Перейти до публікації
Пошук в
  • Додатково...
Шукати результати, які містять...
Шукати результати в...

Приточно-витяжна вентиляція з рекуператором

TaurosRMK

Рекомендовані повідомлення

З цікавого для роздумів: розрахункові дані залежності ефективності та опору від співвідношення габаритів теплообмінника

Прихований текст

image.png.6a3aaf7580a3af0cb05d6bcb798b1a16.png

 

  • Лайк 2
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

1 хвилину тому, TaurosRMK сказав:

Результат вийшов як і очікували?

Я не знав чого очікувати бо робив таке перший раз. І не маю досвіду експлутації Зендера, тож порівняти немає з чим.

По факту дані по теплообміннику дуже близькі до розрахункових, чого не скажеш наприклад про досвід деяких користувачів фабричних вентсів.

4 хвилини тому, TaurosRMK сказав:

Щось би змінили на даний час, якщо б робили знову? Ви вже згадували про корпус зі спіненого політелиену і то що теплообмінник повернули б трохи під кутом, щоб конденсат стікав. Крім цього ще щось зробили б інакше? Може не тільки в ПВУ, а в системі в цілому? 

  • Розмістив би вентилятори з протилежних сторін теплообмінника.
  • Однозначно робив би колекторну внутрішню розводку. 
  • Спробував би ставити у колекторі регульовані приводи.
  • Подумав би над малим тепловим насосом на витяжному повітрі.
  • Спробував би змінити проект будинку так, щоб автомобільна зона з вихлопами, була б дальше від котельні, таким чином не прийшлося б тягнути довгий приточний канал з іншого фасаду. 
  • Можливо робив би корпус з іншого матеріалу, бо з фанери було би вже не цікаво.
  • спробував би придбати труби зі спіненого поліетилену для виходів на вулицю.
  • Лайк 1
  • Дякую 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

З цікавого для роздумів:

  • осідання пилюки на стінках теплообмінника неочікувано... покращує теплообмін.
Прихований текст

image.thumb.png.815cdab8299099865d625afb2c1ba23f.png

  • Хоча і збільшує його опір.
Прихований текст

image.png.d81ced784d0808d8d05e397696e28be9.png

 

Змінено користувачем Dmode
  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

3 години тому, Dmode сказав:

Розмістив би вентилятори з протилежних сторін теплообмінника.

Тобто "до" теплообмінника обидва? Чи просто протилежно до того, як є зараз - приточний "після", витяжний "до"?

Я от ще думаю на рахунок того де все ж таки розмістити вентилятори. В мене доволі невелика відстань буде від приточної решітки до входу в корпус, і на цьому проміжку потрібно розмістити заслонку, фільтр-бокс, нагрівач, якщо ще вентилятор, то треба подумати. Краще було б, щоб вентилятор був "до" нагрівача, тобто фактично можна зразу після фільтр-боксу, мало б вистачити місця на це все. З витяжним проблем немає, можна "до" теплообмінника також зразу після фільтр-боксу.

4 години тому, Dmode сказав:

Подумав би над малим тепловим насосом на витяжному повітрі.

А це для чого, куди перекачувати повітря?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

56 хвилин тому, TaurosRMK сказав:

А це для чого, куди перекачувати повітря?

почитайте про активну рекуперативну вентиляцію. Там з викидного потоку забирається ще більше теплової енергії. Інколи цілком вистачає на опалення-кондиціонування.

  • Лайк 2
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

5 годин тому, Dmode сказав:

З цікавого для роздумів: розрахункові дані залежності ефективності та опору від співвідношення габаритів теплообмінника

Дивлячись на розрахунки по калькулятору Zern, два однакові теплообмінники різних форм-факторів, але по калькулятору ефективність меншого по висоті не більша, а наоборот трохи менша, а от опір більший, що прогнозовано. Хоча може модель HU-EX6 366 це оновлена лінійка. От якщо порівняти з іншим варіантом розмірами 366, то різниця в ефективності вже є, але зовсім мала, всього ~1%, а різниця по перепаду тиску в півтора разу.

Коли я вибирав теплообмінник, також розглядав модель HU-EX6 232, то щоб отримати співставні показники з HU-EX6 366, потрібно щоб глибина була на 50мм більша, тобто HU-EX6 366 350мм практично рівноцінно HU-EX6 232 400мм, хоча навіть 366 зовсім трохи кращий по ефективності.

