Перейти до публікації
Пошук в
  • Додатково...
Шукати результати, які містять...
Шукати результати в...

Приточно-витяжна вентиляція з рекуператором

TaurosRMK

Рекомендовані повідомлення

23 хвилини тому, TaurosRMK сказав:

для моїх потреб 500 мм трохи великий варіант.

Потім ще відпишу бо зараз не зручно. Але 500мм це не проблема, зробити з нього меньший хвилина роботи, а от більший з малого не зробиш.

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

38 хвилин тому, Dmode сказав:

тести для перевірки герметичності

А як це робити в домашніх умовах? 

54 хвилини тому, Dmode сказав:

Я б на вашому місці звернувся би до виробника з запитом на софт, щоб порадили яка версія відповідає теплообміннику на фото, і вислали його. Так ви зможете перевірити його параметри на потрібних об'ємах.

Та я написав, але поки надішлють софт, якщо надішлють, то теплообмінника може вже не бути 😄

Але може то й на краще, бо щось я дуже сильно зациклився на ньому. Для початку потрібно ще інші питання вирішити, щоб конкретно оприділитися з розмірами теплообмінника, або взагалі дійти до того що простіше буде вибрати ПВУ. А на це потрібно трохи часу, подумати над тим як переробити поточну схему повітроводів і саму систуму в цілому, які зміни будуть, що прийдеться продати/викинути/докупити.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

28 хвилин тому, TaurosRMK сказав:

як це робити в домашніх умовах? 

Заклеїти з обох сторін потрібну ширину клейкою плівкою або скотчем, і все, руху повітря там не буде. Решта почне працювати як коротша модель.

Змінено користувачем Dmode
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

25 хвилин тому, Dmode сказав:

Заклеїти з обох сторін потрібну ширину клейкою плівкою або скотчем, і все, руху повітря там не буде. Решта почне працювати як коротша модель.

І як це допоможе перевірити герметичність? 🙂 Може ви тут про розмір писали, щоб зробити "коротшу" модель. Але корпус все рівно якщо буде, то по габаритах під 500 мм, а тут є нюанси по доступному місцю. Орієнтувався на 300-400 мм.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

2 години тому, TaurosRMK сказав:

це вам робили розрахунок чи є десь софт доступний

Є на старому ноуті софт ще з 15го року. Можу порахувати що потрібно. Але не впевнений чи він відповідає новій моделі 366. Інсталяційний дистрибутив наврядчи знайду.

2 години тому, TaurosRMK сказав:

то там мінімальний розхід ~170 м3/г. Це значить що при меншому розході ефективність буде падати, або взагалі не буде відбуватися рекуперація?

Після того як швидкість руху повітря через теплообмінник знижується до 0.5м/с виробник каже стоп, швидкість занадто низька. Щоб швидко зрозуміти де той поріг, достатньо глянути на графік продуктивності (позначений стрілкою). Чому прийнято саме такий поріг я не маю однозначної відповіді. Мої версії наступні:

  • при занадто низькі швидкості потік повітря перестане допомагати виштовхувати конденсат, тому бажано перерозмірений теплообмінник розташовувати вертикально, щоб руху конденсату допомагала гравітація і в цьому ж напрямку йшов витяжний потік.
  • при занадто низькій швидкості можливо що у витяжному каналі поселиться якась живність.
  • при занадто низькій швидкості турбулентний потік стає ламінарним і ефективність теплообміну зменьшується, але з іншою сторони за рахунок низької швидкості збільшується час контакту потоків через стінки, тому на в результаті теплообмін не погіршується. 
  • при занадто низькій швидкості перепад тиску на теплообміннику може бути зовсім малим, і тому засоби контролю наявності протоку типу пресостат може для цього не підійти, бо буде мати замалу чутливість. З іншої сторони чим меньший перепад тиску тим краще, бо подолання тиску це збільшення потужності вентиляторів і їх шум.

В мене теж перерозмірений теплообмінник і вибирав я його свідомо(бо завжди можна його вкоротити). Зі свого досвіду можу сказати що ефективність теплообмніу збільшується приблизно продовжуючи графік, як домальовано на схемі. В мене швидкість на найнижчих обертах може опускатись до 0.2м/с, ефективність при цьому на пару відсотків росте. Але це не є режим в якому виробник гарантує якісну та довготривалу роботу. З іншої сторони матеріал PET дозволяє такі вільності з набагато меньшим ризиком у порівнянні до целюлози ентальпійних теплообмінників. Тому можете прийняти це до уваги у своїх висновках.

