Перейти до публікації
Пошук в
  • Додатково...
Шукати результати, які містять...
Шукати результати в...

Сад і все про нього.

allanek

Рекомендовані повідомлення

Інші рослини садилися в той же час і тими ж людьми. Вони ок. Тому навіть не знаю, куди копати.
п.с. - на рахунок кольорової гами камінців знаю, забагато кольорів, як на мене. Але я вже був виснажений цим проєктом і хотів по швидше закінчити.

IMG_0690.jpeg

IMG_0692.jpeg

IMG_0694.jpeg

IMG_0693.jpeg

IMG_0695.jpeg

IMG_0691.jpeg

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Попереджаю, що я садівник-аматор, можу тільки розказати з свого досвіду. В хвойних є особливість. Якщо вони вирішили, що їм щось не подобається та вони здихають, то ви про це дізнаєтесь місяця через 4. Як в вашому випадку.

1 година тому, МакДо сказав:

Розривалася яма більша за ком, ком обсипали сумішшю торфу та грунту. Верхній рівень носу був врівень з поверхнею грунту. Далі агро волокно та кора. Кора не лежить щільно, між нею є проміжки.

На відміну від ялівців туї та ялини люблять добре нагодовані посадкові ями. Тож що там за грунт з торфом вам невідомо. Коренева в туй поверхнева і важливо, щоб вони мали води вдосталь.

Як виглядав ком, коли туї витягували з горшка ви бачили? Можливі 2 варіанта:

1. Туї викопали з поля та встромили в горщик і продали вам- це поганий варіант, бо що там з коренем невідомо.

2. Якщо тую витягли з горщика і ви побачили, що ком землі гарно обгорнутий коренями, то добре. В такому разі туям дали час на вкорінення та адаптацію. Коли ваші "знаючи люди" садили туї, вони їх проливали укорінювачем та робили їм гарний полив під зиму? Бо сенс посадки восени в тому, щоб за зиму коріння оговталось та мало силу навесні годувати крону.

Я консервативна та не бризкаю та поливаю рослини безперервно якимись препаратами.  Тож дивлячись на ваші туї спробувала б кілька разів (3-5)пролити їх Радіфармом з проміжком в 10 днів. Крону нічим не стимулювала би, тому що зараз потрібні сили корінню. Оговтається коріння, буде і з кроною все гарно.

Але в нас є форумчанин Гюго, в нього інша метода- такі рослини бомбувати ударними дозами різних препаратів. Про схему він розказував в цій темі, тож пошукайте його допис або ще є тема про хвойні, він там теж розповідав, як поводиться з хвойними рослинами. Оптимізму стосовно ваших туй в мене мало, але все може бути.  Колись бачила туї, що виглядали зовсім сухими. Але їх стали чи то поливати водою, чи то ще чимось і поступово вони оговтались та з'явилась нова хвоя. Тож все може бути.

2 години тому, МакДо сказав:

 

 

 

 

 

IMG_0695.jpeg

 

 Бордюр з самшитів, якщо в вашому кутку є самшитова вогнівка, готуйтесь до зустрічі з нею. Вона буде мати над чим "попрацювати". Ця пошесть може знищити ваші самшити за короткий час.

 

  • Лайк 2
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

12 хвилин тому, allanek сказав:

Попереджаю, що я садівник-аматор, можу тільки розказати з свого досвіду. В хвойних є особливість. Якщо вони вирішили, що їм щось не подобається та вони здихають, то ви про це дізнаєтесь місяця через 4. Як в вашому випадку.

На відміну від ялівців туї та ялини люблять добре нагодовані посадкові ями. Тож що там за грунт з торфом вам невідомо. Коренева в туй поверхнева і важливо, щоб вони мали води вдосталь.

Як виглядав ком, коли туї витягували з горшка ви бачили? Можливі 2 варіанта:

1. Туї викопали з поля та встромили в горщик і продали вам- це поганий варіант, бо що там з коренем невідомо.

2. Якщо тую витягли з горщика і ви побачили, що ком землі гарно обгорнутий коренями, то добре. В такому разі туям дали час на вкорінення та адаптацію. Коли ваші "знаючи люди" садили туї, вони їх проливали укорінювачем та робили їм гарний полив під зиму? Бо сенс посадки восени в тому, щоб за зиму коріння оговталось та мало силу навесні годувати крону.

