Перейти до публікації
Пошук в
  • Додатково...
Шукати результати, які містять...
Шукати результати в...

Питання з електрики, які не потребують окремої теми

sanykrimea

Рекомендовані повідомлення

В 27.04.2025 в 13:51, TaurosRMK сказал:

але її основна задача розривати контакт, щоб на виході не було напруги. А напруга таки проходить, не 230В, але 2-23В пропускає, що на мою думку трохи не правильно і так наче не має бути

Ви не праві. Все залежить від схеми конкретних приладів і їх підключення в конкретному випадку. Пояснюю. Перший варіант. Вже багато років популярними є електронні реле, які не створюють відключення навантаження з повною ізоляцією. Якщо використана схема з електронною комутацією (не важливо яким саме типом напівпровідникового елементу, результат для безпеки однаковий), то заміри напруги на виході будуть давати не нульові значення. Конкретне значення це залежить від схеми та типу приладів. До речі, на таких умовно "відключених" лініях не дозволяється проводити роботи без їх відключення способом розриву лінії, наприклад, вимикачем навантаження (автоматом) на вводі. Другий варіант то використання механічного реле, але з відключенням однієї лінії, яка може виявитись як фазною, так і нульовою. Оскільки у всіх таких вимикачах керування здійснюється лише однією лінією, а пристрою зазвичай байдуже як його підключили, то варіант з випадковим ненавмисним керуванням (розмиканням) нульової лінії теж створює небезпеку. Ну, і наостанок, вимірювання напруги на довгих (значної протяжності) навіть відключених або заземлених дротах завжди дає ненульові значення.

  • Лайк 1
  • Дізлайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

8 хвилин тому, Vladdi сказав:

використання механічного реле, але з відключенням однієї лінії, яка може виявитись як фазною, так і нульовою.

Розумну розетку не розбирав, а от реле напруги розібрав. І так, там механічне реле яке розриває білий провід, він же фазний, бо синій йде напряму. На практиці без різниці як воно підключено (L->L | N->N чи L->N | N->L), все рівно працює, але здивувало те, чому не розриває лінію повністю, чому у вимкненому стані на виході все рівно є напруга. Навіть у випадку правильного підключення L->L | N->N.  Тут зрозуміло що проводити роботи в такому випадку небезпечно і потрібно лінію повністю обезточити. Але питання було не про це, а про то, чи не шкодить це пристроям, які наче "вимкнені" тим же реле чи розумною розеткою, але якась напруга все ж таки проходить?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

1 година тому, TaurosRMK сказав:

але якась напруга все ж таки проходить

То можуть бути просто наводки. Мультиметр має високоімпедансний вхід, він буде показувати напругу якщо йому на вхід просто 2м дроту втикнути, і помахати тим дротом біля розетки.

Міряйте напругу на навантаженні: включіть в ту смарт розетку якийсь резистор (лампочку розжарювання) і на ньому вимірюйте напругу. Впевнений шо там буде нуль.

Змінено користувачем smotesko
  • Лайк 2
  • Дякую 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

3 минуты назад, smotesko сказал:

То можуть бути просто наводки. Мультиметр має високоімпедансний вхід, він буде показувати напругу якщо йому на вхід просто 2м дроту втикнути, і помахати тим дротом біля розетки.

Міряйте напругу на навантаженні: включіть в ту смарт розетку якийсь резистор (лампочку розжарювання) і на ньому вимірюйте напругу. Впевнений шо там буде нуль.

Згоден. Справне силове реле в РН повністю відключає навантаження. Звичайно, його потрібно встановлювати на фазу.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

2 години тому, ashim1990 сказав:

Справне силове реле в РН

Шкода що не зробив фото, але в тому РН "силове" реле розміром десь 10х12х10мм 🤣 То його можна назвати силовим? Хоча написано було 16А 250В. В розумних розетках думаю таке саме, бо там місця немає щоб запхати якесь нормальне реле.

Доречі, РН на дін рейку, при аналогічній перевірці відсікає напругу повністю.

Перевірив - аналогічно, при збереженні полюсів на виході 2В. Так що пофіг напевно, хай працює.

