Перейти до публікації
Пошук в
  • Додатково...
Шукати результати, які містять...
Шукати результати в...

Питання з електрики, які не потребують окремої теми

sanykrimea

Рекомендовані повідомлення

7 годин тому, roverspam сказав:

ПЗВ - это грозозащита или УЗО? Если УЗО - то разве тогда земля и не нужна? Я так понимаю, даже с УЗО вполне себе "пробитый на корпус" прибор будет функционировать и УЗО этого не будет замечать, до тех пор, пока кто-то не коснётся его (ну или по другой причине утечка не пойдёт). А вот с "землёй" - УЗО сразу отловит эту утечку на землю и сработает

Так, ПЗВ це рос. УЗО. ПЗВ працює без землі. Дійсно, для спрацювання треба отримати порцію струму. Якщо для вас вартість кабелю 4х1.5 на 1 чи 2 люстри с двома групами ламп дорожче, ніж трудовитрати на монтаж труб, то це ваш вибір. 

Змінено користувачем BugS
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

5 часов назад, roverspam сказал:

я вже казав, труби вже є, в них 4 жилка не залізе, да і кабель вже також куплений. Якщо це немає різниці - навіщо тратити гроші. Якщо є і вона суттєва - буду заново купляти. Тільки для цього і запитав

Різниця є. Просто немає розуміння "фізики процесу" захисного заземлення.

Чому нерозривне? Для заземлення одне з найголовніших - це опір. Чим менше тим краще, але не більше визначеного. За місяць, за рік, за десять років, повірте, у місцях з'єднання буде "кака". А особливо, там де різні матеріали. Що буде у випадку КЗ у цих місцях? А як правило, це застелеві прокладки, де пил, павутиння, підвищена температура і тд. 

Ще щось розповідати чи вже самі допетраєте?

І доречі, додатково в трубі протягнути ПВшку, невже не варіант?

А про ПЗВ - це лише доповнення та підсилення, а не заміна захисного фізичного заземлення. 

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

2 часа назад, Dendnepr сказал:

чего это?

Тому що це слаботочка, яка не заземлюється.

  • Дізлайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

9 часов назад, roverspam сказал:

я вже казав, труби вже є, в них 4 жилка не залізе, да і кабель вже також куплений. Якщо це немає різниці - навіщо тратити гроші. Якщо є і вона суттєва - буду заново купляти. Тільки для цього і запитав

вона не просто суттєва а з серії "можна" "не можна", заземлення так робити не можна. чи "не можна" то достатньо суттєво - то вже індивідуально )

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

3 часа назад, Dendnepr сказал:

от 24 вольт пожар вполне может быть

Може бути і від 5 вольт. Це ж не значить, що і батарейки потрібно заземляти?

3 часа назад, Dendnepr сказал:

узо оно ж не тлько от поражения током человека

Мова йшла не про ПЗВ, а про те, як протягнути в трубі до вимикачів заземлення.

Для 24В провід заземлення не потрібен.

  • Лайк 1
  • Дізлайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

27 минут назад, InSAn сказал:

Може бути і від 5 вольт. Це ж не значить, що і батарейки потрібно заземляти?

 

заземление постоянного тока 

))

  • Хаха 2
  • Дізлайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

5 часов назад, BugS сказал:

Так, ПЗВ це рос. УЗО. ПЗВ працює без землі. Дійсно, для спрацювання треба отримати порцію струму. Якщо для вас вартість кабелю 4х1.5 на 1 чи 2 люстри с двома групами ламп дорожче, ніж трудовитрати на монтаж труб, то це ваш вибір. 

Я вже начебто казав, що питання не "в скільки коштує", а в доцільності. Firetuf розписав щодо "фізики процесу" КЗ і де й коли воно виникає, тепер однозначно так робити не буду. 

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Підскажіть будь-ласка, який тип автоматичних вимикачів краще використовувати для насосних станцій, посудомийних та стиральних машин, тип C або тип D ? Як я зрозумів з опису, саме тип D для цього і створений, але, як я бачу, поширена практика використовувати саме тип C (чому так?)

Є якийсь сенс купляти тепер тип D для вище згаданних споживачив, чи ні? І як вірно підібрати уставку автомата, якщо насосна станція, наприклад 1300 Вт, тобто 6А, то це повинен бути автомат на 8-10А, чи треба ще враховувати пускові токи, які можуть бути в декілька раз сильнішими?

