Перейти до публікації
Пошук в
  • Додатково...
Шукати результати, які містять...
Шукати результати в...

Моя вентиляция с рекуперацией Chandelle C 2-200

МакДо

Рекомендовані повідомлення

2 минуты назад, shneider_vova сказал:

немає сенсу. потрібного рівня СО2 так не буде

chandelle не краще)

 

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

9 минут назад, zizudm сказал:

нема бажання інвестувати кошти в це.

хочу зробити по мінімуму і демократично.

Викину рекуператор з траси щоб зменшити опір і поставлю 2 цих вентилятори з епіка.

замість старих регулювань поставлю 2 вимикачі і замість центрального якийсь вай фай вимикач. зроблю якийсь графік щоб вмикалось 10хв на годину...

або навіть вимикачі залишити як неробочі, щоб закривали дірку в стіні.

а замість трансформатора поставити 2 вай фай реле

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

7 минут назад, zizudm сказал:

chandelle не краще)

 

ну тоді просто відчиняйте вікна, "потрібно просто злізти з мертвого коня" (с)

  • Дякую 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

5 минут назад, shneider_vova сказал:

ну тоді просто відчиняйте вікна, "потрібно просто злізти з мертвого коня" (с)

в туалетній кімнаті на 2му поверсі немає вікон.

і як на мене що чандел що моя схема працює іднетично. тільки що в мене ще буде трохи "дистанційності"

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

26 хвилин тому, zizudm сказав:

нема бажання інвестувати кошти в це.

хочу зробити по мінімуму і демократично.

Викину рекуператор з траси щоб зменшити опір і поставлю 2 цих вентилятори з епіка.

замість старих регулювань поставлю 2 вимикачі і замість центрального якийсь вай фай вимикач. зроблю якийсь графік щоб вмикалось 10хв на годину...

спробуйте з рекуператором, з регулюванням часом вімкнення. Рекуператор там непоганий.

В мене ПВУ Вентс 270 з BLDC вітряками. Я електроніку штатну викинув. Розумний будинок підбирає мінімально необхідну потужність (близько 7W на все), датчик присутності санвузла вмикає режим провітрювання (час перебування в санвузлі+5хв, 18W). Все нормально працює. Єдине, коли гості, СО2 стає близько тисячі. Вони в туалет стісняються, горілку п'ють і хекають тіки.

Змінено користувачем yur43
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

В 25.05.2023 в 13:30, zizudm сказал:

chandelle не краще)

 

чим поганий шандель? в мене працює, норм. крім дебільного регулювання обертів і шуму на максималці -  проблем нема. звичайний канальник вентс кинув замість витяжки - воно сильно слабіше шанделевских вентиляторів, годиться для роботи в безнапірних системах, навіть якщо зворотній клапан "важкий", може не повністю його відкривати 

  • Лайк 2
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Так, хто рекомендував ставити нормальні вентилятори - Ви були праві. Визнаю)))

Поставив по 2 штуки на витяжку і 2 на подачу.

Витяжка так сяк, подача - геть погана. 

На подачу поставив один відразу після фільтру, другий перед рекуператором. Спробую переставити перший перед фільтром.

 

Але, очевидно, потрібно замінити вентилятори.

Порадьте щось з недорогого, канального на 125мм...

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

6 часов назад, zizudm сказал:

хто рекомендував ставити нормальні вентилятори - Ви були праві. Визнаю

Ваші попередні мали ось таку напірну характеристику (крива 2).

Якщо вони вас влаштовували, то шукайте інші з подібним напором. Перше що перевіряйте це графік напору.

image.png.d874065b797b0982892405d0dccad7a3.png

  • Лайк 2
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

19 часов назад, Dmode сказал:

Ваші попередні мали ось таку напірну характеристику (крива 2).

Якщо вони вас влаштовували, то шукайте інші з подібним напором. Перше що перевіряйте це графік напору.

image.png.d874065b797b0982892405d0dccad7a3.png

на сколько понял, этого будет "с головой"?

ovk.ua/shop/product/turbovent-vk-125

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

2 часа назад, zizudm сказал:

на сколько понял, этого будет "с головой"?

