Перейти до публікації
Пошук в
  • Додатково...
Шукати результати, які містять...
Шукати результати в...

Приточно-витяжна вентиляція з рекуператором

TaurosRMK

Рекомендовані повідомлення

Тільки що, TaurosRMK сказав:

зафіксувати його

Так звані рідкі цвяхи намертво приклеють.

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

4 хвилини тому, TaurosRMK сказав:

Я точно такий і крутив, тримає супер, але хіба що нюанс з тим що викручується назад, треба на мертво зафіксувати його і буде нормально.

Момент?

Або любе шо під руку попало і ще смердить

Змінено користувачем yur43
  • Хаха 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

6 хвилин тому, МакДо сказав:

рідкі цвяхи

Не знаю як воно буде триматися до самого ЕППС, до дюбеля напевно нормально прилипне.

4 хвилини тому, yur43 сказав:

Момент?

Або любе шо під руку попало і ще смердить

Клей? Є клей 88, треба попробувати, але знову як писав вище, не впевнений що до структури ЕППС нормально прилипне.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

11 хвилин тому, TaurosRMK сказав:

Не знаю як воно буде триматися до самого ЕППС, до дюбеля напевно нормально прилипне.

Можете поекспериментувати з різними підручними клеями. Я рідкими цвяхами клеїв бокс для блоку рекуператора. Зараз піду у підвал і зклею два шматки ЕППС. Результат зніму на відео.

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

7 хвилин тому, МакДо сказав:

Можете поекспериментувати з різними підручними клеями. Я рідкими цвяхами клеїв бокс для блоку рекуператора. Зараз піду у підвал і зклею два шматки ЕППС. Результат зніму на відео.

Поексперементував з клеєм 88, не підходить, роз'їдає ЕППС ))) Інших клеїв немає, ні герметиків, ні рідких цвяхів.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

11 хвилин тому, TaurosRMK сказав:

Поексперементував з клеєм 88, не підходить, роз'їдає ЕППС ))) Інших клеїв немає, ні герметиків, ні рідких цвяхів.

Зклеїв. Але потрібно чекати. Клеїв гладенькими поверхнями. Бо всередині пори, за який він 100% зацепиться.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

В мене фільтрбокс утеплений 100мм XPS, кришка фіксується перемичкою, через яку вкручується шуруп у дюбель для пінопласту як на фото вище. Нічого не прокручується і не викручується, дюбель сидить у матеріалі міцно. Просто візміть відповідні дюбеля, і правильно до них підберіть діаметр шурупа.

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

43 хвилини тому, Dmode сказав:

В мене фільтрбокс утеплений 100мм XPS, кришка фіксується перемичкою, через яку вкручується шуруп у дюбель для пінопласту як на фото вище. Нічого не прокручується і не викручується, дюбель сидить у матеріалі міцно. Просто візміть відповідні дюбеля, і правильно до них підберіть діаметр шурупа.

Що за модель тих самих менших по пінопласту? Більші я знаю, в мене є, але вони довгі.

Я на такі довгі дюбелі кріпив для гофри кріплення на фасад з ППС EPS-90, шуруп використовував який рекомендовано (4-4,5мм), все рівно дюбель прокручується якщо пробувати викрутити шуруп. Але можливо в ЕППС буде краще сидіти.

Змінено користувачем TaurosRMK
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

9 хвилин тому, TaurosRMK сказав:

Що за модель тих самих менших по пінопласту?

Брав у металвіс. Глянув на сайті, виявляється у них він іде з призначенням під гіпсокартон. Під пінопласт в них зараз від 50мм є такі і такі

 

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Хм, теоретично можна взяти такий дюбель, закрутити і попробувати збоку вставити в цей отвір якись стальний дріт/цвях, що не позволить прокручуватися йому.

Хоча різьбовий варіант кріплення напевно більш довговічніший. Як варіант взяти гайку, до якої приварити якусь пластинку і сховати їх в середину ЕППС, так вона не буде прокручуватися.

 

image.png.0668a7113f2aaf80c5a23a9dc18320b9.png

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

3 хвилини тому, TaurosRMK сказав:

що не позволить прокручуватися йому.