Я консервативна та не бризкаю та поливаю рослини безперервно якимись препаратами.  Тож дивлячись на ваші туї спробувала б кілька разів (3-5)пролити їх Радіфармом з проміжком в 10 днів. Крону нічим не стимулювала би, тому що зараз потрібні сили корінню. Оговтається коріння, буде і з кроною все гарно.

Але в нас є форумчанин Гюго, в нього інша метода- такі рослини бомбувати ударними дозами різних препаратів. Про схему він розказував в цій темі, тож пошукайте його допис або ще є тема про хвойні, він там теж розповідав, як поводиться з хвойними рослинами. Оптимізму стосовно ваших туй в мене мало, але все може бути.  Колись бачила туї, що виглядали зовсім сухими. Але їх стали чи то поливати водою, чи то ще чимось і поступово вони оговтались та з'явилась нова хвоя. Тож все може бути.

 Бордюр з самшитів, якщо в вашому кутку є самшитова вогнівка, готуйтесь до зустрічі з нею. Вона буде мати над чим "попрацювати". Ця пошесть може знищити ваші самшити за короткий час.

 

Земляний ком був увесь густо оплетений корінням. Торф купував я - peatfild pls нейтральний. Після посадки по рекомендації полив їх легким розчином PNK. Уточнив. Туї були посаджені 15 вересня. Поливав гарно на початку з лійки і ротаторами автополиву.

Самшии росте в мене років з 5. Я знайомий з його шкідниками) Дякую за поради, почитаю ще Гюго.

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

16 хвилин тому, МакДо сказав:

Після посадки по рекомендації полив їх легким розчином PNK.

Мабуть мали на увазі NPK. А з яким % азоту- фосфору-калію?  Тож вкорінювача не було? Тоді купуйте Радіфарм та поливайте.

Є ще думка про шютте, але навряд чи. Бо туї, наскільки я розумію, почали жовтіти всі одночасно. На всяк випадок побризкайте Медян Екстра. 40мл на 10л води або іншим препаратом, що  містить мідь.

В вас росте ялина Коніка. Цю ялину полюбляє галовий кліщ. Бажано робити профілактичну обробку десь в квітні, коли буде вже тепло. Актелік гарно справляється з цим кліщом. Я мала з ним справу, за тиждень невелика ялинка була голою, всі голки лежали під ялиною. Добре, що не викопала. наступного року з'явилась нова хвоя. Обробка актеліком дуже допомагає. Але треба бризкати не тільки зверху, а штангу засунути всередину крони і добре там побризкати теж. Не саджайте в'яз, це інкубатор галового кліща. Поки його в мене не було, конікам нічого не грозило.

 

Змінено користувачем allanek
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

16 хвилин тому, allanek сказав:

Мабуть мали на увазі NPK. А з яким % азоту- фосфору-калію?  Тож вкорінювача не було? Тоді купуйте Радіфарм та поливайте.

 

 

Так, переплутав букви місцями) 16:16:16. Але там був геть слабкий розчин. Щось типу столової ложки на 8 літрів. Укорінювача не було: «ти подивись яка тут коренева система, нічого не треба»)))

Вже рахую кількість радіфарму, щоб не перевищити собівартість туй. 🤣 Купував по 150грн/шт.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Столовая ложка на 8 литров это не "нет слабкий розчин", а вполне рабочая концентрация. 

Змінено користувачем Dendnepr
  • Дякую 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

1 хвилину тому, Dendnepr сказав:

Столовая ложка на 8 литров это не "нет слабкий розчин", а вполне рабочая концентрация. 

Дякую, я лише вчуся)

 

14 хвилин тому, МакДо сказав:

Вже рахую кількість радіфарму

Ніби не так страшно. Дві літрові пляшки вистачить на 3 обробки. Ще й лишиться. То був жарт про «не перевищити собівартість». Я як уявлю - знову купуй, вези, старі витягуй, нові сади. Моя мета - врятувати ці милі рослини.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

20 хвилин тому, МакДо сказав:

Так, переплутав букви місцями) 16:16:16. Але там був геть слабкий розчин.

