Перейти до публікації
Пошук в
  • Додатково...
Шукати результати, які містять...
Шукати результати в...

Моя стройка - zx50 в Ворзеле с заморочками

standov

Рекомендовані повідомлення

Только что, outdoor24 сказал:

до речі - цікава ситуація - виробник і продавець позиціонує як off-grid, при цьому в нашому інфополі його вже називають гібридом.

скоріше за все переток там якийсь є, але використовувати його для зеленого тарифу не вийде.

там взагалі повна чехарда із назвами та класифікацією, гірше тільки в упсах ))) хто як хоче так і обзиває, наче є якась стала класифікація але таке враження шо всі її розуміють по різному

  • Лайк 3
  • Дякую 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

21 час назад, standov сказал:

це звичайний гібридний сонячний інвертор АЛЕ з подвійним перетворенням

Перепрошую що може дурні питання, хотів ще спитати - ця штука також вміє заряджати акуми?

Чи потрібен сторонній контролер або як воно там?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

18 годин тому, outdoor24 сказав:

до речі - цікава ситуація - виробник і продавець позиціонує як off-grid, при цьому в нашому інфополі його вже називають гібридом.

Все нормально, бо:

Гібрид — це можливість працювати як з сонячними панелями, так і з акумуляторами.

On-grid — синхронізація з мережею і можливість експорту в мережу.

Off-grid — повна незалежність від мережі з точки зору робоми самого інвертора, але може бути вбудований мережевий зарядний пристрій для акумів а також можлива робота в режимі транзиту, який може бути байпасним або з подвійним перетворенням (інвертор може пітримувати два режими, але в один момент часу тільки один резим може бути активним).

Цей інвертор цікавий тим, що має відносно низьковольтну DC шину, на яку навішані три джерела: акуми, MPPT трекер і AC-DC конвертор, з можливістю міксування всіх трьох на тій же DC шині. Це дає змогу працювати в лінійному режимі а також заряджати акуми дикими струмами (або ж заряджати швидко великі великі батареї), що важливо для систем, які позиціонуються як off-grid.

В off-grid інверторів є тільки один AC вихід, бо підтримується тільки одна група споживачів:

image.thumb.png.de8684b85639128182cb7395234c2704.png

 

On-grid гібридні інвертори вміють міксувати по AC шині зі сторони мережі, а також переважно мають окремий вихід для безперебійного живлення. Це дає змогу підтримувати дві групи споживачів (Backup load та On-Grid Home Load) та експортувати в мережу:

image.thumb.png.65882bd2c512a7a445a3b1aa99e9cee4.png

  • Лайк 3
  • Дякую 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

19 хвилин тому, volomoto сказав:

Все нормально

тобто класифікація наступна?

                                               off-grid                                            та               on-grid

                                              /        \                                                               /        \

                                        hybrid       non-hybrid                                         hybrid       non-hybrid

 

і я правильно розумію, що навіть незначного перетоку з цієї конкретної моделі в мережу немає?

Змінено користувачем outdoor24
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

38 минут назад, volomoto сказал:

Все нормально, бо:

я надто старий для цього всього мабуть ))

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

39 минут назад, volomoto сказал:

Цей інвертор цікавий тим, що має відносно низьковольтну DC шину, на яку навішані три джерела: акуми, MPPT трекер і AC-DC конвертор, з можливістю міксування всіх трьох на тій же DC шині. Це дає змогу працювати в лінійному режимі а також заряджати акуми дикими струмами

саме так, подвійне перетворення, з обмеженням струму по джерелам заряду (мені то важно бо в мене генератор відносно слабенький) і можна умовно струм обмежити по ac а решту добирати з сонця якщо є + струм заряду в першій версії був 80 в новій 100а, шо в теорії легко заряджає 3 літія по 2.4квч 

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

53 хвилини тому, outdoor24 сказав:

тобто класифікація наступна?

