Перейти до публікації
Пошук в
  • Додатково...
Шукати результати, які містять...
Шукати результати в...

Утеплення будинку, рекомендації

TaurosRMK

Рекомендовані повідомлення

15 минут назад, vovoronale сказал:

Я не знаю де ви там проглядаєте смарткалк. За основу там брався німецький калькулятор.

Щодо матеріалів, то база актуалізована 2022 році. Якщо в ній ви не можете знайти матеріал, тоді питайте допоможу. Дана база взята з ДСТУ 9191, який в свою чергу чудово захищає користувачів від занадто оптимістичних маркетологів.

Не хочу тут розводити дискусію, адже тема даного топіку трохи інша. Просто користувався і смарткальком, і німецьким калькулятором і чомусь особисто в мене склалось таке відчуття. Може не правий. 

З приводу актуальності(знову ж таки не для дискусії, а щоб не бути голослівним). Не поглиблюючись, лише для прикладу. Згадуваний тут перліт - в калькуляторі лише "щебінь перлітовий"(насипна щільність/густина 300 кг/м3, лямбда 0.12). Хоча для утеплення його ніхто не використовує, а використовують "пісок перлітовий вспучений"(різних марок та фракцій, а відповідно і щільності-теплопровідності). Такий утеплювач як ППУ в калькуляторі лише "жорсткий пінополіуретан"(щільність 40 кг/м3). Хоча жорсткий(закритокомірчастий) є і 60 кг/м3 і т.д. А також є "легкий"(відкритокомірчастий) - заливний та напилюваний. Ековата(целюлозний утеплювач) - коли вибираєш його, то дає щільність 35 кг/м3. Але це розрахункова щільність для укладки на горизонтальні поверхні(і то, фактична ~40кг/м3). Для похилих - 50/55 кг/м3, для вертикальних - 60-65 кг/м3. І т.д. Я розумію, що там є можливість відкоригувати значення через "олівець", але й попрацювати там ще є над чим🙂. Хоча робота бачу пророблена немаленька і приємно, що це наш український продукт.👍

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

17 минут назад, vovoronale сказал:

Ось розрахунок для пінополістиролу як для матеріалу з майже нульовим Опором паропроникності. Це можна змінити де показано синьою стрілкою змінивши коефіцієнт паропроникнення на якийсь великий. 

Вибачте, але мало розуміюся на цих даних, і ці показники нічого мені не пояснюють.

З обговорення вище зробила такі висновки:

Т.я це колодязна кладка,  то немає сенсу брати вату чи перліт,  можна сміливо зупинятися на тих кульках. Якщо прошарок маленький,  то взагалі сенсу не буде так утеплювати.  

Правильно? 

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

57 хвилин тому, sim сказав:

Якщо прошарок маленький,  то взагалі сенсу не буде так утеплювати.  

Залежить який прошарок ви називаєте маленьким. Яка товщина прошарку у вашій стіні?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

45 минут назад, Dmode сказал:

Залежить який прошарок ви називаєте маленьким. Яка товщина прошарку у вашій стіні?

Писала вище,  на вихідних тільки будемо досліджувати. Якщо 5 см , то гра не вартує того, якщо 10, то є сенс вже

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

В 27.11.2023 в 22:42, volkoff сказал:

I ще, щоб вияснити яка ширина там, мiж стiнами, потрiбно просверлити вгорi вiд "армопояса вниз" -другу/третю цеглу (сверлити мiж цеглами в розшивкi де розчин), сверлом Ф/6,або 8мм. i длiна сверла повинна бути не менше 12см.(ширина цегли, якщо "зовнiшня стiна з половинки цегли") Потiм длiним стержнем(дрiт,арматура) вставляем в отвiр до "внутрiшньоi стiни" i замiрюемо за мiнусом зовнiшньоi стiни(12см.) i получаем прошарок (8-10см.?)

Сьогодні досліджували будинок. Якось дивно виходить. Десь сверло відразу упирається в наступну цеглу, десь чітко см 5+- колодязь між стінами , десь провалюється глибше ( цегла "горщок") Тому, зрозуміло, що будували за якоюсь своєю технологією, але сенс утеплити є

Прошу контактів для таких робіт, якщо хтось має. Київська область, Васильківський р-н.

