Перейти до публікації
Пошук в
  • Додатково...
Шукати результати, які містять...
Шукати результати в...

Нужна помощь по вентиляции

Seymur

Рекомендовані повідомлення

7 часов назад, TaurosRMK сказал:

Не дивно що такі стіни тягнули вологу, яка вилазила з середини. Тому думаю що стіни набрали вологи і поки що вона нікуди не ділася, тому і вологість в кімнатах росте, коли вентиляція виключена. Бо інших варіантів не бачу звідки тій вологості братися, особли вночі коли всі сплять.

Не совсем понятно что у вас за дом, из чего построен, есть ли вентканалы.....!? 

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

16 хвилин тому, DimaF сказав:

Не совсем понятно что у вас за дом, из чего построен, есть ли вентканалы.....!? 

Які вентканали? В фундаменті немає каналів, якщо ви про це, підвалу також немає. В якості вентканалу може виступати хіба що димохід пічки, але він перекритий шибером. А стіни ось такі, півтора цегли... 

Прихований текст

IMG_20230916_092958168.thumb.jpg.623a4f55192704182ffa012fcc7da870.jpg

IMG_20230916_093005677.thumb.jpg.c98871553303dd3e54fdb1ae94906731.jpg

 

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

5 минут назад, TaurosRMK сказал:

А стіни ось такі, півтора цегли...

Так и стоят, или уже заштукатурили?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

26 хвилин тому, DimaF сказав:

Так и стоят, или уже заштукатурили?

Всі можливі шви запінив і поверх клеїв пінопласт. На зараз 95% вже поклеїно. 

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

41 минуту назад, TaurosRMK сказал:

Всі можливі шви запінив і поверх клеїв пінопласт. На зараз 95% вже поклеїно. 

Не факт что такой "винегрет" решит проблему. 

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

1 годину тому, DimaF сказав:

Не факт что такой "винегрет" решит проблему. 

А який мав би вирішити, гідроізоляція всіх стін чи нормальна штукатурка? Фактично стіна зараз закрита від зовнішнього впливу по максимуму. Я тільки припустив, що з поганою штукатуркой (фактично один пісок, без цементу) і такою кладкою цегли стіни за все свое життя набиралися вологи від опадів і тд. Не виключно що від фундаменту ще можуть тягнути, бо підозрюю там може нема ніякої гідроізоляції. Але задача утеплення в даному випадку зігріти стіну і будинок в цілому, частково це допоможе просохнути стінам. 

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

2 часа назад, TaurosRMK сказал:

А який мав би вирішити, гідроізоляція всіх стін чи нормальна штукатурка? Фактично стіна зараз закрита від зовнішнього впливу по максимуму. Я тільки припустив, що з поганою штукатуркой (фактично один пісок, без цементу) і такою кладкою цегли стіни за все свое життя набиралися вологи від опадів і тд. Не виключно що від фундаменту ще можуть тягнути, бо підозрюю там може нема ніякої гідроізоляції. Але задача утеплення в даному випадку зігріти стіну і будинок в цілому, частково це допоможе просохнути стінам. 

Вы сами ответили на свой вопрос.

Если в процессе строительства были грубые нарушения, (забыли сделать гидроизоляцию стен от фундамента), то никакие средства не помогут, стены будут тянут влагу и будут мокрыми.

Закрыв их пенопластом получите еще и плесень с грибком.

Любая, самая паршивая кладка, накрытая крышей и окнами высохнет за 1 летний месяц, при соблюдении других условий.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

13 часов назад, TaurosRMK сказал:

Питання в тому звідки та вологість береться?

