Перейти до публікації
Пошук в
  • Додатково...
Шукати результати, які містять...
Шукати результати в...

Моя вентиляция с рекуперацией Chandelle C 2-200

МакДо

Рекомендовані повідомлення

В 24.03.2023 в 11:39, Enot123h сказал:

Может сопоставимо по цене будет продать свои, доложить и купить ВКМ EC, там управляющий сигнал 0-10 В и на 35% меньшее потребление заявлено.

Можливо, але якби то просто взяв і продав, зразу купив нові, і на це все пішло 2-3 дні. А так спочатку треба нові купити, замінити (демонтаж/монтаж потребує не мало часу), а потім старі будуть чекати поки хтось їх купить (якщо купить). А це може бути і пів року, і більше.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Регулятор поки відійшов на другий план. Вентиляцію вже запустив, написаний алгоритм працює, тепер потрібно нормально настроїти приток повітря.

Історя довга, але якщо коротко, то вся система на стриху, в кімнати заходить труба д150 через перекриття і там вставлено анемостати, на приток ВЕНТС АМ 150 ПРФ, на витяжках АМ 150 ВРФ і АМ 100 ВРФ. На кожну кімнату є дроссель клапан, приток в спальні і вітальню, витяжка з ванни, кухні, прихожої. В кожній кімнаті по одній точці. У звязку з тим що це робилося не на стадії ремонту, а у жилому будинку, то анемостати прийшлося ставити там де була можливість. Получилося так, що приточні стоять до стіни (70см) і в зоні вікна. Тобто не над ліжком, диваном чи робочим місцем, щоб не дули прямо на людей.

Робив недавно заміри швидкостей в кожній кімнаті, без анемостатів, просто на трубі і на максимальних обертах вентиляторів. Заміряв простим китайським анемоментром, тому точність під питанням. Дроссель клапани вже раніше регулював, тому +/- виставив як було щоб розділити по кімнатах. В результаті в мене вийшло так, що на приток і на витяжку майже порівну по ~290 м3. А ще на самому початку робив розрахунки які об'єми потрібно, то виходило що на приток потрібно 245-255 м3. Фактично є запас приблизно 12-15%.

Зменшив оберти регуляторами, приблизно до бажаних 250 м3, поставив анемостати и тестую. Коли ходиш по кімнаті і тд, то все ок, нічого не відчувається. Навіть стоячи прямо під анемостатом нічого не чути. Але працюю за ПК, стіл знаходиться десь 2-2.5 м від анемостату. Посидів деякий час і чую по спині ніби холод, хоча рядом стоїть термометр і температура 22. Саме в цій кімнаті приток має бути 110-120 м3, в інших менше, тому не так відчувається.

Є постнагрів, який догріває повітря після рекуператора до 21 градуса, і на притоці приблизно така температура і є (заміряв в трубі на вході), але чомусь відчувається холод. Не можу зрозуміти чому. Може не правильно виставлені анемостати чи потрібно було 2 точки робити або більшого діаметру, саме для цієї кімнати де найбільший приток? Але і швидкості не такі великі, в середньому 1.85-1.9, що якраз видає 120-125 м3. Хоча це без анемостата.

На сайті Вентс є діаграма яка показує як величина зазору впливає на тиск. Але щось по ній не дуже зрозуміло як правильно відрегулювати і як в залежності від цього змінюється потік повітря. Можна і на половину викрутити, а можна і більше, розхід від цього не зміниться, лише збільшиться/зменшиться тиск. Анемостати були викручені майже на максимум, але коли закрутив десь на половину, то здається трохи менше відчувається. Може хтось підкаже як правильно регулювати їх?