 

 

Змінено користувачем sim
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Засвердлювались по шву? Довжини бура(свердла вистачає)? Довжина бура(робоча) має бути мінімум 120мм. Можете дати фото ваших стін(можете тут, можете в особисті), можливо щось вам підкажу.

Якщо з пустоткою буде якась "непонятка", або вона не скрізь однакова, то при заповненні перлітом(при задувці) це не є проблемою, бо перліт "пройде скрізь"(і навіть там, де не треба😉). В нього "текучість" як у води. Але перліт буде однозначно дорожче за пінопластові гранули чи крихту. Якщо приймете рішення на користь перліту, то у вас там поряд є виробник перліту(у Василькові). Дам вам номер менеджера, в нього мали б бути контакти бригад, які займаються укладкою перліту в вашому регіоні.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

31 минуту назад, khmel_2017 сказал:

Засвердлювались по шву? Довжини бура(свердла вистачає)? Довжина бура(робоча) має бути мінімум 120мм. Можете дати фото ваших стін(можете тут, можете в особисті), можливо щось вам підкажу.

Якщо з пустоткою буде якась "непонятка", або вона не скрізь однакова, то при заповненні перлітом(при задувці) це не є проблемою, бо перліт "пройде скрізь"(і навіть там, де не треба😉). В нього "текучість" як у води. Але перліт буде однозначно дорожче за пінопластові гранули чи крихту. Якщо приймете рішення на користь перліту, то у вас там поряд є виробник перліту(у Василькові). Дам вам номер менеджера, в нього мали б бути контакти бригад, які займаються укладкою перліту в вашому регіоні.

Так, довжина сверла була см 14, по шву. Підозрюємо, що всередині є якісь перемички з цегли, тому і не провалювалося в порожнечю.  Боюсь, через це, таке утеплювання буде в лапках, бо виходить якось частково. 

По перліту є сумніви, точніше,  не бачимо його переваг

17015337314866417804472792052613.jpg

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Шось змахує на фарбоване облицювання будинку моєї бабки, це точно новий будинок? Бо в нас раніше таким облицюванням цеглою просто прикривали нерівні несучі стіни і прошарок засипали якимось шлаком, а називали це повітряною подушкою. Особисто я залив її глиною і утеплював ззовні, але якщо є бажання утеплювати два рази...

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

31 минуту назад, normal сказал:

Шось змахує на фарбоване облицювання будинку моєї бабки, це точно новий будинок? Бо в нас раніше таким облицюванням цеглою просто прикривали нерівні несучі стіни і прошарок засипали якимось шлаком, а називали це повітряною подушкою. Особисто я залив її глиною і утеплював ззовні, але якщо є бажання утеплювати два рази...

А де ви прочитали про новий? Йому років 40 приблизно. При купівлі власники сказали про повітряну подушку,  а що там всередині,  хз

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Я просто ніколи не зтикався з будинком у два ряди колодязьної кладки з цегли "горшок" і подумав - це якась нова технологія. Особисто мені при продажу будинку спочатку казали він чисто з цегли і фундамент 2 метри, а потім що перший ряд з несучої цегли саман з натуральним кінським навозом (це значить мішаний кінною тягою як у бетономешалці, а не руками), а потім ще купа цікавого, але будинок то непоганий і з таким доглядом цегли як у вас, просто про 5см там швидше прибрехано, може бути як 80% 0см так і 80% 15см, лазерів тоді небуло

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

6 минут назад, normal сказал:

просто про 5см там швидше прибрехано, може бути як 80% 0см так і 80% 15см, лазерів тоді небуло

Так ми сьогодні міряли самі, десь 5, десь тупик, десь провалюється далі. Тому ,так, без лазера будували однозначно.  Самі шоковані таким різним проміжком. Ще цікавить, якщо сверло впирається відразу в іншу цеглу місцями, значить,  є якісь перемички всередині,  що дорівнює в майбутньому виникненню містків холоду?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

1 час назад, sim сказал:

Так, довжина сверла була см 14, по шву. Підозрюємо, що всередині є якісь перемички з цегли, тому і не провалювалося в порожнечю.  Боюсь, через це, таке утеплювання буде в лапках, бо виходить якось частково. 

