Перейти до публікації
Пошук в
  • Додатково...
Шукати результати, які містять...
Шукати результати в...

Приточно-витяжна вентиляція з рекуператором

TaurosRMK

Рекомендовані повідомлення

10 годин тому, Dmode сказав:

яка висота блоку фільтрів

В даному випадку фільтри показані лише для розуміння що вони там будуть, фіксований розмір лише довжина, яка рівна глибині теплообмінника = 350мм. А ширина і висота фільтра буде залежати від фінальної моделі корпусу. На цій моделі розміри 350х170х25мм.

10 годин тому, Dmode сказав:

яким чином досягається герметичність між каналами в корпусі

На прикладі цієї деталі, вона складається з двох частин. Між собою кріпляться на заклепки, можна ще герметиком, виходить одна деталь, яка аналогічно кріпиться до стінок, також на герметик і заклепки. при потребі стики на готовому корпусі можна ще раз герметиком пройти, або просто скотчем алюмінієвим.

Прихований текст

image.thumb.png.20e1b6b305b8ca594a8508949c3abb7f.png

image.thumb.png.c96e1939c5a4766765da7a626003c23b.png

image.thumb.png.8879c36c49b3c95c29a9aa34ccac145e.png

 

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

11 годин тому, Dmode сказав:

як буде себе поводити сендвіч, який має жестяну оболонку по всіх гранях, які будуть виступати містками холоду.

Я вже писав що все зі внутрішньої сторони (як стінки, так і перегородки каналів) додатково ізолювати каучуком 6мм, а шви проклеїти скотчем, додатково це буде шумоїзоляція.

11 годин тому, Dmode сказав:

Чисто інтуітивно хочеться трохи розтягнути цю частину по вертикалі, бо відстань від жестяної деталі до фільтрів виглядає малуватою. Та й кут зрізу жестяної деталі міг би бути не таким крутим по відношенню до напрямків потоків для зменьшення опору. В цій зоні також можна спробувати помоделювати байпас.

Я пробував різні варіанти корпусу, але саме цей зробив більш детально з урахуванням компактності, щоб приблизно бачити загальну картину і від неї відштовхуватися. Взагалі хотів би фільтри розмістити горизонтально, а не під кутом, це простіше і в такому випадку простіше зробити кришку лише для самих фільтрів, щоб лишній раз не відкривати весь корпус. Байпас також пробував тут прикрутити, але щось не розібрався як правильно його зпроектувати. Проблема в тому що логічно його ставити після фільтру. Орієнтувався на такий варіант, хоча тут байпас перед фільтром, але щось не зрозумів як прокладено канал, сама заслонка зрозуміло, а байпасний канал напевно звужується. Але напевно такий варіант робочий саме при такому положенні теплолобмінника, а в мене по плану на ребро і такий варіант скоріш за все не підійде. Хоча тут і місця потрібно, напевно мінімум 120-150 мм у висоту збільшити корпус, це наче не проблема, у висоту можу збільшити. Тому над цим ще треба подумати.

 

image.png

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

11 годин тому, Dmode сказав:

чи можна буде з огляду на розміри туди підлізти інструментом для кріплення.

На рахунок цього треба подумати, може є такі місця що буде складно закріпити чи потім проклеювати каучуком/скотчем.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

До речі, не мало фото готових ПВУ передивився, в основному всі вони не дуже компактні. Натрапив на такий бренд, в нього є моделі, компактніших поки не бачив. Можна подумати що там в корпусі один теплообмінник, але там вся система, і розміри компактні, і канали не великі, і байпас навіть є. Правда фільтрами прийшлося пожертвувати, але фільтри можна поствити окремо поза корпусом, які душа забажає. Можливо в такій компоновці є свої нюанси і така ПВУ не розрахована на великі об'єми, але тим не менше компактність в декотрих ситуаціях вирішальна.