Дякую

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Тип С достатньо. Номінал обираєте по перетину кабелю, який живить лінію. Зазвичай на пральну машину кабель 2.5 мм кв, автомат 16А. Для насоса достатньо кабель 1.5 мм кв, автомат 10А.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

6 часов назад, roverspam сказал:

поширена практика використовувати саме тип C (чому так?)

Банально їх більше замовляють та постачають. Група D дає змогу не збільшувати занадто струм автомата захисту для схем з двигунами, але електрики його не полюбляють, бо коштує зазвичай трохи дорожче за С, тому купляють мало, а постачальники тому й мало завозять.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

в побуті в 99% випадків достатньо характеристики С. Ну і знайти характеристику D, як вже сказали, складніше.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

5 часов назад, Vladdi сказал:

 Група D дає змогу не збільшувати занадто струм автомата захисту для схем з двигунами, 

так це ж вірне рішення, вирубити автомат в випадку неочікуванного зростання сили струму, а не спалити насос до того, як автомат все ж таки відреагує...

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

33 минуты назад, roverspam сказал:

так це ж вірне рішення, вирубити автомат в випадку неочікуванного зростання сили струму, а не спалити насос до того, як автомат все ж таки відреагує...

так откуда автомат знает - к нему подключена настольная лампа 100 0,1А или насос со стартовім током 50А?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

9 минут назад, Dendnepr сказал:

так откуда автомат знает - к нему подключена настольная лампа 100 0,1А или насос со стартовім током 50А?

я так понимаю, тип D именно предполагает, что к нему подключается насос со стартовым током. То есть ты делаешь выделенную линию только для насоса и защищаешь его автоматом D

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

7 часов назад, BugS сказал:

Тип С достатньо. Номінал обираєте по перетину кабелю, який живить лінію. Зазвичай на пральну машину кабель 2.5 мм кв, автомат 16А. Для насоса достатньо кабель 1.5 мм кв, автомат 10А.

вибачте, але якщо я буду вибирати автомати по перетину кабелю, то на всю проводку 2.5 мм2 треба ставити 32-40А (а 1.5 мм2, наскільки я знаю, взагалі заборонено використовувати для силових мереж). Наскільки я, як аматор, знаю, то автомат підбирається під навантаження, а не під кабель

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

9 хвилин тому, roverspam сказав:

вибачте, але якщо я буду вибирати автомати по перетину кабелю, то на всю проводку 2.5 мм2 треба ставити 32-40А (а 1.5 мм2, наскільки я знаю, взагалі заборонено використовувати для силових мереж). Наскільки я, як аматор, знаю, то автомат підбирається під навантаження, а не під кабель

Ви не правильно знаєте. На 2.5 мм2 автомат не більше 16А. Автомат захищає кабель від перегріву а ваше обладнання його не турбує. 1.5 мм2 використовується для освітлення, це також силова мережа. Заборонено меньше 1.5 мм2 для стаціонарної проводки. А ви робіть як хочете, приватних забудовників стандарти не стосуються.

  • Лайк 3
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

48 минут назад, roverspam сказал:

я так понимаю, тип D именно предполагает, что к нему подключается насос со стартовым током. То есть ты делаешь выделенную линию только для насоса и защищаешь его автоматом D

так и есть

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

41 минуту назад, roverspam сказал:

 Наскільки я, як аматор, знаю, то автомат підбирається під навантаження, а не під кабель

Садись. Двойка.

Это кабель подбирается под нагрузку. под оборудование, а уже автомат подбирается под кабель

  • Лайк 7
  • Дякую 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

5 часов назад, Dendnepr сказал:

Садись. Двойка.

Это кабель подбирается под нагрузку. под оборудование, а уже автомат подбирается под кабель

тогда получается, если оборудование потребляет 300 Ватт, то мне прокладывать 0.35 мм2, т.к. этого кабеля вполне подойдёт под нагрузку? Но это ведь не так и для силовых сетей (даже если оборудование эти 300 Ватт) ниже 2.5 мм2 ПУЭ запрещает прокладывать. Но по 2.5 мм2 можно пропустить около 30 А, т.е. получается нужно ставить автомат хотя бы 25 А (автомат под кабель). Но напуркуа нужен такой автомат для 300 Ваттного потребителя?