 

image.thumb.png.1931e0521aa8945eca1ee8218966cb37.png

image.png.7ffd36b0771393d513e67aab0b8e750b.png

 

1 година тому, TaurosRMK сказав:

Може ви тут про розмір писали, щоб зробити "коротшу" модель.

Так про розмір писав, як широку модель перетворити у вужчу.

1 година тому, TaurosRMK сказав:

Але корпус все рівно якщо буде, то по габаритах під 500 мм, а тут є нюанси по доступному місцю.

Так корпус буде більшим. Але бонусом отримуєте можливість регулювати к-ть ламелей, і відповідно якщо літом та в міжсезоння вам подобається більший повітрообмін то можна підібрати таку ширину, яка дасть максимальний ККД, а на зиму можна зменьшувати.

 

Змінено користувачем Dmode
  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

2 години тому, TaurosRMK сказав:

А як це робити в домашніх умовах? 

Не побачив що то про герметичність було питання. Ну я би городив якийсь стенд де з однієї сторони треба створити тиск вентилятором паскалів на 50 як мінімум і подати туди дим. Якщо з іншого каналу той дим не піде то Ок. Якось так. Хоча по стандарту якийсь невеликий переток між каналами в теплообмінниках рекуператорів допустимий.

Змінено користувачем Dmode
  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

46 хвилин тому, Dmode сказав:

Можу порахувати що потрібно. Але не впевнений чи він відповідає новій моделі 366.

А там немає вибору моделей як на Zern?
Орієнтуюся на калькулятор Zern, щоб з ними порівняти, тому такі параметри:
- витрати 240 / 190 / 120 м3/г
-- 0С / +21С / 85% / 45%
-- -10С / +21С / 85% / 45%

 

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

image.png.98f2cc261d119bca33dac0c33a832c44.png

11 годин тому, TaurosRMK сказав:

0С / +21С / 85% / 45%

  • 240 м3/год
    image.png.55013a07b4512084d7181c3168e6d78f.png
    image.png.f54a80a1b42510c07519e5dbc40ea783.png
     
  • 190 м3/год
    image.png.6503c16d1fd2a86e590e8a9005168f15.png
    image.png.4919f7b4de1b878d751d6f97945b6c37.png
     
  • 120 м3/год, тут вже вискакує попередження про низьку швидкість
    image.png.93f9ba8a8acbfb04736325c6ad19a0b3.png
    image.png.694a36a91d264c8cbff8114fa53308c6.png image.png.4f9e8904d65752ddac6fbe70d23a8371.png
     
  • найнижча точка на якій ще щось показує програма, як видно чим нижчий розхід тим вище ККД
    image.png.bb12ac5aeab338da294af97abf268e31.png
    image.png.c377095becb00303ddebef1d28107d33.png
11 годин тому, TaurosRMK сказав:

-10С / +21С / 85% / 45%

немає змісту порівнювати на такій температурі, на якій ви не зможете використовувати теплообмінник без обмерзання. Тим більше що його ККД залежить не від температури а від об'єму. 

Початок обмерзання знаходиться на цих рівнях зовнішньої температури:

  • 240 м3/год
    image.png.a33dec0e34be5a223ec5e2a5af7ae756.png
     
  • 190 м3/год
    image.png.b545fea04c81e22cc7daaf5107c0e82c.png
     
  • 120 м3/год
    image.png.aae18405a2082e33a9e47a0f8f0b83ad.png
     
  • на найнижчій точці продуктивності
    image.png.323f27f4e1379a37a6f853e1435773b4.png

 

Висновок: нормальний теплообмінник, не гірший ніж мій.

Змінено користувачем Dmode
  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Для прикладу розрахунок для мого теплообмінника та його реальні параметри зняті пару днів назад коли вночі було понад -7С, і відповідно працював переднагрів.