Лікбез. Азот на зиму взагалі не потрібен, але без нього не буде засвоюватись калій та фосфор. І азот завжди буде входити в калійно-фосфорні добрива, тільки восени це мінімальний % азоту, навесні, навпаки, максимальний%.

20 хвилин тому, МакДо сказав:

Укорінювача не було: «ти подивись яка тут коренева система, нічого не треба»)))

Отою лопатою, що вам малювали ландшафт , треба дати по пиці тому раднику:evil:

20 хвилин тому, МакДо сказав:

Вже рахую кількість радіфарму, щоб не перевищити собівартість туй. 🤣 Купував по 150грн/шт.

Яка розфасовка? Якщо 25мл то це подвійна ціна зараз. Купить щось інше, якийсь біостимулятор для кореневої. Спробуйте гумат калію, він гуманний по ціні. Пару сторінок тому було про укорінювач з фоткою, може він дешевше. Радіфарм перевірений часом, якщо є хоч трохи живого коріння, то він його стимульне на 100%. З вашою кількістю туї вам, дійсно, загрожує банкрутство. Це наслідки ваших рішень чи того, з лопатою. Тож звикайте, що сад коштує дорого. Для багатьох це виявляється неприємним відкриттям. На жаль.

Так, прочитала, що то ви жартуєте. Але ціни на препарати зараз не жартівливі(

Змінено користувачем allanek
  • Дякую 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

21 минуту назад, МакДо сказал:

Так, переплутав букви місцями) 16:16:16. Але там був геть слабкий розчин. Щось типу столової ложки на 8 літрів. Укорінювача не було: «ти подивись яка тут коренева система, нічого не треба»)))

Вибачте, але нічого собі слабкий розчин! Столова ложка і то без верху кладетьна на повноцінні 10 літрів і це робиться не по щойно висаджених рослинах, а по тих, що уже добре вкоренилися після посадки.

Я теж аматор в цій темі, але дивлячись на ваші рослини у мене одразу виникла думка, що при посадці десь був якийсь фактор, що дав такий ефект. Хвороба - то навряд чи. Бо хвороба не змогла б вразити одразу весь ряд однаково. Або, дійсно підпалили вам при посадці коріння таким концентратом добрива, або отой торф, що ви додавали у посадкову яму виявився не тої кислотності, що потрібна туям. Радіфарм вам у допомогу. При чому в такій кількості і схемі, як написала Алла. Або зараз з'явилися аналоги, Фертірут наприклад.

  • Лайк 2
  • Дякую 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

8 хвилин тому, Nic-олаевна сказав:

Вибачте, але нічого собі слабкий розчин! Столова ложка і то без верху кладетьна на повноцінні 10 літрів і це робиться не по щойно висаджених рослинах, а по тих, що уже добре вкоренилися після посадки.

Я теж аматор в цій темі, але дивлячись на ваші рослини у мене одразу виникла думка, що при посадці десь був якийсь фактор, що дав такий ефект. Хвороба - то навряд чи. Бо хвороба не змогла б вразити одразу весь ряд однаково. Або, дійсно підпалили вам при посадці коріння таким концентратом добрива, або отой торф, що ви додавали у посадкову яму виявився не тої кислотності, що потрібна туям. Радіфарм вам у допомогу. При чому в такій кількості і схемі, як написала Алла. Або зараз з'явилися аналоги, Фертірут наприклад.

Так буває, коли довіряєш ланшафтнику 🤣
Радіфарм, так розумію - то оригінальний препарат, а фергірут - генерик?

Шановні, лікувати потрібно вже зараз, чи як вночі перестане морозити?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

16 хвилин тому, allanek сказав:

Лікбез. Азот на зиму взагалі не потрібен, але без нього не буде засвоюватись калій та фосфор. І азот завжди буде входити в калійно-фосфорні добрива, тільки восени це мінімальний % азоту, навесні, навпаки, максимальний%.

