Перейти до публікації
Пошук в
  • Додатково...
Шукати результати, які містять...
Шукати результати в...

Приточно-витяжна вентиляція з рекуператором

TaurosRMK

Рекомендовані повідомлення

17 хвилин тому, Dmode сказав:

Якісний сенсор вологості у витяжному каналі перед теплообмінником. В сукупності з температурою це головний фактор за яким можна вираховувати поріг за яким починається обмерзання.

Якісний сенсор означає не дешево, а вся концепція моєї системи будуєтсья на принципі "чим дешевше, тим краще, але щоб це не шкодило самій системі, тобто не економити прямо на всьому" 😁 Стараюся притримуватися принципу Minimum viable product (MVP) — Мінімально життєздатний продукт, з початку зробити тільки те що потрібно з мінімальними затратами, якщо після цього продукт/система працює і виконує свої функції, то значить вона виправдала затрачені на неї кошти, якщо ні, то тоді потрібно щось вдосконалювати.

Не знаю скільки окремо сенсор вологості, але комбіновані канальні температура-вологість не дешеві, може на рівні ціни за теплообмінник, а то і дорожчі, що виглядає якось не розумно 🧐 А інші варіанти хіба що з алі, але там напевно не про якість, хоча може вистачить для бюджетної автоматизації.

30 хвилин тому, Dmode сказав:

Якщо витяжний вентилятор після теплообмінника, то краще добре фільтрувати, бо пил з вологою налипає як цемент на механіку вентилятора. І мій витяжний за два роки вже почав працювати незадовільно.

Треба буде подивитися коли буду демонтувати систему, бо поки що з фільтрів використовувалися лише G4...

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Хтось мав досвід користування алюмінієвим армованим скотчем, а саме для вентиляції або чогось схожого? Зі звичайним працював, ним можна обклеїти практично будь яку форму, все ж таки це фольга. Знайшов на олх HPX армований 50 і 130 мікрон, а також звичайний 30 мікрон (у одного продавця). Думаю чи брати лише звичайний, чи може пару рулонів армованого. Наче армований 50 мікрон не такий і твердий має бути в порівнянні зі звичайним 30 мікрон, 130 мікрон можливо твердіший і не всюди підійде, але точно не впевнений. Армований планую використовувати для з'єднання гнучких повітроводів з оцинкованими, бо звичайного там потрібно в 2 шари мотати, щоб не рвався. Фактично там більше нічого з'єднювати, крім повітроводів між собою, хіба що потім ізоляцію клеїти, там напевно якраз армований більш підійде.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

24 хвилини тому, TaurosRMK сказав:

Хтось мав досвід користування алюмінієвим армованим скотчем, а саме для вентиляції або чогось схожого?

Я тільки такий і використовую. Він дуже м'який і добре прилягає до різних форм.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

7 годин тому, volomoto сказав:

Я тільки такий і використовую. Він дуже м'який і добре прилягає до різних форм.

Якийсь брендовий чи ноунейм?

Я вже раніше писав, що коли робив перший раз систему, то спочатку взяв мало скотчу, а потім добирав в місцевих магазинах що було в наявності, а це була всяка дешева фігня. Навіть не пригадую скільки мікрон, але не дуже сподобалося, ще щось рівне заклеїти, пів біди.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

28.12.2023 в 21:45, Dmode сказав:

Щодо умов роботи вентиляторів, що розташовані зі сторони вулиці.

На фото стан витяжного та приточного вентиляторів. Видно що витяжний працює у більш складних умовах, бо бруду на ньому більше, і налипає він як цемент, бо з вологою.

Сьогодні витяжний заклинино взагалі. Зрозумів по звуку. Та і графік обертів сьогодні фіксував постійні  падіння.

image.png.b96a7ba1d1d02a6c65c8fb4ddbca0db5.png

Розібрав. Один з двох підшипників повністю заклинило. Другий як новий. Через клин посадочне місце трохи роздовбало, воно ніби з пластику. Ще багато пилюки з червоного металу. Не зрозуміло звідки, чи то з самого підшипника чи з іншого місця. Підшипник трохи промив вд-шкою наскільки це можливо для закритого типу. Почав обертатись хоча і з хрустом. Поки змонтував назад. Є шум підшипника, але принаймі вентиляція не зупинилась. Буду замовляти нові підшипники, і надіятись що посадочне місце не роздовбалось в хлам. Новий вентилятор ще не приїхав.