Вологість міститься у всіх гігроскопічних матеріалах будинку і внуштрішнього наповнення приміщень. Є таке поняття як рівноважна вологість матеріалу. Вона залежить від вологості середовища, в якому знаходиться матеріал. Це стан, при якому матеріал досягає рівноваги з вологістю оточуючого повітря, і відтак не вбирає та не віддає вологу. При зниженні вологості середовища, гігроскопічні матеріали починають віддавати частину вологи поки її рівень в матеріалі не досягне рівноваги, при збільшенні вологості середовища навпаки починає вбирати частину вологи з середовища до досягнення рівноваги. Як приблизно виглядає залежність рівноважної вологості матеріалу (по масі) від відносної вологості повітря видно на цьому графіку.

image.png.37ec8b39922db1c9e4f29bdffd2bb2b8.png

13 часов назад, TaurosRMK сказал:

хіба що 4 людини за ніч можуть надихати скільки?

Людина за добу може виділити в повітря від 0,75л(сидячи) до 5л(важка робота) вологи. На скільки важко працюють вночі ваші 4 людини :) судіть вже самі.

13 часов назад, TaurosRMK сказал:

чи висушатся стіни з часом (вже утеплені і є вентиляція нормальна) і вологість нормальзується,

якщо зараз в стінах та інших конструкціях є надлишок вологи, то з часом висушаться і вологість нормалізується. Звісно якщо не допущено якихось помилок, внаслідок яких буде надмірне поступлення вологи до конструкцій.

13 часов назад, TaurosRMK сказал:

чи це довгий і нереальний процес, і вологість все рівно буде звідкись братися?

Це безперервний процес руху до рівноважних значень. Якщо буде більше генерації вологи то рівноважна вологість матеріалів буде зростати і навпаки.

13 часов назад, TaurosRMK сказал:

Вентиляція не працює 24/7, виключається на ніч з 01:00 до 07:00.

Чому обраний такий режим?

Це не є оптимальним рішенням. Якщо вже плануєте відключати вентиляцію, то робіть це коли в будинку нікого немає, наприклад коли поставили будинок на охорону. Вночі ж навпаки є сенс підтримувати повітрообмін.

Змінено користувачем Dmode
  • Лайк 4
  • Дякую 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

@TaurosRMK

Вологість з часом внормується, але треба щоб вентиляція працювала постійно. У вас в стінах є дофіга води, яка випаровується як тільки ви забираєте вологу з повітря. @Dmodeгарно описав процес.

Із постійною адекватною вентиляцією в холодну пору у вас буде проблема заниженої вологості. Наприклад, в мене останні кілька днів вночі температура падає до нуля і постійно працює рекуператор десь на 150-200 м3/год, і ось так виглядає волоність витяжного повітря із трьома зволожувачами (один виключається на ніч, а два працюють постійно і мають уставку 50%, макс. продуктивнітсь зволожувачів — 0.5 л/год):

image.thumb.png.2f199811793098f91aa81829429da7f9.png

 

P.S. Отам де курсор — це прийом ванни.

Змінено користувачем volomoto
  • Лайк 4
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

5 годин тому, Dmode сказав:

Це не є оптимальним рішенням

Чому не є? Ви ж самі написали, що вночі людина менше виділяє всякої фігні, а ще дельта температур вночі набагато більша, тому цілком логічно - вночі менше вентилювати, а вдень більше

4 години тому, volomoto сказав:

У вас в стінах є дофіга води

За ніч волога піднялась на 10% це начебто всього 0.433л води на будинок 90м2(250м3), на 4 людей по 0.1л що вже менше норм виділення в спокої, цілком можливо стіни навпаки сухі і вбирають зайве

Змінено користувачем normal
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

1 час назад, normal сказал:

Чому не є? Ви ж самі написали, що вночі людина менше виділяє всякої фігні, а ще дельта температур вночі набагато більша, тому цілком логічно - вночі менше вентилювати, а вдень більше

 В питанні @TaurosRMK йшла мова про повне відключення вентиляції вночі, тобто про її відсутність поки в приміщенні знаходяться люди.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

20 часов назад, TaurosRMK сказал:

Вологість в кімнатах. До недавна була проблема с надмірною вологістю,  до 56%. По інших кімнатах 42%/52%, 45%/57%, 52%/58%.

