Перейти до публікації
Пошук в
  • Додатково...
Шукати результати, які містять...
Шукати результати в...

"Колхозим" септик своими руками.

Cherub

Рекомендовані повідомлення

Доброго дня шановні форумчани. Нарешті осилив дану тему, і дуже вдячний як авторові, так і усім хто приймав участь у обговоренні. Дуже багато цікавої інформації. Проте як хтось казав: "Чим більше я знаю, тим більше я розумію що нічого не знаю". Ну про це згодом. Ще б хотів порадити людям, які задають питання - спочатку самому принаймні почитати трошки, щоб розуміти про що ви взагалі питаєте. Справа навіть не в тім, що я зустрічав багато запитань в даній темі, відповіді на які давалися раніше. Якщо ви не вникнули в суть - то не зможете спитати про якусь дрібницю, оскільки і не думаєте що вона важлива. А значить не все зможете врахувати. А дрібниця може виявитись в край важливою. Інформація зайвою не буває.

Тепер стосовно моїх запитань: Розпочав будівництво, на даному етапі є фундамент, в осени планую зводити коробку. Чи робити паралельно септик, чи відкласти на рік ще поки не вирішив, проте це питання вирішив вивчити вже зараз. В будинку проживатимуть 5 людей. Основна проблема це грунт. Під час копання траншеї під фундамент розпочалася сильна злива, яка тривала годину. Зіл,що привіз екскаватора, годину не міг виїхати. Лише через 4 дні земля підсохла настільки, що можна було проїжджати автівками. Хоча дивний факт - вода з поверхні довго висихала/всмоктувалась (калюжа на дорозі стояла 5 днів), проте в траншеї я води не бачив взагалі, а дощ лив під час її копання. Тому маю дилему: Якщо вода так погано всмоктується, то навіщо робити великий септик, якщо вона звідти майже не розсмоктується? Чи навпаки - зробити дренажний великим щоб створити більшу дренажну площу? Вирішив поки зупинитись на другому варіанті, який і подаю на розгляд.

Схема:

Каналізація виходить на глибині 50см, до септика 5м. Перший колодязь 2,5*1м корисна глибина 2,4м. Висота від входу труби до верхньої кришки 30см. Стінки 10см. Дно 10см, перекриття 15см. Корисний об'єм 6м.куб. Для кращого дренажу, 2-й колодязь вирішив розмістити не в притул до першого. Раз вже відводити дренаж, то розміщу в кутку ділянки. Для будинку не завадить. Дренаж вирішив зробити так: яма 3*3*3м (не знаю чи глибше трактор вириє). Далі ще 80 см, з яких 30 засипаю піском, 50 щебнем. На щебінь фундамент колодязя. Корисний об'єм 3*3*2,1=18,9м.куб. По всьому периметру 50см щебінь (до висоти вхідної труби) (фракцію ще не знаю). Думаю з верху накрити чимось, щоб при засипанні пісок не потрапив. Звичайна клейонка мені здається підійде (бюджетний варіант). Чи варто по бокам геотекстилем обгортати? Глина все таки не повинна дуже замулити. Армувати дно не буду. В стінах планую по горизонталі прут арматури 10 і з верху так само. Вертикальної з кроком в 50см думаю вистачить з головою (дехто дивлюсь і не армував), також 10-тка. Кришку думаю армувати сіткою 30*30 в 2 слої 10-тка.

Що ми маємо: 6м.кв. "відстійник", 19м.кв. дренаж. Підрахуємо вигоду: Трактор, щебінь і пісок не рахуємо. Рахуємо лише бетон (беремо товарний для простоти) та арматуру. Бетон М200 коштував літом 814 за куб. Арматура була і по 8, і по 10 за метр. Берем 10грн за м. Бетону треба 6,2*814=5047 Арматури я нарахував 315м по 10грн=3150. Доски для опалубки є. Ітого 8200. Порахуємо кільця. Вартість кришки, дна чи кільця діаметром 2м на той же період коштує однаково - приблизно 2500. Треба 3 кільця на кожен колодязь (6шт) 2 кришки, 1 дно. Разом 9 одиниць 2500*9=22500. Вигода відчутна. У мене 25кубів разом 2 колодязі, у варіанті з кільцями 20,4 м.куб. загальний (не корисний, лінь рахувати)

Висновок - більший об'єм, за значно менші гроші, за значно більший гімарой (ну це вже мій вибір). В будинку буде погріб великий. Після вириття котловану його прийдеться накрити поки кришу не зроблять, щоб не був басейн після дощів. Думаю це ж накриття використати для септика на момент робіт. Скоріш за все уся вибрана земля буде використана для підняття ділянки, окрім того думаю з верху ще 15-20см чорнозему (по тій глині після дощу ходити нереально), тому труба залягатиме доволі таки глибоко (біля 90см на початку)

Що я ще не врахував?