По перліту є сумніви, точніше,  не бачимо його переваг

17015337314866417804472792052613.jpg

Наскільки з цього ракурсу зміг оцінити, то у вас фасадна кладка - подвійна цегла(перепрошую, не знаю, що таке цегла-горшок🙂). Тобто цегла, яка має ті ж розміри, що і звичайна(ложок(довжина) -25см, тичок(ширина) - 12 см) а лише висота = 2 висоти звичайної(2х6.5 см). А кладка внутрішної стіни у вас з чого(звичайна рядова цегла, така ж сама цегла як на фасаді, блок(вапняк, ракушняк, піносилікат і т.п.)?(якщо знаєте, звичайно). А яка загальна товщина зовнішніх стін?(поміряти внутрішній відкос+зовнішній відкос+товщина рами вікна(6-7 см, якщо металопластикові вікна). 

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

2 часа назад, sim сказал:

Сьогодні досліджували будинок. Якось дивно виходить. Десь сверло відразу упирається в наступну цеглу, десь чітко см 5+- колодязь між стінами , десь провалюється глибше ( цегла "горщок") Тому, зрозуміло, що будували за якоюсь своєю технологією, але сенс утеплити є

Так,це у Вас в "четверть" кирпича. Попробуйте ще "нижче" на кирпич, i сверлити по "горизонталi" на однiй лiнii стiни через 120см.,щоб понять "однакова" пустота, чи така кладка була внутрiшнiх стiн.

Якщо 5 +/- см, то нема сенсу. Тiльки "ззовнi" стiни утеплення. Тоб-то, можна засипати кульки,(якi я показав) i доп-утеплення зверху, також цими кульками в теплому розчинi "1до1" товщiною 6-8см. (в цьому я зможу допомогти,тiльки на веснi) 

Якщо у Вас "горить",то у м.Васильковi - ua.bizorg.su/vasilkov-2-rg/c715601-npp-ukrvermikulit-ooo

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

33 хвилини тому, sim сказав:

десь 5, десь тупик, десь провалюється далі

Так, здається тоді ніхто не парився утепленням чи ціною опалення, задача була зробити нові "фасади" для старої хати, а проміжок виникав (або не виникав) самостійно. Так само при зовнішньому утепленні вам зверху будуть ліпити пінопласт на ляпухи, щоб вийти на рівну площину і не вгатити тонну дорогого клею, тоді з'явиться ще один повітряний прошарок, але краще мати 10см пінопласту і два прошарка по 5см, ніж невідомо який один прошарок у 0-5см, а ще треба відмостку утеплити і на вугли накинути по 5см, бо будуть промерзати і цвісти, те утеплення, що ви надумали - ні про що...

Змінено користувачем normal
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

5 минут назад, khmel_2017 сказал:

Наскільки з цього ракурсу зміг оцінити, то у вас фасадна кладка - подвійна цегла(перепрошую, не знаю, що таке цегла-горшок🙂). Тобто цегла, яка має ті ж розміри, що і звичайна(ложок(довжина) -25см, тичок(ширина) - 12 см) а лише висота = 2 висоти звичайної(2х6.5 см). А кладка внутрішної стіни у вас з чого(звичайна рядова цегла, така ж сама цегла як на фасаді, блок(вапняк, ракушняк, піносилікат і т.п.)?(якщо знаєте, звичайно). А яка загальна товщина зовнішніх стін?(поміряти внутрішній відкос+зовнішній відкос+товщина рами вікна(6-7 см, якщо металопластикові вікна). 

Зсередини така сама цегла. 25*12*13. Міряли не тільки просвердлюючи стіни ,але і ширину відкосів, тобто товщину стін промірювали різними способами. Десь товщина однієї стіни 32 см+-, другої десь 40+-. Заміри приблизні.Стіни виходить, що різні по товщині.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

5 минут назад, volkoff сказал:

Так,це у Вас в "четверть" кирпича.