Змінено користувачем TaurosRMK
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Підкажіть, будь ласка, який трифазний багатозонний лічильник можна купити? Щоб був більш надійним. Ставиться на вводі в будинок, потужність 15 кВт.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

33 хвилини тому, m2v сказав:

Підкажіть, будь ласка, який трифазний багатозонний лічильник можна купити? Щоб був більш надійним. Ставиться на вводі в будинок, потужність 15 кВт.

Той, який ваш Обленерго поставить на облік після параметризації. Зверніться до Обленерго, може, краще купити у них вже готове рішення - лічильник та послугу параметризації.

  • Лайк 4
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

9 хвилин тому, BugS сказав:

Зверніться до Обленерго

Сказали самим купувати. Дивлюсь в Епіцентрі є - NIK NIK2303 АР3Т.1000.МC.11 (5-120А). Якщо для них підійде, то замовимо.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Електроплити зараз в основному з двофазним підключенням. Чи можна і наскільки це буде хорошим варіантом поставити 3ф ПЗВ і 3ф автомат де L1+L2 йтиме на плиту, а L3 на духовку?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

54 хвилини тому, Куркуль сказав:

Електроплити зараз в основному з двофазним підключенням. Чи можна і наскільки це буде хорошим варіантом поставити 3ф ПЗВ і 3ф автомат де L1+L2 йтиме на плиту, а L3 на духовку?

Можна і треба.

  • Дізлайк 2
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

А ще таке питання. Є в мене щит Хагер Вольта 48(56) і от виявляється, що все туди не влізе. Найдорожчий варіант купити Вольта 60(72) більш дешевий купити ще одну вольту на 1, а ідеально на 2 ряди. Поблема втому, що щити можу розмістити лише вертикально (вже є заготовлена під це діло ГК ніша), а будь яка вольта має забагато простору під і над автоматами. Вийде так, що або для доступу до верхніх автоматів потрібно буде ставити табуретку, або нижні будуть так низько, що до них дістане і дитина.

Питання. Чи є якісь схожі стилістично з вольтою щити які вертикально більш компактні або чи можна якось переробити однорядну вольту на дворядну (поставити туди ще одну дін-ркейку і якийсь лівий пластрон адже всі нульові шини будуть в більшому щиті)? 

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

1 час назад, Куркуль сказал:

більш дешевий купити ще одну вольту на 1, а ідеально на 2 ряди. Поблема втому, що щити можу розмістити лише вертикально (вже є заготовлена під це діло ГК ніша)

еще бюджетнее - вообще без щита .

просто к стене дин  рейки прикрепить и фальш панелью все закрыть

  • Лайк 2
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

В 30.04.2025 в 17:07, Куркуль сказал:

Електроплити зараз в основному з двофазним підключенням. Чи можна і наскільки це буде хорошим варіантом поставити 3ф ПЗВ і 3ф автомат де L1+L2 йтиме на плиту, а L3 на духовку?

Нові інд. поверхні зараз взагалі переважно без PE, бо все в пластику, та, відповідно, мають другий клас захисту 

  • Дізлайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

  • 2 тижні потому...

Товариство, розібрався майже з усім. Але ніяк не можу зрозуміти, як зробити правильно Систему вирівнення потенціалів. Я спробую чуток інакше сформувати своє питання.

І так, є будинок на етапі монтажу комунікацій і чорнової електрики. Є заземлення. Електрику роблю свої силами. Вода розведена кесановими трубами. Душ і крани на умивальниках у ванних скриті. Вся електрика розведена 3ма жилами.

1) Чи треба на кухні між собою зєднювати арочну поверхню, посудомийну машинку, електро духовку і умивальник?

2) Є окрема кімната з пральною і посудомийною машинкою. Там тако є праска, умивальник і бра. Чи треба їх обєднювати через Систему вирівнення потенціалів чи достатнього того, що техніка і бра заземленні?

3) Чи треба обєднювати душ і туалет з вбудованим біде. нагадую, що душ має сховані крани. Рушникосушка тоже електрична

Також цікавить, який варто брати кабель від шини до коробки і дальше від коробки до елементів. Як вірно розрахувати бо бачив рекомендації від 2.5 до 8мм2 січення.