Немає такої проблеми за умови відповідного діаметра шурупа який вкручується в такий дубель.

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Але це все буде актуально лише для способу кріплення кришки, так як там є куди закрутити дюбель. А як бути з таким фланцем? Його ніяк не закріпити на такі дюбелі, бо там на самому краю ЕППС. Хіба що так само щось з закладною гайкою думати.

Думав може просто зробити отвір у ЕППС і прямо в нього вставляти повітровід, на який одіти ущільнювач. Але здається не надійно буде.

 

image.png.310f4b0fc9d238e6738f92da3a2e82c6.png

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

11 хвилин тому, TaurosRMK сказав:

А як бути з таким фланцем?

Таке напевно простіше приклеїти, ось таким клеєм, який спінюється і заповняє собою всі нещільності.

Можна також фланці закріпити на якийсь конструкційний матеріал (фанера, текстоліт, hpl тощо), а його вже прикріпити до XPS, на дюбеля та/або клей.

Як варіант конструктив ящику взагалі можна замовити на Віярі з ДСП з порізкою сверловкою і кромкуванням. І зібрати як конструктор лего. А всередині його просто утеплити XPS-ом (в холодній частині). Буде і естетично і без зайвої маханини з кріпленнями і з'єднаннями.

Змінено користувачем Dmode
  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

10 хвилин тому, Dmode сказав:

Таке напевно простіше приклеїти, ось таким клеєм, який спінюється і заповняє собою всі нещільності.

Можна також фланці закріпити на якийсь конструкційний матеріал (фанера, текстоліт, hpl тощо), а його вже прикріпити до XPS, на дюбеля та/або клей.

Як варіант конструктив ящику взагалі можна замовити на Віярі з ДСП з порізкою сверловкою і кромкуванням. І зібрати як конструктор лего. А всередині його просто утеплити XPS-ом (в холодній частині). Буде і естетично і без зайвої маханини з кріпленнями і з'єднаннями.

Та думаю дешевше вийде замовити коробку з оцинковки, яка буде меншою по габаритах і напевно легшою, а результат такий же. В мене є обрізки ДСП і необхідні інструменти (збирав меблі собі), можу сам скрутити будь яку форму, але не знаю чи тих обрізків стане на весь корпус. Але варіант з ДСП щось не дуже мені подобається. 

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

30.12.2023 в 12:43, Dmode сказав:

Саме тому вибрав конструкційний матеріал фанера, а утеплювач XPS. Всі несучі елементи і кріплення реалізовані у фанері.

А підкажіть яка товщина фанери і як її між собою кріпили? Конструкція тримається купи, тріщин немає, чи все там герметично і взагалі як себе показала?

І ще, чим клеїли ЕППС між собою і до фанери, клей-піна чи щось інше? Думаю над варіантом коробка з оцинковки чи чогось іншого, а наповнення з ЕППС, і чим то все зклеювати між собою і до оцинковки. Між собою ЕППС напевно на клей-піну самий кращий варіант, а до інших матеріалів, тої ж оцинковки, напевно клей-піна не буде нормально липнути. Як варіант поліуретанові клеї по типу Sikaflex-11 FC+, бо клей-піна також поліуретанова (наприклад Sika Boom-582 Foam Fix), тільки в піни може бути розширення, а в клею-герметику ні, можна тоненьким шаром наносити і зклеювати.

Змінено користувачем TaurosRMK
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

3 години тому, TaurosRMK сказав:

А підкажіть яка товщина фанери і як її між собою кріпили?

8мм, кріпив на поліуретановий клей який приводив вище, та саморізи в торець. Корпус по периметру куди впираються задня і передні кришки, зміцнений рейками з фанери 20мм.

Прихований текст

image.thumb.png.3ae329eb708bb71b2b6da79d3b08b4e8.png

 

3 години тому, TaurosRMK сказав:

Конструкція тримається купи, тріщин немає,

Все ок. Ніяких змін не спостерігається.

3 години тому, TaurosRMK сказав:

все там герметично і взагалі як себе показала?

Як запустився, то виявляв кілька місць які забув проклеїти, і по ходу проходив клеєм по стиках. Зараз все Ок.