  • Розрахунок:
    image.png.2e32eabb1d910bb37e936c2b0e563385.png
    image.png.15471d2d044de55b981f65367164f097.png

 

  • Реальні показники:
    image.png.d8479938a7e1bfd856e675bca24fad69.png

 

Якщо порівняти то виходить досить близько до розрахункових. Навіть я би сказав несподівано близько. 

image.png.b1ae6a133465c69b9d241af0b8e5dd3d.png

Змінено користувачем Dmode
  • Лайк 2
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

@Dmodeдякую, порівняю з тими ж Zern. 
Яка у вас середня кімнатна температура, що на витяжці до рекуператора виходить майже +23С? В мене середня приблизно +21.5-22С, але це по датчиках в кімнатах, а до рекуператора доходить трохи нижча. Буду добряче утепляти всі повітроводи, щоб по максимуму зберегти ці показники, на скільки це вийде буде видно. Бо по калькулятору чим більша температура на витяжці, тим більше виходить на притоці. Основний показник, від якого температура притоку різко змінюється. Виходить більше опалюєш - отримуєш тепліший приток, можна взагалі без постнагріву обходитися при притоку +20С

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

27 хвилин тому, TaurosRMK сказав:

Яка у вас середня кімнатна температура, що на витяжці до рекуператора виходить майже +23С? В

Так це і є приблизна середня температура приміщень, з яких відбувається видалення повітря в той конкретний момент. Вся розводка в теплому контурі, тому немає підстав щоб вона охолоджувалась.

27 хвилин тому, TaurosRMK сказав:

Буду добряче утепляти всі повітроводи, щоб по максимуму зберегти ці показники, на скільки це вийде буде видно.

Якщо немає можливості зробити розводку всередині приміщення, розгляньте можливість її влаштування в самому нижньому шарі утеплювача. А зверху якщо це можливо збільшіть товщину утеплювача, і тоді вже бажано по всій площині горища...

27 хвилин тому, TaurosRMK сказав:

Бо по калькулятору чим більша температура на витяжці, тим більше виходить на притоці. Основний показник, від якого температура притоку різко змінюється. Виходить більше опалюєш - отримуєш тепліший приток,

Саме так.

27 хвилин тому, TaurosRMK сказав:

можна взагалі без постнагріву обходитися при притоку +20С

Різниця між витяжкою і притоком як бачите по розрахунках і реальних замірах не перевищує 1.5~2C, і це на виході з рекуператора. Далі вона іде понад 10-15м.п. по повітропроводам. І оскільки вони в теплому контурі, то повітря трохи догрівається. І на виході з анемостатів різниця з кімнатною температурою вже десяті долі градуса.

Якщо у вас розводка за межею теплого контуру то нажаль буде навпаки, різниця буде тільки збільшуватись. 

Змінено користувачем Dmode
  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

1 година тому, Dmode сказав:

Якщо у вас розводка за межею теплого контуру то нажаль буде навпаки, різниця буде тільки збільшуватись.

Нажаль так... Якби проектування вентиляції відбувалося в момент коли робилися основні ремонти, то спокійно можна було прокинути між ГКЛ і стелею повітроводи, місця достатньо там, але на той час про це не думалося. Тепер єдиний варіант на горищі, що вже і зроблено. Хіба що можна зробити лофт стиль і провести прямо по приміщеннях 🤣

Думаю якщо нормально утеплити, то втрати будуть не дуже великі. Наприклад зараз при -3С на вулиці різниця між датчиком в магістралі і датчиком біля анемостату 3.6-3.8С, це при проходженні десь 10-11м повітроводу. Трохи багато, але воно і не утеплено якось нормально, тільки спіровент, а гнучкі повітроводи Atco мають тільки свою ізоляцію, напевно на них і є основні тепловтрати.

Думаю якщо б зробити якийсь короб/шахту з ЕППС/ППС хоча б 100мм, помістити туда повітроводи, але ще додатково окутати їх в шар мінвати, щоб заповнити пустоти в коробі між круглим і квадратним січенням, то може втрати були б мінімальні або терпимі. Я не слідкував спеціально, але здається при +12-14С на вулиці втрат майже немає, при нижчих температурах вже починаються. Такий короб мав би спасти, бо інших варіантів не бачу.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Що ж, давно про вентиляцію не говорили 🤣 Ця тема спочатку називалася про автоматизацію, але досить скоро втратила актуальність, так як інші проблеми перекреслили потребу щось там автоматизувати. Тому працює як є, щось переробляти в автоматизації на даний момент немає сенсу, потрібно вирішити інші проблеми, після яких автоматизація все рівно буде перероблятися, але вже інакше.

