Перейти до публікації
Пошук в
  • Додатково...
Шукати результати, які містять...
Шукати результати в...

"Колхозим" септик своими руками.

Cherub

Рекомендовані повідомлення

А если добавлять бактерии, можно в таком септике снизить вероятность заиливания дна? Если да, бактерии можно/нужно добавлять только в первую камеру, а дальше они попадут сами естественным путем? Количество бактерий тогда можно рассчитывать только на объем первой камеры, и пока они дойдут до второй камеры, их колония уже будет достаточного объема, чтобы эффективно работать и во второй камере? 

Просто, если возможно заиливание во второй камере, через время придется добавлять еще одну камеру. Как то не хочется на участке устраивать гирлянду из канализационных колодцев. Это и лишние затраты места на участке и средств и времени. 

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

8 хвилин тому, Nesnakomez сказав:

Ну мало ли, образуется трещина или еще чего

В первом накопителе она зарастет))

В дренаже - пофигу.

А вообще, как там может появится трещина или что еще? Это ж просто 2 бака для накопления /отстойника, соединенные между собой и 1 дренаж избытков/очищенной жидкости

Змінено користувачем ЯД
  • Лайк 2
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

3 хвилини тому, Nesnakomez сказав:

Просто, если возможно заиливание во второй камере, через время придется добавлять еще одну камеру.

Проще сделать сразу 3

  • Лайк 2
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

5 хвилин тому, Nesnakomez сказав:

А если добавлять бактерии, можно в таком септике снизить вероятность заиливания дна? Если да, бактерии можно/нужно добавлять только в первую камеру, а дальше они попадут сами естественным путем? Количество бактерий тогда можно рассчитывать только на объем первой камеры, и пока они дойдут до второй камеры, их колония уже будет достаточного объема, чтобы эффективно работать и во второй камере? 

Просто, если возможно заиливание во второй камере, через время придется добавлять еще одну камеру. Как то не хочется на участке устраивать гирлянду из канализационных колодцев. Это и лишние затраты места на участке и средств и времени. 

Почитайте в интернетах, зачем эти камеры, какие бывают и что в них происходит. И тогда сами ответите на эти вопросы 

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

12 годин тому, Nesnakomez сказав:

Пролезть- пролезет, проблема- если камера маленькая. Делать что то- ремонтировать или обслуживать в фактически закрытом кубовом объеме- физически неудобно и тяжело.

ІМХО. Не знайдете ви бажаючих туди лізти, якщо щось і станеться, що буде потребувати безпосередньої участі людини, то доведеться розкопувати, і як-мінімум знімати кришку, щоб все це після відкачування висохло і вивітрилось, а тільки тоді щось робити. Виж не полізете туди з кисневим балоном, а інакше висока ймовірність задихнутись насмерть.

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

1 час назад, Maryan_bhfz сказал:

Не знайдете ви бажаючих туди лізти, якщо щось і станеться,

В сети видел, где люди опускаются прямо в септик после выкачки и производят там работы по более тщательной очистке и ремонту открытого дна. Но, конечно - в более объемный. Даже в нескольких кубах - очень тесно. Это скорее актуально- для камер с открытым дном.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

А что с температурой содержимого камер в зимнее время? Первая камера вряд ли замерзнет, а последующие нуждаются в утеплении? Там уровень может подняться до уровня промерзания.

И есть ли какие то другие варианты перекрытия кроме бетонных плит? Что то очень прочное и полимерное? На пешеходную зону, без больших весовых нагрузок.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

В 01.09.2025 в 10:44, Nesnakomez сказал:

А если добавлять бактерии, можно в таком септике снизить вероятность заиливания дна? Если да, бактерии можно/нужно добавлять только в первую камеру, а дальше они попадут сами естественным путем? Количество бактерий тогда можно рассчитывать только на объем первой камеры, и пока они дойдут до второй камеры, их колония уже будет достаточного объема, чтобы эффективно работать и во второй камере? 