image.png.0f116ff5e5770999680580dfb81c54ac.png

А це варіант який самий простий в плані розробки, 4 вертикальних канали і теплообмінник, хоча тут також немає нормальних фільтрів. Але там є місце вже після ТО і приточного вентилятора, де можна вставити нормальний фільтр. В принципі логічно, фільтри до теплообмінника мають захищати лише сам ТО і вентилятори, тому якогось куска тканини G4 достатньо, а вже на приточному каналі можна ставити потрібний фільтр. Але байпасу немає.

image.thumb.png.95b508fb565c09190b39150737b3f40b.png

Також ще деякі фото, на яких на мою думку хороші і продумані ПВУ, але вони зовсім не компактні, хоча це ціла система, а не тільки один теплообмінник. На декотрі фото я орієнтувався коли проектував свій корпус.

7664.thumb.jpg.6625a3604eeb479cdf8e99df52c2f9cc.jpg

image.png.3921937114347ff8e6c449c27c8ef6df.png

image.png.bc7f0102c0e3b94a29703f9c2a40c0ff.png

 

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

27 хвилин тому, TaurosRMK сказав:

Правда фільтрами прийшлося пожертвувати

Хіба на відео дістають не фільтри?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

12 хвилин тому, МакДо сказав:

Хіба на відео дістають не фільтри?

Та то простий фільтр G4, типу як синтепон, щось таке, тобто мінімальна груба фільтрація, грубі частки фільтрує, а дрібні може пропускати. Хоча дешево і можна міняти часто, просто вирізати потрібний розмір і все, наче і мити можна.

До речі подумав що винести приточний фільтр поза межі корпусу не така й погана ідея, можна зліпити великий бокс під якісь конкретні розміри тих же автомобільних фільтрів штук 4, або з фільтрувального полотна зробити самому велику гармошку. А якщо на вході перед нагрівачем поставити якись простий G4, то теоретично в корпусі рекуператора можна обійтися без фільтрів, хіба що на витяжці ті самі G4 чи конуси прямо на витяжних анемостатах.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

43 хвилини тому, TaurosRMK сказав:

Та то простий фільтр G4, типу як синтепон, щось таке, тобто мінімальна груба фільтрація, грубі частки фільтрує, а дрібні може пропускати.

To взагалі G3

Коли свій робив, то зустрічав інформацію, що перед теплообмінником такі тонкі прокладки виконують не стільки функцію фільтрації,  як функцію вирівнювання потоку через ламелі, особливо в складній стісненій конфігурації, коли повітря з каналу може бути спрямованим лише на частину теплообмінника.

В мене конуси на анемостатах є, і кишеньковий фільтр G4. Стан витяжного вентилятора ви бачили. Все одно там достатньо мілкої пилюки проходить.

 

Змінено користувачем Dmode
  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

До речі, якщо "ліпити" корпус лише з ЕППС, наприклад 40-50мм зовнішні стінки, а в середині по ситуації, то чим це все склеювати, як кріпити якісь елементи, тіж фланці чи кріплення кришки, і як придати цьому всьому жорсткості? На клей піну чи є ще якісь варіанти? Хай буде так, коробку і внутрішні стінки можна на клей піну склеїти, можна навіть тим же каучуком 6 мм все в середині проклеїти і стики скотчем алюмінієвим і наче буде все герметично, але чи буде нормально сидіти там теплообмінник чи все ж таки мала твердість ЕППС не дасть цього зробити, пару разів ТО зняв/вставив і посадкове місце "розбите"? По тій же причині малої твердості напевно не вийде герметично закрити кришку, і фланці закріпити якось нормально не вийде, не так щоб один раз зняв повітровід і фланець відпав.

Як варіант можна все зробити з ЕППС, але якусь зовнішню оболонку все рівно потрібно хоча б з оцинковки, вийде щось схоже на цей корпус. Або ще варіант, робити тільки кришку по розмірах теплообмінника, як це зроблено у цій ПВУ, а все інше на глухо склеїно.