Отою лопатою, що вам малювали ландшафт , треба дати по пиці тому раднику:evil:

Яка розфасовка? Якщо 25мл то це подвійна ціна зараз. Купить щось інше, якийсь біостимулятор для кореневої. Спробуйте гумат калію, він гуманний по ціні. Пару сторінок тому було про укорінювач з фоткою, може він дешевше. Радіфарм перевірений часом, якщо є хоч трохи живого коріння, то він його стимульне на 100%. З вашою кількістю туї вам, дійсно, загрожує банкрутство. Це наслідки ваших рішень чи того, з лопатою. Тож звикайте, що сад коштує дорого. Для багатьох це виявляється неприємним відкриттям. На жаль.

Так, прочитала, що то ви жартуєте. Але ціни на препарати зараз не жартівливі(

Філософію вартості ландшафту я усвідомив на етапі його створення. Я розумію, що потрібні будуть добрива, засоби захисту від шкідників, грибків, а потім стрижка. Мене це не лякає. Дуже хочеться виходити на вулицю і потрапляти у казкове місце, перед тим як відкрив калітку і побачив пейзажі. Але мені ще варто попрацювати над казковістю. Дерев буде більше.

Бачу варіанти по 1,3к в літрових пляшках. 25мл/10л. Під 1 рослину 5л. Тобто 12,5мл на рослину. 12,5х50=625мл на раз. На три обробки 1875мл. 
Чи можна буде залишок підлити під інші хвойні на клумбах?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

6 минут назад, МакДо сказал:

Радіфарм, так розумію - то оригінальний препарат, а фергірут - генерик?

Це два різні препарати. Радіфарм виготовляє Валагро (Італія).

Ферті-рут (Україна) - це якась помісь NPK із мікроелементами і вітамінами... Навіщо там вітаміни B, C і D? Чи це такий маркетинговий хід?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

1 хвилину тому, МакДо сказав:

Бачу варіанти по 1,3к в літрових пляшках. 25мл/10л. Під 1 рослину 5л. Тобто 12,5мл на рослину. 12,5х50=625мл на раз. На три обробки 1875мл. 
Чи можна буде залишок підлити під інші хвойні на клумбах?

Так, спокійно. Спочатку треба дуже добре пролити посадкову яму, щоб грунт був вологим. І тільки потім вже лити отих 5л. Залишок можна лити під будь які рослини. Ось в мене ялівець Хіберника вивернуло з коренем, такий був вітер. Ялівець дорослий, більше 3м заввишки, тож навесні, як потеплішає, знов буду мати справу з Радіфармом. Коли вивернуло його восени, то теж святим Радіфармом поливала.

Тож питання, чи є необхідність в тому, щоб залишки витрачати марно. Зазвичай купую літрову банку,можу користуватись нею хоч 2 роки, властивостей не втрачає, лише треба міцно закривати. Він в мене  є постійно в зеленій аптечці. Використовую лише , коли бачу необхідність.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

8 минут назад, МакДо сказал:

Чи можна буде залишок підлити під інші хвойні на клумбах?

Якщо це питання про Радіфарм - то в нього термін зберігання 5 років. Дивіться уважно на дату виготовлення.

До-речі, стикнувся із тим, що на пакетики Байєра (Прованто Вернал) почали наносити принтером "Пригодний до ХХ.2025 р.". Хоча на пакетику витиснена дата виготовлення 2020 рік. А термін зберігання - 3 роки. Зразок, де дивитися:

1227303152_.png.e189aa3be4ac89019c0ae8b218867cfe.png

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

2 хвилини тому, allanek сказав:

Так, спокійно. Спочатку треба дуже добре пролити посадкову яму, щоб грунт був вологим.

Чи правильно я зрозумів, що їх всі потрібно спочатку відкопати і пересадити? 😫😭

Думав поверхневе підживлення потрібно…

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

2 минуты назад, МакДо сказал:

Чи правильно я зрозумів, що їх всі потрібно спочатку відкопати і пересадити?

Ні. Просто пролити водою - десь по 10л за два підходи (по 5 л). А за півгодини - розчином із Радіфармом.