Тепер ця тема про всю вентиляцію, а конкретніше "як переробити існуючу систему, щоб виправити наявні недоліки в роботі". А головний недолік такий: саморобний рекуператор не пройшов випробування в морози на холодному горищі, тому все йде до того, щоб замінити його на заводський, зробити нормальний корпус і перенести в тепле приміщення, або взагалі може бути таке, що оптимальним рішенням буде покупка готової ПВУ, з монтажем також в теплому приміщенні. Це все за собою потягне зміну плану повітроводів, тому що потрібно ще врахувати те, що повітроводи прийдетсья додатково утеплювати, щоб зменшити тепловтрати, так як вони розведені на холодному горищі.

Першим ділом потрібно все прорахувати, щоб на основі цих даних робити якісь висновки, чи це буде окремий заводський теплообмінник і корпус під нього, чи це буде ПВУ. Але у випадку з ПВУ прийдеться майже все що зараз є в наявності "викинути/продати", фактично залишаться лише повітроводи, а от вентилятори, деякі датчики/пресостати, та й весь щит автоматизації, це все буде непотрібно, так як ПВУ це вже готове рішення, потрібні тільки повітроводи. Але хотілося б по максимуму залишити все те що є, тільки переробити більш ефективніше/правильніше, бо якщо демонтувати, то все це буде валятися непотребом або продано за копійки.

З того що зараз є в наявності у змонтованому вигляді:

  • два вентилятори Вентс ВКМ 150.
  • два трансформаторних регулятори до них (поки не підключені, використовую тиристорні).
  • заслонки з приводами на притоці/витяжці.
  • пресостати для двох вентиляторів + пресостат на теплообміннику (вони різні).
  • три датчики температури РТ1000 - на вулиці (сезон зима-літо), на приточному каналі після рекуператора і нагрівача (контроль притоку), на витяжному каналі після рекуператора (контроль обмерзання).
  • канальний нагрівач Вентс НК-150-1,2-1 (зараз на постнагріві).
  • система прокладена спіровентом 150мм, основна магістраль до/після рекуператора/вентиляторів, а також гнучкими утепленими АТСО Superflex 150/125/100мм.
  • система трійникова, на кожній кімнаті є ручний дросель-клапан для регулювання.
  • з горища через перекриття в кімнати заведені куски спіровенту 500-600мм, зверху заглушка, збоку врізка і під'єднання, своєрідні пленум бокси, до яких під'єднані анемостати (на приток всі 150мм, на витяжку 150мм і 100мм).
  • щит автоматизації на базі програмованого контролера.

 

Прихований текст

image.thumb.png.c3d3dae4c97e15fe54bc775abc174ab4.png

 

Почати хочу з того, щоб правильно порахувати потрібні об'єми повітря, на чому і будуть базуватися наступні кроки. Намалював план будинку (див. pdf), де з того что залишиться безмінним будуть лише вищезгадані вводи в кімнати, тому що немає сенсу їх демонтовувати, вони розміщені плюс-мінус в таких місцях, щоб не дули прямо на людей і де позволяло перекриття зробити врізку. Все інше намаловано вже так, як приблизно я бачу нову схему.

По самій схемі. Синій це приток, коричневий - витяжка, жовтий - заслонки/дроселі, зелений - фільтр бокс, червоний - нагрівач (той який є зараз на постнагріві). В місці куди все сходиться буде виведено 4 повітроводи від блока рекуператора, який буде в теплому приміщенні (тех. приміщення). Відповідно буде вирішена проблема обмерзання кондерсату, а також самого теплообмінника, тобто менше тепловтрат буде. Все інше залишиться на горищі і в подальшому буде добряче утеплено, напевно будуть якісь короби з ППС, в середині яких будуть прокладені повітроводи, а пустоти додатково заповнені мінватою. Але це вже сама остання стадія, тому зараз це не так важливо, але врахувати треба при прокладці повітроводів. Тому я старався їх прокласти так, щоб потім не було проблем з утепленням, а просто зроблений прямий короб, без поворотів, кутів і тд. Звичайно якщо десь потрібно буде щось змінити, то це не проблема. Як саме будуть виведені повітроводи від ПВУ/рекуператора це інше питання, чи в один ряд, чи квадратом/прямокутником, це вже буде видно потім. В любому випадку вони будуть в тому місці і теоретично це особливо нічого не змінить.