Думаю підійде. Ось привів два графіки до одного масштабу. Після 100 кубів в нового кращий напір, до 100 кубів гірший. 

qqq.png

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

  • 1 місяць потому...

Вирішив все таки добавити для вентиляції датчики щоб на затягувала в хату чадний газ, бо бувають моменти коли навіть десь далековато палять, а дим розсіюється і затягується в вентиляцію. На днях має прийти посилка з аліекспресс, замовив окрему ESP32, MQ-7 і MQ-135. Питання в тому де їх розмістити щоб правильно працювали. На самому вході з вулиці чи може в блоці рекуператора, а може на одному із приточних анемостатів в кімнаті? І як краще автоматизувати цей процес? Програма буде записана на Овен ПР200, туда ESP буде передавати або значення датчика або просто 0-1. Якщо датчик спрацює, то вентиляція виключиться, а якщо примусово включити вентиляцію, є сенс ігнорувати показники датчика, чи якщо датчик показує наявність чадного газу, то він пріоритетний на запуск вентиляції? Просто тут такий момент, якщо розмістити датчик(и) десь в каналі, коли появиться чадний газ, датчик виключить вентиляцію. Через пару хв вентилятори зупиняться і заслонка закриється, але в каналі чадний газ залишиться і в такому випадку вентиляцію ніколи не запустиш, бо по датчику буде наявність газу :) Тому і думаю, щоб при необхідності примусово включати вентиляцію, вентилятори продують канал свіжим повітрям і вентиляція буде працювати поки датчик знову не спрацює. Якось так.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Запах диму то не чадний газ, навряд чи якісь датчики його піймають у тій концентрації і щоб не зплутати з туманом

  • Лайк 2
  • Сумно 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

1 годину тому, normal сказав:

Запах диму то не чадний газ, навряд чи якісь датчики його піймають у тій концентрації і щоб не зплутати з туманом

Можно впіймати, але для цього потрібно датчик PM2.5 та VOC, для який потрібно написати правильний алгоритм.

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Доброго дня.

Хтось доробляв до цього рекуператора байпас?

Проблема: З вулиці з грунтового теплообмінника повітря має нижчу температуру ніж в будинку, і в спеку рекуператор шкодить процесу охолодження будинку, так як нагріває приточне повітря.

 

Як краще реалізувати схему байпасу, адже байпас треба робити і на приток і на витяжку? Підкажіть будь-ласка компактне рішення.

Чи можливо достатньо буде лишати вентилятор на приток на максимумі, а витяжний вимикати?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Поставив на вітяг відцентровий Вентс ВК 125, задовільнений. Тепер тягне. 5 м канала для осевого оказалось забагато, шумит, но не дует.

8 часов назад, ivanivs сказал:

Як краще реалізувати схему байпасу, адже байпас треба робити і на приток і на витяжку?

Байбас зазвичай ставлять на вдув у хату, щоб зимою їм розморожувати теплообмінник. І туди і туди не треба, бо більшість воздуху піде в обхід теплообмінника. Бачу як 2 трійника, 2 уголка та 1 моторизованний поворотний клапан.

www.aliexpress.com/item/1005005214775857.html?spm=a2g0o.productlist.main.1.49a86d510UhiDy&algo_pvid=882bd905-7209-4848-9098-a8decc244905&algo_exp_id=882bd905-7209-4848-9098-a8decc244905-0&pdp_npi=3%40dis!UAH!2363.02!756.15!!!451.20!!%402100b0d116890058349683126d077b!12000032503595051!sea!UA!188688837&curPageLogUid=EW9H3vcOOWhq

www.aliexpress.com/item/1005004518115604.html?spm=a2g0o.productlist.main.15.49a86d510UhiDy&algo_pvid=882bd905-7209-4848-9098-a8decc244905&algo_exp_id=882bd905-7209-4848-9098-a8decc244905-7&pdp_npi=3%40dis!UAH!1322.87!661.25!!!35.11!!%402100b0d116890058349683126d077b!12000029919218302!sea!UA!188688837&curPageLogUid=kB3q8IWaHWnU

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

В 10.07.2023 в 10:30, ivanivs сказал:

Доброго дня.