Прихований текст

image.thumb.png.b2608a61c6d8c070aedb12c32ded0a99.png

image.thumb.png.79fbc32c2d35389be39084a45ad62579.png

image.thumb.png.6f953045598280180ee7c58e81953fe1.png

 

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

31 хвилину тому, yur43 сказав:

почитайте про активну рекуперативну вентиляцію. Там з викидного потоку забирається ще більше теплової енергії. Інколи цілком вистачає на опалення-кондиціонування.

Щось не знаходиться багато інформації, або я не так шукаю. З того що зрозумів, то витяжне повітря використовується для додаткового нагрівання приточного як переднагрів, типу так? Ще б зрозуміти як то працює 😄 Може це бути як додатковий постнагрів, буквально на 2-3 градуси підігріти?

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Скоріш за все мені знадобиться постнагрів, але не дуже потужний, думаю не більше 0.3-0.5 кВт, щоб компенсувати можливі тепловтрати на 2-4 градуси. А заводські нагрівачі для круглих каналів під 150 мм діаметр йдуть мінімум 1.2 кВт. Тут якраз би підійшло щось таке, щоб електрику не тягнуло і пасивно підігрівало повітря. Хоча як варіант думав купити окремо тен на 0.5 кВт, термореле і зробити корпус, тобто самостійно склепати нагрівач потрібної потужності 😄

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

6 хвилин тому, yur43 сказав:

Виглядає трохи складно як для саморобної домашної системи. Хоча може потрібно у всьому розібратися і все можна зробити самостійно.

Але як на мене всякі такі штуки потребують розширення бюджету, не конкретно додаткова опція з тепловим насосом, а все де вказують "економ енергію ще більше", потрібно всього лише збільшити бюджет на вентиляцію вдвічі 🤣 І питання в тому за який час це окупиться, якщо за 1-3 роки, то цілком може бути, але якщо за 15 років, то виглядає не дуже оправдано.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Обклеюю зараз корпус, працюю з скотчем HPX AL5050, відчувається товщина 40 мкм, в порівнянні з тим що продається в місцевих магазинах, то небо і земля. Не рветься і гарно липне. Дешевим скотчем в декотрих місцях приходилося в 2 шари проходити щоб не порвався, а з HPX вистачить одного шару. Дякую за підказки, а то знову мучився би з дешевим 😄

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

5 годин тому, TaurosRMK сказав:

Тобто "до" теплообмінника обидва? Чи просто протилежно до того, як є зараз - приточний "після", витяжний "до"?

Перед якщо відштовхуватись від напрямку потоків. Зараз обидва вентилятори зі сторони вулиці.

4 години тому, TaurosRMK сказав:

Дивлячись на розрахунки по калькулятору Zern

З огляду на викладені в цій та сусідніх темах температури навколо теплообмінника, можна припустити, що дані, які видає калькулятор є далекими від реальності. Цікаво буде глянути на ваші показники.

3 години тому, TaurosRMK сказав:

Хоча як варіант думав купити окремо тен на 0.5 кВт, термореле і зробити корпус, тобто самостійно склепати нагрівач потрібної потужності

Ще як варіант. Або зовні повітропроводу, або вставляють спірально всередину. Досить просте і дієве рішення.

Прихований текст

image.thumb.png.0f575082eaadf451425ee2328e170528.png

 

Змінено користувачем Dmode
  • Лайк 2
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

2 години тому, Dmode сказав:

З огляду на викладені в цій та сусідніх темах температури навколо теплообмінника, можна припустити, що дані, які видає калькулятор є далекими від реальності. Цікаво буде глянути на ваші показники.

Ну... я все ж таки надіюся на результат як по калькулятору 😁 Хоча враховуючи що в мене можуть бути тепловтрати як на витяжці так і на притоці, то фактичні показники можуть відрізнятися. Але буду утеплювати всі повітроводи щоб мінімізувати тепловтрати на скільки це можливо на холодному горищі. Звісно не задути все шаром піни 50-60см, але утеплити треба добряче.

Я і сам вже б хотів на результати подивитися, але бачу що то ще не скоро буде і є ймовірність що основне тестування припаде на весняний період, а перевірка в роботі зимою буде аж наступного року. Тобто коли все буде готово до запуску, то скоріш за все мінусових температур вже не буде і не буде нормальної можливості щоб оцінити і протестувати при роботі з мінусовими температурами.