Ось фото вбитого підшипника, який доречі важко зняти цього валу. Хто розбирається порадьте чим це зробити. Підшипник в глибині магнітного корпусу, доступ дуже не зручний. Добре видно намелену червону стружку.

image.thumb.png.8f3fa6f9d99f587b721d60bfca5f960d.png

Ось посадочне місце.

image.thumb.png.a4faf31fca9dda7bd34c0fc6e10e22f8.png

А це живий і здоровий другий підшипник. 

image.thumb.png.80402f2a47bdad2242cf8a08149f5dfb.png

 

 

Змінено користувачем Dmode
  • Сумно 2
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

До речі, саморобний перехресноточний теплообмінник з алюмінієвої фольги 100 мкм, звернув увагу тільки що, при вуличній -8.5С температура витяжки після ТО не опускалася нижче +7С, і це при відсутності переднагріву. На скріншоті +6.4С це вже в момент коли вентиляція вимкнулася через низьку вологість в одній із приточних кімнат (сценарій щоб не пересушувати повітря).

Скільки кубів ганяється не знаю, десь біля 180-200 напевно. В момент запуску робив заміри, але точність під питанням через дешевий анемометр і з того часу змінював оберти регуляторами, тому на даний момент точно не знаю. Але максимум було приблизно 240 кубів, а зараз регулятори виставлені не на максимум, може на 75-80%. Температура і вологість витяжки по кімнатах, є датчики тільки у двох витяжних кімнатах, +23C/52% і +24C/60%. Яка температура і вологість перед теплообмінником важко сказати, так як є тепловтрати, що видно на скріншоті на притоці (фактично в кімнату поступає 16.2С по датчику перед анемостатом, а в каналі після постнагріву 20.4С), на витяжці напевно аналогічні втрати.

По графіках видно що з моменту увімкнення в 19:00 Т вулична була -6.4С і падала аж до -9.2С, а Т витяжки після ТО трималася в діапазоні +7...+8С. Може не такий і поганий той теплообмінник )) Шкода що не можу нормально заміряти ефективність, немає відповідних датчиків по сторонах ТО і корпус погано утеплений, тому заміри були б не правильними через тепловтрати.

image.png.1751c7d61f028147bd0051a8d5a80777.png

image.thumb.png.dbad0e796c5e07e608e6dae814ec30e9.png

Змінено користувачем TaurosRMK
  • Лайк 4
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

14 годин тому, TaurosRMK сказав:

Може не такий і поганий той теплообмінник

Або ж абсолютно протилежне 🤣

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

15 годин тому, TaurosRMK сказав:

Може не такий і поганий той теплообмінник

Без знання масового потоку можна говорити тільки комфорт, а не енергетичний баланс і, відповідно, якусь ефективність.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

24 хвилини тому, volomoto сказав:

Без знання масового потоку можна говорити тільки комфорт, а не енергетичний баланс і, відповідно, якусь ефективність.

Якісь мудрі формулювання, не дуже розуміюся на цьому )))

2 години тому, МакДо сказав:

Або ж абсолютно протилежне

Був би поганим, замерз би, а так чуть не при -10С все ок ))) Єдине що тепловтрати є і конденсат не стікає в трубку, бо замерзає там ))

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

16 годин тому, Dmode сказав:

Ще багато пилюки з червоного металу.

Зазвичай така пилюка з'являється, коли підшипник працює насухо і починають стиратись нутрощі. Я не знаю що це за підшипники, але на них нема пластикового ущільнюючого кільця, тому підозрюю, що в них малий водо- та пилозахист. Зазвичай ота металева штука по боках підшипника — це shield, тобто захист від великих предметів. А є ще seal — сальник, який захищає від вологи і пилу. 

Тут взагалі пише 608-Z – це односторонній кожух, якщо б було 608-2Z, то це двохсторонній кожух. Теоретично там мав бути 608-2RSH для максимальної герметичності.

  • Лайк 2
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

26 хвилин тому, volomoto сказав:

Теоретично там мав бути 608-2RSH для максимальної герметичності.

Замовив ось такі 608TW-2RUP5C3LDS18, даташит в прикріпленні.

Ніби в них гранична частота обертів вища 48тис проти 34тис у NSK.

Нормальні?

608TW-2RUP5C3LDS1820-8x22x7mm[1].pdf

Змінено користувачем Dmode
  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

51 хвилину тому, TaurosRMK сказав:

Був би поганим, замерз би, а так чуть не при -10С все ок )))

У графіку приведеному вище якраз показано як залежить крива граничної температури початку обмерзання від ефективності теплообмінника. І чим вища ефективність тим вище зміщується крива температури граничного обмерзання.

