Перейти до публікації
Пошук в
  • Додатково...
Шукати результати, які містять...
Шукати результати в...

Приточно-витяжна вентиляція з рекуператором

TaurosRMK

Рекомендовані повідомлення

3 години тому, vbb сказав:

image.thumb.png.456b053150b21a0f180d2aa6e001a2b9.png

між 23 та 22 градуса 3,9 ома (1089,60 - 1085,70)
тож за тонкого провода все може бути....

Січення 0.75 мм2 на 10 м буде мати всього 0.22 Ом, тому це зовсім мало, враховуючи що там не більше 6 метрів. З таблиці різниця в один градус має 3.9 Ом, а 0.22 Ом це трохи більше ніж 0.05С. Тому ця похибка мізерна.

Прихований текст

image.thumb.png.86bbf2cc6707389ff49b369759f29d10.png

 

Змінено користувачем TaurosRMK
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

7 хвилин тому, TaurosRMK сказав:

Січення 0.75 мм2 на 10 м буде мати всього 0.22 Ом, тому це зовсім мало, враховуючи що там не більше 6 метрів. З таблиці різниця в один градус має 3.9 Ом, а 0.22 Ом це трохи більше ніж 0.05С. Тому ця похибка мізерна.

  Показати вміст

image.thumb.png.86bbf2cc6707389ff49b369759f29d10.png

 

це в теорії. а поміряйте просто опір що одержуєте на вході контроллера та по таблиці побачите 

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

11 хвилин тому, vbb сказав:

на вході контроллера

Опір чистий, тобто реальний, а дані показників температури вже через розрахунок опору в температуру. Там же і можна записати похибку на опір проводу, лише не пам'ятаю чи робив це, бо то окрема програма і не пам'ятаю останню версію прошивки яка залита в контролері щоб перевірити зараз.

image.png.a480c842fe87cbe08384b46c8cb30057.pngimage.png.590da0121e20ea0260eeff2e3bb57693.png

image.png.ee19656b03c6d68f7761c84c59ba2f72.pngimage.png.1afcb53a7db24f82cd8dc411046a4580.png

Змінено користувачем TaurosRMK
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

7 хвилин тому, TaurosRMK сказав:

Опір чистий, тобто реальний, а дані показників температури вже через розрахунок опору в температуру. Там же і можна записати похибку на опір проводу, лише не пам'ятаю чи робив це, бо то окрема програма і не пам'ятаю останню версію прошивки яка залита в контролері щоб перевірити зараз.

image.png.a480c842fe87cbe08384b46c8cb30057.pngimage.png.590da0121e20ea0260eeff2e3bb57693.png

image.png.ee19656b03c6d68f7761c84c59ba2f72.pngimage.png.1afcb53a7db24f82cd8dc411046a4580.png

ну виглядає як надо
тоді зостається тільки калібровка на льоду та в кип'ятку

якщо так треба )))

Змінено користувачем vbb
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

1 хвилину тому, vbb сказав:

ну виглядає як надо
тоді зостається тільки калібровка на льоду та в кип'ятку

якщо так треба )))

Здаєтсья мені проблема не в датчиках, а їм щось заважає... Тільки не зрозуміло яким, чи РТ1000 чи цифровим.

Задля цікавості взяв DS18B20, РТ1000 заводський (в гільзі), також спаяв РТ1000, але залишив без гільзи. Стоять вже декілька годин, DS18B20 та РТ1000 заводський мають різницю 0.3-0.4С, той що без гільзи показує трохи більше. Хоча це нормально, засунути в гільзу і загерметизувати, показання впадуть. З такою різницею ще можна миритися, а от 1-1.2С то вже є підозри що щось не то.

image.png.485c2a29de4def4f06ec0a288cf43f6b.png

Прихований текст

image.thumb.png.a28c5323be29ebb946ac48f7622588ad.png

image.thumb.png.c22fed98867810589f9a71ca926c3bbb.png

 

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

1 година тому, vbb сказав:

так, це добре рішення, та краще б через RS485/CAN/ETHERNET

Звісно краще коли всі датчики прив'язані до одного головного контролера, а не висять на різних. Сам так хотів зробити, але щось пішло не так. Поки що буде так, як "тимчасове" рішення 😀 Все рівно тільки для інформації ті два DS18B20. Але нюанс з описаною вище проблемою, якщо можна так назвати, де одні датчики показують температуру рівну між собою, але на 1-1.2С більшу ніж інші, трохи не дає покою 🤔

1 година тому, vbb сказав:

якщо не важко, намалюйте схему як у вас зав'язані/розв'язані GND, "-" живлення, РЕ, "земля"

То мабуть трохи довго малювати схеми, бо треба ще знати як це робити. Попробую на словах з картинками зі щитка, якщо це допоможе. На даний час є деякі зміни, а фактично ні на що не впливають, добавилося декілька клем, все інше без змін.

Прихований текст

IMG_20240824_200316603.thumb.jpg.0ced76a1472819972056709ba7681b2e.jpg

В будинку своє заземлення, його якість я не перевіряв, тому нічого гарантувати не можу. З мережі заходить тільки L та N, всі жовто-зелені провідники на шині PE. До щитка вентиляції кабель 3х2.5, L на автомати, N та PE на окремі шини. З приладів до яких підлкючаються три проводи L / N / PE це вентилятори, нагрівачі, блок живлення, також заземлена монтажна панель щитка, сам щиток пластиковий.

Основний блок живлення 24В, від нього живиться ПЛК, контролер на ESP32 (Kincony A2), регулятор обертів 0-10В, SSR та релешки, фактично все що в щитку воно на 24 вольтах. Є ще блок живлення на 5В, якраз для потреб ESP32 і деяких модулів на майбутнє, зараз підключені PZEM-004T з окремою ESP32 і один датчик температури з RS485.

З приводу GND. В блоці живлення є по дві клеми на виході 24В, фактично вони просто дублюються, від них дроти йдуть на групи клем, одні для нижніх пристроїв, інші для верхніх.

Регулятор RS485 to 0-10В - 24В живлення, на виході два дроти на вентилятори, GND спільна.

Контролер ESP32 (Kincony A2) - живлення також 24В, на платі розпаяні виходи під різні датчики і модулі зі своїм живленням (3.3В-5В), але GND спільна. Тобто для датчика DS18B20 є вихід 3.3В і Data, а GND потрібно брати від 24В (тут навіть клему окрему не придумали, пожаліли 😀). Також тут зчитуються оберти від вентиляторів (приходить по одному проводу від вентилятора). Хоча по схемі виробника потрібно підключати ще GND від вентилятора і підтягуючий резистор. Але GND підключено фактично не напряму, а через регулятор 0-10В, а підтягуючий резистор розпаяний на платі і оберти нормально зчитуються.

Прихований текст

image.thumb.png.6a08dc5c13b846a4b903bcf69f57f74a.png

ПЛК котрий з екраном фактично нічим не цікавий, живлення те ж саме на 24В, цифрові входи/виходи, аналогові 4-20 мА (на SSR) - всюди 24В. На ньому ж зчитуються значення РТ1000 (двохпровідні), входи спарені, тобто на два датчики є три входи - два дроти спільні і по одному на кожен вхід. Так подумав, а може це і вносить похибку 🤔 Датчики мали б бути розділені, хоча може то не має значення... Також ці входи можуть приймати сигнал 4-20 мА, треба перемичку на платі переставляти і змінювати в програмі. Вибрано 100% на РТ1000, а не 4-20 мА 😂 
**Варто перевірити, якраз є два вільних датчики РТ1000, подивитися чи буде якась різния якщо зчитувати по одному датчику окремо і якщо їх об'їднати.

Ці три пристрої між собою спілкуютсья по RS485. І якщо так сказати то виходить що одна спільна GND для всього від блоку 24В - для вентиляторів, для датчиків, для самих контролерів/регуляторів.

Більше не знаю що додати, плюс-міную думаю має бути зрозуміло 😁 Якщо щось конкретніше треба, то можу доповнити.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

12 годин тому, TaurosRMK сказав:

Були б проблеми конкретно з сенсорами, то вони мали б повторюватися всюди

Не факт. Якщо стійкість до завад у клонів нижча, то там де у вас зараз виникають збої, можливо з оригінальними б не виникали.