Якщо 5 +/- см, то нема сенсу. Тiльки "ззовнi" стiни утеплення. Тоб-то, можна засипати кульки,(якi я показав) i доп-утеплення зверху, також цими кульками в теплому розчинi "1до1" товщiною 6-8см. (в цьому я зможу допомогти,тiльки на веснi) 

Якщо точніше,  то дві стіни з прошарком 5-6 см, а дві мають повітряну подушку більше 10см. А в кутах не дійшли до прошарку, може там взагалі в 3 цеглини покладено. Якось так. Можна тільки здогадуватися.

Там де сверло не полізло далі, думаємо, що якісь всередині перемички , що стіни тримають разом. Бо зверху стеля це залізобетонна плита. Її ж ці стіни якось повинні тримати. А зверху ще поверх.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

9 минут назад, normal сказал:

Так, здається тоді ніхто не парився утепленням чи ціною опалення, задача була зробити нові "фасади" для старої хати, а проміжок виникав (або не виникав) самостійно. Так само при зовнішньому утепленні вам зверху будуть ліпити пінопласт на ляпухи, щоб вийти на рівну площину і не вгатити тонну дорогого клею, тоді з'явиться ще один повітряний прошарок, але краще мати 10см пінопласту і два прошарка по 5см, ніж невідомо який один прошарок у 0-5см, а ще треба відмостку утпелити і на вугли накинути по 5см, бо будуть промерзати і цвісти, те утеплення, що ви надумали - ні про що...

Ні-ні, це відразу будувалася дача в часи СРСР. Не стару хату перероблювали.  

Зверху пінопластом може й краще, але ціна. На сьогоднішній день це буде тисяч 150 мабуть. 

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

1 час назад, volkoff сказал:

Якщо у Вас "горить",то у м.Васильковi - ua.bizorg.su/vasilkov-2-rg/c715601-npp-ukrvermikulit-ooo

Не відкривається,  блокує в мене.  Іншого посилання чи номеру телефону не маєте?

 

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

1 час назад, sim сказал:

Зсередини така сама цегла. 25*12*13. Міряли не тільки просвердлюючи стіни ,але і ширину відкосів, тобто товщину стін промірювали різними способами. Десь товщина однієї стіни 32 см+-, другої десь 40+-. Заміри приблизні.Стіни виходить, що різні по товщині.

 

1 час назад, sim сказал:

Якщо точніше,  то дві стіни з прошарком 5-6 см, а дві мають повітряну подушку більше 10см. А в кутах не дійшли до прошарку, може там взагалі в 3 цеглини покладено. Якось так. Можна тільки здогадуватися.

Там де сверло не полізло далі, думаємо, що якісь всередині перемички , що стіни тримають разом. Бо зверху стеля це залізобетонна плита. Її ж ці стіни якось повинні тримати. А зверху ще поверх.

Не знаю як коротко написати, а довго, то наче засмічую тему🙂. Деякі моменти ви вже самі прояснили(з/б плити перекриття, відповідно 2 несучі стіни, звідси різна товщина(хоча не зовсім логічно, але логіка в будівництві тих часів часто відсутня)). В кутах ви не дійдете до прошарку, бо там як правило йде суцільна перев'язка. В вас кути змуровані по типу "колони" (трохи виступають), чи в загальній площині стіни?. Там де ви свердлом впираєтесь і думаєте, що є якісь перемички, це стіни товщиною 32 см чи 40 см(знову ж, по логіці🙂 це мали б бути стіни в 40 см і повітряний прошарок там би мав бути 10+см)?

Варіантів може бути декілька, розписувати трохи довго. Звичайно в такій не зовсім "прозорій ситуації" ідеальним було б подивитись ваші стіни камерою-зондом. Якщо такої можливості немає, то можна вирізати(висвердлити по шву) по цеглині на стіні в 32 см і в 40 см і подитись/помацати(дзеркальце, фотокамера на телефоні, якась підручна мірка у вигляді проволоки, а якщо витягнете на одній стіні на одному рівні дві цегли з протилежних кінців, то ліхтарик і телефон, вам в допомогу). Це якщо вже зовсім заморочитись, щоб дослідити стіни.