Але для маркетологів ідею ви підкинули класну, як продати низькоефективний теплообмінник - акцентувати що він замерзає при нижчих температурах :)

Змінено користувачем Dmode
  • Хаха 2
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

11 хвилин тому, Dmode сказав:

як залежить крива граничної температури початку обмерзання від ефективності теплообмінника

Виходячи з цього, можна приблизно вирахувати ефективність, якщо рахувати у зворотньому порядку? Може зможете оприділити де може знаходитися мій теплообмінник? )) Наявні дані описані вище, можна рахувати що тепловатрати на витяжці також близько 4С, тобто фактично там десь 19.5-20С, не більше.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

59 хвилин тому, volomoto сказав:

608-Z – це односторонній кожух

Цікаво.

Тоді виходить що витяжний розташований як на прикріпленій схемі, тягне повітря в напрямку стрілок, і через отвори у корпусі пил би мав потрапляти у відкриту частину нижнього підшипника. Видно тому він і заклинив через 2 роки. Верхній підшипник виходить захищеним нижнім, і туди бруд не потрапляє.

image.png.9c9b84a946ba0cfe51700ffbe05f931b.png

 

А приточний розвернутий догори ногами, і там по пилюці має включатись ще і гравітаційна складова. Але він поки працює нормально... Видно висока вологість є ключовим чинником.

15 хвилин тому, TaurosRMK сказав:

можна приблизно вирахувати ефективність

Лише дуже приблизно і то якщо знати яка була вологість у витяжному каналі.

Змінено користувачем Dmode
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

5 хвилин тому, Dmode сказав:

Лише дуже приблизно і то якщо знати яка була вологість у витяжному каналі.

Важко сказати, якщо дивитися по датчиках у витяжних кімнатах, то середня десь 55%, але якщо враховувати тепловтрати у повітроводах, то може і вологість змінилася, а може не змінилася. Хай буде 50%.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

3 хвилини тому, TaurosRMK сказав:

Хай буде 50%.

При такій вологості та -10С на вході, зможуть працювати теплообмінники з ефективністю нижче 60%.

При ефективності 40% взагалі до -15С на вході може бути.

 

image.png.06e2fda82cf88dc0a63d856e58a862cd.png

 

Взагалі це якась космічна вологість, для будинку в якому є постійний повітрообмін при морозах. Але натрапивши недавно на круту лабораторну роботу нашого земляка по сенсорах вологості, зрозумів що насправці ніхто з нас не може бути впевненим що його показометру можна вірити. Бо розбіжність сенсорів на ринку може сягати 20%, і навіть однакові моделі сенсорів розташовані поруч показують велику розбіжність не кажучи вже про різні моделі . Тільки перевірка сенсора у середовищі насиченої солі може внести якусь ясність. 

  • Лайк 2
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

19 хвилин тому, Dmode сказав:

Взагалі це якась космічна вологість, для будинку в якому є постійний повітрообмін при морозах.

В моєму випадку не постійний через обмерзання зливу конденсату, низьку ефективність теплообмінника, і як результат затрати кВт на догрів повітря. При недавніх морозах -15...-20С взагалі пару днів не працювала вентиляція, вікнами провітрювалося... Якраз в планах це все виправити і по можливості запустити і протестувати ще в цю зиму. Теплобмінник куплений, ще щось добираю на перший час і буду починати з корпусу, потім зі зміни схеми повітроводів, а дальше автоматизація і запуск системи. Подивимося що з того вийде, головне щоб не було затяжних морозів, бо працювати на холодному горищі не дуже хочеться.

  • Лайк 2
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Підкиньте їдею, з чого зробити злив конденсату з піддону. Тобто сам перехід через стінку і вивід для підключення, скоріш за все твердостінної ПВХ трубки д32мм. Хоча може і ПВХ шлангу 16-20мм вистачить. Треба подумати з чого це зробити, так як приблизно 30-40см трубки буде переходити через перекриття у тепле приміщення, і саме цей кусок напевно буде з твердої трубки, потрібно буде утеплити нормально. Ну і щоб то було герметично. Враховуючи що стінка корпусу буде товщиною 80-100мм. 

Наприклад ось цей виробник робить щось схоже як у звичайних умивальників, принаймні так виглядає )) Звичайно там знизу є підключення шлангу, але в середині наче умивальник. Зазвичай стандартні дренажні патрубки розраховані на тонкі стінки, а на 80-100мм потрібно щось своє придумати. Паяти не дуже хочу, краще щоб на різьбі було.

image.thumb.png.63d5a97369e1457dd75b342b29144df3.png

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

16.01.2024 в 22:08, TaurosRMK сказав:

Підкиньте їдею, з чого зробити злив конденсату з піддону.