Можна також в цей розчин добавити добриво (якщо зараз - то із мінімальною кількість азоту, щоб кореневу не перегружати). Наприклад:

1543650980_.png.5f47b4d4be1fd557b27034688047d435.png

  • Дякую 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

До-речі, підживлювати розчинними добривами під корінь рекомендують перед дощем (або на самому початку). Тоді рослини краще споживають те, що їм дають :)

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

15 хвилин тому, МакДо сказав:

Чи правильно я зрозумів, що їх всі потрібно спочатку відкопати і пересадити? 😫😭

Думав поверхневе підживлення потрібно…

Навіщо відкопувати? Перевірте, чи вільна коренева шийка ( мульча теж не повинна її закривати). Якщо все добре, то не чіпайте. Поверхневе не підживлення, а коренева система в туї поверхнева. Вона росте не вглибину, а мочалкой росте в горізонталі. Коріння залягає неглибоко, це і є поверхневе. Так само і в ялини. І тому, що верхній шар грунту висихає скоріше, тому і треба слідкувати, щоб він не був постійно сухим.

Вам вже дали відповідь. Але хай буде, бо ви ще, навіть не перша чверть школярика про сад.

До речі. Потопчіться по посадковим ямам. Якщо при посадці грунт не трамбували, щоб не було пустот, то це може впливати на такий стан ваших туй. ну і якщо шийка заглибилась, таке стається, коли поливаєш після посадки, то треба трохи підкопати( не викопувати) , потягнути вгору та підсипати під низ грунт так, щоб шийка опинилась на поверхні.

Змінено користувачем allanek
  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Ще одна ремарка: якщо хочете спасти туї (хоча, можливо, нічого страшного там немає - просто на весняно-зимньому сонці вигоріли), то треба не лише кореневе підживлення робити... Коріння зараз ще лише-лише починає прокидатися. Як погода увійде в стабільний плюс - по хвої пройдіться розприскувачем із розчином Кендал + Мегафол.

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

При посадці їх гарно трамбували. Брали за стовбур і навколо стопам трамбували. Ґрунт під агро волокном ще вологий. Сьогодні закидав в кротові нору трішки Джину. Земля вогка, але не грязюка. Мегафол придбаний ще взимку.

6 хвилин тому, InSAn сказав:

можливо, нічого страшного там немає - просто на весняно-зимньому сонці вигоріли

Я б теж так подумав, але вони колір ще до морозів почали втрачати.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

47 минут назад, МакДо сказал:

 🤣Шановні, лікувати потрібно вже зараз, чи як вночі перестане морозити?

Бачу, шо всі так захопились порадами, що пропустили головне питання. Все залежить від стану вашого грунту і які морози ночами. Якщо грунт не мерзлий, то може і можна пролити, хача....поки земля холодна, то і коренева не дуже активно всотує воду.

Ще думка. Якщо земля мерзла, а на туї гарно пече сонечко, то може то просто весняний опік? У такому випадку треба накидувати на крону притіняючу сітку. Але дивлячись на кількість тих туй, то сітка теж буде нічогенька по ціні 

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

2 хвилини тому, Nic-олаевна сказав:

то може то просто весняний опік?

 

8 хвилин тому, МакДо сказав:

вони колір ще до морозів почали втрачати.

 

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

20 хвилин тому, МакДо сказав:

Ґрунт під агро волокном ще вологий. Сьогодні закидав в кротові нору трішки Джину. Земля вогка, але не грязюка.

@Nic-олаевна ґрунт відмерз. Один з ходів крота йшов вниз. Запихував пальці, прочищав хід від землі для таблеток. Тобто 20см точно не мерзлих. Можливо нижче земля ще мерзне. Але, все одно - завтра замовлю, в понеділок відправлять. Отримаю в середу. З неділі на понеділок ще буде мороз. Далі непередбачувано.

IMG_0698.png

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Розумію, що ми ще активно обговорюємо тему туй МакДо, але у мене сьогодні теж виникло питання, яке, якия розумію, краще за все задати тут.

Яка зимостійкість квіткових бруньок персика?

У мене персик Ред Хевен. Його морозостійкість мінус 25. Але, то морозостійкість самого дерева, а його квітів? Сьогодні ретельно роздивлялись бруньки, декілька відламала щоб подивитися, вони всі сухі і чорні. Є підозра що в цьому році персиків я не отримаю((

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть у нього для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!

Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.

Увійти зараз
×
×
  • Створити...