Зараз працюю над корпусом, обклеюю з середини, залишиться кришку підігнати щоб гарно прилягала, прикрутити защіпки, ще деякі дрібниці і корпус наче буде готовий. Потім встановити його на місце, демонтувати стару систему повітроводів і змонтувати по новому. І коли система буде змонтована, то на кінець ще буде автоматика і програмування контролера. І крім цього всього є основна робота, яка також час забирає. Було б добре до середини-кінця березня хоча б все змонтувати, а потім написати якусь просту програму щоб запустити і протестувати, не кажучи вже про повноцінне налаштування автоматизації. Подивимося що з того вийде, може ще в квітні буде холодно близько 0С, щоб приблизно бачити ефективність 😁 І фіксити всякі косяки в процесі роботи, без того ніяк 🤣

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

15.02.2024 в 00:13, Dmode сказав:

Перед якщо відштовхуватись від напрямку потоків. Зараз обидва вентилятори зі сторони вулиці.

Подумав про те, щоб вентилятори поставити перед теплообмінником. Але шукав сифон з шариком і задумався як тоді той сифон буде працювати, якщо напір повітря від вентилятора буде дути в сторону шарика, а не тягнути його назад, тим самим закриваючи отвір? Чи тиску від вентилятора не буде достатньо, щоб підняти той шарик? Або ж в такій конфігурації потрібен інший тип сифону? Хоча у всіх сифонів один принцип роботи - пропускає в одну сторону і блокує в іншу, а у випадку розміщення вентиляторів перед ТО, потік повітря і конденсату будуть в одному напрямку.

Все ж таки ці сифони з шариком призначені для кондиціонерів, розраховані на пропускання великої кількості води за короткий проміжок часу і в подальшому блокування руху повітря назад. У випадку вениляції такого потоку не буде, раніше в темі згадувалося, що за годину буде близько 0.5 кг конденсату при -3С на вході, що зовсім не багато. Можливо тут можна щось інше придумати, фактично тут буде просто капати, а не протікати великий об'єм води. Можливо у випадку розміщення вентиляторів перед теплообмінником якийсь інший підхід має бути? Треба з цим розібратися поки не дійшло діло до монтажу корпусу на своє місце.

 

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

22 хвилини тому, TaurosRMK сказав:

розраховані на пропускання великої кількості води за короткий проміжок часу...

В черговий раз хочеться написати  "я х-ю з ваших висновків"...

13 хвилин тому, TaurosRMK сказав:

як тоді той сифон буде працювати, якщо напір повітря від вентилятора буде дути в сторону шарика, а не тягнути його назад, тим самим закриваючи отвір?

Нормальний режим роботи що спрямовує конденсат у дренаж, а не навпаки. Кулька у сифоні для того щоб не отримати зворотній потік з каналізації, коли води у сифоні немає. 

14 хвилин тому, TaurosRMK сказав:

и тиску від вентилятора не буде достатньо, щоб підняти той шарик?

Для руху вперед пофіг якщо кулька підніметься. Тай щоб вона піднялась має бути певний тиск, а він буде зовсім невеликим на ділянкці від пву до фасаду.

26 хвилин тому, TaurosRMK сказав:

якийсь інший підхід має бути?

сифону з петлі шлангу може бути достатньо в такому випадку.

  • Лайк 1
  • Сумно 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

15 хвилин тому, Dmode сказав:

В черговий раз хочеться написати  "я х-ю з ваших висновків"...

Нормальний режим роботи що спрямовує конденсат у дренаж, а не навпаки. Кулька у сифоні для того щоб не отримати зворотній потік з каналізації, коли води у сифоні немає. 

Для руху вперед пофіг якщо кулька підніметься. Тай щоб вона піднялась має бути певний тиск, а він буде зовсім невеликим на ділянкці від пву до фасаду.

сифону з петлі шлангу може бути достатньо в такому випадку.

Вибачте, не сильний в кондиціонерах )) На одному з сайтів де шукав сифони було написано що конденсат накопичуєтсья в резервуарі і зливається. Подумав що це десь в самому кондиціонері той резервуар і при заповненні відкривається клапан через який зливається конденсат. Відповідно сифон має мати певну пропускну здатність, щоб пропустити потрібний об'єм конденсату. Здається ви самі писали що об'єми конденсату в кондиціонерах значно більші, ніж в вентиляції. Не поглиблювався в цю інформацію, якби не дуже воно потрібно, я ж не кондиціонерами займаюся.