Питання:

1)Можливо не потрібно такий гігантський дренажний колодязь робити? Дренажні поля прочитав через 7 років потрібно повністю розкопувати і замінювати пісок/щебінь. У мене 8 соток - весь садок перекопати якось не хочеться, тому відкинув цей варіант

2)Чи варто використовувати геотекстиль ("иглопробивной")? Верх я б клейонкою накрив - мені всерівно не потрібно щоб з верху в щебінь вода просочувалась.

3)ЧИ вірно я зрозумів: не потрібно купувати якихось бактерій - вони згодом самі там утворяться?

1.thumb.jpg.f33e7a025b9e0f567a981a5756c3d528.jpg

2.thumb.jpg.55c63537dc98ddba1822cb62839db93e.jpg

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

На картинці Вашій є помилка - труба що входить в першу камеру не повинна бути з трійником і трубою вниз.

1) дренаж розраховується згідно поглинаючих властивостей грунту - це вимірюється - нехай цей розрахунок роблять відповідні інжинери.

2) плівка не те саме що геотекстиль як мінімум по міцності.

3) з'являться звичайно. Також можете позичити бактерій в сусідьому септіку.

Щодо саморобного (не з кілець) - якщо вирішили робити самі то краще це робити в комплексі з іншими схожими роботами (залізобетон) - щоб арматуру ітд не доставляти окремо - вийде дешевше. Але зверніть увагу - якщо у Вас грунти обвалюются при копанні - залити стінки буде непросто.

Щодо вартості - окрім стінок буде ще багато витрат на дрібниці - а от їх сума може перевищити Ваші підрахунки за стіни.

Якщо у Вас дійсно багато часу і натхнення - саморобний напевно вийде дешевше. З готових кілець - майже гарантований швидкий результат ( кілька днів ), мінімум зусиль. Наврядчи економія перевищить 10тис.

Ще хотів би звернути увагу - якщо в викопаній землі буде багато глини - то краще нею не підсипати ділянку - буде болото.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

На картинці Вашій є помилка - труба що входить в першу камеру не повинна бути з трійником і трубою вниз

Мені здається я бачив тут таке, а пояснювалось тим, що вода коли падає до низу, то щоб не руйнувала плівку, що утворюється на поверхні

плівка не те саме що геотекстиль як мінімум по міцності

Я її планую використати лише для того, щоб під час засипання пісок не потрапив у щебінь. Хоча на мою думку, якщо верхній шар ну скажімо 10см зробити щебнем дуже дрібної фракції, то і пісок не дуже осипиться.

 

якщо у Вас грунти обвалюются при копанні - залити стінки буде непросто

З цим немає проблем

 

Ще хотів би звернути увагу - якщо в викопаній землі буде багато глини - то краще нею не підсипати ділянку - буде болото

У мене вона по всюди. Під час дощу на поверхні не зовсім болото, проте ходити не можна. На підошві ВЕЛИЧЕЗНИЙ кусок грунту приліпає і його віддерти не просто. Думаю шар чорнозему з верху виправить ситуацію.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Питання:

1)Можливо не потрібно такий гігантський дренажний колодязь робити? Дренажні поля прочитав через 7 років потрібно повністю розкопувати і замінювати пісок/щебінь. У мене 8 соток - весь садок перекопати якось не хочеться, тому відкинув цей варіант

2)Чи варто використовувати геотекстиль ("иглопробивной")? Верх я б клейонкою накрив - мені всерівно не потрібно щоб з верху в щебінь вода просочувалась.

3)ЧИ вірно я зрозумів: не потрібно купувати якихось бактерій - вони згодом самі там утворяться?

1. Чим більша ПЛОЩА дренажу, тим довше проживе дренаж і зможе прийняти більшу кількість рідини. Важливо- площа дренажу біьше протягне по вертиклі, чим по горизонталі (гравітація, все липне до низу)

2. Варто. Плівка розкладаеться 40-60 років, геотекстиль до 400 років. У вашому випадку можна обійтись взагалі набагато дешевше. Копаєте котлован своїх розмірів, обкладаєте їого боки геотекстилем 150-200г/м з запасом до гори. На дно не класти!!!!

Засипаєте щебнем фракції 20-40 до вихідної труби, в якій робите багато отворів для виходу рідини. Трубу обсипаєте щебнем фр 5-20. Потім все це засипєте знову фр 20-40 і накриваєте залишком геотекстилю. Засипаєте грунтом.