 

image.thumb.png.c798023aca234d385ea0061da7678599.png

image.png.cec0940f8edbbb360849ec22be800001.png

 

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

@МакДо @yur43 А сильно чути шум саме від повітря в самому корпусі ПВУ чи каналах які від неї йдуть? Так як по вигляду січення каналів в середині корпусу дуже мале, а розраховано аж на 300 кубів.

Змінено користувачем TaurosRMK
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

2 години тому, TaurosRMK сказав:

@МакДо @yur43 А сильно чути шум саме від повітря в самому корпусі ПВУ чи каналах які від неї йдуть? Так як п овиду січення каналів в середині корпусу дуже мале, а розраховано аж на 300 кубів.

Я максимальну продуктивність не використовую, мені вистачає 30-40% . Чую шум тільки від вібрації.

  • Лайк 2
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

10 годин тому, TaurosRMK сказав:

@МакДо @yur43 А сильно чути шум саме від повітря в самому корпусі ПВУ чи каналах які від неї йдуть? Так як по вигляду січення каналів в середині корпусу дуже мале, а розраховано аж на 300 кубів.

Ви ж розумієте, що це досить субʼєктивна відповідь буде? Я також (поки хворіємо) використовую 30-44%. Зараз на 30% потужності біля ПВУ більше чутно гул від байпасних штук. Можу завантажити децибелометр для обʼєктивності) 

Канали в ПВУ шириною в ТО (285мм +- ущільнювачі), глибиною сантиметрів 5-7. Буду свердлити труби під термодатчики - заміряю.

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

21 годину тому, TaurosRMK сказав:

Байпас також пробував тут прикрутити, але щось не розібрався як правильно його зпроектувати.

Забийте на той байпас, бо для його ефективної роботи потрібен хороший алгоритм керування, але і то байпас буде потрібен дуже мало часу впродовж року. Байпас не виключає кондиціонування і якщо воно у вас є чи буде, то байпас втрачає сенс. Коли надворі +30, в хаті +24, то краще щоб повітря йшло через ТО, а не байпас.

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

36 хвилин тому, МакДо сказав:

Ви ж розумієте, що це досить субʼєктивна відповідь буде? Я також (поки хворіємо) використовую 30-44%. Зараз на 30% потужності біля ПВУ більше чутно гул від байпасних штук. Можу завантажити децибелометр для обʼєктивності) 

Канали в ПВУ шириною в ТО (285мм +- ущільнювачі), глибиною сантиметрів 5-7. Буду свердлити труби під термодатчики - заміряю.

Та це так, але можна виділити окремо шум від вентиляторів, якщо його чути, і шум від потоку повітря. На 40% напевно його чути не буде, але на максимумі можливо. 

Я дивився якись огляд такої ПВУ, якраз це кинулося в очі, що канали досить вузькі, але при тому ПВУ розрахована на 300 м3. Цікаво просто на які швидкості варто орієнтуватися в цих каналах, тобто в самому корпусі до і після теплообмінника. Дальше в мене 150мм підключення, напевно в корпусі мають бути швидкості не більше, ніж в самих повітроводах, тобти розміри каналів по площі не менше площі д150мм. 

Змінено користувачем TaurosRMK
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

30 хвилин тому, volomoto сказав:

Забийте на той байпас, бо для його ефективної роботи потрібен хороший алгоритм керування, але і то байпас буде потрібен дуже мало часу впродовж року. Байпас не виключає кондиціонування і якщо воно у вас є чи буде, то байпас втрачає сенс. Коли надворі +30, в хаті +24, то краще щоб повітря йшло через ТО, а не байпас.

Та може й так... Бачу що все йде до того, щоб зробити просто коробку під сам теплообмінник, а все інше можна винести на горище, той же блок з фільтрами. 

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

10 хвилин тому, TaurosRMK сказав:

Та може й так... Бачу що все йде до того, щоб зробити просто коробку під сам теплообмінник, а все інше можна винести на горище, той же блок з фільтрами. 