12 годин тому, TaurosRMK сказав:

DS18B20, які зараз маю, стоять зі сторони будинку, тобто один на витяжці до теплообмінника, інший на притоці після теплообмінника і перед постнагрівачем, то їх функція чисто інформаційна, вони не беруть участі в автоматизаціях чи контролі чогось критично важливого. А РТ1000 стоять перед теплообмінником з вулиці, він же контроль переднагрівача, інший на витяжці зі сторони вулиці (контроль обмерзання), і третій після постнагрівача.

По факту маєте зоопарк сенсорів там де бажано мати уніфікацію, яку намагаєтесь для себе якось виправдати, я і інші свої рішення, від яких потім відмовились. Так і тут поміняєте все в кінці кінців на однакові, приведені до одного знаменника. 

12 годин тому, TaurosRMK сказав:

Це в стані спокою при кімнатній температурі.

Динаміка також важлива, а вона в різниїх сенсорів у різній обудові може відрізнятись. І навіть привівши весь зоопарк до одного знаменника в стані спокою, в динаміці знову можете здивуватись.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

1 година тому, Dmode сказав:

По факту маєте зоопарк сенсорів там де бажано мати уніфікацію, яку намагаєтесь для себе якось виправдати, я і інші свої рішення, від яких потім відмовились. Так і тут поміняєте все в кінці кінців на однакові, приведені до одного знаменника. 

Ну не такий і зоопарк, от якби на кожній ланці стояв зовсім інший тип сенсору, тоді так 😁 Але так, те що всі вони не однакові, то трохи не добре.

Цілком ймовірно що до того дійде, тільки точно не зараз, тому що роботи там не на один день, для початку протестувати сенсори, поставити їх на місце, а там нові кабелі потрібні, частково це тягне перебирання щитка і тд. І це точно задача не на зараз, коли потрібно щоб вентиляція працювала. Прийде весна, буде видно, можливо ще щось назбирається 😁

Але є інше вирішення проблеми, просто викинути ті DS18B20 і проблема пропаде 😄 Що з ними, що без них, вентиляція буде працювати однаково.

1 година тому, Dmode сказав:

бажано мати уніфікацію

Тут ще є одна ідея, якраз є два незадіяних РТ1000, попробую поставити їх на місце DS18B20, точніше буде навіть в пару до них, на місця де і стояли РТ1000. Подивлюся що ті будуть показувати в роботі, заодно можна буде зробити якісь висновки.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

6 годин тому, TaurosRMK сказав:

Тут ще є одна ідея, якраз є два незадіяних РТ1000, попробую поставити їх на місце DS18B20, точніше буде навіть в пару до них, на місця де і стояли РТ1000. Подивлюся що ті будуть показувати в роботі, заодно можна буде зробити якісь висновки.

Інформація тільки для роздумів і не більше, хоча можливо якісь підказки будуть.

Поставив два РТ1000 по сторонах ТО зі сторони будинку, там де стоять DS18B20. Постояли близько двох годин, подивився що показують, РТ1000 що на витяжці зі сторони будинку показує аналогічно як і DS18B20, і там ще є SHT30, всі показували з різницею 0.1С, а РТ1000 на притоці зі сторони будинку показував на 1С більше ніж DS18B20. Стало цікаво як так, тому що ці два РТ1000 в стані спокою показували різницю 0.2-0.3С, DS18B20 також не більше 0.2С, а коли були змонтовані на свої місця і вентиляція запущена, то з однієї сторони показання були однакові, з іншої відрізнялися на 1С.

Ввожу вхідні параметри в калькулятор Zern і бачу що показання РТ1000 ближчі до реальності ніж показання DS18B20. Також це можна помітити по іншому сенсору РТ1000, який стоїть після постнагрівача і фактично показує температуру приточного повітря (нагрів не працює в цей час). Просто не може бути так, що зразу після теплообмінника температура нижча майже на 2С ніж через 2.5 м дальше в повітроводі, при тому що нічого там не гріє повітря. Звісно всюди є похибка і довіряти на 100% сенсорам не варто.