1 година тому, Dmode сказав:

Для руху вперед пофіг якщо кулька підніметься. Тай щоб вона піднялась має бути певний тиск, а він буде зовсім невеликим на ділянкці від пву до фасаду.

Хм, тобто тут буде враховуватися лише опір цієї частини повітроводів? Наприклад якщо загальний опір витяжної траси 200 Па, то вентилятор буде давати певний тиск, щоб подолати цей опір і видути повітря на вулицю, хіба цього не буде достатньо щоб підняти ту кульку?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

9 хвилин тому, TaurosRMK сказав:

Хм, тобто тут буде враховуватися лише опір цієї частини повітроводів?

Ви користувались якимось софтом для обрахунку опору. Поставте манометри на потрібних ділянках і подивіться які там будуть перепади, якщо там є такий функціонал. 

11 хвилин тому, TaurosRMK сказав:

Наприклад якщо загальний опір витяжної траси 200 Па

Загальний опір складається з окремих ділянок. І на кінцевій згадуваній ділянці він буде дорівнювати опору цієї ділянки. А на ній перепад буде малий, бо там немає чому створювати цей опір. І яким він буде можете порахувати по ваших діаметрах і довжинах.

18 хвилин тому, TaurosRMK сказав:

хіба цього не буде достатньо щоб підняти ту кульку?

Не можу зрозуміти чого взагалі вас хвилює вірогідність підйому кульки?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

11 годин тому, Dmode сказав:

Ви користувались якимось софтом для обрахунку опору. Поставте манометри на потрібних ділянках і подивіться які там будуть перепади, якщо там є такий функціонал. 

Там такого немає, розраховуються лише швидкості і об'єм повітря.

11 годин тому, Dmode сказав:

Загальний опір складається з окремих ділянок. І на кінцевій згадуваній ділянці він буде дорівнювати опору цієї ділянки. А на ній перепад буде малий, бо там немає чому створювати цей опір. І яким він буде можете порахувати по ваших діаметрах і довжинах.

Ну добре, хай буде.

11 годин тому, Dmode сказав:

Не можу зрозуміти чого взагалі вас хвилює вірогідність підйому кульки?

А який тоді сенс з того сифону, як він буде привідкритий? Все ж таки якась кількість повітря в дренажну трубку попаде, і коли конденсат в сифоні висохне  припустимо що кулька підніметься, тоді повітря піде в каналізаційну трубу. Тобто дренажний канал і каналізаційні труби будуть як частина повітроводів. Чи не буде це потім витісняти запахи з каналізації у інших точках (кухня, ванна)? Якщо є така ймовірність, тоді потрібно на кожний злив ставити зворотній клапан, щоб запахи не поверталися назад. Хоча звичайний сифон з гідрозатвором також блокує зворотній рух неприємних запахів, але він також може пересохнути.

---

Знайшов на алі такий клапан, в принципі можна використати і для вентиляції. 

www.aliexpress.com/item/1005006263428915.html

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

11 годин тому, TaurosRMK сказав:

А який тоді сенс з того сифону, як він буде привідкритий?

Сенс такого типу сифонів у сухому затворі, який при відсутності води в сифоні, не дає повітрю з каналізації попасти у зворотньом напрямку потоку.

11 годин тому, TaurosRMK сказав:

Все ж таки якась кількість повітря в дренажну трубку попаде, і коли конденсат в сифоні висохне  припустимо що кулька підніметься, тоді повітря піде в каналізаційну трубу. Тобто дренажний канал і каналізаційні труби будуть як частина повітроводів.

Це взагалі не проблема якщо є фанова труба. Але щоб таке явище виникло, потрібний значний тиск, якого у вищеописаній ситуації бути не може. Для прикладу якщо від ПВУ 5м 150мм повітропроводу на вулицю, то при потоці 300м3/год це опір у 10Па, при 150->3Па, 80->1Па. І навіть якщо у сифоні немає сухого затвору і він пересох, то при потоці 300м3/год через повітропровід, через дренажну трубу 16мм довжиною 5м пройде 2м3/год що меньше 1% від загального потоку. Це нікчемне значення, бо через фанову трубу тільки через гравітаційний або температурний перепад буде рухатись більше повітря.

11 годин тому, TaurosRMK сказав:

Чи не буде це потім витісняти запахи з каналізації у інших точках (кухня, ванна)?

Для цього якраз і є сифони у кожному сантех обладнанні, щоб повітря з каналізації не рухалось у приміщення.