 

Screenshot_2.png

Змінено користувачем TaurosRMK
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Добрий день, колеги. Нарешті приїхали комплектуючі. Той ще батл був)

496E8386-A4F9-460A-9D64-D3356C924183.jpeg

Змінено користувачем МакДо
  • Лайк 2
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

ККД рекуператора. Значить зліпив я пластинчастий рекуператор з алюмінієвої фольги 100 мкм, приблизно 11 м2. По розмірах блок вийшов десь 32х34х34 см (точно не памятаю). Сьогодні черговий день як тестую вентиляцію. Є три датчики РТ1000 - t вулична, t приточна після рекуператора, t витяжна після рекуператора. Температура притоку виставлена на 20,5 С. Сьогодні працювала система і звернув увагу що догрів майже не включається, подумав що трохи підозріло, на дворі було +10 С. Подивися деякий час на показники температур і t притоку по датчику не падала нижче 20. Нагрівач працює по ПІД закону, ще толком не розібрався як його нормально настроїти, але включається коли температура падає нижче 20, а гріє аж до 21,5.

Без нагріву були такі показники:

t вулична +10 С // t кімнатна +22,5 С
t притоку після рекуператора +20 С // t витяжки після рекуператора +16 С

По формул ККД = (t рек - t вул)/(t кімн - t вул) = (20-10)/(22,5-10) = 0.8 -> 80%

Або я щось не так рахую, або дійсно такий рекуператор получився з ККД 80%... Виглядає дивно, бо навіть фабричні мають менший ККД. Навіть коли робив його, шукав всяку інформацію по форумах і писали що в кращому випадку може 50% буде, а тут 80%.

 

  • Лайк 2
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

21 хвилину тому, TaurosRMK сказав:

ККД = (t рек - t вул)/(t кімн - t вул)

Ця формула має відносно велику похибку, бо вона не враховує дисбаланс потоків, а також приховану теплоту. Також ККД залежить від продуктивнсті і заводські рекуператори вказують ККД на максимальній швидкості.

  • Лайк 3
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

38 минут назад, TaurosRMK сказал:

ККД рекуператора. Значить зліпив я пластинчастий рекуператор з алюмінієвої фольги 100 мкм, приблизно 11 м2. По розмірах блок вийшов десь 32х34х34 см (точно не памятаю). Сьогодні черговий день як тестую вентиляцію. Є три датчики РТ1000 - t вулична, t приточна після рекуператора, t витяжна після рекуператора. Температура притоку виставлена на 20,5 С. Сьогодні працювала система і звернув увагу що догрів майже не включається, подумав що трохи підозріло, на дворі було +10 С. Подивися деякий час на показники температур і t притоку по датчику не падала нижче 20. Нагрівач працює по ПІД закону, ще толком не розібрався як його нормально настроїти, але включається коли температура падає нижче 20, а гріє аж до 21,5.

Без нагріву були такі показники:

t вулична +10 С // t кімнатна +22,5 С
t притоку після рекуператора +20 С // t витяжки після рекуператора +16 С

По формул ККД = (t рек - t вул)/(t кімн - t вул) = (20-10)/(22,5-10) = 0.8 -> 80%

Або я щось не так рахую, або дійсно такий рекуператор получився з ККД 80%... Виглядає дивно, бо навіть фабричні мають менший ККД. Навіть коли робив його, шукав всяку інформацію по форумах і писали що в кращому випадку може 50% буде, а тут 80%.

 

Це залежить від погоди. В мене зараз при улиці +8 та вдома +20 подача +18 після рекуператора. Але при низькій вологості все не так приємно

  • Лайк 2
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

18 часов назад, TaurosRMK сказал:

Або я щось не так рахую,

Якщо це дані по об'єму повітря а не по масі - то "трохи не так". Ви рахували температурну ефективність по притоку, її формула має такий вид як Ви привели, якщо маса повітря що видаляється дорівнює масі повітря що подається. Щоб рахувати правильно треба враховувати масову а не обємну складову.

image.png.cf2d1d650abf109bb3e953da4468c05b.png

Взагалі по EN температурна ефективність має рахуватись як по притоку так і по витяжці. І вже тоді побачите ціліснішу картину. По притоку виходять більш оптимістичні значення, і видно тому вони прийняті за маркетингову основу. 