Застосовувати біопрепарат в першу камеру, а дозування розраховувати відпоавідно загального об'єму всіх наповнених камер існуючої каналізаційної споруди. Якщо у біопрепараті є разноманітні деструктори сполук жиру,олії, білку, клітковини і т.і., то вірогідність герметизації фільтирувального колодязя суттєво зменшується. Але не всі біопрепарати, що є у продажу мають у своєму складі максимальний набір різноманітних штамів бакетерій, тут потрібно бути уважним і при виборі особисто виявляти принципову допитливість. 

  • Лайк 2
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

З власного досвіду можу сказати, що внесення збільшених доз бактеріальних препаратів радикально зменшує кількість твердого залишку. Я вношу різні препарати, але не рідше ніж раз на тиждень, відповідно обсягу. Це, зазвичай, більше ніж рекомендоване виробниками, але точно має ефект. Щодо складу та ефективності, то спочатку подобався Септифос, потім, років 5 тому, замість порошку почали продавати цемент начебто з бактеріями, але який утворює осад та міцну кірку і намертво закупорює все, куди потрапляє. Рідкі засоби питань не викликають, подобається польський Мікробек у великих коробках, але я його спочатку все ж розвожу у відерці, щоб відділити зернову січку, залишок знову залитий дуже добре іде в компостер. Те ж саме з сухим Робіком, січка погано в ямі розкладається, зате, навіть після промивки, в компостері грає чудово. За літо у мене завжди виходить більше куба компосту від скошеної трави, харчових очисток та рослинних відходів, нічого не пропадає, а ефект великий, квіти в горщиках з компостом квітнуть все літо як скажені, посаджені та пересаджені на клумбах теж легко приживаються та віддячують рясним цвітом. 

  • Лайк 2
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

  • 2 тижні потому...
В 01.09.2025 в 12:53, Maryan_bhfz сказал:

ІМХО. Не знайдете ви бажаючих туди лізти, якщо щось і станеться, що буде потребувати безпосередньої участі людини, то доведеться розкопувати, і як-мінімум знімати кришку, щоб все це після відкачування висохло і вивітрилось, а тільки тоді щось робити. Виж не полізете туди з кисневим балоном, а інакше висока ймовірність задихнутись насмерть.

Да бажаючих опуститись в діючу вигрібну яму , не знайти .

Реально простіше добавить ще одну  вигрібну яму.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Так что с утеплением второго - третьего- четвертого колодца и переливов между ними? Оно нужно исходя из практического опыта?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

44 хвилини тому, Nesnakomez сказав:

Оно нужно исходя из практического опыта?

З особистого досвіду, нічого не утеплено і не замерзає. Ніколи не чув, щоб замерз септик, на просторах Строїмдому ще таких прецидентів не було)

  • Лайк 2
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

  • 2 тижні потому...

Вітаю, підкажіть будь-ласка, яка схема найбільш правильна та уточніть на якій висоті має бути переливна труба, дякую.

IMG_20250929_154813780.jpg

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

1 годину тому, Евгений А.С. сказав:

Вітаю, підкажіть будь-ласка, яка схема найбільш правильна та уточніть на якій висоті має бути переливна труба, дякую.

Зелене -  не обов'язково , так  суто перестраховка  для візуального контролю за станом трійника.

IMG_20250929_154813780.thumb.jpg.1711a65bf3c19e0566e53b94aa37a8cb.jpg.441c3ec2a6502883fe289a57959f3747.jpg

 

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

дякую за відповідь, тобто різниця між низом вхідної труби і верхом вихідної 10см, я вірно зрозумів? А на перелив ви рекомендуєте кільця 2м, але в мене там вони не влізуть.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

24 хвилини тому, Евгений А.С. сказав:

дякую за відповідь, тобто різниця між низом вхідної труби і верхом вихідної 10см, я вірно зрозумів?