Так, але наглядніше це показати матрицею

image.thumb.png.a29dcaaafde92d10ea4d58cbabedf6c6.png

Non-hybrid off-grid має найменший сенс, бо там баратея відіграє роль DC шини, відповідно через батарею постійно тече струм, що не дуже добре впливає на час життя батареї. Але в деяких режимах роботи воно працює добре і загалом є найдешевшим рішенням. Наскільки пам'ятаю в @mibсаме так і організовано.

53 хвилини тому, outdoor24 сказав:

і я правильно розумію, що навіть незначного перетоку з цієї конкретної моделі в мережу немає?

Теоретично так, але реально залежеть від конкретної схемотехніки. В off-grid інверторів AC вихід не створює ніяких електричних кіл із мережею (хоча гальванічно вони можуть бути зв'язані через наскрізний нуль), тому ніякого перетоку в мережу не мало б бути. В режимі байпаса AC вихід інвертора зазвичай "висить" в гарячому резерві.

Змінено користувачем volomoto
  • Лайк 2
  • Конфуз 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

35 хвилин тому, standov сказав:

я надто старий для цього всього мабуть ))

Я теж так думав, але деякі "експерти" на форумі спонукали заглибитись в тему :)

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

@volomotoя могу путать, но вроде инвертор ТС умеет подмешивать солнце в сеть на компенсацию собственного потребления, насчет продавать не уверен

а так да я колхозом добился примерно того же результата, но подмес происходит на клемах акб

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

27 минут назад, mib сказал:

@volomotoя могу путать, но вроде инвертор ТС умеет подмешивать солнце в сеть на компенсацию собственного потребления, насчет продавать не уверен

а так да я колхозом добился примерно того же результата, но подмес происходит на клемах акб

да, підміс на вихід + підміс на заряд, в мережу обратно немає

  • Лайк 2
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

56 хвилин тому, mib сказав:

я могу путать, но вроде инвертор ТС умеет подмешивать солнце в сеть на компенсацию собственного потребления

Вміє, але він це робить на внутрішній DC шині, тобто AC з мережі спочатку випрямляється в DC, а потім вже змішується з DC з сонячного MPPT трекера. При цьому акумулятори можуть не задіюватися зовсім, бо між тою шиною і акумати стоїть двохнаправлений DC-DC модуль, який або заряджає, або розряджає акумулятори.

Змінено користувачем volomoto
  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

33 хвилини тому, standov сказав:

да, підміс на вихід + підміс на заряд, в мережу обратно немає

А це тому, що для нього "мережа" — це швидше генератор, ніж типова міська (чи сільськамережа. І типовий сценарій наявності напруги в мережі: сонця давно не було, акуми розрядились, тому прийшлось завести генератор, з якого треба витягнути всі соки на зарядку акумів.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

1 час назад, volomoto сказал:

А це тому, що для нього "мережа" — це швидше генератор, ніж типова міська (чи сільськамережа. І типовий сценарій наявності напруги в мережі: сонця давно не було, акуми розрядились, тому прийшлось завести генератор, з якого треба витягнути всі соки на зарядку акумів.

Ну там є декілька режимів пріорітету, я як для себе зрозумію режими літію то планую керувати цим в рантаймі опенхабом

  • Лайк 2
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

12 часов назад, volomoto сказал:

В off-grid інверторів є тільки один AC вихід, бо підтримується тільки одна група споживачів:

?!? 1703808251_.thumb.png.73853b28a1028d563df8f00293054fcb.png

1900537731_.thumb.png.627a65d1db70d6e789172eafbd2bbe10.png

Я так розумію це hybrid on-grid? А, як працює тоді hybrid off-grid від АКБ (чи можлива робота тільки від АКБ у разі відсутності генерації СЕС/мережа? у матриці вказано батарея вхід та батарея вихід, тобто можливо?) Через АКБ ще одну групу (типу роутерів та ін. на 12 вольт) безпосередньо без перетворень на 220В можна запитати?!?