   Это нормальные показатели !!! Не парьтесь по этому поводу. Скажу больше - влажность в 55-60 % является наиболее оптимальной для жизни человека !

   Кратковременные повышения весной-осенью до 65 % (в ненастную погоду) - также вполне нормальное явление. Зимой обычно влажность чуть падает в силу естественнных причин до 45-55 %.

    Проблем не вижу вообще никаких ! Причины роста показателей после отключения вентиляции выше уже пояснили. Если показатели после повышения не превышают 60 % - всё нормально.

   Ну ванная - то понятно. После горячего душа и все 100 % могут быть в помещении - включение вытяжки является после душа обязательным.

  Я первую зиму после стройки хорошо топил дом (даже больше чем надо) + ещё на этапе стройки активно использовал осушитель - и некоторая повышенная влажность была только в первый год. Затем всё пришло в норму и 5 год у меня никакой специальной вентиляции нет: вентилятор в душевой, кухонная вытяжка (для удаления запахов) ну и периодическая топка каминопечки. Всё. И ежедневное проветривание одновременно всех окон в течении 7-10 минут зимой. Весной, летом и осенью разумеется чуть дольше в зависимости от уличной температуры.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

7 годин тому, Dmode сказав:

Чому обраний такий режим?

Це не є оптимальним рішенням. Якщо вже плануєте відключати вентиляцію, то робіть це коли в будинку нікого немає, наприклад коли поставили будинок на охорону. Вночі ж навпаки є сенс підтримувати повітрообмін.

Тут є нюанс в тому, що це напівсаморобна ПВУ, точніше сам рекуператор, а інше куплене. На початку осені, коли температура падала до 10-12С, то пост нагрів майже не включався, хіба що дуже рідко, вистачало одного рекуператора. До того часу вентиляція працювала постійно, а от з похолоданням нагрів включався частіше, особливо вночі. Відповідно чим більше гріє, тим більше розхід електроенергії, тому трохи економимо на ніч.

І другий момент це автоматизація вентиляції. Ще на початку були куплені звичайні регулятори крутилки, якими ніяк не можна управляти. Було б добре, якби були якісь регулятори з 4-20мА або rs485 управлінням, тоді можна було б контролювати оберти через контроллер, відповідно змінився б розхід повітря і витрати на нагрів. Вночі можна практично до мінімуму понижати, менше прийдетсья гріти, а вдень коли в будинку є люди, можна збільшувати об'єми, а коли немає то виключати, або на мінімум. Але такі регулятори не дешеві, тому поки що все працює на одному режимі. І відслідковувати присутність людей в кімнатах поки що також немає як, датчики присутності є, але їх потрібно ще підключати і робити автоматизацію, щоб коли в домі нікого немає, вентиляція або виключалась, або працювала на мінімумі. Поки що доступні тільки дві опції - включено і виключено, на ніч це робиться автоматизовано, а вдень в ручному режимі за потреби.

38 хвилин тому, tayatlas сказав:

Это нормальные показатели !!! Не парьтесь по этому поводу. Скажу больше - влажность в 55-60 % является наиболее оптимальной для жизни человека !

Так питання було в іншому.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

2 часа назад, TaurosRMK сказал:

пост нагрів майже не включався

який алгоритм роботи цього постнагріву?

2 часа назад, TaurosRMK сказал:

Було б добре, якби були якісь регулятори з 4-20мА або rs485 управлінням, тоді можна було б контролювати оберти через контроллер

шось таке напевно могло би замінити ваші ручні потенціометри...

aliexpress.com/item/32834442590.html

 

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

8 годин тому, Dmode сказав:

який алгоритм роботи цього постнагріву?