Ні , не вірно . Вірно можна служити , кохати і.т.п... :beer:

А зрозуміли ви правильно.

 

24 хвилини тому, Евгений А.С. сказав:

А на перелив ви рекомендуєте кільця 2м, але в мене там вони не влізуть.

Ні.

Копаєте яму діаметром 2м. на дно засипаєте щебінь десь 0,5м. Далі на цей щебінь по центру ставите кільця (два метрових). Потім нижнє кільце повністю обсипаєте щебенем. Далі зверху цей щебінь накривеєте геотекстилем і засипаєте все це землею. Потім залазите всередину , берете перфоратор та свердло десь на 22мм і з нижнього кільця робите дуршлаг.

ПС.. Ще корисно в цьому колодязі на вхідну трубу повішати додатковий фільтр.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

46 минут назад, andrey_ka сказал:

Потім залазите всередину , берете перфоратор та свердло десь на 22мм і з нижнього кільця робите дуршлаг.

Другими словами, колодец не обязательно должен быть из жб колец или монолит, а может быть и просто выложен из камня? 

Почему толщина дренажа именно 0.5м? Это как то зависит от типа почвы?

Почему дренаж только на нижнем кольце?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

9 хвилин тому, Nesnakomez сказав:

Другими словами, колодец не обязательно должен быть из жб колец или монолит, а может быть и просто выложен из камня? 

Можна.

Просто кільця , це швидко , зручно , дешево.

11 хвилин тому, Nesnakomez сказав:

Почему толщина дренажа именно 0.5м? Это как то зависит от типа почвы?

Без поняття. Суто інтуїтивно. Я не займаюсь цим професійно.

Чим більше щебеню , тим більша площа дренажу , тим краще.

15 хвилин тому, Nesnakomez сказав:

Почему дренаж только на нижнем кольце?

В дренажу спочатку працює дно , коли дно перестає працювати (забивається) починають працювати стінки нижнього кільця (дуршлаг).

ІМХО. Коли вже вода буде стояти на рівні верху нижнього кільця , то з цим вже треба щось робити (чистити)

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

10 минут назад, andrey_ka сказал:

Просто кільця , це швидко , зручно , дешево.

Не факт. 

Как раз рассматриваю разные варианты.

Например: есть безхозный камень, лежит без дела, как раз на колодец хватит. Остается купить цемент и песок. Трудо и время затраты конечно не сравнить с готовым изделием, но тоже не так долго. Это же не коробка на дом. 

Кроме того, кольца достаточно габаритны и имеют большой вес. Мало того, что доставка в яму будет стоить больше, чем сами кольца, но еще и хорошо если есть возможность подъехать или докатить. У меня как раз такой возможности нет. Остается или монолитить или кладку делать.

Кладка меня смущает тем, что это уже готовый работающий дренаж по всей высоте, как бы качественно не была выполнена кладка.

Чем, как по мне это плохо: если открыто только дно, то влага идет в окружающую колодец почву только через низ. И и до верха она добираться будет очень долго. Если дренаж по всей высоте, а заполняется колодец быстро, то и все вокруг колодца будет становиться мокрым достаточно быстро.

Не уверен на 100%. Возможно и в том и том случае почва будет промокать быстро. Зависит от скорости заполнения колодца и типа почвы. У меня- тяжелый суглинок.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

22 минуты назад, andrey_ka сказал:

Коли вже вода буде стояти на рівні верху нижнього кільця , то з цим вже треба щось робити (чистити)

Так от низа верхнего кольца, которое не перфорировано, до верза еще целый метр.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

38 хвилин тому, Nesnakomez сказав:

Мало того, что доставка в яму будет стоить больше, чем сами кольца,

Навряд чи. Як правило кільця привозить маніпулятор і йому байдуже куди їх вивантажувати головне щоб підїхати зміг.