На скріншоті показано 4 сенсори по сторонах ТО, якщо звіритися з калькулятором Zern, то видно що вихідні показання в реальності трохи менші, в реальності показання менші приблизно на 1С. І тут я подумав, а чи не може на це впливати розташування сенсорів? З одного боку вони розміщені симетрично і в одні точці, фактично на вході в повітровід, а з іншого боку можливо в цій точці різна швидкість на вході і виході, тому і показання трохи відрізняються.

Знову ж таки, якщо орієнтуватися на покання калькулятора і фактичні, то або показання сенсорів на виході з ТО занижують на 1С, або на вході в ТО завищують на 1С. Скоріше схиляюся до того що на виході ТО показання занижуються.

Плюнув на то все, залишив як є, РТ1000 для критичних вузлів які приймають участь в автоматизаціях, а DS18B20 чисто для інформації. Далі буде видно.

Прихований текст

image.png.bd1736bd5ba24c6a67cb1d856bf6fb56.png

image.png.da751786b1664f40ee402e1c2b4583c2.png

image.png.47b9d964da8983ae38357b4b0e9705e5.png

image.thumb.png.ec83371a3a4128e5968836725277dd6a.png

image.thumb.png.0406a8453510d04408ab345fc423e5ab.png

 

 

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

17 годин тому, TaurosRMK сказав:

однієї сторони показання були однакові, з іншої відрізнялися

Якщо сенсори не однакові, то в динаміці можна спостерігати такі явища. Бо різні сенсори мають різну інерційність і при зміні температури в динаміці дані можуть розходитись.

17 годин тому, TaurosRMK сказав:

Плюнув на то все, залишив як є, РТ1000 для критичних вузлів які приймають участь в автоматизаціях

Правильне рішення щоб були всі однакові. Ще привести їх всіх до єдиного знаменника. І щоб заповнення в гільзах теж однаково було зроблене.

17 годин тому, TaurosRMK сказав:

а DS18B20 чисто для інформації

Я б зробив навпаки, викинувши аналогові з їх купою дротів, і залишивши лише цифрову шину ds DS18 з 3 дротами.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

9 годин тому, Dmode сказав:

Я б зробив навпаки, викинувши аналогові з їх купою дротів, і залишивши лише цифрову шину ds DS18 з 3 дротами.

Так в РТ1000 наоборот дротів менше, всього два на датчик )) Купа дротів хіба що може бути через січення проводів, дивлячись який діаметр кабелю в DS18 і для порівняння на РТ1000 я кинув ПВС 2х0.75 🤣 А чотири таких кабелі займають вже немало місця. Але це все частково через лінь, ПВС 2х0.75 залишився ще від старої системи, в новій системі стало більше сенсорів, а з часом ще добавилося, і мабуть логічніше було купити якийсь сигнальний кабель 8-10 жильний, вивести на горище в коробку і там розкинути до сенсорів. Але що маємо, то маємо. Ніколи не пізно щось змінити 😄

9 годин тому, Dmode сказав:

Правильне рішення щоб були всі однакові. Ще привести їх всіх до єдиного знаменника. І щоб заповнення в гільзах теж однаково було зроблене.

Ну це якщо потрібна лабораторна точність і є бажання витрачати на це час. Я вже мав справу з калібруванням сенсорів вологості, а тут ще сенсори температури підїхали )))

Все рівно ключові три точки:

  1. Контроль температури з вулиці перед ТО, сенсор стоїть прямо перед ТО і по ньому ж контролюється переднагрів.
  2. Контроль температури постнагрівача, фактично це контроль температури притоку і команда нагрівачу чи потрібно гріти чи ні.
  3. Контроль темпертарури витяжки після рекуперації, для запобігання процесу обмерзання. Фактично цей сенсор страхує/дублює сенсор №1.

Ці три сенсори РТ1000, тому вони вже однакові, а не різні. Як на мене це мінімальний набір, а всі інші сенсори по великому рахунку чисто для інформації. Звичайно якщо якась супер розумна система, то може їй і потрібні сенсори з кожної сторони, на кожній гілці і тд, але для DIY проекту цілком достатньо цих трьох.