Але ви ж самі сказали, що порожнина є у всіх стінах. Дві по 5-6 см, дві >10 см. Будь-яке утеплення колодязьної кладки буде дешевше будь-якого фасадного утеплення. А утеплення пінопластовими гранулами тим паче і до того ж в рази. Розумію, що зараз накидають купу питань( а як щодо перев'язок, а як кути, а як обв'язки віконних/дверних прорізів і т.п.) і скажуть робіть краще по фасаду. Але на мою думку, робити фасадне утеплення, залишивши ось такі повітряні прошарки теж буде неправильно. Повторюсь, нюансів багато, а "диявол, як кажуть, у дрібницях".

Ну і пам'ятайте(набивші оскомину прописні істини), що стіни - це "не весь будинок", на стіни припадає(в різних джерелах різні цифри) 20-25%, 45-50% тепловтрат будинку, а є ще перекриття/дах, вікна/двері, вентиляція, підлога/фундамент. І правильне/оптимальне вирішення задачі - це замкнтути теплоізоляційний контур навколо опалювального об"єму. Але при "поетапному вирішенні" в уже експлуатованих будівлях люди, зазвичай, так і рухаються: спочатку міняють вікна/двері, тоді починають утепляти стіни(якщо це фасадна система, то ще одночасно і фундамент/цоколь), тоді утепляють перекриття/дах. Це я до того, що немає "чарівної пігулки".

Змінено користувачем khmel_2017
  • Лайк 2
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

2 минуты назад, sim сказал:

Не відкривається,  блокує в мене.  Іншого посилання чи номеру телефону не маєте?

 

Не мене питали, але давайте допоможу vermiculite.com.ua/

 

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

1 година тому, sim сказав:

На сьогоднішній день це буде тисяч 150 мабуть

Ви все одно їх потім дістанете, бо вкласти зараз 50 в утеплення ефекту не дасть, а теплоємність безповоротньо втратите. Поживіть зиму в будинку, утепліть спочатку перекриття, потім цоколь ззовні, а стіни і відмостку пізніще (зазвичай зима покаже, що швидше промерзає)

Змінено користувачем normal
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

16 минут назад, khmel_2017 сказал:

 

Не знаю як коротко написати, а довго, то наче засмічую тему🙂. Деякі моменти ви вже самі прояснили(з/б плити перекриття, відповідно 2 несучі стіни, звідси різна товщина(хоча не зовсім логічно, але логіка в будівництві тих часів часто відсутня)). В кутах ви не дійдете до прошарку, бо там як правило йде суцільна перев'язка. В вас кути змуровані по типу "колони" (трохи виступають), чи в загальній площині стіни?. Там де ви свердлом впираєтесь і думаєте, що є якісь перемички, це стіни товщиною 32 см чи 40 см(знову ж, по логіці🙂 це мали б бути стіни в 40 см і повітряний прошарок там би мав бути 10+см)?

Варіантів може бути декілька, розписувати трохи довго. Звичайно в такій не зовсім "прозорій ситуації" ідеальним було б подивитись ваші стіни камерою-зондом. Якщо такої можливості немає, то можна вирізати(висвердлити по шву) по цеглині на стіні в 32 см і в 40 см і подитись/помацати(дзеркальце, фотокамера на телефоні, якась підручна мірка у вигляді проволоки, а якщо витягнете на одній стіні на одному рівні дві цегли з протилежних кінців, то ліхтарик і телефон, вам в допомогу). Це якщо вже зовсім заморочитись, щоб дослідити стіни.

Але ви ж самі сказали, що порожнина є у всіх стінах. Дві по 5-6 см, дві >10 см. Будь-яке утеплення колодязьної кладки буде дешевше будь-якого фасадного утеплення. А утеплення пінопластовими гранулами тим паче і до того ж в рази. Розумію, що зараз накидають купу питань( а як щодо перев'язок, а як кути, а як обв'язки віконних/дверних прорізів і т.п.) і скажуть робіть краще по фасаду. Але на мою думку, робити фасадне утеплення, залишивши ось такі повітряні прошарки теж буде неправильно. Повторюсь, нюансів багато, а "диявол, як кажуть, у дрібницях".