 

 

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

1 година тому, Diesel Draft сказав:

Товариство, розібрався майже з усім. Але ніяк не можу зрозуміти, як зробити правильно Систему вирівнення потенціалів. Я спробую чуток інакше сформувати своє питання.

І так, є будинок на етапі монтажу комунікацій і чорнової електрики. Є заземлення. Електрику роблю свої силами. Вода розведена кесановими трубами. Душ і крани на умивальниках у ванних скриті. Вся електрика розведена 3ма жилами.

1) Чи треба на кухні між собою зєднювати арочну поверхню, посудомийну машинку, електро духовку і умивальник?

2) Є окрема кімната з пральною і посудомийною машинкою. Там тако є праска, умивальник і бра. Чи треба їх обєднювати через Систему вирівнення потенціалів чи достатнього того, що техніка і бра заземленні?

3) Чи треба обєднювати душ і туалет з вбудованим біде. нагадую, що душ має сховані крани. Рушникосушка тоже електрична

Також цікавить, який варто брати кабель від шини до коробки і дальше від коробки до елементів. Як вірно розрахувати бо бачив рекомендації від 2.5 до 8мм2 січення.

 

 

Щоб зрозуміти, що та як робити, спочатку треба з'ясувати, яке призначення системи зрівнювання потенциалів. (СЗП). СЗП призначена для зрівнювання потенциалів токопровідних елементів (конструктивних елементів будівлі, елементів електричних пристроїв, металевих ван тощо), до яких людина може доторкнутися одночасно. Усі такі елементи під'єднуйте до СЗП.

ПРОВІДНИКИ СИСТЕМИ ЗРІВНЮВАННЯ ПОТЕНЦІАЛІВ
1.7.148 Для влаштування систем зрівнювання потенціалів можна використовувати
сторонні і відкриті провідні частини електроустановок, зазначені в 1.7.131, або спеціально
прокладені провідники чи їх сполучення.
1.7.149 Переріз провідників основної системи зрівнювання потенціалів має бути не
менше ніж:
– 6 мм2 для міді,
– 16 мм2 для алюмінію,
– 50 мм2 для сталі.
1.7.150 Переріз провідників додаткової системи зрівнювання потенціалів має
забезпечувати провідність, не меншу ніж:
– у разі з’єднання двох відкритих провідних частин – провідність найменшого із
захисних провідників, приєднаних до цих частин;
– у разі з’єднання відкритої і сторонньої провідних частин – половину провідності
захисного провідника, приєднаного до відкритої провідної частини.
Переріз провідників додаткової системи зрівнювання потенціалів має також
відповідати вимогам 1.7.139.

  • Дізлайк 2
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

1 час назад, BugS сказал:

Щоб зрозуміти, що та як робити, спочатку треба з'ясувати, яке призначення системи зрівнювання потенциалів. (СЗП). СЗП призначена для зрівнювання потенциалів токопровідних елементів (конструктивних елементів будівлі, елементів електричних пристроїв, металевих ван тощо), до яких людина може доторкнутися одночасно. Усі такі елементи під'єднуйте до СЗП.

ПРОВІДНИКИ СИСТЕМИ ЗРІВНЮВАННЯ ПОТЕНЦІАЛІВ
1.7.148 Для влаштування систем зрівнювання потенціалів можна використовувати
сторонні і відкриті провідні частини електроустановок, зазначені в 1.7.131, або спеціально
прокладені провідники чи їх сполучення.
1.7.149 Переріз провідників основної системи зрівнювання потенціалів має бути не
менше ніж:
– 6 мм2 для міді,
– 16 мм2 для алюмінію,
– 50 мм2 для сталі.
1.7.150 Переріз провідників додаткової системи зрівнювання потенціалів має
забезпечувати провідність, не меншу ніж:
– у разі з’єднання двох відкритих провідних частин – провідність найменшого із
захисних провідників, приєднаних до цих частин;
– у разі з’єднання відкритої і сторонньої провідних частин – половину провідності
захисного провідника, приєднаного до відкритої провідної частини.
Переріз провідників додаткової системи зрівнювання потенціалів має також
відповідати вимогам 1.7.139.