Хтось доробляв до цього рекуператора байпас?

Проблема: З вулиці з грунтового теплообмінника повітря має нижчу температуру ніж в будинку, і в спеку рекуператор шкодить процесу охолодження будинку, так як нагріває приточне повітря.

 

Як краще реалізувати схему байпасу, адже байпас треба робити і на приток і на витяжку? Підкажіть будь-ласка компактне рішення.

Чи можливо достатньо буде лишати вентилятор на приток на максимумі, а витяжний вимикати?

я робив байпас тільки на приток, в чому сенс на витяжку його робити?

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

  • 3 тижні потому...
В 17.07.2023 в 12:12, newbee2020 сказал:

я робив байпас тільки на приток, в чому сенс на витяжку його робити?

1. Байпас на витяжну систему зазвичай не потрібен.
Але буде плюсом для рекуператорів, коли вони не потрібні, при температурному режимі (коли t зовнішне = t внутрішньому).
Фільтри захисту витяжної лінії і сам рекуператор - створюють додаткові втрати тиску, а фільтри забруднюються.
Навіщо забруднювати і потім міняти фільтри коли рекуператор не працює? Тому при такому температурному режимі доцільний байпас і на витяжну лінію. Де за рахунок відсутності фільтрів - будуть менше втрати тиску, а значить буде більше витрата повітря.

Витяжну систему ще порекомендую посилити рециркуляцією. Має свої плюси при дуже низьких капітальних вкладеннях (гратка з клапаном для забору повітря з приміщення).

2. На припливну систему байпас потрібен, особливо для пластинчатих рекуператорів:
1) в холодний період року - режим відтайки (обов'язково), коли все припливне повітря проходить минуючи рекуператор;
2) в теплий період року - рекуператор може заважати, створюючі додаткові втрати тиску. 

Нагадаю, чим більше втрати тиску - тим менше витрата повітря і навпаки. Тому байпасна лінія, понижаючи втрати тиску - збільшує продуктивність системи по витраті повітря.
Також нагадаю, що дешеві припливно-витяжні установки з пластинчатими рекуператорами - без байпасної лінії і без піддона для збору конденсата (для теплого клімату без морозів).

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

7 часов назад, Maestro Kiev сказал:

Фільтри захисту витяжної лінії і сам рекуператор - створюють додаткові втрати тиску, а фільтри забруднюються.
Навіщо забруднювати і потім міняти фільтри коли рекуператор не працює?

витяжну лінію все одно треба захищати фільтром, якщо його не буде - вентилятор дуже швидко засериться. втрата тиску компенсується правильними вентиляторами, для роботи в номіналі. в чому сенс додаткового тиску при роботі через байпаси? це я робити машину, а потім викинути сидіння, щоб швидше їхала. якщо тиску не хватає в номінальному режимі, то система неправильна, і викидати фільтри чи рекуператори - не найкраще рішення проблеми. байпас не для цього потрібен

 

 

 

 

 

Змінено користувачем newbee2020
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

7 часов назад, Maestro Kiev сказал:

 

Витяжну систему ще порекомендую посилити рециркуляцією. Має свої плюси при дуже низьких капітальних вкладеннях (гратка з клапаном для забору повітря з приміщення).

 

що це дає?

Змінено користувачем newbee2020
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

13 часов назад, newbee2020 сказал:

що це дає?

Багато чого дає рециркуляція.

- Це з приходом західного обладнання рециркуляція відійшла в сторонку.
= Бо продати і змонтувати дорогий рекуператор всім вигідніше, від проектувальника до монтажника.

- Ще в часи, коли були дешеві енергоносії. Коли не цінували витрати на нагрів припливного повітря.
= Раніше проектувались системи промислової вентиляції зазвичай з рециркуляцією.