41 хвилину тому, Nesnakomez сказав:

У меня как раз такой возможности нет. Остается или монолитить или кладку делать.

У мене аналогічна ситуація з під`їздом.  То першу камеру бетонував , а дренажну робив вже з заводських , благо метрові не такі важкі і опустив вручну.

939980790_5IMG_20180424_112220.thumb.jpg.0f3461c3c5bfd372a465df6700183c50.jpg

 

48 хвилин тому, Nesnakomez сказав:

Так от низа верхнего кольца, которое не перфорировано, до верза еще целый метр.

Щось мені підказує , що це неправильно , насичувати вологою верхній шар землі. Який ще й є в зоні дії морозу.

56 хвилин тому, Nesnakomez сказав:

Например: есть безхозный камень, лежит без дела, как раз на колодец хватит. Остается купить цемент и песок. Трудо и время затраты конечно не сравнить с готовым изделием, но тоже не так долго. Это же не коробка на дом. 

Кладка з каменю , це не так то і просто , якщо ми про один і той же камінь (бут/граніт) , простіше забетонувати.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

24 минуты назад, andrey_ka сказал:

Навряд чи. Як правило кільця привозить маніпулятор і йому байдуже куди їх вивантажувати головне щоб підїхати зміг

Я имел в виду затраты на доставку и потом каким то образом затащить в трудно доступное место. Колодец в глубине двора, между деревьями, и через ворота манипулятор не зайдет. Даже закатить кольцо на место- проблема.  Мне вообще нужно одно кольцо. Поэтому в любом случае доставка обойдется дороже самого кольца. 

29 минут назад, andrey_ka сказал:

це неправильно , насичувати вологою верхній шар землі.Який ще й є в зоні дії морозу.

Вот я про это и говорил- если делать кладкой полностью. Но у кольца высота - метр. Не уверен, что даже на сервере Украины промерзание на такую глубину. У нас на сантиметров 10 промерзает в лучшем случае последние годы.

32 минуты назад, andrey_ka сказал:

Кладка з каменю , це не так то і просто , якщо ми про один і той же камінь (бут/граніт) , простіше забетонувати.

Нет)) не тот, камень условно. В данном случае- ракушка. Да, она гигроскопична, но есть разная, например "Крымская". Она и не сыпется, очень твердая и не так промокает. Но все равно смущает, что верхняя часть, практически до поверхности будет "не герметичной". Швы в кладке- это та же перфорация. 

Вот монолит, да-дорого и сложно. Может, как вариант: нижняя часть кладкой, а верхняя с пол метра хотя бы - монолитом? Крышку все равно монолитить, тут без вариантов. Другие даже в голову не приходят.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

26 хвилин тому, Nesnakomez сказав:

Вот монолит, да-дорого и сложно.

А ні дорого , а ні складно. Як на мене простіше всього і одразу знімає питання герметичності.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

4 години тому, andrey_ka сказав:

Ні , не вірно . Вірно можна служити , кохати і.т.п... :beer:

А зрозуміли ви правильно.

 

Ні.

Копаєте яму діаметром 2м. на дно засипаєте щебінь десь 0,5м. Далі на цей щебінь по центру ставите кільця (два метрових). Потім нижнє кільце повністю обсипаєте щебенем. Далі зверху цей щебінь накривеєте геотекстилем і засипаєте все це землею. Потім залазите всередину , берете перфоратор та свердло десь на 22мм і з нижнього кільця робите дуршлаг.

ПС.. Ще корисно в цьому колодязі на вхідну трубу повішати додатковий фільтр.

в мене нижній шар глина, да така що ломом приходиться довбати, так що не знаю чи варто робити дренаж - не буде глина впитувати. Може просто зробити ці два кільця як перелив для вже чистої води, а потім її відкачувати?  Ви вибрали 1 варіант, а 2, 3 не підходять ?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть у нього для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!

Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.

Увійти зараз
×
×
  • Створити...