Перейти до публікації
Пошук в
  • Додатково...
Шукати результати, які містять...
Шукати результати в...

Приточно-витяжна вентиляція з рекуператором

TaurosRMK

Рекомендовані повідомлення

По аеродинамічному розрахунку, то що робив вчора не зовсім коректно, так як там враховані середні стандартні значення опору. Вніс зміни, вийшов зовсім інший опір. Лише тут є нюанс, що в розрахунку не врахований опір анемостатів, вказав що їх опір мінімальний, тобто десь 1 Па при 100 кубах. Щоб вирахувати їх опір точно, потрібно виміряти відстань випуску тарілки анемостату і визначити опір по графіку який надає виробник. Але заміри при балансуванні системи все рівно проводяться без анемостатів, так що можна їх проігнорувати в загальному розрахунку опору. Але програма їх враховує, тому виставив мінімальний опір, так ніби їх там немає.

Вийшло приблизно 225 Па при 290 кубах, якраз те що може видавати вентилятор на максимумі при такому опорі. Наче вже не погано, від розрахункових 240 кубів є запасу в добрих 50 кубів. Навіть якщо при монтажі будуть якісь відхилення від схеми, то можна плюс-мінус 10 кубів десь додати або відняти. Думаю розраховувати на щось більше вже не варто, хіба що змінювати повітроводи на більші, або вентилятори на інші, які мають більшу продуктивність. Але це поки не серйозна проблема, тому що є розрахунковий розхід і плюс ще запас буде. Можна щось робити.

Прихований текст

image.png.c968651b4e4064812a5b6c836fada4ac.png

image.png.7380ea817eda93013f6c8aec78d6d152.png

image.thumb.png.55dd18b16501233d724cf9004e1ecaff.png

image.thumb.png.255974da49ada08e4f44164df2bb8990.png

 

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

10.01.2024 в 18:27, Dmode сказав:

На ібей за близько 120у.о. Буцімто новий і робочий. Але то все лотерея, побачимо...

Приїхав новий вентилятор. Дійсно з вигляду повністю новий. Перевірив все працює. В продавця ще кілька штук є. В рази дешевше ніж брати в Зендера як замінну частину :)

 

Змінено користувачем Dmode
  • Лайк 3
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

19 хвилин тому, Dmode сказав:

Приїхав новий вентилятор. Дійсно з вигляду повністю новий. Перевірив все працює. В продавця ще кілька штук є. В рази дешевше ніж брати в Зендера як замінну частину :)

 

А підкажіть як він підключається, тому що раніше не мав справи з ЕС вентиляторами? Окремо мережа L/N/PE, а інші дроти там для регулятора? Наприклад чи зможу до свого контролера під'єднати такі вентилятори, є виходи 4-20 mA, які можна через якийсь конвертер змінити на 0-10V чи щось інше, або через Modbus керувати регулятором 0-10V. Взагалі цікаво як ними керувати, на випадок якщо коли надумаю замінити.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

14 хвилин тому, TaurosRMK сказав:

А підкажіть як він підключається, тому що раніше не мав справи з ЕС вентиляторами? Окремо мережа L/N/PE, а інші дроти там для регулятора? Наприклад чи зможу до свого контролера під'єднати такі вентилятори, є виходи 4-20 mA, які можна через якийсь конвертер змінити на 0-10V чи щось інше, або через Modbus керувати регулятором 0-10V. Взагалі цікаво як ними керувати, на випадок якщо коли надумаю замінити.

В мене на контролері є окремі виходи 1-10В. Тому в інші варіанти не вникав. В даташиті зазначено 3 варіанти регулювання, в тому числі PWM (шим) та потенціометр. Потенціометром можна вручну при потребі. ШИМ можна через ардуіну/есп організувати ніби. Є такі конвертори ще.

image.thumb.png.a2e0ac1994d6aa1c589cf8f56cdc5315.png

 

А так силових 3 дроти, решта для керування, один з них для зчитування обертів. 

 

 

Змінено користувачем Dmode
  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

3 години тому, TaurosRMK сказав:

є виходи 4-20 mA, які можна через якийсь конвертер змінити на 0-10V

Для цього достатньо резистора на 500 Ом 0.5 Вт

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

На даний момент мої вентилятори комутуються через модульні контактори Промфактор з котушкою 230В, але з ними є нюанс, вони дуже гучно клацають і гріються. Оскільки оновлення вентиляції зачепить оновлення щитка керування, то думаю замінити їх на реле 24В. Дивлюся на такі реле (ETI MER2-024DC (002473032)), наче в характеристиках вказано що максимально можуть комутувати двигуни до 550Вт. Вентилятор має всьо 100 Вт, тому має вистачити. Вибираю з двома контактми, щоб на одну групу підключити вентилятор який буде керуватися трансформаторним регулятором, а на другу групу контактів заслонку CM230, яка буде закриватися/відкриватися разом з запуском вентилятора. Хоча на рахунок заслонки можна якось по іншому зробити, можна просто через контролер керувати нею, тоді і реле для вентилятора можна з одним контактом брати.