Змінено користувачем laritus
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

До речі вчора кабмін скасує податки на ввезення генераторів, трансформаторів, акумуляторів, водонагрівачів, обігрівачів тощо... пощастило тому, хто зараз замовив (залежно від формулювання у супровідних документах 30 % заощадив) :)

Змінено користувачем laritus
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

5 годин тому, laritus сказав:

До речі вчора кабмін скасує податки на ввезення генераторів, трансформаторів, акумуляторів, водонагрівачів, обігрівачів тощо... пощастило тому, хто зараз замовив (залежно від формулювання у супровідних документах 30 % заощадив) :)

Я замовив у китайців.. Вартість доставки включає сплату мита і ПДВ. От повезло транспортні компанії :)

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

7 годин тому, laritus сказав:

Я так розумію це hybrid on-grid? А, як працює тоді hybrid off-grid від АКБ (чи можлива робота тільки від АКБ у разі відсутності генерації СЕС/мережа? у матриці вказано батарея вхід та батарея вихід, тобто можливо?) Через АКБ ще одну групу (типу роутерів та ін. на 12 вольт) безпосередньо без перетворень на 220В можна запитати?!?

З цієї картинки важко сказати що саме це є, краще прочитати мануал де є датальний опис функціональності. Але виглядає, що це hybrid off-grid, який може працювати в режимі транзиту з мережі. Робота тільки від АКБ можлива і в такому випадку цей інвертор працює як ББЖ. Напряму від АКБ можна живити якихось споживачів, але обов'язково має бути ще додатковий контроль розряду акумуляторів.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

4 часа назад, yur43 сказал:

Я замовив у китайців.. Вартість доставки включає сплату мита і ПДВ. От повезло транспортні компанії :)

Офтоп, але відповідно до пп. «а» пп. 195.1.3 ПКУ операції з постачання послуг з міжнародного перевезення пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом оподатковуються за нульовою ставкою. І мито нараховується лише на товар. Тобто транспортної компанії від цього не добре і не погано. Але ви мабуть мали на увазі покупку на якомусь Аліекспресі, де для зручності виключно продавця (вони також на цьому додатково заробляють, оскільки вага товару може не впливати на ціну товару, а не навпаки в більшій змінюватися лінійно :)) вартість доставки автоматично додається до ціни товару в такому випадку природно митниця бере ПДВ, а також митні збори із загальної суми, що ви платите (бо ви окремо не поділяєте оплату за товар і окремо за доставку. Якби ви просили продавці окремо виставляти рахунок за товар та окремо за доставку, то митниця вимагала від вас сплату податків виключно за товар. Аліекспрес цього не робить :), це можливо зробити або за допомогою спілкування з виробником, або за допомогою покупки на внутрішніх майданчиках Китаю з доставкою на склад в Китаї, а потім за допомогою МістЕкспресу Чина доставку в Україну, в такому випадку ви самі зазначаєте ціну товару і окрему сплачуєте за транспортировку, це дуже зручно, оскільки також виникає можливість консолідації декількох покупок і доставку однієї посилкою :)).

В даному випадку йшлося про те, що з ціни товару не братимуть ні ПДВ ні митні збори (навіть не важливо з ціною транспортування, яку включає у вартість продавець або без неї).

1 час назад, volomoto сказал:

Робота тільки від АКБ можлива і в такому випадку цей інвертор працює як ББЖ. Напряму від АКБ можна живити якихось споживачів, але обов'язково має бути ще додатковий контроль розряду акумуляторів.

ББЖ - мається на увазі блок безперебійного живлення? Тобто в будь-якому випадку потрібен якийсь балансір безпосередньо на АКБ. А є моделі в яких наприклад є роз'єм одночасно і під АС і під DC на виводі, що б була можливість запитувати слаботочку мережу і що б сам грид контролював (що б додатково не платити 100 у.е. за балансир) розряд АКБ?

Змінено користувачем laritus
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

5 часов назад, laritus сказал:

А є моделі в яких наприклад є роз'єм одночасно і під АС і під DC на виводі, що б була можливість запитувати слаботочку мережу і що б сам грид контролював (що б додатково не платити 100 у.е. за балансир) розряд АКБ?