Для себе ще додав четвертій РТ1000 (просто він є, чого без діла валятися), який врізав в повітровод практично перед анемостатом на одній з кімнат (самий більший розхід і відстань). Призначення тільки для інформації, зимою проконтролювати як справляється утеплення повітроводів на горищі, чи є великі втрати по дорозі від постнагрівача і до кімнати, як результат прийняти якісь рішення, чи утеплювати ще (і скільки) чи вистачить того що є.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Доречі, маю SHT40 з RS485 (на фото справа), вирішив використати його в якості вуличного сенсору, ну типу метео станція. Думаю RS485, надійно, бо то трохи далеко тягнути, пару днів політ нормальний, а сьогодні зранку було близько 0С, а може і менше, дивлюся, а сенсор не показує температуру, або показує щось по типу 6547С 🤣 Щось пішло не так. Але при цьому вологість показував справно, дані оновлювалися. Пройшов деякий час і бачу показує 0.1С і температура почала збільшуватися. Зробив висновок що по температурі нижче 0С не хоче показувати, якись брак напевно, знову китайці щось начудили. Хоча до того на його місці стояв SHT30 (I2C) і там проблем з мінусовими температурами не було.

Також така обв'язка RS485 не дуже, живлення датчика 5-30В, підключав 5В і 24В, різниця десь 2-2.5С, від 24В плата гріється добряче, навіть при тому що на вулиці було всього 2С. Таке собі, напевно сенсор мав би бути хоча б на деякій відстані від обв'язки і взагалі ізольований від неї, а не все на одній платі. Згодиться хіба що при 5В міряти температуру десь в підвалі, де завжди вище 0С.

Прихований текст

IMG_20240721_133006667.jpgIMG_20240721_132950396.jpg

Змінено користувачем TaurosRMK
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

21 час назад, TaurosRMK сказал:

Щось пішло не так.

може справа не в сенсорі а софті який його опрацьовує? зазвичай або значення зсувається на якусь фіксовану величину (наприклад +20), або значення передається двома окремими регістрами (мінус одним, плюс іншим), або взагалі негативні значення відправляють в старших бітах.

ось перший ліпший приклад як з таким працювати knowledgebase.grenton.com/negative-values-in-the-modbus-registers


ПС. вас ще стільки відкритів очікує )

  • Хаха 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

21 час назад, TaurosRMK сказал:

6547С 

якщо тут в старших біта то це щось типу 65536-65470=66= -6.6 градуса

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

2 години тому, standov сказав:

якщо тут в старших біта то це щось типу 65536-65470=66= -6.6 градуса

Це число не точне, просто з голови написав, але там було щось схоже (на скріншоті видно). Але тепер зрозумів що сам затупив, бо вказаний тип значень був не вірний. Це фіаско 😄

U_WORD (unsigned 16 bit integer from 1 register = 16bit) - це числа 0-65535, що і підтверджує скріншот, мінусові числа не могли показуватися аж ніяк, тому  і було 6553,5 (там є множення на 0.1) 😄 Треба просто тип змінити на S_WORD - від -32768 до +32767. Буває 🤣

image.png.c14bc6b90e1d6ac54452cba1bd986ece.png

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

  • 2 тижні потому...

Трохи не по темі вентиляції. Де оптимально розмістити датчик температури/вологості на вулиці? Назвемо це diy метеостанцією, поки що потрібна лише температура, щоб не заглядати кожного разу в прогноз погоди на телефоні 😁 Зараз датчик стоїть під звісом даху будинку з північної сторони. Наче добре, бо на нього практично ніколи прямо не світить сонце. Але це температура фактично в тіні, а на сонці зовсім інші цифри. Можливо потрібні два датчики північ / південь або схід / захід, і рахувати середнє значення? 

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Вистачить одного на півночі, міряється тільки в тіні, бо на сонці постійно буде скакати то +20 то +70, я ставив просто на підвіконня, але 10см від стіни, щоб тепло від самого будинку не дуже впливало 

1.JPG

Змінено користувачем normal
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

24 хвилини тому, TaurosRMK сказав:

Де оптимально розмістити датчик температури/вологості на вулиці? 