Найліпший варіант при такій схемі,щоб ще більше продовжити життя дренажу, між дренажом та пройомною камерою, відстійний колодязь, хоча б з метрових кілець.

3. Бактеріїї потрібні. Заводяться бактерії тільки у аеротенках, де є примусовий підвід повітря. У звичайному септику (двійна-трійна вигрібна яма з подовженним терміном до викачки) йдуть гнилосні процеси.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

3. Бактеріїї потрібні. Заводяться бактерії тільки у аеротенках, де є примусовий підвід повітря. У звичайному септику (двійна-трійна вигрібна яма з подовженним терміном до викачки) йдуть гнилосні процеси.

 

 

1. Який минимальний комплект обладнання треба встановити в те що ви назвали

 

двійна-трійна вигрібна яма з подовженним терміном до викачки

 

щоб працювали бактерии?

 

2. Можете привести схему пидключення щоб працювало обладнання з п.1 ?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

1. Який минимальний комплект обладнання треба встановити в те що ви назвали

 

двійна-трійна вигрібна яма з подовженним терміном до викачки

 

щоб працювали бактерии?

 

2. Можете привести схему пидключення щоб працювало обладнання з п.1 ?

Коля, это не дешевая забава. Один компрессор (воздуходувка) стоит порядка 400 енотов, пару аэраторов по 100 за штуку, остальное мелочи, можно сколхозить из подручных средств. Поэтому если все сложить в кучу и добавить заводское исполнение, получаем не скромную цену на ЛОСы.

  • Лайк 2
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Почему те компрессоры столь дорогие? Нельзя ли приколхозить чтото самодельное, может из деталей авто?

Тоесть правильный септик это те же кольца+ аэрация? Или чтото еще?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Почему те компрессоры столь дорогие? Нельзя ли приколхозить чтото самодельное, может из деталей авто?

Тоесть правильный септик это те же кольца+ аэрация? Или чтото еще?

 

Хм.... знаете, у меня в голове несколько другие цены. Аэратор для водоема, около 100-150 долл, металлопластиковая труба, цанги и уголки всякие, это десятки гривен, в качестве распылителя старая головка от душа. По весне буду собирать и испытывать пока все трассы под снегом.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Хм.... знаете, у меня в голове несколько другие цены. Аэратор для водоема, около 100-150 долл, металлопластиковая труба, цанги и уголки всякие, это десятки гривен, в качестве распылителя старая головка от душа. По весне буду собирать и испытывать пока все трассы под снегом.

 

Я тут спрашивал раньше, сказали мощность компрессора должна быть около 40Вт. Сколько стоит такой аэратор для басейна? Тут еще такое дело, этот аэратор в септике должен работать в непрерывном режиме все время, имеется ввиду весь год, все время, а басейновые сколько? Вопрос именно в ресурсе...

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Обслуживаю компрессоры SECOH, которые работают круглосуточно, раз в 3 года меняются мембраны (комплект-45евро). При выборе компрессора обратите внимание на его производительность (количество литров в минуту). Есть компрессора. которые в режиме нон-стоп проработали больше 8 лет без сервиса.
  • Лайк 2
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Вопрос именно в ресурсе...

Совершенно верно. Аэраторы в ЛОСах рассчитаны на круглогодичное непрерывное использование много лет. Эти устройства мембранного типа. Они могут и в жару и в мороз работать без перебоев. Вот отсюда и цена. Аквариумный на свежем воздухе загнется в первый же год.

 

Добавлено через 1 минуту

Обслуживаю компрессоры SECOH, которые работают круглосуточно, раз в 3 года меняются мембраны (комплект-45евро). При выборе компрессора обратите внимание на его производительность (количество литров в минуту). Есть компрессора. которые в режиме нон-стоп проработали больше 8 лет без сервиса.

Лучше этих воздуходуек пока не встречал.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Есть ли какие то правила расчета мощности , точнее потока воздуха который нужен септику?

 

Добавлено через 7 минут

Есть ли у кого фото внутренностей такого компрессора?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Какой у Вас септик (пластиковая емкость, переливные колца). Планируете устанорвить аэратор или аэратор+эирлифты(перекачивание жидкости из одной секции в другую)

Для аэратора - 50л./мин., аэратор+эирлифти - мин.60л./мин.

Фото могу Выслать на почту

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Какой у Вас септик (пластиковая емкость, переливные колца). Планируете устанорвить аэратор или аэратор+эирлифты(перекачивание жидкости из одной секции в другую)

Для аэратора - 50л./мин., аэратор+эирлифти - мин.60л./мин.

Фото могу Выслать на почту

 

А у вас нет фото или схемы монтажа поделиться?