Ну і пам'ятайте(набивші оскомину прописні істини), що стіни - це "не весь будинок", на стіни припадає(в різних джерелах різні цифри) 20-25%, 45-50% тепловтрат будинку, а є ще перекриття/дах, вікна/двері, вентиляція, підлога/фундамент. І правильне/оптимальне вирішення задачі - це замкнтути теплоізоляційний контур навколо опалювального об"єму. Але при "поетапному вирішенні" в уже експлуатованих будівлях люди, зазвичай, так і рухаються: спочатку міняють вікна/двері, тоді починають утепляти стіни(якщо це фасадна система, то ще одночасно і фундамент/цоколь), тоді утепляють перекриття/дах. Це я до того, що немає "чарівної пігулки".

Так, кути як колони, трохи виступають.

З приводу теплоізоляц.контуру та утеплення даху та фундаменту. Не писала подробиць, бо цікавило лише чи такий варіант утеплення як задувка має сенс взагалі. 

Будинок має цокольний поверх, з/б перекриття в ньому ще підбито 5см утеплювачем та ДСП,  потім іде 1й поверх про який тут пишу і який хочемо утеплити. Далі знову з/б плита і 2й поверх. Його вже зсередини робили ми з якимись "пирогами" , мембранами і т.д, тобто вже по сучасним технологіям. Над ним ще є горище. Тобто, більш-менш скрізь, де мали можливість, намагалися зробити будинок теплішим. 

Взимку користуємося тільки 1м поверхом, при температурі в котлі 50° , маємо 18° на термометру в кімнатах. 

Посилання яке ви надали, вони виконують роботи чи тільки продають матеріали?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

14 минут назад, normal сказал:

Ви все одно їх потім дістанете, бо вкласти зараз 50 в утеплення ефекту не дасть, а теплоємність безповоротньо втратите. Поживіть зиму в будинку, утепліть спочатку перекриття, потім цоколь ззовні, а стіни і відмостку пізніще

Тільки що описала подробиці стосовно даху та цоколю в попередньому повідомленні. Все що могли, знали, зробили. Крім 1 поверху, бо він був вже в жилому стані.

Утеплення задувкою коштує майже в 3 рази дешевше ніж ви написали.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

4 минуты назад, sim сказал:

Так, кути як колони, трохи виступають.

З приводу теплоізоляц.контуру та утеплення даху та фундаменту. Не писала подробиць, бо цікавило лише чи такий варіант утеплення як задувка має сенс взагалі. 

Будинок має цокольний поверх, з/б перекриття в ньому ще підбито 5см утеплювачем та ДСП,  потім іде 1й поверх про який тут пишу і який хочемо утеплити. Далі знову з/б плита і 2й поверх. Його вже зсередини робили ми з якимись "пирогами" , мембранами і т.д, тобто вже по сучасним технологіям. Над ним ще є горище. Тобто, більш-менш скрізь, де мали можливість, намагалися зробити будинок теплішим. 

Взимку користуємося тільки 1м поверхом, при температурі в котлі 50° , маємо 18° на термометру в кімнатах. 

Посилання яке ви надали, вони виконують роботи чи тільки продають матеріали?

Це я вам дав посилання на виробника замість того, яке вам дали раніше і ви не могли відкрити. Це виробник перліту. Він в Василькові. Самі не виконують роботи, але контакти бригад, думаю, підкажуть.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

3 минуты назад, khmel_2017 сказал:

Це я вам дав посилання на виробника замість того, яке вам дали раніше і ви не могли відкрити. Це виробник перліту. Він в Василькові. Самі не виконують роботи, але контакти бригад, думаю, підкажуть.

Дякую,  зателефоную їм.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть у нього для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!

Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.

Увійти зараз
×
×
  • Створити...