Перейти до публікації
Пошук в
  • Додатково...
Шукати результати, які містять...
Шукати результати в...

Вплив тривалого 100% SOС на деградацію LiFePo4

Dmode

Рекомендовані повідомлення

35 хвилин тому, Vikctor сказав:

А це стосується тільки ліферу чи також літію?

Вважаю раз на міцяць пару днів поспіль позаряджати до 100% гірше точно не буде. На зарядженому розбаланс між комірками таки менше, і по ньому можна оцінити загальний стан батареї + це нагода прочитати SOH(якщо є можливість така звісно)

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

1 час назад, razzil сказал:

Вважаю раз на міцяць пару днів поспіль позаряджати до 100% гірше точно не буде. На зарядженому розбаланс між комірками таки менше, і по ньому можна оцінити загальний стан батареї + це нагода прочитати SOH(якщо є можливість така звісно)

Справа в тому, що серед автовласників вважається що в цілому ліферу пофігу на ступінь зарядженості/розрядженості акб. Це один із аргументів чому хтось обирає страшні ззовні авто від BYD.:)  Але у разі літієвих акб здебільшого всі намагаються триматись у межах 20-80%. На id4 наприклад навіть на головному екрані виділений саме цей проміжок ступеню зарядженості і навіть в налаштуванням можно обмежити заряд до 80%. В мене не можна, але схоже тому що виробник тримає трохи ємності нижче нуля та вище 100% і програмно не дозволяє власнику заходити за ці обмеження. Але часто читаю що якраз для балансування комірок потрібно інколи заряджати авто до 100%. Але ж ніхто не пише чи це виключно для ліферів чи також для літію.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

навіть у тесли є різніця, для звичайного використання на кожен день:
для лион рекомендовано до 80% заряджати
для лифер до 100%
 

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

2 години тому, Vikctor сказав:

А це стосується тільки ліферу чи також літію? Бо в гілках електричних автівок теж розповсюджена така думка причому у випадках обох типів акб.

Тільки ліферу, бо в NMC чи NCA практично лінійна залежність між напругою та рівнем заряду.

  • Лайк 1
  • Дякую 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

57 хвилин тому, Vikctor сказав:

Але у разі літієвих акб здебільшого всі намагаються триматись у межах 20-80%.

Це щоб продовжити життя акумулятору, бо інтенсивність деградації є функцією в тому ж числі від напруги, яка в випадку NMC/NCA пропорційна рівню заряду.

  • Лайк 2
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

14 минут назад, volomoto сказал:

Це щоб продовжити життя акумулятору, бо інтенсивність деградації є функцією в тому ж числі від напруги, яка в випадку NMC/NCA пропорційна рівню заряду.

Це зрозуміло. Незрозуміло було лишень чи потрібно NMC ввб заряджати періодично до 100% для калібрування чи це стосується тільки ліферів. Ваша відповідь, що не потрібно. Тож і не буду.

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

У ліферу залежність напруга-ступінь заряду досить незначна . Тільки при повному заряді комірки ведуть себе схоже - швидке наростання напруги.

Оскільки ідеальних комірок немає і в одному акумі всі комірки трохи відрізняються тільки повний заряд дає однаково "наповнити" і вирівняти комірки. 

Так, ємність комірок будуть відрізнятися, але тільки при повному розряді акума це проявить себе. 

Тому вважаю доцільно періодично заряджати акум до 100% з балансуванням комірок.

Наскільки періодично залежить від циклів роботи акума. Можливо 1-2-3 місяці...

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

1 година тому, Leader9 сказав:

Наскільки періодично залежить від циклів роботи акума. Можливо 1-2-3 місяці...

В мене був випадок, де на одному об'єкті після двох тижнів простою на 80% в один момент бмс відключила акум по низькій напрузі однієї з комірок. Акум був підключеним до інвертора Деє 8 кВт, який працював на ЗТ і не заряджав акумулятор зовсім.

Тобто за два тижні інвертор споживав малі струми, яких не бачила бмс і думала що це далі 80%. Я налаштував в НА автоматизацію, яка раз на тиждень заряджає до 100% і тепер все ок.

Ось це показувала БМС як SoC:

image.thumb.png.40d1ef5c77eb5e986f7ffa4684393017.png

А це напруга на батареї за цей же проміжок часу:

image.thumb.png.b467ae45a740623e90e7ccd3bc1eee7c.png

 

Змінено користувачем volomoto
  • Лайк 6
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

10 хвилин тому, volomoto сказав:

за два тижні інвертор споживав малі струми, яких не бачила бмс і думала що це далі 80%.

JK ?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

17 часов назад, volomoto сказал:

Ваш інвертор має Time Of Use, тому налаштуйте його, щоб батарея була в роботі і вона довше проживе, ніж буде постійно стояти в буфері. Та ще й зекономите гроші, якщо  будете заряджати по нічному тарифу.

 

А чи може хтось поділитися скріном меню "Time Of Use", де найбільш ефективно налаштовано (день, ніч, заряд/розряд) ?

Дяка одразу!