Случай бетонных колец.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

У меня тоже бетонные кольца, 2 по 2м - первая камера. Планирую только аэратор ( уже сделал на дне по кольцу трубу 25ку и насверленными дырочками)
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Какой у Вас септик (пластиковая емкость, переливные колца). Планируете устанорвить аэратор или аэратор+эирлифты(перекачивание жидкости из одной секции в другую)

Для аэратора - 50л./мин., аэратор+эирлифти - мин.60л./мин.

Фото могу Выслать на почту

 

Стоп, это для какой производительности септика?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

www.bibus.ua/ru/produkty-reshenija/vozdukhoduvki-i-aehracionnoe-oborudovanie/membrannye-vozdukhoduvki/

aerobicsystems.ru/index.php/tablica-podbora-kompressora

  • Лайк 2
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Какой диаметр насверленных отверстий?

 

Добавлено через 3 минуты

Стоп, это для какой производительности септика?

50-ка до 1 куба стоков в сутки, 60-ка на 1,2 куба стоков в сутки (но это в автономных канализациях)

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Совершенно верно. Аэраторы в ЛОСах рассчитаны на круглогодичное непрерывное использование много лет. Эти устройства мембранного типа. Они могут и в жару и в мороз работать без перебоев. Вот отсюда и цена. Аквариумный на свежем воздухе загнется в первый же год.

 

Добавлено через 1 минуту

 

Лучше этих воздуходуек пока не встречал.

До речі, а якщо не на свіжому, а в приміщенні? В тій же котельні. Звісно мова не про акваріумний, але і не таке сурове як те що за 400 убиєнних єнотів.

Думаю на різниці в ціні цілком можна і трасу прокласти. Звісно на етапі будівництва септика, а не копати в вже готовому. Хоча і в вже готовому треба кабель прокласти. Тобто копати таки доведеться.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

До речі, а якщо не на свіжому, а в приміщенні? В тій же котельні. Звісно мова не про акваріумний, але і не таке сурове як те що за 400 убиєнних єнотів.

Думаю на різниці в ціні цілком можна і трасу прокласти. Звісно на етапі будівництва септика, а не копати в вже готовому. Хоча і в вже готовому треба кабель прокласти. Тобто копати таки доведеться.

Багато хто так і робе- трасу до очисної споруди. Пробуйте, напишете, як воно працює.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Багато хто так і робе- трасу до очисної споруди. Пробуйте, напишете, як воно працює.

Чомусь думав що форум існує для обміну досвідом.

Виявляється що можна маючи досвід пропонувати іншим на собі перевірити. :lol:

Звиняйте, але я не з тих хто має бажання на собі перевіряти, те що інші знають, але не хочуть сказати.;)

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Какой диаметр насверленных отверстий?

 

Добавлено через 3 минуты

 

50-ка до 1 куба стоков в сутки, 60-ка на 1,2 куба стоков в сутки (но это в автономных канализациях)

 

я насверлил отверстия по 2мм вроде (уже и сам не помню) - с шагом примерно 10см, и дополнительно пару "резервных" по 4мм - штук 5 на весь круг.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Чомусь думав що форум існує для обміну досвідом.

Виявляється що можна маючи досвід пропонувати іншим на собі перевірити. :lol:

Звиняйте, але я не з тих хто має бажання на собі перевіряти, те що інші знають, але не хочуть сказати.;)

А я вам і написав, що з професійними дувками я так роблю інколи, а колгосп з невідомими виробниками, це ви придумали, тому і прошу відписатись, як воне буде.

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

У меня тоже бетонные кольца, 2 по 2м - первая камера. Планирую только аэратор ( уже сделал на дне по кольцу трубу 25ку и насверленными дырочками)
не сверлите просто дырок надо грамотно и само закрывающихся

личный опыт

и в обще это не так собрал и все кинул зачастую это не работает для этого необходим расчет или интуиция подсказанная практикой

масса эффективных способов просите да получите

пример объем подаваемого окислителя в резервуар в мин. потеря давления на каждом метре столба . размер прозоры аэрации

да куча нюансов их десятки критериев для выхода ходьбы на 70 % мощности аэротэнков

при аротенках Объём резервуара должен соотносится Объём стоков пропорционально в процентном соотношении иначе тоже не будет работать

это как ну например инжектор в машине

Змінено користувачем zevz tros
  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Ваша труба не будет работать как дифузор, компрессор не продавит воздух по всей ее длине (не хватит давления, которое сосдает компрессор). Со временем через насверленные отверстия, труба заполнится илом и перестанет работать. Купите готовый дифузор TARD-60 и установите на дне камеры, ссылка ledoed.com.ua/g2244483-aeratory
  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть у нього для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!

Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.

Увійти зараз
×
×
  • Створити...