Підтримує уставку температури з гістерезісом +/-0.5С. Гріє по ПІД закону, а точніше по П. Точно не пам'ятаю як там налаштовано. 

8 годин тому, Dmode сказав:

шось таке напевно могло би замінити ваші ручні потенціометри...

Не дуже зрозумів що це і як працює. Я мав на увазі такі регулятори, наприклад Вентс РС-5,0-ТА, MVS-1-15CDM Sentera Controls

Зараз такі регулятори - ВЕНТС РС-1-300 

Screenshot_20231020-095235_Home Assistant~2.png

Змінено користувачем TaurosRMK
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

в мене зараз (як і взимку) налаштована подача +15. нагрів не працює, навпаки, працює байпас, навіть за температури за бортом меньше 0.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

5 часов назад, TaurosRMK сказал:

Не дуже зрозумів що це і як працює. ....  Зараз такі регулятори - ВЕНТС РС-1-300 

Якщо правильно розумію, то цей ВЕНТС РС-1-300 видає на виході певний діапазон напруги змінного струму.

Тоді замість цього венстовського регулювання можна глянути на такі SSR релє з керуванням 4-20mA, та керувати ними через ваш контролер. В мене подібне релє (тільки управління 0-10В) використовується на тені переднагріву для запобігання обмерзання теплообмінника.

Змінено користувачем Dmode
  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

4 години тому, Dmode сказав:

такі SSR релє з керуванням 4-20mA

Здається коли робив це, то десь читав, що ТТР реле не бажано використовувати для моторів/вентиляторів, а от для тенів і подібних навантажень якраз підходить. Так що не знаю чи можна використовувати з вентилятором, хоча вентилятори не дуже потужні, всього 100 Вт (0.45А). Здається це реле ніяк не змінює вихідну напругу, а лише замикає контакт, як зайшло 220В, так і вийшло.

Змінено користувачем TaurosRMK
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

1 час назад, TaurosRMK сказал:

Здається це реле ніяк не змінює вихідну напругу, а лише замикає контакт, як зайшло 220В, так і вийшло.

В мене подібне вже кілька років стоїть, і воно якраз міняє напругу в залежності від сигналу на контактах керування. В мене версія керування 0-10В (та що по середині), вам ніби потрібна версія з керування 4-20мА (та що зліва). Вони так і називаються в лоті: Single Phase Solid State Voltage Regulator Relay.

www.aliexpress.com/item/1005003032548290.html

image.png.0c9a35fbac77285ec586cb5b7466cab5.png

 

1 час назад, TaurosRMK сказал:

то десь читав, що ТТР реле не бажано ... Здається ...

Важко вести дискусію коли як аргументи використовується "десь читав" та "здається".

Візміть ваш вентсовський регулятор і подивіться осцилографом що він видає на виході при різних положеннях потенціометру. Тай порівняйте з тим що видає SSR з керуванням від контролеру. Скоріше за все ваш регулятор видасть ту саму картину що і це релє. Ціна експерименту 10 баксів.

Змінено користувачем Dmode
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

1 годину тому, Dmode сказав:

Важко вести дискусію коли як аргументи використовується "десь читав" та "здається".

Так я і не пробую дискутувати на цю тему, бо вона для мене якраз "десь читав". Можливо і помилився з тим, що реле лише замикає/розмикає контакт, а не видає змінну напругу. Також використовую ТТ реле для нагрівача, але там якраз просто контакт замикається, подумав вони всі такі. Але тим не менше в описі цих реле...

Прихований текст

Screenshot_4.png.dc8bb9f78568843f05354443f9c4564b.png

Screenshot_5.png.3394ca2920182ca2c4629c211ac73976.png

Screenshot_6.png.303d8a2abf3dafd2bef5aaf4dacc6446.png

А так не знаю, може фактично воно буде якось працювати, може навіть так само як регулятори котрі зараз використовуються, але з можливістю керувати контроллером, або все ж таки не бажано використовувати такі ТТР з моторами. Не дурно регулятори для вентиляторів, які мають сигнал керування 0-10В/4-20мА коштують в нас десь від 5000 грн, якби все так було просто, то всі купували б ТТР за пару доларів.