я раніше хотів запропонувати на горищі зробити "вентиляційну кімнату", тоді можна вмістити все. А при достатній герметизації тої кімнати і конденсату не буде. Але все стримував себе :)

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

2 години тому, volomoto сказав:

Коли надворі +30, в хаті +24, то краще щоб повітря йшло через ТО, а не байпас

Але коли t[хата] > t[надворі], байпас саме те, що треба.

2 години тому, volomoto сказав:

і то байпас буде потрібен дуже мало часу впродовж року

Сам так думав, і поки байпас не доробив. Але кожну літню ніч мене муляє думка про той байпас.

Підняв статистику по потужності теплообміну теплообмінника, а сам здивувався. Час коли t[хата]>t[надворі] цього і попереднього літа суттєво переважає кількість часу коли t[хата]<t[надворі]. Ось графік за літо, зі знаком плюс це коли на вулиці холодніше ніж в хаті, зі знаком мінус коли на вулиці тепліше ніж в хаті.

image.thumb.png.31c2d17c4ec00797075f27a12fabf849.png 

Звідси висновок, що літом без байпасу більшість часу мій теплообмінник проводить "дурну" роботу на 300~700Вт. І в цей час варто би було відкривати байпас.

Змінено користувачем Dmode
  • Лайк 2
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

12 годин тому, TaurosRMK сказав:

чи все ж таки мала твердість ЕППС не дасть цього зробити, пару разів ТО зняв/вставив і посадкове місце "розбите"? По тій же причині малої твердості напевно не вийде герметично закрити кришку, і фланці закріпити якось нормально не вийде, не так щоб один раз зняв повітровід і фланець відпав.

Саме тому вибрав конструкційний матеріал фанера, а утеплювач XPS. Всі несучі елементи і кріплення реалізовані у фанері. 

13 годин тому, TaurosRMK сказав:

Або ще варіант, робити тільки кришку по розмірах теплообмінника, як це зроблено у цій ПВУ, а все інше на глухо склеїно.

Думайте як його обслуговувати. Наглухо заклеєне може бути лише там де впевнені що ніколи не потрібно буде туди доступ.

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

1 година тому, yur43 сказав:

я раніше хотів запропонувати на горищі зробити "вентиляційну кімнату", тоді можна вмістити все. А при достатній герметизації тої кімнати і конденсату не буде. Але все стримував себе :)

Варіант в принципі можливий, але з чого її робити? З пінопласту напевно, як самий простий і швидкий спосіб, але товщина навіть не знаю яка має бути, напевно 30-40см, щоб реально не промерзало, і то не факт що це спасе.

З приводу корпусу з ЕППС. Попробував закрутити невеликий спіральний дюбель в кусок ЕППС 40мм, заходить файно, закручую саморіз, все чудово, руками не вирвати, хіба через силу, але якщо викручувати саморіз, то з ним викручується дюбель... Тобто таке кріплення на один раз, закріпив і забув, якщо потрібно постійно відкручувати, то не підійде. Так що як щось кріпити до ЕППС питання не просте.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

37 хвилин тому, TaurosRMK сказав:

викручується дюбель...

А ви клею чи герметику туди.

А спробуйте в ЕППС закрутити чорний саморіз по дереву. Я так робив. Викручується і закручується по тим же прорізаним каналам.

Доречі, моя ПВУ складається з двох частин. Ці частини стягнуті шпильками.

Змінено користувачем МакДо
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

1 година тому, МакДо сказав:

А ви клею чи герметику туди.

А спробуйте в ЕППС закрутити чорний саморіз по дереву. Я так робив. Викручується і закручується по тим же прорізаним каналам.

Доречі, моя ПВУ складається з двох частин. Ці частини стягнуті шпильками.

Як варіант з герметиком, може не буде викручуватися назад, але там треба чекати поки засохне і нічого з ним не робити.