Дякую за відповідь. Чуток здивувало січення для сталі. Не знав, що в них така провідність. 

Все рівно не ясно, що варто приєднувати, а на що варто забити. До прикладу, якщо в мене є пластикова труба і є вбудований душ чи кран. Чи варто забаритись і їх зʼєднати? Що на тему кухні?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

5 годин тому, Diesel Draft сказав:

До прикладу, якщо в мене є пластикова труба і є вбудований душ чи кран. Чи варто забаритись і їх зʼєднати?

потенціал на змішувачі може з'явитися, тільки якщо він там з'явиться через воду, а то вже питання електробезпеки вашого бойлера чи насоса.

 

5 годин тому, Diesel Draft сказав:

Що на тему кухні?

в новобудовах в ванній забудовники роблять СЗП, а в кухні такого не бачив, можливо, норми не вимагають. Але ви можете облаштувати там, де вважаєте за потрібне.

  • Дізлайк 2
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

11 хвилин тому, XL.pro сказав:

Шановні електрики. При розведенні кабелю чим ви його кріпите до стіни та стелі?

по різному

до стелі:

ялиночка, площадка під стяжку - я так не кріплю

лоток перферований

Кабельний затискач OBO Bettermann для 16 дротів 5 шт. Light grey (220503310) або дешевші аналоги

труба гладка з кліпсами

на стіну:

короб, штроба

якось кріпив utp то скоба кабельна з цвяхом, але має бути нормальна штукатурка бо інакше вивалюється.

 

  • Лайк 1
  • Дізлайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

15 хвилин тому, Dr.Yura сказав:

по різному

до стелі:

ялиночка, площадка під стяжку - я так не кріплю

лоток перферований

Кабельний затискач OBO Bettermann для 16 дротів 5 шт. Light grey (220503310) або дешевші аналоги

труба гладка з кліпсами

на стіну:

короб, штроба

якось кріпив utp то скоба кабельна з цвяхом, але має бути нормальна штукатурка бо інакше вивалюється.

Якщо на цегляну стіну?

Чи обов'язково її штробити (до штукатурки)?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Тільки що, XL.pro сказав:

Якщо на цегляну стіну?

Чи обов'язково її штробити (до штукатурки)?

вже десь описували, що підчас штукатурки то терба щоб були нормально зафіксовані щоб не мішали штукатурам.

також без штроби додається товщина штукатурки якщо дроти грубі чи сильно випирають, якщо товщина штукатурки не критично то можна не штробити.

плоский ВВГ кабель можна акуратно вкласти по стіні.

  • Лайк 1
  • Дізлайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

6 хвилин тому, Dr.Yura сказав:

вже десь описували, що підчас штукатурки то терба щоб були нормально зафіксовані щоб не мішали штукатурам.

також без штроби додається товщина штукатурки якщо дроти грубі чи сильно випирають, якщо товщина штукатурки не критично то можна не штробити.

плоский ВВГ кабель можна акуратно вкласти по стіні.

Так чим надійно зафіксувати плоский кабель до цегляної стіни?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

1 хвилину тому, XL.pro сказав:

Так чим надійно зафіксувати плоский кабель до цегляної стіни?

як варіант

розмір підібрати по кабелю.

ziplex.com.ua/ua/kataloh-produktsii/klipsa/klipsa-12x5-black.html

image.thumb.png.0a3d72a339b983aa6866da9c721ad9a6.png

  • Лайк 1
  • Дізлайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

20 хвилин тому, XL.pro сказав:

Так чим надійно зафіксувати плоский кабель до цегляної стіни?

я фіксував всі кабелі ялинками, без штроб.

  • Лайк 2
  • Дізлайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

25 хвилин тому, beavis сказав:

я фіксував всі кабелі ялинками, без штроб.

Такими? Вбивали у цементний шов?

djubel_jalynka_8mm_ploskyj_bilyj_skim_C0501017_amperok_1.png

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть у нього для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!

Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.

Увійти зараз
×
×
  • Створити...