В мене піддон сформований з XPS, обклеєний алюмінієвою стрічкою HPX. В середині канал для зливу сформований з якогось пластикового фітінгу з епіцентру, який мав фіксацію до фанери різьбовою гайкою. Знизу до нього під'єднаний сифон з сухим затвором. Далі до виводу в каналізацію дренаж організований з електричної пвх труби 16мм з гофро-колінами для неї, з епіцентру.

Прихований текст

image.thumb.png.8f7352ff2d034c08f9de9ddd9f611aab.pngimage.png.b9f7e8cc5c2d7dd42151cec1e6b5ba89.png

 

Змінено користувачем Dmode
  • Лайк 2
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

2 години тому, Dmode сказав:

В середині канал для зливу сформований з якогось пластикового фітінгу з епіцентру, який мав фіксацію до фанери різьбовою гайкою.

У вас цей фітінг спочатку зафіксований на фанері, а поверх нього поклеєний ЕППС? Здається по ваших фото у піддоні просто невеликий отвір, фітінга там не видно.

Мені якраз з ось цим і треба розібратися, як зробити перехід від піддону назовні, щоб там зробити підключення. Нюанс ще в тому, що сам сифон хочу розмістити вже у теплому контурі, тобто приблизно десь 500-600мм буде пряма трубка. Але просто напряму випустити трубу з піддону не варіант. Знайшов таку штуку, трубка д32мм, що якраз піде в каналізаційну трубку 32мм. Але робити такий прямий перехід як на картинці тоже не кращий варіант, тому з'єднати корпус і каналізаційну трубку потрібно через щось, напевно через сантехнічну гофру, яка також 32 діаметру. Наприклад такі варіанти у багатьох ПВУ. Але залишати гофру на холодному горищі щось не дуже хочу, боюсь там буде накопичуватися конденсат і може замерзнути, хоча буду утеплювати по максимуму, щоб цього не було. Варіант зробити вертикальний злив виглядає кращим в простішим в утепленні. Тобто хочу щоб на холодному горищі було менше трубок з водою.

Прихований текст

image.thumb.png.a391e7d9b2039676e46f18380d91d3c0.png

image.png.b71d8ee59931cee6b33abb58079d46af.png

image.png.37e4c4800b22e8989e95fa6c5cd092ad.png

---

image.thumb.png.88f03738773c42d394e8df3d804ef479.pngimage.thumb.png.a554dab852aa80b3f17d123eb3f2e864.png

 

 

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

44 хвилини тому, TaurosRMK сказав:

У вас цей фітінг спочатку зафіксований на фанері, а поверх нього поклеєний ЕППС?

Так, фітінг зафіксований на фанері гайками з двох сторін. Поверх нього XPS. В XPS отвір з дренажною трубкою яка входить у фітінг. Алюміній піддону клеївся так, щоб заходив частково у дренажну трубку. 

Згадав як той фітінг називався - "врізка в бак"

44 хвилини тому, TaurosRMK сказав:

просто напряму випустити трубу з піддону не варіант.

Що значить не варіант? На схемі ж труба іде по прямій вниз...? 

Для конденсату бажано використовувати спеціальний сифон, який закривається коли конденсат висихає. На вашій схемі сифон висохне і через дренаж почнеться рух каналізаційного повітря.

44 хвилини тому, TaurosRMK сказав:

трубка д32мм

Для конденсату надмірно, діаметр відводу може бути меньшим. Вивчіть трохи тему відводу конденсату у системах кондиціонування, стане зрозуміліше які матеріали можна використати, щоб не винаходити велосипед.

Змінено користувачем Dmode
  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

 

56 хвилин тому, TaurosRMK сказав:

може замерзнути, хоча буду утеплювати по максимуму, щоб цього не було.

Якщо на схемі продовжити утеплювач стінки корпусу до утеплювача перекриття, то у просторі виділеному червоним стане суттєво тепліше.

image.thumb.png.eb631aa3dcc08d2fce9b812ee240cf7b.png

Змінено користувачем Dmode
  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

16.01.2024 в 15:04, volomoto сказав:

608-Z – це односторонній кожух

Виявилось що захист є з обох боків. Фото нижче.

Прихований текст

IMG_20240117_182355-COLLAGE.thumb.jpg.c1ab21f46264c94a5c1354f5e92a8e6b.jpg

Поставив новий підшипник. Працює. Подивимось як надовго його вистачить.

  • Лайк 2
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть у нього для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!

Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.

Увійти зараз
×
×
  • Створити...