Тут наче також дюбелі вкручені, але не зрозуміло для чого вони, так як кришка фіксується на різьбу, вірно? 

image.thumb.png.a98f3de172001f2e3cb85825b59ccbae.png

Шпильки плюс бокові металеві накладки напевно також для скріплення корпусу, чи ні?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Ще згадав про мебельні кріплення, наприклад таку штуку можна засунути в середину ЕППС, залити герметиком і хай застигає собі там. Головне щоб отвір під різьбу був у праивльнмоу місці, прокручуватися воно не буде, так як буду в середині листа ЕППС, позволить його нормально зтягнути і буде розбірна конструкція. Хоча бачу що самим ЕППС напевно не обійдеться.

image.thumb.png.0877eb0653d853e7f026515928f32fcf.png

1 годину тому, Dmode сказав:

Саме тому вибрав конструкційний матеріал фанера, а утеплювач XPS. Всі несучі елементи і кріплення реалізовані у фанері. 

Думайте як його обслуговувати. Наглухо заклеєне може бути лише там де впевнені що ніколи не потрібно буде туди доступ.

Подумав що в посадочному місці під теплообмінник можна зробити вставки з пластику, він є листовий і не буде зношуватися якщо пару разів витягти теплобмінник, або з оргскла.

А що там обслуговувати, якщо крім теплообмінника там нічого не буде? Все ж таки думаю что все інше винесу окремо на горище, воно не боїться холоду. Фактично це теплообмінник і 4 канали від нього, плюс піддон, і на тому все. Виходить що такі ПВУ як у @МакДо важко обслуговувати, бо вони також по факту наглухо заклеєні, в разі чого щось там замінити, то прийдеться розрізати корпус і потім заново клеїти його.

---

Але це все веде до того, що з корпусом, казалось би простим, не можна визначитися з чого його робити ))) З самого ЕППС наче простіше і швидко, плюс можна гарно по розмірах підігнати, але є нюанси як кріпити все і зробити герметичним. З оцинковки хороший варіант, але не простий у виготовленні, тому що потрібно під замовлення.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Отаке metrex.kiev.ua/ua/p577882584-dyubel-dlya-gipsokartona.html коштує копійки. Його вклеюєм на клей в пінопласт, а в нього вже шурупи.

Корпус пінопластовий мені дуже подобається, конденсату нуль.

PXL_20231230_144503176.jpg

Змінено користувачем yur43
  • Лайк 3
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

54 хвилини тому, TaurosRMK сказав:

Шпильки плюс бокові металеві накладки напевно також для скріплення корпусу, чи ні?

Правильно.

54 хвилини тому, TaurosRMK сказав:

Тут наче також дюбелі вкручені, але не зрозуміло для чого вони, так як кришка фіксується на різьбу, вірно? 

Ті, що у квадратному кружечку 🤣 для кріплення кришки ТО. Ті, на які стрілочки показують - туди клацаються штирі кришки. Типу додатково до болтів фіксація.

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

9 хвилин тому, yur43 сказав:

Отаке коштує копійки. Його вклеюєм на клей в пінопласт, а в нього вже шурупи.

Це для гіпсокартону. Для пінопласту мають загострення в кінці і можуть мати суттєво більшу опорну площу. Ось приклад. Зліва для гіпсокартону, решта для пінопласту.

image.thumb.png.c6337ce7dc01fb1ebdafb617a29e1c57.png 

Змінено користувачем Dmode
  • Лайк 3
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

11 хвилин тому, yur43 сказав:

Отаке metrex.kiev.ua/ua/p577882584-dyubel-dlya-gipsokartona.html коштує копійки. Його вклеюєм на клей в пінопласт, а в нього вже шурупи.

Корпус пінопластовий мені дуже подобається, конденсату нуль.

PXL_20231230_144503176.jpg

Я точно такий і крутив, тримає супер, але хіба що нюанс з тим що викручується назад, треба на мертво зафіксувати його і буде нормально.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть у нього для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!

Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.

Увійти зараз
×
×
  • Створити...