Балансир и контроллер разряда это разные вещи, комбайнов с подключением dc я не встречал, в мппт/пвм контроллерах есть практически во всех но ток ограничен как правило 10-20 ампер, так то можно отдельную платку на акб поставить гуглится как контроль заряда/разряда акб

  • Дякую 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

В 08.11.2022 в 16:49, volomoto сказал:

Non-hybrid off-grid має найменший сенс, бо там баратея відіграє роль DC шини, відповідно через батарею постійно тече струм, що не дуже добре впливає на час життя батареї. Але в деяких режимах роботи воно працює добре і загалом є найдешевшим рішенням. Наскільки пам'ятаю в @mibсаме так і організовано.

Тобто краще не робити як тут пропонують?
image.thumb.png.52f5e081683ac2be931dce2bf23a82f6.png

Тоді в який бік дивтися якщо збирати власну lifepo4 зарядну станцію? Можна і без вводу зі сторони сонячних батарей з живленням/зарядкою зі сторони мережі, чисто як запас е/е на час блекаутів з можливістю швидкої зарядки (~100A).

Змінено користувачем Vadim Vedmedenko
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

15 минут назад, Vadim Vedmedenko сказал:

Тобто краще не робити як тут пропонують?
image.thumb.png.52f5e081683ac2be931dce2bf23a82f6.png

Тоді в який бік дивтися якщо збирати власну lifepo4 зарядну станцію? Можна і без вводу зі сторони сонячних батарей з живленням/зарядкою зі сторони мережі, чисто як запас е/е на час блекаутів з можливістю швидкої зарядки (~100A).

Честно говоря не понимаю что конкретно вас смущает, так работает множество солнечных станций, ведь комбайны появились сравнительно недавно, и были мппт/пвм контроллеры отдельно и инверторы отдельно и так это все работало годами

единственно для 12 вольт нагрузки я бы добавил все же свой контроллер разряда, что бы не отдавать этот контроль на сторону бмс ибо нсли она отстегнет батарею многие мппт/пвм контроллеры при ярком солнце горят

в случае ТС комбайна то он расчитан на работу без батарей так что такой проблемы не будет, даже если сборку разрядить по шине 12 вольт точнее в его случае по 48

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

1 час назад, mib сказал:

Честно говоря не понимаю что конкретно вас смущает, так работает множество солнечных станций, ведь комбайны появились сравнительно недавно, и были мппт/пвм контроллеры отдельно и инверторы отдельно и так это все работало годами

Трохи питання до постійного живлення на акумулятор - тут BMS повинна спрацювувати і не перезаряджати батарею? 

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

14 минут назад, Vadim Vedmedenko сказал:

Трохи питання до постійного живлення на акумулятор - тут BMS повинна спрацювувати і не перезаряджати батарею? 

Сработка бмс это авария, хоть при заряде хоть при разряде

контролировать заряд/разряд должен отдельный контроллер/контроллеры

вы объясните что вы хотите вообще сделать, но наверно это лучше не в теме ТС, а в какой то профильной по ибп

Змінено користувачем mib
  • Лайк 2
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Хотел спросить по вентиляции. Не заморачивались со смарт контроллерами эл. клапана на воздуховод? Не могу подобрать чем их управлять. Там сервопривод - надо подавать 220 какое то время, две обмотки... В общем  пока не представляю как.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

21 час назад, KakTuz сказал:

Хотел спросить по вентиляции. Не заморачивались со смарт контроллерами эл. клапана на воздуховод? Не могу подобрать чем их управлять. Там сервопривод - надо подавать 220 какое то время, две обмотки... В общем  пока не представляю как.

поки що не, але не дуже зрозуміле питання про проблеми. Засувки типу belimo розраховані на те шо з них напругу можна не знімати, тобто берете ту засувку до неї якесь вайфай/зігбі/звейв/езернет реле за вкусом та просто їм комутуєте на засувці 220, головне продумати питання із возвратними пружинами якшо треба, бо утримання пружини витрачає пару ватт на ровному місці.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть у нього для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!

Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.

Увійти зараз
×
×
  • Створити...