Що дає рециркуляція?

1.Нагадаю, що в вентиляції головний параметр, це не кількість поданого кисню.
- А кількість або обїєм повітря яке подане припливним на заміну витяжному повітрю.
= Задля досягнення повітрообміну. Який виміруюється мінімальною кратністю повітрообміну, згідно нормативів для кожного типу приміщень.
Або скількі об'ємів приміщення по повітрю ми замінюємо за 1 годину.

- Наприклад, для офісів кратність = 3. Що означає, що нам потрібно замінити 3 об'єми приміщення (його повітря) - за 1 годину. 
= Якщо офіс площею 50 м2, а висотою 2,5 м, то його об'єм буде 50 х 2,5 = 125 м3. Тоді мінімальна кратність повітрообміну 125 х 3 = 375 м3/годину.
Що означає, що нам потрібно подати 375 м3/г припливного повітря як його і видалити.

2.Рециркуляція сама дешева підсистема в припливній вентиляції, яка дає можливість регулювати долі припливного повітря і витяжного.
Навіщо таке регулювання?
Бо нам потрібно не як подати кисень (мала витрата повітря менше нормованої), як організувати повітрообмін об'ємом повітря (мінімальна кратність повітрообміну).
Що простіше зробити, змішуючи припливне повітря з витяжним.

Класична система - 80% припливоного і 20% витяжного повітря. Дає економію в 20% на нагрів чи охолодження повітря.

Але в наш час енергозбереження. Ще більше актуальною стає можливість регулювати долі припливного і витяжного повітря.

Наприклад, вдарили морози і стало не достатньо потужностей на нагрів припливного повітря калорифером.
- Якщо калорифер водяний, то спрацює система захисту від заморажування водяного калорифера і система зупиниться.
- Якщо пластинчатий рекуператор, то спрацює система захисту від заморажування пластин рекуператора (з режимом відтайки). Включиться байпасна перемичка. Яка коли працює - припливна система потребує всі 100% потужностей калорифера (сам калорифер повинен бути запроектован на роботу без ККД рекуперації).
- Якщо недостатньо потужностей на нагрів припливного повітря від -22 до +20С. Буде холодно в будинку або вимикай вентиляцію.
- Якщо подати 100% рециркуляції - швидкий прогрів будинку по аналогії з повітряним опаленням (додаткове повітряне опалення сумісне з вентиляцією).
- Додаткова циркуляція повітря, яка не потребує витрат на нагрів припливного повітря (режим осушення).
- Економія на нагріві та охолодженні повітря в холодний та теплий періоди року.

Якщо організувати рециркуляцію. Яка по капітальним затратам дешево коштує (клапан з електро приводом і гратка, плюс 2 сигнала на контролер від привода клапана і датчика температури).
= Це зробить систему вентиляції більш гнучкою та захищеною, з додатковою економією та функціями (повітряне опалення та осушення). 

  • Лайк 1
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

для відтайки теплообмінника - згоден, може бути корисно. для всього іншого - сумнівно, що просто ганяти повітря туди-сюди по будинку, чимось відрізняється від звичайного вентилятора? організувати автоматизований підміс до свіжого повітря - складно технічно (як регулювати рівень, тим більше якщо щей й калорифер стоїть на подачі?) 

яким чином рециркуляція прогріває будинок? звідки тепло береться? плюс не забуваємо, що в системах із рекуперацією, забір витяжного повітря йде з брудних зон, тобто повітря з туалету попаде в спальну кімнату. така собі єкономія. 

 

Цитата

Класична система - 80% припливоного і 20% витяжного повітря. Дає економію в 20% на нагрів чи охолодження повітря.

ну так і ефективність буде на 20% менше :) а якщо вимкнути ПВВ - то і всі 100% економії. чи я щось не розумію..