Але наприклад у стандарті пасивного будинку використовують ефективність по витяжці, бо хочуть враховувати тепловтрати корпусу ПВУ. На скрінах нижче показано як рахується ефективність ПВУ по пасивному стандарту.

Спойлер

image.png.33798900c992cbbe2a77f6922d88b82f.pngimage.png.dc73895668dc54603512c61bc036e44c.png

 

Для прикладу, температурна ефективність мого теплообмніника для умов (24.0С 22,3С 5,9С 5.0С) по притоку виходить 91% а по витяжці 80%.

18 часов назад, TaurosRMK сказал:

Виглядає дивно

 Нормально виглядає. Для правильно підібраного теплообмінника при малих об'ємах ефективність по притоку буде ще вища. І вона для одного і тогож теплообмінника може бути різною. Бо залежить від різниці температур і від обєму що проходить через теплообмінник. Ось як це може виглядати для прикладового темлообмінника:

  • ефективність по притоку змінюється від майже 90% до майже 50% в залежності від температури і обємуimage.png.e2c951af6e29b838634ac9d53af84098.png

 

  • Температура притоку після теплообмінника в залежності від різниці температур та обємуimage.png.a5b83f777e8e0f787149ba6888d0b308.png
17 часов назад, shneider_vova сказал:

бо навіть фабричні мають менший ККД

Фабричні бувають різні. Як правило у виробника теплообмінників можна замовити теплообмінник як на 60% так і на понад 90% ефективності, під потреби замовника. Відрізнятися вони будуть розміром і ціною. Тому виробники ПВУ в зборі, продабють ті теплообмінники, які найкраще продаються, а в них не завжди найкраща ефективність.

Для прикладу з сертифікованих пасивним інститутом девайсів є ефективність (по витяжці) від  74% до 94%, як кажуть на любий смак і ціну. Температурна ефективність по притоку в них буде ще вища.

Змінено користувачем Dmode
  • Лайк 4
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

3 години тому, Dmode сказав:

Щоб рахувати правильно треба враховувати масову а не обємну складову.

image.png.cf2d1d650abf109bb3e953da4468c05b.png

Дивно що тут рахується тільки явно теплота, хоча правильніше було б рахувати по ентальпії, а не по температурі, бо тоді буде враховуватись втрачена чи набута (в умовах кондиціонування) вологість. В мене зараз ефективність по притоку по явній телоті десь під 90%, але при цьому працюють ще два зволожувачі дось на 0.5—0.6 л/год сумарно, на які потрібно 0.35 кВт для випаровування. Якщо цю потужність записати у втрачену (а це і є втрачена енергія), то буде явно менше, ніж 90% ефективності рекуператора.

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

1 час назад, volomoto сказал:

рацюють ще два зволожувачі дось на 0.5—0.6 л/год сумарно, на які потрібно 0.35 кВт для випаровування. Якщо цю потужність записати у втрачену (а це і є втрачена енергія), то буде явно менше, ніж 90% ефективності рекуператора.

Це ж для оцінки девайсу формули та для їх порівняння. А в які умови ці девайси поставлять користувачі це вже інша справа.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

  • 2 тижні потому...

Друзі, помітив спад інтересу до теми. Ну хоч би хто спитав, як там справи з установкою… Була висока завантаженість на роботі. Установка і всі комплектуючі валяються. + мав геморой, бо намагався одягти ввг‘шки на патрубки установки. Вже коли стамескою і пласкогупцямт стягував, допетрав що одягав 124 діаметр на 124🤣. Прикладаю проект, який мені зробили добрі люди.