Дальше по об'ємах. Проживає четверо людей. На приток є 3 кімнати, на витяжку решта, коридор виходить прохідний. В кожній кімнаті по одному анемостату, в с/в їх два, тому що вони там ще задовго до вентиляції були, так і залишилися. Як я рахував для існуючої системи, почав з витяжки:

  • кухня з газовою плитою - мінімум 90 м3/год
  • санвузол - мінімум 50 м3/год
  • тех приміщення - 30 м3/год
  • прихожа - 20 м3/год

Добавив ще по 5-7 м3/год на кожне приміщення з врахуванням похибки замірів дешевим китайським анемометром і не можливістю дуже точно відбалансувати систему дроселями. Але ідеальної точності тут не дуже потрібно, деякий відсоток на похибку хай буде. На витяжку вийшло приблизно 210-220 м3/год. Відповідно до цього розприділяв приток, вийшло так (з врахуванням похибки замірів і щоб приток був трохи більше від витяжки):

  • спальня 1 (2 дорослих, 1 дитина) - 100 м3/год
  • спалья 2 (1 дорослий) - 45-50 м3/год
  • вітальня/ігрова - 70-75 м3/год

Всього на приток приблизно 215-225 м3/год.

По цих розрахунках вибиралися повітроводи. Основна магістраль 150мм, на трійниках робилися переходи на менший діаметр: кухня, спальня 1, вітальня - 125мм, інші кімнати - 100мм.

Такий повітрообмін всіх влаштовував, весняно-осінній період все було чудово. Існуюча система повітроводів трохи відрізняється від тої що на плані, плюс саморобний теплообмінник не зрозуміло з яким перепадом тиску, як результат вентилятори на максимальних обертах по замірах видавали приблизно 250-260 м3/год, що по характеристиках відповідає опору майже 260 Па.

Прихований текст

image.png.c54eb442a0ea12c53ea4a4bb15d07f54.png

Відповідно якщо схема буде змінена, то потрібно буде порахувати опір повітроводів, а потім вибирати підходящий теплообмінник, щоб цих вентиляторів вистачило і був ще якись запас, на випадок коли людей в домі буде більше.

На даний момент є декілька питань:

  1. Нормальна така схема повітроводів чи щось краще змінити? На рахунок притоку і витяжки розміщених дуже близько (~0.8-1м), знаю що бажано їх рознести по різні сторони, як мінімум на 3 метри, але також бачив відео як в деяких країнах Європи монтують поруч и це нормально. Тому поки так.
  2. По розрахунках може бути чи трохи перебор і деякі цифри можна зменшити?

Наперед дякую. Знаю що читати багато, але менше питань потім буде 😄

plan-01.pdf

Змінено користувачем TaurosRMK
  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Бачу що це ніхто не осилить... прийдеться самому зі всім розбиратися і знову на якісь граблі наступати або потім боротися з проблемами 🤣

Чи то просто багато тексту ніхто не хоче читати, краще питати короткими фразами, може так хтось щось зможе підказати 🤔

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Я осилил. И даже файл открыл)))

Но не считаю себя особо советчиком. При этом я бы не делал (постарался бы не делать) такие крюки воздуховодов. 

А по ввод/вывод на улицу и расстояние - тот единственный инженер вентиляций, который у меня был, на такое сказал 'ну у вас же не пром кухня и не производство и нет таких загрязнений'

Но своего плана ещё нет

  • Дякую 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

49 хвилин тому, TaurosRMK сказав:

Бачу що це ніхто не осилить... прийдеться самому зі всім розбиратися і знову на якісь граблі наступати або потім боротися з проблемами 🤣

Чи то просто багато тексту ніхто не хоче читати, краще питати короткими фразами, може так хтось щось зможе підказати 🤔

Відчуваю на собі зниження активності. Навіть ніхто не написав що все фігня і працювати не буде. Зараз напевно не на часі такі речі. Всі втомлені, хто від перебування на службі, хто слідкуванням за новинами.

  • Сумно 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

2 години тому, ЯД сказав:

При этом я бы не делал (постарался бы не делать) такие крюки воздуховодов

Це про ті біля вентиляторів чи якісь інші? Біля вентиляторів поворити частково будуть виконувати функцію глушників, так як на схемі їх немає, і зараз працює без глушників, критичного шуму вентиляторів немає, так що поки що буде без глушників, а там подивимося. Тим більше є повітровід шумопоглинаючий Atco SONO, який трохи глушить шум. Якщо ви про щось інше, то в яких місцях?

