри вони роблять

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

13 хвилин тому, standov сказав:

нащо на приточці хепа

Так ви по діагоналі прочитали, тому і не вловили суть питання ))
Ще раз, я не націлююся саме на хепа фільтр, а думав як боротися з запахами і в пошуках натрапив на такі вугільні фільтри для очищувачів повітря. Там засипано гранульоване активоване вугілля яке чудово має поглинати всі запахи і в цілому довго служити.

image.png.301139e5d0cfe39f7712be8da820efa6.pngimage.png.07d8ec89cb0dd298225ff08df09011bb.png

 

Знайшов підходяці по розмірах для свого фільтр боксу, щоб не думати самому як його зробити, але є один нюанс, такі фільтри продаютсья в комплекті з хепа (1+1), або йдуть комбіновані, тобто бутерброд з хепа і вугільного. Так от, якщо купити такий фільтр, то як не крути хепа буде в комплекті. То що викинути його чи може використати, хай би був? 🤔

Ну або ж замовити на 3д друк таку сітку у формі сот і засипати туди гранул активованого вугілля, а не купувати той комплект з хепа. Плюс-мінус може вийде те саме по ціні. В цілому до тепер обходився зі звичайним фільтром грубої очистки, тому його вистачить і далі. Так що ціль не хепа, але він йде комплектом, то десь треба його прикрутити 😁

І щоб даремно не витрачати час на роботу, а потім виявиться що хепа за місяць-два забється і прийдеться його викинути, то для цього і запитав, може хтось щось підкаже.

19 хвилин тому, standov сказав:

тут aff.com.ua/

Знаю, замовляв.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

16 годин тому, TaurosRMK сказав:

Виробники очищувачів повітря з такими фільтрами вказують термін служби 2-3 роки, але одна справа це очищувач повітря, а інша справа приточний фільтр бокс в ПВУ. Хоча в характеристиках таких очищувачів вказується доволі великий розхід повітря - 300-500 м3/год.

Вам той хепа і той вугільний нічого не дасть, хіба збільшить потужність вентиляторів, бо в тих фільтрів великий опір.

Очищувач повітря пряцює тому, що то саме повітря переганяється через фільтр десятки разів, тому є сумарна абсорбція речовин є велика, хоча за один прохід вугільний фільтр такої конструкції в кращому випадку забере 10% речовин. У вас нема рециркуляції, тому то вугілля хіба для власного заспокоєння.

  • Лайк 1
  • Сумно 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

я вище 2 рази написав що ставив f7 саме під горіння торфу (запах) і воно насправді працює, коли на вулицю не можна вийти в мене в хаті навіть того не чутно, але це горіння торфу, я майже впевнений що там частинки більше за умовні якісь фарби, але *для мінімізації запахів горіння* f7 *в мене* працює досить ефективно, за умови встановлення перед ним механічного префільтру (шоб f7 не забивався комахами та пухом) це працює мінімум 2 роки, може би і більше працювало але не бачу великого сенсу, просто міняю вставку "на всяк випадок". вугілля я хз, не пробував, не курив :) відношуся дуже скептично до його ефективності в проточному режимі бо не дуже доганяю "фізику процесу"

Змінено користувачем standov
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

7 годин тому, standov сказав:

я вище 2 рази написав що ставив f7 саме під горіння торфу (запах) і воно насправді працює

Я бачив що ви згадуєте F7, але... 🤔

image.png.6788d7899c7c526918dda68fc7cb8ebc.png

На рахунок вугільного. Для тесту ставив такі - фільтр салону вугільний - і в перші дні відчув ефект, коли на вулиці було задимлено, то в хаті нічого не відчувалося. І так тривало може 2-3 місці, потім ефект почав слабнути і згодом взагалі не допомагало. Ну може при невеликому димі ефект був, я ж не перевіряв чи є на вулиці дим чи ні. Але коли сильно диміли, то в хату вже трохи затягувало. Так що ефект таки є, хоча не довго триває, бо вугілля в тих фільтрах зовсім мало і з часом воно вже перестає працювати.

14.11.2024 в 19:27, TaurosRMK сказав:

Поставив на приток вугільні фільтри, думаю мають трохи затримувати запахи, особливо диму, бо кругом часто палять і зараз вже опалювальний сезон. Поки не можна нічого сказати, хоча під вечір на вулиці було трохи диму, а в будинок нічого не потрапило. Треба чекати коли хтось ще запалить, щоб перевірити 😂

  Приховати вміст

IMG_20241113_162735757_MP.thumb.jpg.dd57610dfd0f7f23304804910a2b0be7.jpg

IMG_20241113_162848449_MP.thumb.jpg.d50543dfd2e8760a29f79ad362702b90.jpg

 

 

16.11.2024 в 17:21, TaurosRMK сказав:

Сьогодні пройшла перша перевірка. Десь неподалік щось горіло, дим стелився густий, у дворі біля будинку чи через відкрите вікно було дуже неприємно дихайти, але в будинок через вентиляцію практично ніякого запаху не потрапило, буквально зовсім трохи було відчутньо запах диму, але якщо не сидіти в межах одної кімнати, то зовсім не відчувається.

В аналогічних ситуаціях зі звичайними фільтрами вже прийшлося би виключати вентиляцію, якщо встигнути це зробити, в іншому випадку в хату надує запаху диму.

 

8 годин тому, volomoto сказав:

хоча за один прохід вугільний фільтр такої конструкції в кращому випадку забере 10% речовин. У вас нема рециркуляції, тому то вугілля хіба для власного заспокоєння.

До вище написаного додам ще те, що у такому фільтрі зовсім мала кількість вугілля, фактично воно дуже дрібне як порошок і знаходитсья між шарами фільтрувального матеріалу. А от коли це буде умовних 200-250 гр активованого вугілля в грунулах, то чому б йому не поглинати запахи? Якщо це робив вугільний фільтр салону, то окремий вугільний фільтр також має з цим справлятися. А із за кількості того вугілля я думаю це буде краще і довше.

Думаю я таки спробую, але напевно це буде щось кастомне, а не заводський варіант. Бо з HEPA я так зрозумів немає сенсу зв'язуватися.

---

До речі aff.com.ua/ugolnye-filtry

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть у нього для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!

Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.

Увійти зараз
×
×
  • Створити...