E5444D0E-4136-44AC-8C01-0643D83197CC.jpeg

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

2 часа назад, МакДо сказал:

допетрав що одягав 124 діаметр на 124🤣

бачу у вас труби 125 мм. діаметром і потужність установки 270 кубів, а яка площа приміщення (бачу на малюнку сходи, є ще один поверх?) і на який об'єм рахувалось?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

В 26.03.2023 в 21:39, TaurosRMK сказал:

Виглядає дивно, бо навіть фабричні мають менший ККД

ви так кажете наче фабричні зроблені по ракетним технологіям. На побутові 300-500 кубів то-ж максимально-тривіальна штука яка може бути зібрана в домашніх умовах без особливих проблем. Чи то буде дешевше із урахуванням затраченого часу то вже інша справа

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

5 часов назад, МакДо сказал:

Прикладаю проект, який мені зробили добрі люди.

Ці два канали в одному місці виглядають підозріло.

image.thumb.png.35ba8dee413bb5186a2b132dd0202991.png

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

6 годин тому, Dmode сказав:

Ці два канали в одному місці виглядають підозріло.

image.thumb.png.35ba8dee413bb5186a2b132dd0202991.png

Ну так це ж рекуперація. Повітря ходить по колу, фільтрується. Максимальне ккд. У виділених місцях просто охолоджується. Типу труба виходить на вулицю і одразу (двома колінами по 90 градусів) заходить в теплий контур. Хіба не так працює пасивний будинок?

 

  • Хаха 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Тільки що, МакДо сказав:

Ну так це ж рекуперація. Повітря ходить по колу, фільтрується. Максимальне ккд. У виділених місцях просто охолоджується. Типу труба виходить на вулицю і одразу (двома колінами по 90 градусів) заходить в теплий контур. Хіба не так працює пасивний будинок?

 

🤣🤣🤣 жарт. То «халатність» малювання. Вхід- вихід рознесені на метри 2. Решітки на вітряній стороні.

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

  • 1 місяць потому...

Подскажите плз как можно протестить вент блоки Chandelle.

По истечению 5 лет с момента покупки и 2 лет работы (косо криво) оба блока умерли.

Саму систему приобрел лет 5 назад, но заезд в дом и запуск произошел 2 года назад. Сразу умер блок на подачу (в первый месяц) и вот месяц назад умер и блок на вытяжку. 

Блоки снял и разобрал, вентилятор подключил отдельно к проводам без блока и он ожил. Правда на второе подключения снова умер. 

Кто нибудь подскажет как протестить эти вентиляторы? или же может блок питания слетел... В электрике не очень, но мультиметр есть :)

НА БП показывает выходное напряжения 110Вт то есть, на сколько понимаю, БП жив...

 

На выходных думаю выкинуть эту ерунду к "чертям" в месте с рекуператором и вместо этого поставить примитивно 2 канальных вентилятора с фильтром на вход и регулятором оборотов. Претензий на автоматизацию нет, есть желания при необходимости произвести обмен воздуха в доме. 

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Вентилятор Ebmpapst RG 160-28/18N/13TD, живлення 38-57в, постійний струм. З непідключеним проводом управління запускається через секунд 5-8 і крутиться на холостих, майже беззвучно. Продуктивність без навантаження при цьому близько 50 м.куб.год.

При замиканні керуючого дрота на мінус вмикаються максимальні оберти. Дує як самошечий. 

Ідеально підходить для систем охолодження, має вбудований датчик температури і сам вибирає потрібні оберти.

Для вентиляції підходить не дуже, бо має не вологостійке виконання. Якщо розібрати і вскрити плату лаком, буде працювати вічно. Але роз'єм живлення доведеться просто припаяти.

  • Лайк 2
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

1 час назад, yur43 сказал:

Вентилятор Ebmpapst RG 160-28/18N/13TD, живлення 38-57в, постійний струм. З непідключеним проводом управління запускається через секунд 5-8 і крутиться на холостих, майже беззвучно. Продуктивність без навантаження при цьому близько 50 м.куб.год.

При замиканні керуючого дрота на мінус вмикаються максимальні оберти. Дує як самошечий. 