  • Лайк 3
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

47 хвилин тому, Dmode сказав:

кріпив на поліуретановий клей який приводив вище

Я ще доповнив питання на рахунок приклейки ЕППС, якраз в момент коли ви відповіли )) Але по фото бачу що там піна, значить клеїли його на клей-піну і до корпусу і між собою? А якщо до оцинковки, то щось сумніваюся на рахунок клей-піни.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

5 годин тому, TaurosRMK сказав:

ЕППС між собою і до фанери, клей-піна чи щось інше

ХPS до фанери і між собою клей піною титан в балоні. З пістолета зручно щілини заповняти. Фанеру між собою 501 клеєм.

5 годин тому, TaurosRMK сказав:

тої ж оцинковки, напевно клей-піна не буде нормально липнути.

А ви спочатку спробуйте 501. Бо без досвіду то пусті балачки. Але добре перед цим знежирте оцинковку.

5 годин тому, TaurosRMK сказав:

Як варіант поліуретанові клеї по типу Sikaflex-11 FC+, бо клей-піна також поліуретанова (наприклад Sika Boom-582 Foam Fix)

Цими клеями не користувався тому про них нічого сказати не можу.

5 годин тому, TaurosRMK сказав:

тільки в піни може бути розширення, а в клею-герметику ні

501 клей, посилання на який приводив вище, розширюється спінюючись потрапляючи у вологе середовище. В цьому його перевага, бо при розширенні він досягає всіх нерівностей поверхні якщо вона не ідеальна. Тому його слід наносити саме стільки скільки треба (менше на ідеально рівні поверхні, та більше на нерівні поверхні), та добре зафіксувати поки він не полімеризується, бо може силою розширення розсунути деталі.

Змінено користувачем Dmode
  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

21 хвилину тому, TaurosRMK сказав:

А якщо до оцинковки, то щось сумніваюся на рахунок клей-піни.

Вуличні металеві віконні відливи кріпляться на клей піну і тримаються міцно не дивлячись на несприятливі умови (сонце, мороз, вітер, дощ).

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

6 хвилин тому, МакДо сказав:

Вуличні металеві віконні відливи кріпляться на клей піну і тримаються міцно

Хаха, точно, сам недавно їх монтував 🤣

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Рік новий, питання не змінні 🤣

Дивлюся на таку ПВУ і подобається її компактність, але як згадували вище, місця куди подаєтсья повітря дуже малого січення, половина де вхід нормальна, а половина сильно вузька. На практиці це чим шкідливо, не правильно буде розприділятися потік повітря по теплообміннику? Але такі ПВУ випускаються і виходить що виробник впевнений що все буде працювати як має бути. Також канали які витягують після ТО досить малого січення і знову ж таки, виробник такі зробив, значить все ок. Чи не ок? Хоча думаю що оскільки це витяжні канали (ті які йдуть після ТО), то швидкість може бути рівна як і в підключених повітроводах. Чи чим менша швидкість тим краще? Тут маю на увазі не в плані шуму, а інших параметрів. От думаю гнатися за тою компактністю, чи не варто. Є деякі обмеження по габаритах і просто практично не хочеться зробити великий корпус при умові що там один теплообмінник.

Щось проектую і все рівно виходить не компактно. Попробую повторити такий варіант, може не вийде дуже габаритним. Залишу тільки один теплообмінник, фільтри розміщу окремо в боксах, а тут хіба що такі вставки з полотна G3-G4, як вже згадували, що можливо це більше для вирівнювання потоку.

 

Прихований текст

Screenshot_30.png.6cbd2160a749698af74e2240544bb038.png

Screenshot_31.png.c4d264b78504d7f697d80454401bc887.png

Screenshot_32.png.d47c5d3f4bd1587a7b85961c370fba59.png

 

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

30.12.2023 в 12:22, Dmode сказав:

Підняв статистику по потужності теплообміну теплообмінника, а сам здивувався. Час коли t[хата]>t[надворі] цього і попереднього літа суттєво переважає кількість часу коли t[хата]<t[надворі]. Ось графік за літо, зі знаком плюс це коли на вулиці холодніше ніж в хаті, зі знаком мінус коли на вулиці тепліше ніж в хаті.