у впускному каналі вентиляції, повітря в будинок надходить через нього

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

7 годин тому, yur43 сказав:

у впускному каналі вентиляції, повітря в будинок надходить через нього

А як же нагрівач, який при мінусових температурах буде гріти? Тоді буде показана температура нагріву, а не вулична. Ще є вентилятор, який також може виділяти тепло. Ну і постійний потік повітря також вносить корективи. Тому зовсім не варіант. 

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Потрібна порада експертів. Ентальпійний теплообмінник чи декілька зволожувачів на будинок?

Нагадаю що в мене теплообмінник ZERN HU-EX6 366/350-2, який цілком задовільняє своєю ефективністю по температурі, якби не інша сторона медалі - низька вологість. Ще літом думав що все обійдеться одним, максимум двома недорогими зволожувачами, але як виявилося що ні. Чисто по грубих підрахунках щоб тримати вологість по будинку 40-45%, потрібно чуть не в кожну кімнату ставити зволожувач. Або якщо не в кожну, то вибирати більш продуктивні зволожувачі, щоб могли працювати на більшу площу і зволожувати сусідні кімнати. Загальна площа ~100 м2 і потрібно принаймні три високопродуктивних зволожувача, щоб могли хоча б 60-70% цієї площі покрити, а дальше волога можливо рознесеться потоком повітря. Тут маються на увазі зволожувачі традиційного холодного типу зволоження. Для ультразвукових потрібна дистильована вода, або після осмосу, а це ще додаткові витрати.

Роздумуючи над цим згадав що є ентальпійні теплообмінники. Зайшов на сайт Zern, вибрав аналогічну по розмірах модель як в мене, тільки ентальпійну. По розрахунках ефективність температури не сказав би що сильно критична, при однакових умовах мій варіант показує 90.7% проти 81.7% у ентальпійного, по вихідній приточній температурі ця різниця десь ~3.5°C - 19.8°C проти 16.6°C. Але при цьому вологість яка повертається в будинок практично така сама, яка з нього витягується. З іншого боку потрібно додатково трохи підігрівати приточне повітря, як мінімум на тих же 3.5°C.

Прихований текст

image.png.ff13605677f10e6237ff6bff928f2561.png

image.png.9f485be0143a8146cf9b1456558575df.png

Так от, дивлячись на якісь високопродуктивні зволожувачі, прикинув що іх вартість обійдеться зовсім трохи менше ніж покупка ентальпійного теплообмінника (~500 EUR). І тепер постало питання, як хоча б приблизно прикинути який варіант обійдеться дешевше/вигідніше в перспективі. З ентальпійним ТО будуть ще додаткові витрати на підігрів повітря, хоча може і не протягом цілої доби, скоріш за все більше вночі, але все залежить від температури на вулиці. Не можу згадати чи потрібен підігрів вуличного повітря для ентальпійних ТО, якщо їм по барабану, можуть хоть до -15 працювати, то це трохи в плюс, тому що звичайний ТО хоче підігрів повітря з вулиці. Три зволожувачі зразу обійдуться дешевше (умовно на 70 EUR), але також будуть споживати е/е, хоча зовсім небагато (~40-50 Вт на шт), відштовхуюся що будуть працювати 24/7. Теплообмінник вставив і забув, а зволожувачі потрібно поповнювати водою, мити, обслуговувати, плюс це додаткове джерело шуму. У обох варіантів є свої мінуси.

Хоча покупка ентальпійного ТО зараз виглядає дикою, тому що навіть року не пройшло як я купив звичайний ТО і він при ентальпійному стане непотрібним. Тому тут більше напрошуються зволожувачі. Частково уповільнити процеси можна зменшенням потоку повітря на зимовий період, щоб був менший повітрообмін, тоді вологість не буде так сильно падати і відповідно зволожувачі будуть швидше її піднімати.

Тобто є два глобальних варіанти і треба їх обдумати/оцінити. Можливо хтось задавався таким питанням або навіть прораховував щось і може сказати що буде краще/ефективніше/дешевше в цілому?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Ентальпійний в когось був з форумах, але це 1-2 людини.