Змінено користувачем TaurosRMK
  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

12 часов назад, TaurosRMK сказал:

Але тим не менше в описі цих реле...

Ок, переконали. Якщо в ТТХ девайсу не радять AC мотори, то дійсно не варто.

Тоді можна повернутись до керованих контролером потенціометрів, посилання на які я привів з самого початку. Відкриваєте ваш вентсовський ручний регулятор. Дивитесь на який опір там встановлений потенціометр (ваша ручна крутилка). Підбираєте подібний по опору потенціометр з керуванням від контролера. Міняєте одне на друге, або підключаєте через перемикач, що дасть можливість перемикатись між ручним управлінням і контролером. Так 100% буде працювати, логіка роботи регулятора не зміниться, бо ви міняєте лише змінний резистор. 

Змінено користувачем Dmode
  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

7 годин тому, Dmode сказав:

керованих контролером потенціометрів

Із посилання яке ви дали там начебто на виході 4-20 мА, а потрібно наоборот. У мене є контролер який керує вентиляцією, він має 2 виходи 4-20 мА, їх можна задіяти для вентиляторів. Або я не зрозумів яку схему ви пропонуєте.

Screenshot_1.png

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

9 минут назад, TaurosRMK сказал:

там начебто на виході 4-20 мА, а потрібно наоборот

дійсно не додивився. Треба шукати щоб було навпаки на вході 4-20 мА, а на виході змінний опір.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

20.10.2023 в 15:12, Dmode сказав:

використовується на тені переднагріву для запобігання обмерзання теплообмінника

Питання стосовно такого реле, з регулюванням вихідної напруги. В мене підключено до нагрівача звичайне ТТ реле, яке просто розриває фазу, тобто на нагрівач завжди подається повна напруга. В контроллері записана програма, яка цим керує по схожому принципу регулятора Regin Pulser-M. Якщо коротко, то задано цикл нагріву 60 сек, "потужність" нагріву 20-80% і уставка температури. В залежності від різниці температури по датчику і уставки вираховуєтсья час нагріву. Наприклад якщо різниця температур велика, то нагрівач включається на 80% від циклу нагріву, тобто 48 сек, а 12 сек остиває, потім знову вираховуєтсья час і так кожного циклу. Чим менша різниця температур, тим менший час нагріву, але не менше 20% ~12 сек. Тобто в середньому виходить що 50%/50% гріє/не гріє і відповідно споживає електроенергії 50% від номінальної. Якщо використовувати реле яке видає змінну напругу, то я правильно розумію, якщо потрібно 30% потужності нагрівача, то на виході реле має бути 30% від номінальної напруги, тобто десь ~70В, і в такому випадку нагрівач буде гріти на 30%? А фактично в результаті вийде те саме по споживанню нагрівача що і в моєму випадку? Просто думаю чи залишити як є, чи можливо замінити ТТ реле, якщо буде якась користь від нього. Єдине що можна плавно регюлювати нагрів, а не циклами вкл/викл, але то таке.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

6 часов назад, TaurosRMK сказал:

А фактично в результаті вийде те саме по споживанню нагрівача що і в моєму випадку?

Фактично вийде те саме.

6 часов назад, TaurosRMK сказал:

Просто думаю чи залишити як є, чи можливо замінити ТТ реле, якщо буде якась користь від нього.

Користь буде якщо наприклад тен потужний а ліміт потужності малий. Тоді щоб знизити вірогідність виходу за ліміт в момент включень, пропорційне регулювання могло би мати сенс.

Змінено користувачем Dmode
  • Лайк 1
  • Дякую 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть у нього для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!

Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.

Увійти зараз
×
×
  • Створити...