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

3 години тому, volomoto сказав:

В мене був випадок, де на одному об'єкті після двох тижнів простою на 80% в один момент бмс відключила акум по низькій напрузі однієї з комірок. Акум був підключеним до інвертора Деє 8 кВт, який працював на ЗТ і не заряджав акумулятор зовсім.

У мене таке було двічі, коли не було панелей і взимку акум стояв чисто для резерву на 90%. Потім при відключення світла заряд з 50% падав до 1% і все відрубалось. Я писав про це в темі по Деї. Тут же на форумі тоді підкинули ідею про періодичний заряд до 100 і що потім також порекомендував Деєвський сапорт.

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

1 година тому, beavis сказав:

У мене таке було двічі, коли не було панелей і взимку акум стояв чисто для резерву на 90%. Потім при відключення світла заряд з 50% падав до 1% і все відрубалось. Я писав про це в темі по Деї. Тут же на форумі тоді підкинули ідею про періодичний заряд до 100 і що потім також порекомендував Деєвський сапорт.

А яка батарея(бмс)?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

1 година тому, razzil сказав:

А яка батарея(бмс)?

Не думаю шо це має якесь значення для ліфера. Але акум Деї 6 квт.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Провів щойно експеримент. Самозбірна батарея з 8 комірок по 280Аг, останній раз заряджалася три тижні тому. За цей час середня напруга комірки впала до 3.33В, БМС JK показує SOC 97%, наявність струму не реєструє. Увімкнув заряджання, залилось 25Аг. 
Тобто бмс не враховує власне споживання і бреше про стан заряду, який явно не можна перевірити по напрузі.

  • Лайк 2
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

2 години тому, razzil сказав:

Тобто бмс не враховує власне споживання і бреше про стан заряду, який явно не можна перевірити по напрузі.

 Я так розумію, що батарея просто стояла собі відключеною. Чи була підключеною до інвертора?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

5 хвилин тому, volomoto сказав:

 Я так розумію, що батарея просто стояла собі відключеною. Чи була підключеною до інвертора?

Підключена, але після завершення заряду charge на бмс автоматично вимикається через HA. Тобто float не задіяний.

Змінено користувачем razzil
  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

41 хвилину тому, razzil сказав:

але після завершення заряду charge на бмс автоматично вимикається через HA.

Якщо бмс відключає ключі, то це те саме, що відключити кабелі. Якщо ж заряд зупиняється програмно, шляхом пересилання відповідного прапорця в протоколі комунікації між бмс та інвертором, тоді батарея і далі буде під напругою з боку інвертора.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

9 годин тому, razzil сказав:

Провів щойно експеримент. Самозбірна батарея з 8 комірок по 280Аг, останній раз заряджалася три тижні тому. За цей час середня напруга комірки впала до 3.33В, БМС JK показує SOC 97%, наявність струму не реєструє. Увімкнув заряджання, залилось 25Аг. 
Тобто бмс не враховує власне споживання і бреше про стан заряду, який явно не можна перевірити по напрузі.

Ну десь так й виходить. 50 мА*24*21=25 аг. 0,05*28=~1,5Вт. В принципі схоже на правду. 

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

  • 3 тижні потому...
В 07.08.2023 в 19:52, Dmode сказал:

 

Також судячи з графіків найменьшою деградація є при температурі 0-10С і при SOC0%.

 

В мене питання, яке не знаю де задати: хочу ставити інвертор + батарею в неопалюваному гаражі, в якому в середньому взимку +10С (+5С буває лише коли за бортом -10С і нижче).

Але є графіки, де ємність LiFePo4 залежить від температури і оптимальна типу +20С.

То ось і думаю, чи розміщати батарею в гаражі?

Які + і - буду мати в цьому випадку?

Змінено користувачем sidus
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

3 часа назад, sidus сказал:

В мене питання, яке не знаю де задати: хочу ставити інвертор + батарею в неопалюваному гаражі, в якому в середньому взимку +10С (+5С буває лише коли за бортом -10С і нижче).

Але є графіки, де ємність LiFePo4 залежить від температури і оптимальна типу +20С.

То ось і думаю, чи розміщати батарею в гаражі?

Які + і - буду мати в цьому випадку?

У меня в сарае в пенопластовом ящике с подогревом, из плюсов дома тихо

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

15 минут назад, mib сказал:

У меня в сарае в пенопластовом ящике с подогревом, из плюсов дома тихо

а підогрів на терморегуляторі? від БМС чи автономний?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

27 минут назад, sidus сказал:

а підогрів на терморегуляторі? від БМС чи автономний?

Автономный держу 18-23 градуса в теме по люксу описано и мой вариант и другие буквально неделю назад

  • Лайк 1
  • Дізлайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

22 години тому, sidus сказав:

хочу ставити інвертор + батарею в неопалюваному гаражі, в якому в середньому взимку +10С

У мене таке ж розміщення комплекту в гаражі під будинком. Чотири роки - політ нормальний. Підігріву акумулятора немає.

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

20 минут назад, sanyas15 сказал:

У мене таке ж розміщення комплекту в гаражі під будинком. Чотири роки - політ нормальний. Підігріву акумулятора немає.

Ну воно не буде сильно помітно: 

27a19eef.png

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть у нього для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!

Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.

Увійти зараз
×
×
  • Створити...