Байпас працює і це вже давно доведена і я з цим не сперечаюся. Але його доцільність залежить від ціни і складності реалізації байпасу, а також від кінцевого його вкладу в енергетичний баланс вцілому.

Якщо байпас дозволяє позбутись кондиціонування, то його (байпас) є зміст робити навіть при ціні співмірній з вартістю системи кондиціонування. Але практика показує, що сучасний ефенгоефективний будинок дуже легко перегрівається без системи кондиціонування і тих кілька кВт•год, які вночі не випустив рекуператор, погоди не роблять. Також байпас не вирішить проблему з підвищеною вологістю влітку.

Також має значення нерівномірність прогрівання буднику, бо загальна потужність рекуперації не говорить про просторову картину. Якщо є південна кімната з великою кількістю скла, але там не треба більше 100 кубів вентиляції, то охолодження через бапас там буде мінімальним, але потреба в охолодженні є велика. Тобто з байпасом ви отримаєте -600 Вт вночі на весь будинок, коли і так прохолодно, але вдень всеодно буде жарко в тій кімнаті.

На мою думку, байпас — це вишенька на торті, коли хочеться витиснути максимальний ККД, щоб пройти якусь сертифікацію. Але і без вишеньки торт всеодно смачний.

  • Лайк 2
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

15 годин тому, TaurosRMK сказав:

На практиці це чим шкідливо, не правильно буде розприділятися потік повітря по теплообміннику?

Буде просто трохи більше падіння тиску на тій ділянці, але це все закладається в дизайн. Локальні завуження не є якимсь абсолютним злом і можуть використовуватись, якщо вони правильно спроектовані. З іншої сторони, вся інженерія — це якийсь компроміс, і якщо вам важливі габарити, то мусите за це якось заплатити.

Змінено користувачем volomoto
  • Лайк 2
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Дякую всім за підказки. Таке відчуття що реально проектую на якусь сертифікацію, хочу продумати всі нюанси і запхати в маленькі розміри весь функціонал 🤣 

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

18 годин тому, TaurosRMK сказав:

Дивлюся на таку ПВУ і подобається її компактність

Це установка на малий об'єм, з діапазоном до 100 кубів. Більш оптимальна установка з таким же типорозміром теплообмінника виглядає інакше. 

Прихований текст

image.png.68b578090e3064a3c0efa09736736e19.png

 

18 годин тому, TaurosRMK сказав:

Але такі ПВУ випускаються і виходить що виробник впевнений що все буде працювати як має бути... виробник такі зробив, значить все ок. Чи не ок?

Не значить що все Ок. Якщо виробник впевнений що може продати вам компактність або бюджетність то продасть саме це, і це буде реалізовано за рахунок інших характеристик.Як приклад: у продажу є маса вентиляторів які є ходовим товаром, та які не відповідають заявленим характеристикам, бо їх беруть саме за компактність/бюджетність, і на їх реальну продуктивність звертають увагу лише потім, коли вже пізно... 

18 годин тому, TaurosRMK сказав:

От думаю гнатися за тою компактністю, чи не варто.

Як на мене шкода витрачати час на реалізацію неоптимального девайсу, коли такий неоптимальний девайс можна придбати. Якщо вже витрачати свій час то використовувати більш оптимальні рішення, які даватимуть менший опір і меншу швидкість. 

4 години тому, volomoto сказав:

будинок дуже легко перегрівається без системи кондиціонування і тих кілька кВт•год, які вночі не випустив рекуператор, погоди не роблять.

Чим більша енегроефективність тим більшим буде вклад байпасу на те, щоб будинок не перегрівався.

4 години тому, volomoto сказав:

Якщо є південна кімната з великою кількістю скла

В цьому випадку звісно байпас не допоможе, бо обмежувати сонце треба правильним зовнішнім затіненням на етапі архітектурного проектування.

4 години тому, volomoto сказав:

Але і без вишеньки торт всеодно смачний.

Згідний, але пекло перфекціоніста ніхто не відміняв. І тому байпас буде муляти мене, поки я його не зроблю...

Змінено користувачем Dmode
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть у нього для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!

Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.

Увійти зараз
×
×
  • Створити...