Відповідно питання по таких реле, можна брати для комутації вентиляторів? Хоча якщо я буду використовувати китайський модуль реле для ESP щоб перемикатися між швидкостями, то питання виглядає смішним )))

Прихований текст

image.png.e1c10264dc3304714cdd23713208ced6.png

 

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Доречі ще таке, як можна фіксувати аварію вентилятора? Простий АС вентилятор, крім трьох проводів для підключення в мережу там нічого більше немає. Зараз стоять пресостати, які просто фіксують роботу вентилятора, коли вентилятор не працює контакт замкнутий, коли працює - розімкнутий. Якщо в процесі роботи системи контакт замкнеться, то значить вентилятор зупинився. Але це фактично фіксація чи вентилятор крутиться чи ні. 

Шукав на алі якісь модулі/сенсори потоку повітря щоб можна було до ESP підключити, нічого не знайшлося, є тільки звичайні канальні датчики, але ціна за штуку порядка $50 і більше, не дешево.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Ще не пізно перейти повністю на ESP. Вентиляторами керувати таким ШІМ-АС, без трансформаторів і реле. Я тут на днях був на одній фермі, там вентиляція німецька, сумашечі деньги. Всередині такі ШІМи на симісторах. www.ziehl-abegg.com/uk/

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

50 хвилин тому, yur43 сказав:

Ще не пізно перейти повністю на ESP. Вентиляторами керувати таким ШІМ-АС, без трансформаторів і реле. Я тут на днях був на одній фермі, там вентиляція німецька, сумашечі деньги. Всередині такі ШІМи на симісторах. www.ziehl-abegg.com/uk/

Та якраз пізно, бо все вже є в наявності і обкатано. Щоб перейти на ESP, потрібно все продати, а ймовірність того що зараз хтось купить той набір (контролер і все інше) дуже низька. А так буде потрібно всього декілька змін, в порівнянні з цим замінити все обійдеться дорожче.

Щось не впевнений в тому що такі регулятори для вентиляторів не будуть давати посторонній шум на низьких обертах. Зараз підключені фактично такі самі регулятори на тиристорах, тільки ручні, вентилятори гудять при 70% обертах, на нижчих ще більше гудять. Тай виробник не рекомендує їх використовувати при обертах нижче 50%.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

3 години тому, TaurosRMK сказав:

Відповідно питання по таких реле, можна брати для комутації вентиляторів?

Можна, якщо ви їх будете десь паяти на плату. Якщо ж вам треба на дінрейку, то я інше оформлення.

2 години тому, TaurosRMK сказав:

Доречі ще таке, як можна фіксувати аварію вентилятора?

Є спеціальні автомати захисту двигунів і там є окремий контакт, який замикається при аварії.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

10 хвилин тому, volomoto сказав:

Можна, якщо ви їх будете десь паяти на плату. Якщо ж вам треба на дінрейку, то я інше оформлення.

Для таких реле є цоколь на дін рейку. Про які інші ви говорите?

image.png.640f8d667db58747387ba108bcb71870.png

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

3 години тому, TaurosRMK сказав:

Доречі ще таке, як можна фіксувати аварію вентилятора?

мабуть саме логічне буде захистити обмотки від перегріву. Способів тища.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

11 хвилин тому, yur43 сказав:

мабуть саме логічне буде захистити обмотки від перегріву. Способів тища

Термозахист є вбудований. Тут потрібен більше не захист, а фіксація аварійної ситуації контролером. Наприклад оберти впали до мінімально можливих, або вентилятор взагалі зупинився, частково це можна пресостатом фіксувати, але тільки повну зупинку. Хоча з іншого боку що може статися, вентилятор або працює, або ні )))

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Є ще питання стосовно того, як розмістити фільтри у фільтр-боксі, відповідно якої форми і розмірів замовити фільтр-бокс. Орієнтуюся на 2 штуки AF1609, напрямок руху повітря зліва-направо, по розмірах №1 - 450х450мм, №2 - 560х300мм, №3 - 490х350мм, висота у всіх однакова під розмір фільтру - 315мм. В третьому варіанті напевно лишній опір буде, тому що повітря буде направлено в точку, де воно не зможе пройти, це буде давати якийсь опір. Виглядає наче перший варіант самий кращий. Можливо є оптимальніші варінти або краще підібрати інший розмір фільтрів? AF1609 мають розміри 315х276х70

Вид зверху.

image.thumb.png.0df08f0a9671c6e88123a17f137bee0d.png

Змінено користувачем TaurosRMK
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Перший напевно найпростіший. Третій теж може бути цілком, той кутник блакитний не потрібний. Ще можна так спробувати розмістити.