Змінено користувачем newbee2020
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

3 часа назад, Maestro Kiev сказал:

80% припливоного і 20% витяжного повітря. Дає економію в 20% на нагрів чи охолодження повітря

Якийсь пекельний треш. Нагадує совковий армійский підхід, типу фарбування трави трави в зелений колір.

3 часа назад, newbee2020 сказал:

а якщо вимкнути ПВВ - то і всі 100% економії

Ні, вимикати не можна, бо головна ціль це забезпечити повітрообмін, тому робимо 100% рециркуляції, і тоді отримуємо 100% економії (це сарказм для тих хто не зрозумів).

Треба мати якісь "особливі потреби", щоб проектуючи собі систему вентиляції свідомо зробити її з поверненням частини смороду та інших неприємних і не дуже корисних продуктів життєдіяльності...

 

 

  • Лайк 2
  • Хаха 2
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

23 часа назад, newbee2020 сказал:

для відтайки теплообмінника - згоден, може бути корисно. для всього іншого - сумнівно, що просто ганяти повітря туди-сюди по будинку, чимось відрізняється від звичайного вентилятора? організувати автоматизований підміс до свіжого повітря - складно технічно (як регулювати рівень, тим більше якщо щей й калорифер стоїть на подачі?) 

яким чином рециркуляція прогріває будинок? звідки тепло береться? плюс не забуваємо, що в системах із рекуперацією, забір витяжного повітря йде з брудних зон, тобто повітря з туалету попаде в спальну кімнату. така собі єкономія. 

 

ну так і ефективність буде на 20% менше :) а якщо вимкнути ПВВ - то і всі 100% економії. чи я щось не розумію..

А чим взагалі вимірюється якість системи вентиляції?

1. "Просто ганяти повітря" - це згідно нормативів отримати мінімальний потрібний повітрообмін в м3/г. Бо в м3/г повітрообмін виміряється.

2. Загальний принцип вентиляції.
Свіже повітря не потрапляє саме собою людині в легені, а змішується з повітрям яке вже є в приміщені.
Якби свіже повітря потрапляло одразу в легені, як це організовано в костюмі аквалангіста. То вентиляція вимірювалась би дуже маленькою витратою свіжого повітря [м3/г].
Це в акваланзі повітря подається одразу в легені. А в вентиляції ми повині замінити повітря в приміщені до нормативів кратності повітрообміна.
Як замінюємо брудну воду в акваріумі для рибок. Де свіжу воду підмішують до існуючої води.
Або в вентиляції ми змішуємо чисте повітря з забрудненим існуючим повітрям. Що описано нормативами як мінімальна кратності повітрообміну для кожного класу приміщень.
Тобто, задача вентиляції, це не подати кисень. А розбавити існуюче повітря свіжим зовнішнім.

3. Рециркуляція прогріває будинок або працює як повітряне опалення, коли припливний клапан закритий.
Тоді за рахунок 100% циркуляції повітря ми можемо швидко прогріти будинок. А якщо недостатньо потужності водяної системи опалення, можемо допомогти цей центральній системі опалення.

Наприклад, система вентиляції припливного повітря з витратою припливного повітря в 1000 м3/г - потребує 14 кВт в холодний перід року (для нагріву з -22 розрахункової температури зовнішнього повітря до +20С внутрішньої).
- Якщо нема рециркуляції і рекуперації, то витрата на нагрів зовнішнього повітря - 14 кВт.
- Якщо є рекуперація з ККД 50%, то витрата - 7 кВт. Але при режимі відтайки пластин рекуператора через байпасну перемичку - 14 кВт.
- Якщо є рециркуляція, то ми маємо можливість регулювати долі приплива і витяжки. Якщо підмішувати внутрішне повітря при пікових навантаженнях 50/50 % - 7кВт.
- А з рециркуляцією і рекуператором, отримаємо - 7 кВт. Або економія в 2 рази.

4. "плюс не забуваємо, що в системах із рекуперацією, забір витяжного повітря йде з брудних зон, тобто повітря з туалету попаде в спальну кімнату"
Не зовсім так. 