2 години тому, ЯД сказав:

'ну у вас же не пром кухня и не производство и нет таких загрязнений

Тоже так думаю, для домашньої вентиляції це не буде чимось критичним.

1 годину тому, МакДо сказав:

Зараз напевно не на часі такі речі. Всі втомлені, хто від перебування на службі, хто слідкуванням за новинами

Та це так... я би нічого і не робив, в літньо-осінній період мені вистачило утеплення фасаду одними руками майже 200 м2, після чого бажання щось робити зовсім не було. Та й вентиляція працювала собі, але настали морози і появилися проблеми. Оцінив це все і зрозумів що є потреба переробити. А поки зима можна по трохи планувати що і як робити.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

2 хвилини тому, TaurosRMK сказав:

Це про ті біля вентиляторів чи якісь інші? Біля вентиляторів поворити частково будуть виконувати функцію глушників, так як на схемі їх немає, і зараз працює без глушників, критичного шуму вентиляторів немає, так що поки що буде без глушників, а там подивимося. Тим більше є повітровід шумопоглинаючий Atco SONO, який трохи глушить шум. Якщо ви про щось інше, то в яких місцях?

Так, про це 

А де ви дістали атко соно? Можна в пвт)

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

41 хвилину тому, ЯД сказав:

А де ви дістали атко соно?

Поки ніде. А з цим проблеми зараз? Я ще минулого року купував їх, не пам'ятаю де саме, але там були різні Атсо. Але я брав 125 мм, на приток на дві кімнати (кусок ще залишився, може кудись використається). Може щось і глушать в порівнянні зі звичайним Атсо. Упаковку 10 м 150мм не бачу сенсу брати, просто щоб замінити звичайний Атсо. Теоретично може краще на самі відводи від трійників використати Соно, щоб біля самих анемостатів глушили.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

23 хвилини тому, TaurosRMK сказав:

А з цим проблеми зараз?

Та я что-то искал, нашел 1 компанию и у нее не было в наличии. И все.

Но так как у меня не понятно ещё чего и сколько то я отложил это дело. 

Вообще я сомневаюсь что они по бесшумке так же эффективны, как глушители, если взять одинаковую длину, но за счет протяженности может получится и лучше. 

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

1) об'єми норм, в вітальню я б збільшив, бо коли всі там будете, то буде перебір. але, в принципі, можливо за відкритих дверей буде +- норм (але не 100% комфортно)

2) по схемі трубопроводів. ви міркуєте вірно, але я не бачу не схемі теплообмінника, тож сказати, як воно буде ПІСЛЯ - неможливо. наскільки я можу зараз побачити - в вас не вистачить місця в техприміщенні, щоб це все розвести...

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Порахував опір системи повітроводів разом з рекуператором. Вийшли такі значення, в даному випадку враховано теплообмінник HU-EX6 366/300-2, при 220 м3/год має опір 81Па. Вийшло що приток має більший опір, але це через фільтр на вході, рахував десь 40Па, а на витяжці не планую ставити фільтр, тому що по існуючій системі видно що фільтр витяжки за пів року можна було не міняти. Використовую просте G4 полотно зразу на теплообміннику, без всяких фільтр-боксів. Звичайно хотілося б мати приблизно однаковий опір і на витяжці і на притоці, щоб вентилятори працювали на однакових обертах. Якщо забрати фільтр на притоці то опір вирівняється, але там фільтр необхідний, а інших варіантів поки не бачу, хіба що трасу витяжки "закручувати" щоб опір збільшити.

Судячи з опору системи в цілому і з моїми вентиляторами, то на максимальних обертах можна розраховувати майже на 280-290 м3/год. Якраз може бути нормальний запас від бажаних 220 м3/год на випадок гостей. Думаю що можна розглядати теплообмінник HU-EX6 366 розміром 300мм, на 350мм фактично по ефективності різниця дуже мала, хіба що опір трохи менший.