Прихований текст

image.thumb.png.1d3f2b51560d471191f9c715d8d3d240.pngimage.thumb.png.fdbe2c305ddb00a1cc7c8be61dcf5e7c.pngimage.thumb.png.35b93207696dd58b3b5ea370d8731d58.png

 

Змінено користувачем Dmode
  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Хм, цікаві фільтри попалися, наприклад варіант K&N Filters 33-2865, в описі вказується що фільтр з нульовим опором, можна мити і повторно використовувати, розрахований на 120000 км пробігу без чистки. Звичайно ціна тоже цікава. Як варіант використання для вентиляції напевно не дешево, але враховуючи що "нульовий опір", чи це просто маркетинг чи ні, а ще можна мити і використовувати дальше, то може не такий поганий варіант, один раз купив і забув на роки.

image.png.2be31a2da6dc9d3ee1c77d162ac4f036.png

image.png.8c93cc7d8b7d1d075536d60905d01cd4.png

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

20 хвилин тому, TaurosRMK сказав:

 цікаві фільтри

чим далі в ліс, тим жирніші партизани :)

Фільтрів вічних не буває. Перевірено на пилососах.

  • Хаха 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

57 хвилин тому, TaurosRMK сказав:

чи це просто маркетинг чи ні

Вони просочені спеціальним маслом. Воно з часом висихає, і його треба повторно просочувати. В процесі висихання якість фільтрації знижується. Напевно на приток таке б не ставив, поки не зрозуміло наскільки безпечно випаровувати це масло в приміщення. Припускаю тако що якість фільтрації самої мілкої фракції пилу в таких фільтрах гірша ніж в паперових, тому він довше зберігає пропускну здатність при меньшому опорі.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

22 хвилини тому, Dmode сказав:

Припускаю тако що якість фільтрації самої мілкої фракції пилу в таких фільтрах гірша ніж в паперових, тому він довше зберігає пропускну здатність при меньшому опорі.

95-99% це наче клас F8-F9, або HEPA H10, якщо так можна порівняти. Хоча напевно у вентиляційних системах і автомобілях класифікація фільтрів відрізнається.

image.thumb.png.3bd2dd929bc4a5f9e80f1e8f5f3e231f.png

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

які роки? 120 тис.км на швидкості 60 км/год = 2000 мотогодин = 83 доби роботи вентиляції. в мене раз в 90 діб вилазить попередження про заміну фільтру

  • Лайк 2
  • Сумно 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

34 хвилини тому, shneider_vova сказав:

120 тис.км на швидкості 60 км/год = 2000 мотогодин = 83 доби роботи вентиляції

А це точно правильне порівняння?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

6 хвилин тому, TaurosRMK сказав:

А це точно правильне порівняння?

запропонуйте інше. я порівнюю час роботи фільтра. скільки в машині через нього проходить повітря по обєму - я не знаю, думаю, що набагато менше, ніж в ПВУ

  • Лайк 2
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

35 хвилин тому, shneider_vova сказав:

думаю, що набагато менше, ніж в ПВУ

Якщо взяти максимальне значення для 2л двигуна з таблиці, то це 12г/с, або 43.2кг/год, або ~35.3м3/год. Тоді якщо прийняти що наша середня нагрузка на фільтр ПВУ це скажімо 120м3/год, а це у 3.4 рази більше, то задекларовані 120тис.км. по об'єму пропущеного через фільтр повітря будуть відповідати 83/3.4 = 24 добам роботи в режимі ПВУ.

Прихований текст

image.png.e1652a74b5beff5ed944ff0e50c7161b.png

 

Змінено користувачем Dmode
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

31 хвилину тому, Dmode сказав:

Якщо взяти максимальне значення для 2л двигуна з таблиці, то це 12г/с, або 43.2кг/год, або ~35.3м3/год. Тоді якщо прийняти що наша середня нагрузка на фільтр ПВУ це скажімо 120м3/год, а це у 3.4 рази більше, то задекларовані 120тис.км. по об'єму пропущеного через фільтр повітря будуть відповідати 83/3.4 = 24 добам роботи в режимі ПВУ.

Цікава математика... Тоді виходить, що звичайні фільтри по типу як у вас AF1601, взагалі і декілька годин не прослужать? )) Погуглив, частота замінити повітряного фільтра 15-30 тис.км., хай буде 20 тис.км, що в 6 раз менше ніж вказує виробник того модного фільтра. Але ж ні, ви наче писали що не міняли їх півтора року. За цей час падіння тиску на фільтрах збільшилося приблизно в 3.5 рази. Якщо порівняти такі прості фільтри з цим дорогим, то за цих півтора року використання при приблизно однакових площах (а може при значно меншій площі), як мінімум цей дорогий не буде мати такого падіння тиску, можливо різниця буде всього в півтора-два рази. Або ж логічно що такий фільтр вийде на такий перепад тиску, який з'явився на ваших фільтрах через півтора року, за значно довший час. Плюс до цього всього його можна помити і використовувати дальше. Але це чисто припущення, якщо порівнювати ресурс/частоту заміни звичайних фільтрів і цього від K&N.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

2 години тому, shneider_vova сказав:

в мене раз в 90 діб вилазить попередження про заміну фільтру

Так це наче просто фіксоване значення, яке виробник закладає в прошивку. За ці 90 днів вентиляція може працювати як на 500 кубів 24/7, так і всього по 2 години на добу з розходом в 120 кубів, і стан фільтру в обох випадках буде зовсім різним. Відповідно при першому сценарію дійсно прийдеться замінити фільтр, а при другому може і цілий рік працювати.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть у нього для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!

Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.

Увійти зараз
×
×
  • Створити...