11 годин тому, TaurosRMK сказав:

Якщо є така ймовірність, тоді потрібно на кожний злив ставити зворотній клапан, щоб запахи не поверталися назад.

Якщо так потрібно - то ставте. Такий фотозвіт у відповідній темі розважив би публіку.

 

Змінено користувачем Dmode
  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

На даний час закінчив практично всю роботу з корпусом, залишилося прикрутити защіпки на кришку, а також датчики в середині корпусу. Теплообмінник заходить гарно, я б сказав навіть трохи туговато (останні 5-7 см), але думаю притреться, а якщо ні, то можна одну сторону послабити. По боках заходить нормально, більш тугіше верх/низ, але гарно пристає, немає ніяких просвітів між камерами. Напевно через те, що бокові стінки мають більше жорсткості ніж верхне/нижнє реброю. В якості "ущільнювачів-направляючих" використав мебельну ПВХ кромку 0.65 мм, яку приклеїв на двосторонній скотч на спіненій основі товщиною 1 мм, який частково виступає амортизатором. Додатково по боках добавив І-подібний ущільнювач 9х2 мм (сірий), тому що каучукової стрічки 3 мм (чорна) було забагато. ПВХ кромка абсюлютно гладка, тому корпус теплообмінника гарно їздить по ній, на відміну від того, як його приходилося туго вставляти/витягувати коли там була каучукова стрічка.

** Може WD40 змастити щоб краще їздило? 🤣

Поки що так, далі буде.

Прихований текст

IMG_20240219_014202242.thumb.jpg.095ad93ec9b396dfcca9821d122d0531.jpg

IMG_20240219_014746372.thumb.jpg.e75918d6d86a848228368ecb2870fa35.jpg

IMG_20240219_014730108.thumb.jpg.8091a9926851c0a260990af0d7924820.jpg

IMG_20240219_014721907.thumb.jpg.f4f75f9526f012ed35efca904d05578d.jpg

 

Змінено користувачем TaurosRMK
  • Лайк 7
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Кажуть що для зволожувачів потрібна вода після осмосу. Поки в мене немає ні того, ні іншого, це скоріше питання-роздуми на наступну зиму, тому що теперішня зима вже підходить до завершення. Подумав чи можна якось фільтрувати конденсат після рекуперації, щоб використовувати його у зволожувачах? Щось таке придумати, щоб конденсат збирався в якийсь бак, проходив фільтрацію і на виході підходяща вода для зволожувача. Чи є якісь варіанти таке зробити чи простіше осмос купити?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

2 години тому, TaurosRMK сказав:

Кажуть що для зволожувачів потрібна вода після осмосу. Поки в мене немає ні того, ні іншого, це скоріше питання-роздуми на наступну зиму, тому що теперішня зима вже підходить до завершення. Подумав чи можна якось фільтрувати конденсат після рекуперації, щоб використовувати його у зволожувачах? Щось таке придумати, щоб конденсат збирався в якийсь бак, проходив фільтрацію і на виході підходяща вода для зволожувача. Чи є якісь варіанти таке зробити чи простіше осмос купити?

Кажуть, на космічній станції сечу космонавтів збирають та переробляють на воду. Звісно, все те саме можна і вдома зробити, от тільки навіщо?!

  • Сумно 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

1 хвилину тому, shneider_vova сказав:

Кажуть, на космічній станції сечу космонавтів збирають та переробляють на воду. Звісно, все те саме можна і вдома зробити, от тільки навіщо?!

І не тільки сечу)

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

9 хвилин тому, shneider_vova сказав:

Кажуть, на космічній станції сечу космонавтів збирають та переробляють на воду. Звісно, все те саме можна і вдома зробити, от тільки навіщо?!

Ну може хтось і таким вдома займається, я не знаю і таке мене не цікавить. Але дякую, щось нове дізнався, хоча питання було про інше.

Якісь злі ви 😐

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

31 хвилину тому, TaurosRMK сказав:

Ну може хтось і таким вдома займається, я не знаю і таке мене не цікавить. Але дякую, щось нове дізнався, хоча питання було про інше.

Якісь злі ви 😐

Основной посыл - это стоимость. В космос воду отправлять - дорогое (очень) удовольствие.

В доме же париться с водой из конденсата будет гораздо дороже установки осмоса домашнего. Разве что если дом где то среди пустыни - то может быть и имело смысл 

Змінено користувачем ЯД
  • Лайк 2
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть у нього для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!

Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.

Увійти зараз
×
×
  • Створити...