 

Прихований текст

image.png.747f3f6dcc4d04996c3bf5f554ccbc14.png

image.png.07d2422f7f8f7ddc0048f65deb29a2ff.png

image.thumb.png.882b5483024c2a108ac634a6f4ea8aa4.png

image.png.657e92eb0ad73ee7282ce96f2128686e.png

image.png.565b874bc703b9fe6bf0bf96159a49f1.png

 

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

35 хвилин тому, shneider_vova сказав:

2) по схемі трубопроводів. ви міркуєте вірно, але я не бачу не схемі теплообмінника, тож сказати, як воно буде ПІСЛЯ - неможливо. наскільки я можу зараз побачити - в вас не вистачить місця в техприміщенні, щоб це все розвести

В теплому контурі буде лише сам теплообмінник в якомусь корпусі, від нього 4 прямі повітроводи через перекриття на горище, думаю з цим проблем не буде. А вже на горищі є вільний доступ робити різні повороти і тд.

37 хвилин тому, shneider_vova сказав:

1) об'єми норм, в вітальню я б збільшив, бо коли всі там будете, то буде перебір. але, в принципі, можливо за відкритих дверей буде +- норм (але не 100% комфортно)

Та можливо й так, але коли там нікого не буде, то гнати 100-120 кубів не дуже є сенс. Хіба для цього потрібно ставити саме на вітальню заслонку з приводом і перекривати її хоча б на половину, але тоді на витяжці також потрібно відрізати цих 50-60 кубів. І тут нюанс виникає, в якому приміщенні це робити, якщо основний розхід там на кухні. У випадку якщо гратися з перекриванням заслонок на окремих кімнатах, то потрібно ставити їх на всі кімнати, а не лише на одну-дві. Бо в моєму випадку якщо вітальню на ніч закрити майже повністю, то на витяжці це можна компенсувати наприклад санвузлом прихожою, в сумі приблизно однаковий розхід має бути. Не знаю наскільки правильне рішення. Скороше за все обмеження кімнат не буде, а просто в кожну кімнату буде подаватися фіксований об'єм повітря, а при потребі просто будуть зменшуватися оберти, наприклад на ніч. Може трохи збільшу в вітальню і компенсую в тех приміщенні, там досить висока температура, буде краще для теплообміну.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

26 хвилин тому, TaurosRMK сказав:

Порахував опір

Що за софт?

26 хвилин тому, TaurosRMK сказав:

Звичайно хотілося б мати приблизно однаковий опір і на витяжці і на притоці, щоб вентилятори працювали на однакових обертах. Якщо забрати фільтр на притоці то опір вирівняється, але там фільтр необхідний, а інших варіантів поки не бачу, хіба що трасу витяжки "закручувати" щоб опір збільшити

Різницю опору якщо воне є, можна компенсовувати автоматикою з регулюванням обертів(бажано точним) і сенсорами температури у кожному каналі корпусу ПВУ.

28 хвилин тому, TaurosRMK сказав:

фільтр на вході, рахував десь 40Па

В нього опір буде змінюватись по мірі забруднення. Тому в любому випадку на початку встановлення та на кінець експлуатації опори будуть різні.

 

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

37 хвилин тому, Dmode сказав:

Що за софт?

Знайшов такий сайт, користувався коли робив перший раз.

38 хвилин тому, Dmode сказав:

Різницю опору якщо воне є, можна компенсовувати автоматикою з регулюванням обертів(бажано точним) і сенсорами температури у кожному каналі корпусу ПВУ.

Це зрозуміло, за інших обставин я б на це увагу не звертав, але в мене вентилятори АС і регулятори до них трансформаторні, а там фіксовані значення, тобто плавно і точно не вийде, прийдеться вибирати якесь найближче значення і логічно щоб для цього опір був приблизно однаковий, щоб на однакових обертах використовувати.

До речі по датчиках, я так розумію у вас вони є з кожної сторони теплообмінника, які використовуєте?

42 хвилини тому, Dmode сказав:

В нього опір буде змінюватись по мірі забруднення. Тому в любому випадку на початку встановлення та на кінець експлуатації опори будуть різні

Звісно, це можна врахувати і дати трохи запас на забрудненість, щоб через деякий час користування опір приблизно вирівнявся. Не знаю, а як можуть змінитися показники коли фільтр трохи нормально забруднить (звісно не так, що зовсім нічого не буде пропускати), на скільки впаде тиск?

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть у нього для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!

Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.

Увійти зараз
×
×
  • Створити...