Я б пожив одну зиму так і потім приймав рішення. Ентальпійні можуть передавати запахи (по чуткам)

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

49 хвилин тому, shneider_vova сказав:

Я б пожив одну зиму так і потім приймав рішення

Такий варіант також може бути. Можливо я занадто зациклився з тою вологістю, але з іншого боку боюся щоб не було 20-25%, тоді вже точно не буде куди діватися 😂 Хоча може 20% то нереально і буде більше, але... Також можливо цілком комфортно буде при 35-40%, хоча є мала дитина і хотілося б все ж таки не менше 40%. Ну і вплив вологості на ефективність рекуперації також має місце, але це вже другорядне.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

11 годин тому, TaurosRMK сказав:

Такий варіант також може бути. Можливо я занадто зациклився з тою вологістю, але з іншого боку боюся щоб не було 20-25%, тоді вже точно не буде куди діватися 😂 Хоча може 20% то нереально і буде більше, але... Також можливо цілком комфортно буде при 35-40%, хоча є мала дитина і хотілося б все ж таки не менше 40%. Ну і вплив вологості на ефективність рекуперації також має місце, але це вже другорядне.

При можливості зменшіть температуру кімнати, і вологість почне підніматись. Це з власних спостережень.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

винесу з переписки з @TaurosRMK
в мене ентальпійний ТО, варто розуміти що чисто-теплова ефективність в нього значно менша (в моему випадку це максимум 55-60%), тобто повітря доведеться догрівати, або використовувати якісь додаткові джерела тепла (в мене грунтовий ТО).
Стосовно вологості, отак виглядає річна волога в центральному приміщенні, без застосування додаткового зволоження.

image.png.05327deb261d8625a3b56e5fd4227560.png

Золожувачі два штука маємо, встановлені в дитячих спальнях і взимку включаємо якщо діти хворіють, по факту минулою зимою здається якщо і включали то пару разів. У випадку додаткового зволоження мене більш за все хайрить потреба постійно доливати воду і мити самі пристрої, я колись рахував на пальцях що зволоження сухого зимового повітря 400 кубів в годину то може потребувати до 100л води на добу, що виглядає абсолютним трешем без підключення до водопроводу. Тож свого часу вирішив саме погратися в ентальпійний, бо догріти повітря то взагалі не технічна проблема, на відміну від системного зволоження. А ото постійно витрачати власний час на ведра особисто не хочу.

3 часа назад, Vstar сказал:

При можливості зменшіть температуру кімнати, і вологість почне підніматись. Це з власних спостережень.

це абсолютно логічно, бо *відносна* вологість напряму зав'язана на температуру, через насичену пару (100% це певна кількість води за *конкретної температури*). Тобто однакова *абсолютна* вологість при меньший температурі буде мати більшу відносну, але проблема саме в тому що справедливе і зворотне, що якщо вам треба в холодне зимове повітря додати 100 літрів на добу то це 100 літрів, незалежно від температури (до моменту насичення звісно).

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

В 30.10.2024 в 11:04, TaurosRMK сказал:

Трохи не по темі вентиляції. Де оптимально розмістити датчик температури/вологості на вулиці? Назвемо це diy метеостанцією, поки що потрібна лише температура, щоб не заглядати кожного разу в прогноз погоди на телефоні 😁 Зараз датчик стоїть під звісом даху будинку з північної сторони. Наче добре, бо на нього практично ніколи прямо не світить сонце. Але це температура фактично в тіні, а на сонці зовсім інші цифри. Можливо потрібні два датчики північ / південь або схід / захід, і рахувати середнє значення? 

варто пару точек перевірити, бо в мене одно часу висіло на північній стороні за вікном, я на якомусь етапі я почав розуміти що мій датчик тупо триндить відносно прогнозу з інтернету та погодного датчику газового котла. Виявилося що там якось так продувається все що температура навіть взимку до 5 градусів нижче ніж просто в затінку, я не до кінця розумію як це працює, але факт в тому що датчик в тій зоні був досить абсурдним бо системно врав. Зараз перевісив на паркан за стовпчик, щоб пряме сонце на потрапляло.

  • Лайк 2
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть у нього для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!

Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.

Увійти зараз
×
×
  • Створити...