4.1. Діючи нормативи.
- Згідно наших нормативів, забирати витяжне повітря з с/в і кухоних зонтів, а також приміщень де працює газове обладнання, для повторного використання - заборонено. Бо повітря з с/в і кухоних зонтів вважається крайне забрудненим. Де приміщення з газовим обладнанням - може бути витік газу, плюс угарний газ, тому заборонено.
- Але згідно положень виробників обладнання з ЄС - можливо використовувати повітря з с/в.

Отака неоднозначна ділема з нормативами.
З чого витікає організація двох варіантів системи припливно-витяжної вентиляції з рекуперацією
1) витяжне повітря забирається лише з "чистих приміщень", а у с/в, душових, кухоних зонтів і приміщень з газом - окремі витяжні системи.
2) витяжне повітря з "брудних приміщень" забирається в припливно-витяжну систему.
Звісно, що якість і безпека першої системи - значно вища ніж у другого варіанту.
 
4.2. Всі рекуператори не мають 100% герметичності або припливне і витяжне повітря все рівно змішується. Особливо в роторних рекуператорах.
- Тому наши нормативи забороняли підключати до рекуператорів "брудні приміщення".
- В ЄС нормативи порівняно з нашими - дитячі, як і підхід до проектування в цілому. В ЄС значно спрощений підхід до розрахунків вентиляції і опалення (виконуються по площі приміщень і об'єму). Вентиляція рахується лише по мінімальній кратності повітрообміна (по об'єму) для кожного типу приміщень. Без врахування витрат витяжних систем (с/в, кухоні зонти, котли, каміни).
 

5. Повернемось до рециркуляції.
5.1. Рециркуляція - зовсім не означає, що ми використовуємо повітря з "брудних приміщень".
Рециркуляція - витяжне повітря забирається (зазвичай з коридора) окремою граткою з клапаном.

Таким чином, припливне повітря подається в "чисті приміщення" (спальні і вітальні), а витяжне забирається з коридора і йде в рециркуляцію. Ні про яке повітря забране з с/в - ніякої речі нема!
Сама дешева технологія в вентиляції - одна гратка в коридорі і клапан з ел. приводом. Дає стільки додаткових плюсів.

5.2. Наприклад, людина приїхала з роботи в свій котедж.

- Холодний період року - мороз -22С.
Людина включила вентиляцію в режимі - "рециркуляція". Контролер включив - 100% рециркуляції. Будинок швидко прогрівся за рахунок повітряного опалення.
Після чого, контролер зменшив долю рециркуляції з 100% до 20%. Або ми подаємо 80% свіжого повітря і робимо 20% підміс внутрішнього з коридора.
Також, ще можливо поставити припливну температуру повітря +35С і таким чином знизити вологу в приміщеннях будинку.

- Теплий період року - жара +35С.
Теж саме. За рахунок рециркуляції і роботі системи кондиціонування - в будинку швидко понизили температуру. Після чого, система вентиляції перейшла в режим подачі свіжого зовнішнього повітря. 

Таким чином, в зимку і влітку ми можемо швидко підігріти повітря або охолодити по всьому будинку. Як ще маємо можливість регулювати витрати долями припливного і рециркуляційного повітря, задля економії витрат на нагрів або охолодження звонішнього повітря. 

Змінено користувачем Maestro Kiev
Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

так як ця тема найпоширеніша запитаю тут)

1. чи пробував хтось поєднувати сценарії використання пву вентс чи інших систем з розумним датчиком ajax life quality або якимось іншим? наприклад, підвищився со2 чи вологість виде порогового значення - включився пву в цій кімнаті  

2. також перечитав всі сторінки теми і не зрозумів для себе: для чого в кімнаті (умовно 15-20м2) подавати 60м3 / год, тобто кожну годину заміщувати повітря в кімнаті - чи це не так рахується?

3. чи правильно розумію, за наразі найоптимальніше «готове» рішення для використання без всіляких допрацювань - вентс? 

Посилання на коментар
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть у нього для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!

Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.

Увійти зараз
×
×
  • Створити...