Змінено користувачем roverspam
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

27 хвилин тому, roverspam сказав:

тогда получается, если оборудование потребляет 300 Ватт, то мне прокладывать 0.35 мм2, т.к. этого кабеля вполне подойдёт под нагрузку? Но это ведь не так и для силовых сетей (даже если оборудование эти 300 Ватт) ниже 2.5 мм2 ПУЭ запрещает прокладывать. Но по 2.5 мм2 можно пропустить около 30 А, т.е. получается нужно ставить автомат хотя бы 25 А (автомат под кабель). Но напуркуа нужен такой автомат для 300 Ваттного потребителя?

Ви намагаєтесь винайти велосипед. Є прості правила. Розетки 2.5 мм2 автомат 16А , світло 1.5 мм2 автомат 10А. Подивіться характеристики спрацювання автоматів і побачите, що автомат 16А тип В при струмі 23А розірве коло через годину.

image.thumb.png.aaa4dfae844268daff6ca62fb580dcfc.png

Змінено користувачем BugS
  • Лайк 3
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

29 хвилин тому, roverspam сказав:

Но по 2.5 мм2 можно пропустить около 30 А, т.е. получается нужно ставить автомат хотя бы 25 А

якщо у вас відкрита прокладка по повітрю, то може і 30, а в стінах 25А. Ще вра***те, що 2.5 може бути по факту менше, ніж заявлено.

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

6 чи 7 років тому сперичався тут за дроти - нащо мені 1.5 квадрати на люстру, якщо у мене три "економки" висітимуть?! А мені казали "Надо!". послухався і не прогадав, бо... як поміряв по факту, то вийшло 0,75 квадрата (вроді турецький борлайт). Половину вкрали :(

На розетки уже брав кращий (одесакабель), тут уже 5 - 7% не вистачало лише. Отак і живемо...

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

59 минут назад, BugS сказал:

Ви намагаєтесь винайти велосипед. Є прості правила. Розетки 2.5 мм2 автомат 16А , світло 1.5 мм2 автомат 10А. Подивіться характеристики спрацювання автоматів і побачите, що автомат 16А тип В при струмі 23А розірве коло через годину.

image.thumb.png.aaa4dfae844268daff6ca62fb580dcfc.png

Я якраз про це ж саме, але хочу не винайти велосипед, а зрозуміти доцільність (чи недоцільність) автоматів типу D для "побутових" двигунів. 

Давайте з базових речей: яка взагалі ціль автоматів:

1. Захист електропроводки від перевантаження. Тут все просто: автомат не повинен перевищувати дозволений максимальний ток для обраного перетину кабелю (з урахуванням, як Ви нижче зауважили, умов використання і т.д.

2. Захист від КЗ. Тут вже трохи цікавіше

Тип B взагалі не дивимся для двигунів. Типи K,Z і т.д. для побутового використання також. Залишається C and D

тип С :

image.thumb.png.233962b1113532e424aca98409b12201.png

 

 

тип D :

image.thumb.png.2b0ce676925907c4ac09e55a6592ad43.png

 

Наприклад, маємо електродвигун 1.3 кВт. Я не зміг знайти пусковий ток конкретно для мого двигуна, але знайшов, що для аналогічних він приблизно більший в 7 разів.

Якщо взяти автомат типу C, то виходить він для автомата 6А витримає тільки 0.01 с, а ось тип D - вже 0.5 секунди. Якщо 0.01с для цих стартових токів недостатньо, то для типу C треба збільшувати уставку. Але збільшуючи уставку, як я розумію, ми збільшуємо час, коли він відреагує на реальне КЗ. Тобто ідеальний варіант для двигуна 1.3 кВт - автомат 6А типу D, а не автомат 16А типу С. Чи я помиляюсь?

 

Змінено користувачем roverspam
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

25 хвилин тому, roverspam сказав:

Але збільшуючи уставку, як я розумію, ми збільшуємо час, коли він відреагує на реальне КЗ. Тобто ідеальний варіант для двигуна 1.3 кВт - автомат 6А типу D, а не автомат 16А типу С. Чи я помиляюсь?

Помиляєтесь. На КЗ вони відреагують майже одночасно. В автоматі 2 системи розчеплення - електромагнітна при КЗ та теплова при перенавантаженні. Все, на цьому досить.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

  • irina1969 змінив заголовок на Питання з електрики, які не потребують окремої теми

Створіть акаунт або увійдіть у нього для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!

Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.

Увійти зараз
×
×
  • Створити...