Ідеально підходить для систем охолодження, має вбудований датчик температури і сам вибирає потрібні оберти.

Для вентиляції підходить не дуже, бо має не вологостійке виконання. Якщо розібрати і вскрити плату лаком, буде працювати вічно. Але роз'єм живлення доведеться просто припаяти.

в мене синій червоний і фіолетовий.

Які з них які :) 

синій це мінус, червоний плюс, фіолетовий управління?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

3 години тому, zizudm сказав:

в мене синій червоний і фіолетовий.

Які з них які :) 

синій це мінус, червоний плюс, фіолетовий управління?

синій - мінус, червоний - плюс, фіолетовий - керування.

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

А еще вопрос, хочу выбросить эти вентиляторы и поставить канальные + фильтр на подачу.

Скорее всего рекуператор оставлю, так как если его снимать нужно полностью перекладывать каналы.

Вопросы:

1) ни чего страшного если вытяжной канал будет без фильтра? я думаю что врядли рекуператор забьеться?

2) если поставить самые обычные вытяжные канальные вентиляторы из епицентра (epicentrk.ua/shop/ventilyator-domovent-vko-125.html) к ним можно поставить регулятор оборотов, например тот же вентс?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

11 годин тому, zizudm сказав:

1) ни чего страшного если вытяжной канал будет без фильтра? я думаю что врядли рекуператор забьеться?

2) если поставить самые обычные вытяжные канальные вентиляторы из епицентра (epicentrk.ua/shop/ventilyator-domovent-vko-125.html) к ним можно поставить регулятор оборотов, например тот же вентс?

1. Не скажу. Може і можна так.

2. Радіальні вентилятори сильно програють в напірних характеристиках відцентровим. У канальній вентиляції має місце великий опір трас, рекуператора, розподільні елементи, решітки, дифузори. Оте з Епіцентра, воно не для каналів, воно не пропхає нормально канал. Штатний сильно крутіший.

turbovent.com.ua/ua/p147301097-ventilyator-kanalnyj-kruglyj.html?source=merchant_center&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=18561639096&utm_network=x&utm_adposition=&utm_device=c&utm_matchtype=&utm_target=&utm_group=&utm_term=&gclid=CjwKCAjw67ajBhAVEiwA2g_jEELgPLKera6mXiiHzXwLkIIj750deyey9_bZXA50JKC7p1azybRFLxoCPWoQAvD_BwE 

отаке надує, але воно не регулюється, те шо регулюється в рази дорожче. Треба обовязково вологостійке.

Змінено користувачем yur43
  • Лайк 2
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

ну в принципі в мене геть не великі траси, з опору залишиться тільки рекуператор, який очевидно може і приберу.

Стоїть пару таких вентиляторів (100) на витяжках з підвалу, справляються добре.

 

А як щодо регулятора? я просто в цьому не дуже... якщо взяти ці стандартні венти і підключити їх через регулятор обретів (вентс щось в районі 900 грн бачив) вони будуть регулюватись? чи це треба спеціальні вентилятори з такою функцією?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

BLDC - вентилятори з регулюванням 0-10В - це клас. 

А оте шо Ви хочете, регулюватися не буде, буде дирчати голосно і згорить згодом.

Якщо бюджет урізаний, краще взяти несильні напорні вентилятори і регулювати часом роботи.

Змінено користувачем yur43
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

нема бажання інвестувати кошти в це.

хочу зробити по мінімуму і демократично.

Викину рекуператор з траси щоб зменшити опір і поставлю 2 цих вентилятори з епіка.

замість старих регулювань поставлю 2 вимикачі і замість центрального якийсь вай фай вимикач. зроблю якийсь графік щоб вмикалось 10хв на годину...

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

4 минуты назад, zizudm сказал:

зроблю якийсь графік щоб вмикалось 10хв на годину...

немає сенсу. потрібного рівня СО2 так не буде

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть у нього для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!

Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.

Увійти зараз
×
×
  • Створити...